ha ha ha ha sanon minä.... ne kerrat mitä oon sun konettaki hinannu ni ei o paljo neljää pistettä näkyny.... pari onnetonta narunpätkää vaan.....zöyni kirjoitti:mun mielestä on aika vastuutonta leikkiä noilla mönkijän sitomisilla.kannatta sitoo kunnolla ,itse sidon niin kun autotkin pitää sitoa eli neljästä pisteestä . eipähän tarvii jälkikäteen jossitellamitäs jos esim kärry rupee ns heittelehtii ja kone on kiinni vaan vinssillä ja ehkä koukun ympäri takaa .saatta saada pienehkön heiluri liikkeen -> veikkaan että kone kaatuu
???
Mönkijän kuljetus
-
- 4WD
- Viestit: 216
- Liittynyt: 05 Tammi 2007 14:21
- Työmyyrä
- 4WD
- Viestit: 163
- Liittynyt: 13 Huhti 2005 19:08
- Mönkijä:: Polaris
- Paikkakunta: Karstula
- Viesti:
Täytyy tosiaan kommentoida tätä asiaa sen verran, että kuten aiemmin jo pari kertaa esille on tullut, niin kärryissä olevat kiinnityspisteet kannattaa tosiaan tarkistaa, sillä luvattoman usein kiinnityskoukut on asennettu vain lumeeksi ja mönkijän painoista laitetta ei kannata niihin sitoa. Mönkijä vaatii kiinnityspisteeksi jonkin runkopalkin, eikä pelkkä pohjalevy M8 pultilla riitä. Omassa kärryssäni kantavuus 1700 kg, mutta yksikään tehdasasennettu kiinnityspiste lavan sisäpuolella ei ollut kiinni mmualla kuin pohjavanerissa.
- zöyni
- 6WD
- Viestit: 272
- Liittynyt: 28 Marras 2006 18:35
- Paikkakunta: nurmijärvi trx680fa+pojan usatec 150
laskes kiinnitys pisteet uudestaanHiaceJanski kirjoitti:ha ha ha ha sanon minä.... ne kerrat mitä oon sun konettaki hinannu ni ei o paljo neljää pistettä näkyny.... pari onnetonta narunpätkää vaan.....zöyni kirjoitti:mun mielestä on aika vastuutonta leikkiä noilla mönkijän sitomisilla.kannatta sitoo kunnolla ,itse sidon niin kun autotkin pitää sitoa eli neljästä pisteestä . eipähän tarvii jälkikäteen jossitellamitäs jos esim kärry rupee ns heittelehtii ja kone on kiinni vaan vinssillä ja ehkä koukun ympäri takaa .saatta saada pienehkön heiluri liikkeen -> veikkaan että kone kaatuu
???

Se on koiralle oikein jos luu on kova!! http://kuvablogi.com/blog/18670/
Näinhän se menee, että turvallisuus ennenkaikkea ja kuormat kunnolla kiinni. Kirjoitukseni oli lähinnä malliesimerkki siittä mitä kiire ja toisiin luottaminen ns. "asiantuntijoihin" niinkuin tässä tapauksessa mönkkäri kauppias teettää ja kun ei itse ajattele. Ennen kaikkea hyvä että herätti keskustelua ja joku toinen alottelija ottaa opikseen etukäteen. Onni kuitenkin että ei tapahtunut matkalla mitään ja laitteet ehjänä perille.



Honda Trx350Fm
Jep, aina kuorma kunnolla kiinni, olipa kyseessä mönkijä tai mikroaaltouuni. Ei pelkästään lain takia, vaan siksi, että välitän myös muiden ihmisten hengestä (enemmän kuin omastani itse asiassa).
Jouset kasaan -menetelmällä olen ajatellut mönkijän kiristää. Sillä tavalla ne prätkätkin kuljetetaan ammattilaistenkin toimesta. Tosin sikäli hieman eri asia, että mönkijä nyt kestäisi pystyssä muutenkin.
Jouset kasaan -menetelmällä olen ajatellut mönkijän kiristää. Sillä tavalla ne prätkätkin kuljetetaan ammattilaistenkin toimesta. Tosin sikäli hieman eri asia, että mönkijä nyt kestäisi pystyssä muutenkin.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Minä porasin ja pulttasin läpipulteilla kiinnityslenkit heti kun hain kärryn kaupasta, nyt kestää kiristellä.Työmyyrä kirjoitti:Täytyy tosiaan kommentoida tätä asiaa sen verran, että kuten aiemmin jo pari kertaa esille on tullut, niin kärryissä olevat kiinnityspisteet kannattaa tosiaan tarkistaa, sillä luvattoman usein kiinnityskoukut on asennettu vain lumeeksi ja mönkijän painoista laitetta ei kannata niihin sitoa. Mönkijä vaatii kiinnityspisteeksi jonkin runkopalkin, eikä pelkkä pohjalevy M8 pultilla riitä. Omassa kärryssäni kantavuus 1700 kg, mutta yksikään tehdasasennettu kiinnityspiste lavan sisäpuolella ei ollut kiinni mmualla kuin pohjavanerissa.
Liinoina käytän n.6cm leveitä "raskaankaluston" liinoja en muista tonneja mitä niissä lukee, mutta kömpijän kestää kyllä.
Halpis "pyykkinaruja" käytin ennen mönkijän keulan sidontaan ja se loppui siihen kun tiellä olleessa töyssyssä meni liina poikki.
sopiiko Polle traktori pitkään Hiaceen?
Edellistä Polle 400 yritin ajaa -92 Hiaceen, mutta tuli ahtaan paikan kammo kuskille. Nyt on Polle traktori 500 - onkos kellään kokemusta, miten laiha pitää kuskin olla, että saa vielä pyöräkotelonkin yli ajetuksi toisen etusen? Olisi kätevämpi kuin nykyinen peräkärriviritys.
- Vee-äM
- R.I.P
- Viestit: 2460
- Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
- Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-
Ite laitan sillä tyylillä että pienellä vauhdilla sivusta ohjaten ja kun nokka on sisällä niin tuuppaan yammun sisään.
Joskus yksin hankalaa mutta kaverin kanssa toimii hyvin.
Vinssillä vois kanssa vetää kyytiin ja olis kiinnitetty edestä samalla vaivalla.
Terveydelle vaarallista istua penkillä ja ajaa kyytiin,varsinkin jos on ollut ruoka-aikana kotona.
Joskus yksin hankalaa mutta kaverin kanssa toimii hyvin.
Vinssillä vois kanssa vetää kyytiin ja olis kiinnitetty edestä samalla vaivalla.
Terveydelle vaarallista istua penkillä ja ajaa kyytiin,varsinkin jos on ollut ruoka-aikana kotona.


pahin mitä tiedän tosta huonosti ajatellusta kiinnityksestä on kun kaverin vaimo haki sellaisen 900 kg painavan painon hiluxilla niin se nostettiin kyytille trukilla rukkilavan päällä ja myyjä sitten hyvyyttään sitoi sen painon kiinni siihen LAVAAN. No tyttö oli kysynyt että miten toi auttaa niin myyjä oli sanonut että se nyt on niin tukevasti kiinni että eikun menoksi...
No kaikki kävi hyvin kyllä mutta oikeasti se paino ei ollut kiinni mitenkäään.
No kaikki kävi hyvin kyllä mutta oikeasti se paino ei ollut kiinni mitenkäään.
Catin kuljetusta a'la Darth
http://kuvablogi.com/nayta/1144474/

Re: sopiiko Polle traktori pitkään Hiaceen?
mulla menee kyllä pitkään -00 mallin hiaceen sportsman 28" renkailla ihan hyvin ja vielä pyöräkotelojen välistä. pois tuleminenkin onnistuu 86 kiloselta kohtuu hyvin. käsittääkseni -92 mallin hiace on mitoiltaa sama kuin uudemmatkinrampe1245 kirjoitti:Edellistä Polle 400 yritin ajaa -92 Hiaceen, mutta tuli ahtaan paikan kammo kuskille. Nyt on Polle traktori 500 - onkos kellään kokemusta, miten laiha pitää kuskin olla, että saa vielä pyöräkotelonkin yli ajetuksi toisen etusen? Olisi kätevämpi kuin nykyinen peräkärriviritys.
Yamaha Kodiak 700 eps -19
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Yamaha Grizzly 700 -08
ex.Honda 500FPA DCT -15
ex.Honda Foreman 450es -01
ex.Polaris Sportsman 500 -13
ex.Polaris ATP 330 -03
ex.Honda Rancher 350ES -02
ex. ATC 200ES -84
ex. RZR 800 -09
ex. 420fa -09
ex. Sportsman 400 -04
Re: Mönkijän kuljetus
mitäs mieltä raati on, voiko mönkijän sitoa alumiinivanteistaan (itp) kiinni kärryyn? Eli kestääkö vanne sen?
-
- 6WD
- Viestit: 736
- Liittynyt: 18 Tammi 2010 20:58
- Mönkijä:: Can Am 570 Pro T3b
- Paikkakunta: Jokela
Re: Mönkijän kuljetus
Aivan varmasti kestää, ilmeisesti joka vanteesta on tarkoitus kiinnittää.kapteeni kirjoitti:mitäs mieltä raati on, voiko mönkijän sitoa alumiinivanteistaan (itp) kiinni kärryyn? Eli kestääkö vanne sen?
Ulkona.
Re: Mönkijän kuljetus
Kyllä joka vanteesta. Sen verran vielä tarkennan että vanteet kuusipuolaiset ja tarkoitus siis laittaa veto aina kulmaan yhden puolan takaa eli klo 11,13,17 ja 19jiiipee kirjoitti:Aivan varmasti kestää, ilmeisesti joka vanteesta on tarkoitus kiinnittää.kapteeni kirjoitti:mitäs mieltä raati on, voiko mönkijän sitoa alumiinivanteistaan (itp) kiinni kärryyn? Eli kestääkö vanne sen?