Täydellinen mönkijä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Artery
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Helmi 2006 20:21
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

Näinhän se menee niinkuin Veli-Pekka sen ilmaisi. Nooh, Rally on ekana mönkkärinä ja se on hyvä (ei täydellinen) ainakin vielä. Ei ole nelivetoa ei, eikä myöskään 26l tankkia, mutta fiilistä löytyy ku ajelee. 8) Seo minun.
100% varmuudella näet tämän tekstin nyt.
moilanen
6WD
Viestit: 521
Liittynyt: 16 Syys 2005 19:13
Paikkakunta: Tammela

Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja moilanen »

No nyt tuli kaksi viestiä peräkkäin ja naulan kantaan. Näyttää se olevan niin, että se ihannemönkijä löytyy tuolla maisemissa liikkuessa juuri oman persuksen alta. Ei se ihminen, kumma olio, ole koskaan tyytyväinen. Liekköhän luojalle tapahtunut jokin suunnitteluvirhe.
Avatar
lukkomestari
4WD
Viestit: 178
Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lukkomestari »

Veli-Pekan kirjoitukseen ei voi muuta kuin yhtyä sataprosenttisesti. :lol:
:prayer: POLARIS
Artery
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 05 Helmi 2006 20:21
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Artery »

lukkomestari kirjoitti:Veli-Pekan kirjoitukseen ei voi muuta kuin yhtyä sataprosenttisesti. :lol:
Huumoripitoista stooriahan tuo Veli-Pekka tuntuu naputtelevan. :)
100% varmuudella näet tämän tekstin nyt.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

blue Honda Trx kirjoitti:vettä myllyyn...minulle se olisi:

1.Honda
2.Honda
3.Honda
4.Honda
5.Honda
6.Roosan pollen xenon-tankovalo
7.jne.jne
Onko Blue koskaan ajanut muilla mönkijöillä kuin Hondilla jos pihasuditteluja ei oteta huomioon?

Vaikea sitä on mitään vaatia jos ei ole vertailukohdetta :wink: :D
Kylätason mönkijäkuski
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

BigBearin kokoinen, 7 vaihteinen puoliautomaatti,mahdollinen nopea ja hidas puoli, kytk lukot edessä ja takana,kytk 4x4. koneen kokona joku 850/900cc ilmajäähy,~90hp/110nm,28" Gatorit/Bear Clawit. Jäykkä taka-akseli, joka nurkan levyt,varatoimena takalevyt vasen kahva tangossa voisi käyttää niitä mekaanisesti.

Myöskin telineet ja puskurit täytyy olla koristelematonta RAUTAA, hyvin telineen väliin uopotettu metallikoteloinen mittari jossa on,nopeus,trippi,kokonaiskilometrit,öljyn lämpötilamittari ja valaistus. Tangon välissä olevassa paneelissa voisi olla vapaan merkkivalo,öljynpaineen merkkivalo ja pakin merkkivalo?

ps:lukot ja nelivedon kytkntä täytyy tapahtua mekaanisesti! Mahdollisimman yksinkertaiset ja alkeelliset sähköt kiitos.

Ja painoa alta 300kg. Joku 250-280kg. 8)

Tolla pelillä voisi käyttää mitä tahansa markkinoilla olevaa mönkijää pujottelukeppinä. Tosin onnistuuhan se jo omallakin mönkijällä kun mennään oikein ajamattomaan metsään.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Villekilleri
4WD
Viestit: 247
Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Villekilleri »

ja kaikki metalliosat titaania tietysti :wink:
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

ootko erska varma että 90hv riittäis? :D
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

jykke kirjoitti:ootko erska varma että 90hv riittäis? :D
Ei sitä tehoa oikeastaan ikinä liikaa ole mutta kyllä kait tollakin kerkeää.

Ja kun on vaihteet niin se teho ei karkaa kuminauhavehkeiden tavoin,harakoille.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Noilla tehoilla siinä on melkoinen hämmentäminen jos käytössä on 7 vaihteinen aski. Väitän että vaikka sukkanauha syö hiukan tehoa niin sukkanauhalla on ajossa parempi hyötysuhde koska aina on oikea vaihde päällä.
Kylätason mönkijäkuski
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Koheltaja kirjoitti:
blue Honda Trx kirjoitti:vettä myllyyn...minulle se olisi:

1.Honda
2.Honda
3.Honda
4.Honda
5.Honda
6.Roosan pollen xenon-tankovalo
7.jne.jne
Onko Blue koskaan ajanut muilla mönkijöillä kuin Hondilla jos pihasuditteluja ei oteta huomioon?

Vaikea sitä on mitään vaatia jos ei ole vertailukohdetta :wink: :D
enpä oikein... :roll:

En ole kuin honda,polle,yamaha,suzukia,articcat,ja linhailla ajellut :wink:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

No sitähän minäkin että kokemusta ei ole muusta kuin Hondasta :D :wink:
Kylätason mönkijäkuski
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

Koheltaja kirjoitti:Noilla tehoilla siinä on melkoinen hämmentäminen jos käytössä on 7 vaihteinen aski. Väitän että vaikka sukkanauha syö hiukan tehoa niin sukkanauhalla on ajossa parempi hyötysuhde koska aina on oikea vaihde päällä.
Väittäen, että asia ei todellakaan ole noin. Jos on hidas ja nopea puoli, niin väitän että jos se nopea puoli on todellakin nopea, niin kyllä ne vaihteet menee ihan nätisti päälle. Ja voihan sitä kiihdyttää rauhallisemminkin.

Ja minä en edes ala puhumaan kuinka onneton kuminauha omasta mielestäni on, koska täällä ajaa 90% niillä automaateilla.

halvattu, meikä ostaa amerikkalaisen auton ja senkin haluan manuaalina, kertooko se jotain?
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Avatar
6x4x2
3WD
Viestit: 100
Liittynyt: 12 Syys 2005 15:00
Paikkakunta: seinäjoki Mönkijä: Panther 150

Viesti Kirjoittaja 6x4x2 »

amis kirjoitti: 2. Variaattorivoimansiirto, alennusvaihteisto, esim. 2+1
itelle ainakin tulis vaihteistoksi Plymouth Dusterin automaattilaatikko...
Kuva
Avatar
scuderia rollaattori
6WD
Viestit: 374
Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07

Ihannepeli

Viesti Kirjoittaja scuderia rollaattori »

-Rinconin hydraulinen voimansiirto sellaisenaan, ilman mitään alennusvaihteita, momentinmuunnin sallii ihan hitaankin ajon vakiona
-Rotaxin 800 ccm V-kakkonen moottori, säädettävällä ruiskun
ohjausboxilla, tehokas laturi koneen kylkeen, reilu akku n. 30Ah
-Joku kevyt ja vahva kunnollinen runko, vaikka Hondalta
-Jouset/iskarit Öhlinsiltä, kaikilla säädöillä tietenkin, että saadaan voima siirrettyä maastoon tehokkaasti
-Ohjaustehostin ja ohjaustangosta säädettävä ohjausiskari, jonka voi säätää tiukalle kovassa ajossa ja löysätä hitaissa kiemuroissa - mahdollistaisi kunnollisten leveiden renkaiden käytön myös edessä oikein nopeassa spooriajossa ja nelivedolla
-Etuperä lukkoineen Polariksesta, 4x4 / 2-veto tietysti kaikkineen sähköohjauksella vauhdista riippumatta
-Erillisripustus kaikissa pyörissä, hyvillä tukivarsien ja suojakumien panssareilla
-Pohjapanssari liukasta ja vahvaa muovia astinlaudatkin huomioiden - mallia poromies
-Katteiden reunaosat erittäin joustavaa ja pehmeää muovia/kumia, ei mitään puskureita painolastiksi
-Levyjarrut mieluiten vetareiden yläpäissä (jousittamaton paino pienempi)
-Lompakko vaikkapa Fortumin Liliukselta, että pystyisi toteuttamaan edellisen projektin
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
Vastaa Viestiin