shellin v power kaso

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
wild
6WD
Viestit: 542
Liittynyt: 06 Kesä 2005 20:42
Paikkakunta: vantaa can-am 650 xt

shellin v power kaso

Viesti Kirjoittaja wild »

no niin ootteko kokeillu tota v poweria,itte otin kokeeks tankillisen.ei osaa sanoo mutta proidilla on 250 mitzi ja sano että tuli tehoo lisää ihan kunnolla .no se on 2 tahti kone joten vaikee sanoo onko 4 tahtikoeeseen sama vaikutus .aika näyttää .kana joi muuten 186km ja 16.5l joten kulutus on pienentyny koko ajan mitä enemmän tulee kilsoja
no nyt se vaan on niin mukavaa
EFI 680
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:31

Viesti Kirjoittaja EFI 680 »

Täällä myös keskusteltu aiheesta:
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... pic&t=5044

Äkkiseltään vaikkuttas tosi hyvälle
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
Viljami
Tracks
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Viljami »

V-Powerista ei ole kokemusta, mutta kertokaapa nyt tyhmälle, onko normaalin 98-bensan käyttämisestä mitään hyötyä, mikäli valmistaja suosittelee vähintään 95:sta?

Itsestäni tuntuu, että 98:n tankkauksen jälkeen oma Bombani kulkisi hiukan iloisemmin kuin 95:lla. Tämä on kuitenkin ihan perstuntumaa eikä perustu mihinkään tietoon tai mittauksiin.

Sanokaa siis viisaammat: Voiko 98:a tankkaamalla saada muutaman kilsan huippunopeutta lisää tai onko sen käytöstä mitään muuta hyötyä Bombassani. Jos ei, niin siirryn sitten puhtaasti 95:n käyttäjäksi halvemman hinnan takia. Mutta jos 98:sta on jotain hyötyä, niin jaksanee tuon erotuksen Bomban kulutuksella maksella.
Viljami

Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Ohessa Porsche-harrastajien kommentteja aiheesta.
---> C L I C K

Itse tankkaan tuota V-Poweria aina kun vain voin. Eron huomaa heti mönkijässä. 8)
l Kipu on vain tunne l
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

enpä usko että v power tavallisessa autossa niitä kaivattuja lisä heposia tuo kuin niitä pers hevosia. minun käsityksen mukaan kyseinen polttoaine mahdollistaa korkeamman puristus suhteen käyttämisen esim 12.1 katu käytössä jolloin saaadaan tietysti enenmän tehoa, mutta itse polttoaine ei varmaakaan tuo lisää tehoa kovinkaan paljon esim " corola 1.3 se " vakio moottoriin.
kulutus kyllä pienenee minkä olen itsekin todennut :?
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

nykyaikaisien autojen moottorinohjaukset ns."hakevat" koko ajan nakutusrajaa, tai näin ainakin minun vapaastihengittävässä rivi nelosessa.

on tämä ainakin nesteen biobensaan verrattuna kunnon kamaa, sillä kun on possauteltu koneita jotka on säädetty normaalille 98e bensalle.
Avatar
tinke76
3WD
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Maalis 2006 18:49
Paikkakunta: Kuusniemi Turpeisen baari

Viesti Kirjoittaja tinke76 »

Täällä on cossu miesten jutustelua kyseisestä litkusta.
Kaikki kirjoittamissani viesteissä tms. mainitut henkilöt, yritykset, yhteisöt jne. ja tapahtumat ovat kuvitteellisia eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisiin henkilöihin tai tapahtumiin vaikka nimet tai tapahtumat sattumalta olisivatkin samoja.
Ilkka K
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka K »

Hetkinen hakevat nakutus rajaa ??
Eikös nakutus (ei venttiilien) johdu polttoaineen ja ilman seoksen liian aikaisesta syttymisestä puristus vaiheen lopussa, kun käytetään väärä oktaanista bensaa. Tämän takia nakutus on vaarallista koneelle, koska mäntä lyö ns. väärään suuntaan kun seos syttyy liian aikaisin eikä tulpan kipinästä.
Ei oikein voi keksiä miten palotilaa voi säätää noin ajon aikana.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

kyllä ainakin omassa turbo volvossani on nakutus tunnistin, jonka perusteella koneen boksi säätää moottoria niin ettei kone pääse nakuttamaan.
elikä kyseisen anturin kautta moottori saa käskyn säätää sytkän ajoitusta jos moottori rupee menemään nakutus rajalle.
tepa
6WD
Viestit: 845
Liittynyt: 09 Kesä 2004 00:20
Mönkijä:: xtp 1000r 2016

Viesti Kirjoittaja tepa »

niin ja palotilaa ei pysty säätämään kuin pers vinkulla ja virsikirjalla mutta palotapahtumaa pystyy säätämään paljonkin :wink:
jykke
6WD
Viestit: 336
Liittynyt: 18 Heinä 2004 10:26
Paikkakunta: lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jykke »

eli asiahan on juuri niin kun tepa kertoi..ruisku säätää ajoitusta koko ajan..
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ilkka K kirjoitti:Hetkinen hakevat nakutus rajaa ??
Eikös nakutus (ei venttiilien) johdu polttoaineen ja ilman seoksen liian aikaisesta syttymisestä puristus vaiheen lopussa, kun käytetään väärä oktaanista bensaa. Tämän takia nakutus on vaarallista koneelle, koska mäntä lyö ns. väärään suuntaan kun seos syttyy liian aikaisin eikä tulpan kipinästä.
Ei oikein voi keksiä miten palotilaa voi säätää noin ajon aikana.
Nakutus syntyy tosiaan liian aikaisesta polttoaineseoksen syttymisesta ja syinä on: karstainen moottori, liian alhainen oktaaniluku, liian korkea puristus suhde, väärä sysytysennakko, väärä polttoaineseos ym. ym.

Nakutuksen ääni ei tule venttiileistä vaan tosiaankin siitä että polttoaineseos pääsee syttymään aivan liian aikaisin. Aina kun nakutusta esiintyy voidaan olla lähes varmoja että männän lakeen ja alumiiniseen kanteen tulee vairioita, joskus enemmän ja joskus vähemmän.

Nykyään kun autoissa on poikkeuksetta elektroninen polttoaineen syöttö sekä samalla tietokoneella hoidetaan sysytys niin sytkä säätyy jatkuvasti. Eräs järjestelmä säätää sytkän uusiksi joka kolmannella kipinällä. Moottorin kyljessä on ns. nakutustunnistin ja se ilmoittaa orjallisesti tietokoneelle milloin nakutus alkaa lähstymään, anturi on erittäin herkkä ja se havaitsee niin pienen nakutuksen mitä ei korvalla erota ja mikä ei vielä pääse vaurioittamaan moottorin sisäkaluja.

Sitten siihen bensa asiaan. Aiemmin on ollut juttua oktaaniluvun vaikutuksesta moottorin suorituskykyyn ja edelleen multa saa saman vastauksen. Jos moottori on puristus suhteeltaan suunniteltu toimivaksi matalalla oktaaniluvulla kuten 89-95 niin silloin korkeaoktaanisen polttoaineen käyttäminen ei vaikuta muuhun kuin kukkaron kevenemiseen. Jos kone on hiukan "kireämpi" ja valmistaja suosittelee 98 bwnsaa niin silloin V-Power saattaa antaa hiukan potkua lisää.

Näiden bensojen kanssa leikittiin aikoinaan aika paljon kilpakentillä ja dynamometrissä ja välttämättä se oktaaniluvun nosto ei ole oikotie onneen jos moottorilla ei ole valmiuksia hyödyntää korkeampaa oktaanilukua.
Kylätason mönkijäkuski
Puuhis
6WD
Viestit: 485
Liittynyt: 19 Maalis 2006 10:53
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

täytyy kyllä myöntää että tällä bensalla mönkijä tuntuu paljo pirteemmältä. vastaa kaasuun paremmin, pienillä kierroksilla imuäänet pieneni 75%. täytyy kyl vakavissaan harkita siirtymistä tähän bensaan. nämä on ensi tunteet bensasta vasta. pitää tunnustella lisää tässä jahka kerkiää ajelemaan.
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Tällä kertaa soitin Shellin tukeen ja kyselin hieman asiaa. Tässä polttoaineessa on huomattavastie enemmän happea, kuin normaali Nesteen Citybensiinissä jota siis Shell käyttää, mutta lisäaineistaa itse.

Tältä pohjalta tuki kertoi, että kierrokseen vastaavuus saattaa hyvissä olosuhteissa parantua merkittävästi ja samalla tehokin hieman nousta. Mistään merkittävästä erosta ei ole kyse, mutta saattaa kyllä tuntua perslihaksissa.

Oktaaniluvulla siis ei ole mitään tekemistä yämän kanssa, vaan polttoaineen varsin edistyksellisessä koostumuksessa.

Sen verran oli marrkinamiehenvikaa insinöörissä, että sanoi muutaman rallycross-kuskin ihan penkittäneen koneensa ja siirtyneensä kuluneella kaudella Shellin bensiiniin ns. 102 oktaanisesta kisabensiinistä, joka on noin 4-kertaa kalliimpaa kuin Shellin V-Power.

Taidan seuraavan tankillisen laittaa myös kyseistä tavaraa ja kokeilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
OH3GNY
4WD
Viestit: 132
Liittynyt: 17 Heinä 2005 18:55
Paikkakunta: Levi. Kömpijä: Polaris 800 H.O

Viesti Kirjoittaja OH3GNY »

Itsekkin viime viikonloppuna tankkasin testi mielessä Polleen tuota Erinoimaisen hintavaa shellin paloöljyä.. :lol: .

Kyllä minustakin tuntui että polle ottaa kierroksia nopeemmin ja kulkukin mielestäni parantui.
Silti kyllä käytän tulevaisuudessa tuota 95E,ei tuo uusi paloöljy niin mainittavan erikoista tehonlisäystä tuo että sen takia rupeaisin käyttämään.
Eikä tuolla tieliikenteessä tarttekkaan enempää tehoja mitä tuo Polle antaa 95 gasollakin.. :D
Vastaa Viestiin