Tiedoksesi; olen tätä foorumia kohtuu pitkään seuraillut ja kaikenlaista lueskellut. Jos väität(Vaughan), että et väheksy, mielenkiintoista. Olen suomenkielen taitoinen ja pääsääntöisesti ymmärrän myöskin lukemani. Jos mielestäsi ihmettelen peukkulämmittimien ja kahvalämmittimien tarpeellisuutta; voisin vastata, minulla on käsineet. Senverran monta vuosikymmentä ulkotöitä tehneenä, osannen kyllä arvostaa suojavarusteet ja pukineet.
Myöntää tietysti täytyy, että tätä tämmöistä offailua en ymmärrä(omalle kohdalleni); sehän tietenkin johtuu ikävuosistani ja siitä, että mönkijä on minulle puhdas työväline, kuten auto, aikanaan moottorikelkka jne. Koeta siitä sitten hieman ymmärtää minunkin ajatuskantaani.
En halua mitenkään väheksyä kenenkään mönkijän käyttöä/rakentelua, jokaisen oma asia. Ken haluaa rikkoa ehdoin tahdoin omia laitteitaan; tehköön sen. Rahahan on vain kulutusväline, ellei se lopu tai käy vähiin.
Miksi mönkijän rakenteet eivät aina kestä.
Re: Miksi mönkijän rakenteet eivät aina kestä.
Ymmärrän kyllä, että offissa menee vetareita ja muita "kuluvia osia", tuolloin yleensä kuljettaja tiedostaa tämän mahdollisuuden selkeästi,
ja on erittäin hienoa näitä korjausblogeja, sillä suurin osa niiden kirjoittajista täällä kertoo selkeästi missä mennyt rikki, miksi meni rikki ja ennen
kaikkea kertoo kuvien kera miten korjataan. Siitä heille suuri hatun nosto, jos näitä kirjoittajia ja kuvan lisääjiä ei olisi niin tämäkin foorumi olisi tylsää
luettavaa. Mutta kuten aina pieni ryhmä saa suuren huomion, verrataan nyt vaikka näihin ajoin kännissä ojaan mönkijällä uutisiin, joista vedetään mediassa
johtopäätöksiä, että kaikki mönkijä kuskit ovat ku**päitä ja ajavat kännissä.
Eli pyyntönä näille hienoille korjauskertomusten kirjoittajille, älkää vain lopettako kirjoittamasta korjauskertomuksianne meidän muutamien mielipiteensä
julkituonneiden ääneenajattelijoiden takia.
Lisätään vielä mielipide näihin varusteluihinkin, eli mielestäni laitteita pitää ja kuuluukin personoida, eli jokainen saa lisätä kaikki itselle tarpeelliset varusteet
omaan ajokkiinsa, toiset saavat tykätä tai olla tykkäämättä. Täällä foorumilla en ole vielä "liian varusteltua" laitetta nähnyt, jenkki-foorumeilla muutamat alkavat
olemaan mielestäni jo hyvänmaun rajamailla. Itselläni siis valoa sen verran, että pimeässä näkee eli akku huutaa hoosiannaa kun pimeässä auraa, molemmissa päissä
vinssit ja mittariston vieressä paikat käsigepsille ja kännykälle, lisäksi kiinalaisten "pakollinen varuste" eli jauhesammutin. Ja heti kun keksin järkevän tavan toteuttaa
niin lisätään kylmille sormille lämmittimet. Lisäksi irrotettavista varusteista löytyvät kuljetusboksi, bensakannu ja sahateline.
ja on erittäin hienoa näitä korjausblogeja, sillä suurin osa niiden kirjoittajista täällä kertoo selkeästi missä mennyt rikki, miksi meni rikki ja ennen
kaikkea kertoo kuvien kera miten korjataan. Siitä heille suuri hatun nosto, jos näitä kirjoittajia ja kuvan lisääjiä ei olisi niin tämäkin foorumi olisi tylsää
luettavaa. Mutta kuten aina pieni ryhmä saa suuren huomion, verrataan nyt vaikka näihin ajoin kännissä ojaan mönkijällä uutisiin, joista vedetään mediassa
johtopäätöksiä, että kaikki mönkijä kuskit ovat ku**päitä ja ajavat kännissä.
Eli pyyntönä näille hienoille korjauskertomusten kirjoittajille, älkää vain lopettako kirjoittamasta korjauskertomuksianne meidän muutamien mielipiteensä
julkituonneiden ääneenajattelijoiden takia.
Lisätään vielä mielipide näihin varusteluihinkin, eli mielestäni laitteita pitää ja kuuluukin personoida, eli jokainen saa lisätä kaikki itselle tarpeelliset varusteet
omaan ajokkiinsa, toiset saavat tykätä tai olla tykkäämättä. Täällä foorumilla en ole vielä "liian varusteltua" laitetta nähnyt, jenkki-foorumeilla muutamat alkavat
olemaan mielestäni jo hyvänmaun rajamailla. Itselläni siis valoa sen verran, että pimeässä näkee eli akku huutaa hoosiannaa kun pimeässä auraa, molemmissa päissä
vinssit ja mittariston vieressä paikat käsigepsille ja kännykälle, lisäksi kiinalaisten "pakollinen varuste" eli jauhesammutin. Ja heti kun keksin järkevän tavan toteuttaa
niin lisätään kylmille sormille lämmittimet. Lisäksi irrotettavista varusteista löytyvät kuljetusboksi, bensakannu ja sahateline.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
Ajoon nämä on tehty eikä säälittäviksi tai tallissa kiilloteltaviksi
Sportsman 500 EFI EUT 2012
^Aivan.
Jokainen särkee omat kamppeensa. Ja maksaa korjaukset itse.
Ainahan voi kaveria opastaa jos näyttää että kokemattomuuttaan on konetta rikkomassa. Tyhmyydelle ei mitään voi.
Ainahan voi kaveria opastaa jos näyttää että kokemattomuuttaan on konetta rikkomassa. Tyhmyydelle ei mitään voi.
Noviisi
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Yamaha Grizzly 450 "Pikkukikotin"
Kyllä mä ainakin omani ostin ajoon ja säälin ja kiillotankin ajon jälkeen. En revi mitää mettäkärryjä vaan harrastuspohjalta lähen liikkeelle ku siltä tuntuu.
LIIKAA ei tosiaan ole kuvia ja kertomuksia, lisää saa tulla ja niitä tykkään lukea ja kuvia katsoa.
LIIKAA ei tosiaan ole kuvia ja kertomuksia, lisää saa tulla ja niitä tykkään lukea ja kuvia katsoa.
Jokainen voi tehdä laitteensa kanssa mitä lystää, vaikka rikkoa. Kuitenkin olisi hyvä tunnustaa virheensä. Laitetaan esim. vääränkokoisia renkaita ja sitten moititaan laitetta, kun neliveto ei toimi oikein tai vetari hajoaa. Tällaista varmaankin Moilanen ihmettelee.
Suomen oloissa valoihin ja kahvanlämmitykseen kannattaa satsata. Niitä ei voi ajatella turhuuksina. Valitettavasti laturi on ainakin vanhemmissa malleissa alimitoitettu. Myös vinssin käyttö aurauksessa on huono ratkaisu, mutta ei ole kovin halvalla korvattavissa.
Suomen oloissa valoihin ja kahvanlämmitykseen kannattaa satsata. Niitä ei voi ajatella turhuuksina. Valitettavasti laturi on ainakin vanhemmissa malleissa alimitoitettu. Myös vinssin käyttö aurauksessa on huono ratkaisu, mutta ei ole kovin halvalla korvattavissa.
- qaw
- 6WD
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Viesti:
Sen kun näkis. Ei tarvi paljon tätä foorumia selata, kun löytää topicceja, missä vingutaan takuuseen milloin mitäkin itse aiheutettua.Pumppis kirjoitti:^Aivan.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)