MÖNKIJÄ VIROSTA
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Rincon -08, Fourtrax 300 -99
Re: MÖNKIJÄ VIROSTA
Miten on asian laita jos tuo mönkijän Englannista, UK:sta. Ihan maastomalliksi. Tarviiko maksaa mitään veroja + tullia ?
Vai toimiiko kuten Viron tapaus?
Vai toimiiko kuten Viron tapaus?
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
eipä tarvitse maksaa mitään viranomaispohjaisia maksuja.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tätä kysyttiin joltain virkamieheltä keväällä, ja saa kilpiin jos rungossa on joku merkintä. e-jotain, en muista mitä.RSH kirjoitti:Jos laittaa googleen "ajoneuvoluokka t5" niin ensimmäisenä tulee ake:n tiedote missä sanotaan että t5 luokkaa ei saa käyttää rekisteriin merkintään.
Eli oman tulkinnan mukaan viron t5 luokan ajoneuvoa ei saa suomen kilpiin mitenkään.
Esim mun wildcatissa on runkonumerossa merkintä e1, liekö sitten se? ja hyväksyntä vuosi 2002. Voisin oikein ottaa kuvan. Kattokaaas piruttaan niistä omistanne niin sais vähän selkoa, kun itsekkin ajatellu raptoriin vaihtoa kun saa nykysen myytyä ja viro olis yks paikka hakea.
Olen tässä etsiskelemässä mönkijää vanhan palaneen tilalle, lueskelin tämän "mönkijä virosta" palstan ja heräsi seuraavanlaisia kysymyksiä :
Tässä esimerkki : http://fin.auto24.ee/used/971189
Jos tuon ostaisi, näyttäisi olevan kilvet paikallaan, joten ilmeisesti saa suomessa kilpiin? Missä suuruusluokassa tuollaisen verot mahtaa olla? Erottaako ns.maastomallin ja tieliikennemallin siitä että maastomallista puuttuu vilkut? Ja tuleeko tuohon hintaan vielä alv.vi päälle vai onko tuossa ilmoitetussa hinnassa kaikki jonka päälle tulee verot suomessa?
Jos tuon ostaisi, näyttäisi olevan kilvet paikallaan, joten ilmeisesti saa suomessa kilpiin? Missä suuruusluokassa tuollaisen verot mahtaa olla? Erottaako ns.maastomallin ja tieliikennemallin siitä että maastomallista puuttuu vilkut? Ja tuleeko tuohon hintaan vielä alv.vi päälle vai onko tuossa ilmoitetussa hinnassa kaikki jonka päälle tulee verot suomessa?
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua
Tuota et ainakaan saa kilpiin ku on maasto malli. Virossa kun saa melkeen mihin tahansa mönkkäriin kilven.z22 kirjoitti:Olen tässä etsiskelemässä mönkijää vanhan palaneen tilalle, lueskelin tämän "mönkijä virosta" palstan ja heräsi seuraavanlaisia kysymyksiä :
Mistä eroittaa että onko maastomalli vai ei?Dago kirjoitti:Tuota et ainakaan saa kilpiin ku on maasto malli. Virossa kun saa melkeen mihin tahansa mönkkäriin kilven.z22 kirjoitti:Olen tässä etsiskelemässä mönkijää vanhan palaneen tilalle, lueskelin tämän "mönkijä virosta" palstan ja heräsi seuraavanlaisia kysymyksiä :
Uudenmaan Mönkijät Ry
Ei tuossa ainakaan minkään näkösiä vilkkuja ole.z22 kirjoitti:Mistä eroittaa että onko maastomalli vai ei?Dago kirjoitti:Tuota et ainakaan saa kilpiin ku on maasto malli. Virossa kun saa melkeen mihin tahansa mönkkäriin kilven.z22 kirjoitti:Olen tässä etsiskelemässä mönkijää vanhan palaneen tilalle, lueskelin tämän "mönkijä virosta" palstan ja heräsi seuraavanlaisia kysymyksiä :
Tässä esimerkki can amin selvä maasto malli josta puuttuu ec optiosta tutut takavalot ja silti kilpi persuksissa.
Tämän saisi ilmeisesti kilpiin kun on vilkut edessä ja takana? http://fin.auto24.ee/used/926674 on vaan rujon näkönen laite 

Uudenmaan Mönkijät Ry
Tuokin näyttää vähän itse rakennetulta, joten en usko että saa kilpiin. Laitteesta pitää löytyä EC paperit että saa suomessa kilpiin, traktori mönkkäreistä en tiiä millasia papruja tarttee.z22 kirjoitti:Tämän saisi ilmeisesti kilpiin kun on vilkut edessä ja takana? http://fin.auto24.ee/used/926674 on vaan rujon näkönen laite
- räplääjä
- 3WD
- Mönkijä:: Honda TRX 300FW Bigred
Terve!
Onkos kukaan roudannu Virosta raktori-Pollee? Olis muutaman tonnin halvempi ku Suomes, (8700e Viros ja 10990 Suomes). Mitä maksui mahtaa tulla lisäks et saa Suomes keltasen kilven?
Takuusta sen verran et jos hajoo ni voiko viedä mihin tahansa paikkaan misä myydään/huolletaan Polarista? (Näin ainakin kännyköil).
Onkos kukaan roudannu Virosta raktori-Pollee? Olis muutaman tonnin halvempi ku Suomes, (8700e Viros ja 10990 Suomes). Mitä maksui mahtaa tulla lisäks et saa Suomes keltasen kilven?
Takuusta sen verran et jos hajoo ni voiko viedä mihin tahansa paikkaan misä myydään/huolletaan Polarista? (Näin ainakin kännyköil).
"se mikä ei tapa, se vahvistaa" ;)
Honda TRX 300fw Bigred -93
Honda TRX 300fw Bigred -93
Riippuu tuotteesta tuo takuu hommeli... Jotkut huoltopisteet joiden kanssa olen jutellut asioista on vähän nihkeitä hoitamaan takuu juttuja jos laite on ulkomailta tilattu, ovat aika kärkkäästi toivottamassa asiakkaalle matkaa osto maahan huollattamaan. Syytä tähän en ole saanut selville. Ko asiaa selvitellyt mm. polkypyörän, moottorisahan, atk laitteiden ja parin muun työkalun kanssa. Periaatteessahan huollon pitäisi mielestäni toimia, mutta vetoavat siihen että kun laite on ulkomailta ostettu niin sitä ei kotimaassa huolleta koska kaikki raha on jo mennyt, takuu korjaukset ei kuulemma ole mikään kultakaivos huoltoyhtiöille. Näin kevyenä yhteenvetona minun mielipiteeni asiasta...
-
- 3WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 - 2011
Mistä kukaan tietää mistä maastomalli on ostettu?? Saati moottorisaha? Näkeekö huoltoliike muka sarjanumerosta? Ja tarkistaako? En itse ole kyllä moiseen törmännyt, aina on huoltorahat kelvannut kyselemättä.
Edit. Jaa juu sori kyse oli takuuhuollosta.. luin huolimattomasti. Silloinhan toki joutuu ostokuitin mahdollisesti esittämään
Edit. Jaa juu sori kyse oli takuuhuollosta.. luin huolimattomasti. Silloinhan toki joutuu ostokuitin mahdollisesti esittämään
-
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
Kiinnostaisi tietää että mistä se yleensä selviää että jos laite on maahantuotu muualta(maastomalli)jos ostaa vaikka suomesta käytettynä......
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Mitäs väliä sillä on?Kaikkihan ne jostain on tuotu.Itelläni on Arabiemiraateista yksi ja ihan samalla tavalla se toimii kuin mun "suomi" laitteetkin.jawa sp800 kirjoitti:Kiinnostaisi tietää että mistä se yleensä selviää että jos laite on maahantuotu muualta(maastomalli)jos ostaa vaikka suomesta käytettynä......

Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
-
- 4WD
- Mönkijä:: Polaris sportsman 800EFI
Juu ei sillä väliä olekkaan mutta kiinnostaisi tietää vaan mielenkiinnosta että pystyykö sen jostain tarkistaan onko maahantuojan tuoma laite vai onko joku uitettu