
Täydellinen mönkijä
Yleinen keskustelu
No nyt tuli kaksi viestiä peräkkäin ja naulan kantaan. Näyttää se olevan niin, että se ihannemönkijä löytyy tuolla maisemissa liikkuessa juuri oman persuksen alta. Ei se ihminen, kumma olio, ole koskaan tyytyväinen. Liekköhän luojalle tapahtunut jokin suunnitteluvirhe.
- lukkomestari
- 4WD
- Viestit: 178
- Liittynyt: 04 Elo 2005 23:01
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Onko Blue koskaan ajanut muilla mönkijöillä kuin Hondilla jos pihasuditteluja ei oteta huomioon?blue Honda Trx kirjoitti:vettä myllyyn...minulle se olisi:
1.Honda
2.Honda
3.Honda
4.Honda
5.Honda
6.Roosan pollen xenon-tankovalo
7.jne.jne
Vaikea sitä on mitään vaatia jos ei ole vertailukohdetta


Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 335
- Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
- Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4
BigBearin kokoinen, 7 vaihteinen puoliautomaatti,mahdollinen nopea ja hidas puoli, kytk lukot edessä ja takana,kytk 4x4. koneen kokona joku 850/900cc ilmajäähy,~90hp/110nm,28" Gatorit/Bear Clawit. Jäykkä taka-akseli, joka nurkan levyt,varatoimena takalevyt vasen kahva tangossa voisi käyttää niitä mekaanisesti.
Myöskin telineet ja puskurit täytyy olla koristelematonta RAUTAA, hyvin telineen väliin uopotettu metallikoteloinen mittari jossa on,nopeus,trippi,kokonaiskilometrit,öljyn lämpötilamittari ja valaistus. Tangon välissä olevassa paneelissa voisi olla vapaan merkkivalo,öljynpaineen merkkivalo ja pakin merkkivalo?
ps:lukot ja nelivedon kytkntä täytyy tapahtua mekaanisesti! Mahdollisimman yksinkertaiset ja alkeelliset sähköt kiitos.
Ja painoa alta 300kg. Joku 250-280kg.
Tolla pelillä voisi käyttää mitä tahansa markkinoilla olevaa mönkijää pujottelukeppinä. Tosin onnistuuhan se jo omallakin mönkijällä kun mennään oikein ajamattomaan metsään.
Myöskin telineet ja puskurit täytyy olla koristelematonta RAUTAA, hyvin telineen väliin uopotettu metallikoteloinen mittari jossa on,nopeus,trippi,kokonaiskilometrit,öljyn lämpötilamittari ja valaistus. Tangon välissä olevassa paneelissa voisi olla vapaan merkkivalo,öljynpaineen merkkivalo ja pakin merkkivalo?
ps:lukot ja nelivedon kytkntä täytyy tapahtua mekaanisesti! Mahdollisimman yksinkertaiset ja alkeelliset sähköt kiitos.
Ja painoa alta 300kg. Joku 250-280kg.

Tolla pelillä voisi käyttää mitä tahansa markkinoilla olevaa mönkijää pujottelukeppinä. Tosin onnistuuhan se jo omallakin mönkijällä kun mennään oikein ajamattomaan metsään.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
-
- 4WD
- Viestit: 247
- Liittynyt: 12 Joulu 2005 14:00
- Paikkakunta: Helsinki
-
- 6WD
- Viestit: 335
- Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
- Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4
Ei sitä tehoa oikeastaan ikinä liikaa ole mutta kyllä kait tollakin kerkeää.jykke kirjoitti:ootko erska varma että 90hv riittäis?
Ja kun on vaihteet niin se teho ei karkaa kuminauhavehkeiden tavoin,harakoille.
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
- blue Honda Trx
- Tracks
- Viestit: 3208
- Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
- Paikkakunta: Östra Nyland
enpä oikein...Koheltaja kirjoitti:Onko Blue koskaan ajanut muilla mönkijöillä kuin Hondilla jos pihasuditteluja ei oteta huomioon?blue Honda Trx kirjoitti:vettä myllyyn...minulle se olisi:
1.Honda
2.Honda
3.Honda
4.Honda
5.Honda
6.Roosan pollen xenon-tankovalo
7.jne.jne
Vaikea sitä on mitään vaatia jos ei ole vertailukohdetta![]()

En ole kuin honda,polle,yamaha,suzukia,articcat,ja linhailla ajellut

Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
-
- 6WD
- Viestit: 335
- Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
- Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4
Väittäen, että asia ei todellakaan ole noin. Jos on hidas ja nopea puoli, niin väitän että jos se nopea puoli on todellakin nopea, niin kyllä ne vaihteet menee ihan nätisti päälle. Ja voihan sitä kiihdyttää rauhallisemminkin.Koheltaja kirjoitti:Noilla tehoilla siinä on melkoinen hämmentäminen jos käytössä on 7 vaihteinen aski. Väitän että vaikka sukkanauha syö hiukan tehoa niin sukkanauhalla on ajossa parempi hyötysuhde koska aina on oikea vaihde päällä.
Ja minä en edes ala puhumaan kuinka onneton kuminauha omasta mielestäni on, koska täällä ajaa 90% niillä automaateilla.
halvattu, meikä ostaa amerikkalaisen auton ja senkin haluan manuaalina, kertooko se jotain?
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
- scuderia rollaattori
- 6WD
- Viestit: 374
- Liittynyt: 19 Maalis 2006 19:07
Ihannepeli
-Rinconin hydraulinen voimansiirto sellaisenaan, ilman mitään alennusvaihteita, momentinmuunnin sallii ihan hitaankin ajon vakiona
-Rotaxin 800 ccm V-kakkonen moottori, säädettävällä ruiskun
ohjausboxilla, tehokas laturi koneen kylkeen, reilu akku n. 30Ah
-Joku kevyt ja vahva kunnollinen runko, vaikka Hondalta
-Jouset/iskarit Öhlinsiltä, kaikilla säädöillä tietenkin, että saadaan voima siirrettyä maastoon tehokkaasti
-Ohjaustehostin ja ohjaustangosta säädettävä ohjausiskari, jonka voi säätää tiukalle kovassa ajossa ja löysätä hitaissa kiemuroissa - mahdollistaisi kunnollisten leveiden renkaiden käytön myös edessä oikein nopeassa spooriajossa ja nelivedolla
-Etuperä lukkoineen Polariksesta, 4x4 / 2-veto tietysti kaikkineen sähköohjauksella vauhdista riippumatta
-Erillisripustus kaikissa pyörissä, hyvillä tukivarsien ja suojakumien panssareilla
-Pohjapanssari liukasta ja vahvaa muovia astinlaudatkin huomioiden - mallia poromies
-Katteiden reunaosat erittäin joustavaa ja pehmeää muovia/kumia, ei mitään puskureita painolastiksi
-Levyjarrut mieluiten vetareiden yläpäissä (jousittamaton paino pienempi)
-Lompakko vaikkapa Fortumin Liliukselta, että pystyisi toteuttamaan edellisen projektin
-Rotaxin 800 ccm V-kakkonen moottori, säädettävällä ruiskun
ohjausboxilla, tehokas laturi koneen kylkeen, reilu akku n. 30Ah
-Joku kevyt ja vahva kunnollinen runko, vaikka Hondalta
-Jouset/iskarit Öhlinsiltä, kaikilla säädöillä tietenkin, että saadaan voima siirrettyä maastoon tehokkaasti
-Ohjaustehostin ja ohjaustangosta säädettävä ohjausiskari, jonka voi säätää tiukalle kovassa ajossa ja löysätä hitaissa kiemuroissa - mahdollistaisi kunnollisten leveiden renkaiden käytön myös edessä oikein nopeassa spooriajossa ja nelivedolla
-Etuperä lukkoineen Polariksesta, 4x4 / 2-veto tietysti kaikkineen sähköohjauksella vauhdista riippumatta
-Erillisripustus kaikissa pyörissä, hyvillä tukivarsien ja suojakumien panssareilla
-Pohjapanssari liukasta ja vahvaa muovia astinlaudatkin huomioiden - mallia poromies
-Katteiden reunaosat erittäin joustavaa ja pehmeää muovia/kumia, ei mitään puskureita painolastiksi
-Levyjarrut mieluiten vetareiden yläpäissä (jousittamaton paino pienempi)
-Lompakko vaikkapa Fortumin Liliukselta, että pystyisi toteuttamaan edellisen projektin
Karavaani kulkee ja vaimot haukkuu...
www.safariguru.fi
www.safariguru.fi