Onko ohjaustehostin neideille vai ei??
Re: Ohjaustehostimen edut
Täytyypä mietintään vielä laittaa asia. Ohjausiskunvaimennin ajaisi myös asian, mutta senkin kanssa varmaan samaa ongelmaa, että jotain voi etupäässä pettää.
-
- Noppeli
- Mönkijä:: Renegade 500
Mites näissä tehostetuissa vehkeissä, tehostaako hyvin jos paikoillaan vai pitääkö olla liikkeessä ?
Ainakin 2010 Cana piti olla liikkeellä ennen kun tehostin lähti kunnolla mukaan. Jos renkaat oli pehmeässä tai kivikossa jumissa niin paikallaan ei tehostin ollut juurikaan mukana, mutta kun vähän liikautti pönkijää niin tehostin läti heti mukaan. Eipä tuu rikottua paikkoja väkisin vääntämällä.
Kylätason mönkijäkuski
- kekkonem
- Tracks
- Mönkijä:: XP -14 T3
Polle xp tehostaa paikallaan. Voi yhdellä sormella käännellä tallissa. Tälläiselle konttoristiranteelle tehostin ainakin poikaa. Jaksaa tosiaan ihan erilailla päivän ajaa, eikä tule niitä väsymyksestä johtuvia hölmöjä ajovirheitä niin helposti.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
-
- 3WD
- Mönkijä:: BRP 500 Maatalous T3
Olen ehottomasti tehostimen kannalla,en tiiä mitä tekee ohjausnivelille/vetonivelille mut tekee hyvää ainakin mun nivelille,entinen 700 KQ ei kyseistä laitetta sisältänyt ja kun väänsi laitetta vähänkin pidempään maastossa,niin huomas tehneensä jotain,joka ei välttämättä ole mun nivelille kun olkapää juuri n.3vk sitten tähystetiin,joten vielä 3vk taukoo ajeluun,toivon mukaan tehostin on silloin ihan paikallaan kun pääsee taas paanalle!
Aina on yksi keino jäljellä,eikä sekään oo viimeinen!
-
- 2WD
- Mönkijä:: Polaris 570 RZR Cabin Traktori
Re: Onko ohjaustehostin neideille vai ei??
Luulisin että pahassa paikassa ohjaustehostimen kanssa vääntäisi paikat mutkalle.
- OffiOsku
- 6WD
- Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 -11
- Viesti:
Itse en ainakaan haluaisi edes tehostinta, kun jotenkin se vaan on tunnottoman olonen värkki tommoseen pikku kippoon.. hyvin noita 28" 12" jaksaa pyöritellä 

-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Itse en kaipaa tehostinta stongan kääntelyyn vaikka tällänen kuivan kesän orava olenkin. MUTTA, pakko myöntää että tehostin karsii kivasti pois pienet "iskut" käsille ja varsinkin painavempien isokoneisten laitteiden ohjastaminen tehostimella ryyditettynä on hivenen helpompaa ja säästää kuskia vaikeassa maastossa pitkän ajorupeaman aikana. Omassa sotaratsussa ei moista hienoutta ole ja hyvin olen tullut toimeen jo 5 vuoden ajan. Neiteily puheet voitaneen kuitata machomiesten elvistelyksi. 

Onhan se tehostaja näppärä keksintö telojen kans mutta renkaat alla olis tarkempi ajotuntuma ilman tehostinta. Ja en kaipaa autossakaan tehostajaa.
- FinnMack
- Tracks
- Mönkijä:: Möläriksen Ponkija
Nyt toinen ohjaustehostettu mönkkä kierroksessa,ei ikinä paluuta tehostamattomaan mönkijään.
Ajan koneella puuta ja risua mettästä tukkikärry perässä,peruuttaminen metässä on yhtä helvettiä ilman tehostajaa.
Ajan koneella puuta ja risua mettästä tukkikärry perässä,peruuttaminen metässä on yhtä helvettiä ilman tehostajaa.
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Saatikka jos sillä mönkijällä tulee ajettua enemmän niin kyllä silloin on tehostin poikaa
, myönnän että pärjää sitä ilmankin.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
- Pappi
- Moderaattori
- Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15
Ihan vähässä kummassa en palaa entiseen, eli tehostamattomaan. On se vaan hyvä varuste. Vähän niinkuin autossa ilmastointi ja vakkari.
Aluksi pidin tuota tehostinta höpö höpö hommana, mutta nyt talven lumitöiden ja lisääntyneen "seikkailun" jälkeen olen huomannut tuon hyväksi.
Tai sitten sitä on vaan ihan neiti.
Aluksi pidin tuota tehostinta höpö höpö hommana, mutta nyt talven lumitöiden ja lisääntyneen "seikkailun" jälkeen olen huomannut tuon hyväksi.
Tai sitten sitä on vaan ihan neiti.

-
- Moderaattori
- Mönkijä:: Traktori
Hyvää huomenta! Yhdistelin kaksi ketjua yhdeksi toimivaksi kokonaisuudeksi. Jatketaan mielipiteiden jakoa puolesta sekä vastaan.
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Vähän OT, mutta itse kaipaan vain yksinkertaista tekniikkaa, joka toimii vuodesta toiseen ropaamatta. Siksi toistaiseksi ei listalla ole tehostinta.... Mutta en toki kiellä, mukava on tehostin konttorirotan=neidin ranteille 

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Samoilla linjoilla mennään ja ainakin tuon oman Hondan ohjaus on erittäin kevyt ja tunnokas ilman tehostajaa. Vaikka oma käyttö pitää sisällään kohtuullisen paljon veivailua niin tehostajan tarve ei käy edes mielessä. Pikemminkin sitä välillä ihmettelee ohjauksen keveyttä verrattuna esim. ex-Cattiin, joka caster-kulman muutoksen jälkeen tuntui ok:lta käsitellä sekin. Telojen kanssa tilanne voisi olla toinen myös Hondan kanssa.Roosa999 kirjoitti:Vähän OT, mutta itse kaipaan vain yksinkertaista tekniikkaa, joka toimii vuodesta toiseen ropaamatta.
Built to work ─ even harder.
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518
Myydään 2" etu/taka vinssiteline/vetokoukkusarja http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17#p488396
Rosterinen puskulevy 167x51cm 160€ http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 23&t=43518