shellin v power kaso
shellin v power kaso
no niin ootteko kokeillu tota v poweria,itte otin kokeeks tankillisen.ei osaa sanoo mutta proidilla on 250 mitzi ja sano että tuli tehoo lisää ihan kunnolla .no se on 2 tahti kone joten vaikee sanoo onko 4 tahtikoeeseen sama vaikutus .aika näyttää .kana joi muuten 186km ja 16.5l joten kulutus on pienentyny koko ajan mitä enemmän tulee kilsoja
no nyt se vaan on niin mukavaa
Täällä myös keskusteltu aiheesta:
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... pic&t=5044
Äkkiseltään vaikkuttas tosi hyvälle
http://www.ralli.net/rn/modules.php?nam ... pic&t=5044
Äkkiseltään vaikkuttas tosi hyvälle
Barrichello: Honda parempi kuin Ferrari
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
V-Powerista ei ole kokemusta, mutta kertokaapa nyt tyhmälle, onko normaalin 98-bensan käyttämisestä mitään hyötyä, mikäli valmistaja suosittelee vähintään 95:sta?
Itsestäni tuntuu, että 98:n tankkauksen jälkeen oma Bombani kulkisi hiukan iloisemmin kuin 95:lla. Tämä on kuitenkin ihan perstuntumaa eikä perustu mihinkään tietoon tai mittauksiin.
Sanokaa siis viisaammat: Voiko 98:a tankkaamalla saada muutaman kilsan huippunopeutta lisää tai onko sen käytöstä mitään muuta hyötyä Bombassani. Jos ei, niin siirryn sitten puhtaasti 95:n käyttäjäksi halvemman hinnan takia. Mutta jos 98:sta on jotain hyötyä, niin jaksanee tuon erotuksen Bomban kulutuksella maksella.
Itsestäni tuntuu, että 98:n tankkauksen jälkeen oma Bombani kulkisi hiukan iloisemmin kuin 95:lla. Tämä on kuitenkin ihan perstuntumaa eikä perustu mihinkään tietoon tai mittauksiin.
Sanokaa siis viisaammat: Voiko 98:a tankkaamalla saada muutaman kilsan huippunopeutta lisää tai onko sen käytöstä mitään muuta hyötyä Bombassani. Jos ei, niin siirryn sitten puhtaasti 95:n käyttäjäksi halvemman hinnan takia. Mutta jos 98:sta on jotain hyötyä, niin jaksanee tuon erotuksen Bomban kulutuksella maksella.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
enpä usko että v power tavallisessa autossa niitä kaivattuja lisä heposia tuo kuin niitä pers hevosia. minun käsityksen mukaan kyseinen polttoaine mahdollistaa korkeamman puristus suhteen käyttämisen esim 12.1 katu käytössä jolloin saaadaan tietysti enenmän tehoa, mutta itse polttoaine ei varmaakaan tuo lisää tehoa kovinkaan paljon esim " corola 1.3 se " vakio moottoriin.
kulutus kyllä pienenee minkä olen itsekin todennut
kulutus kyllä pienenee minkä olen itsekin todennut

Täällä on cossu miesten jutustelua kyseisestä litkusta.
Kaikki kirjoittamissani viesteissä tms. mainitut henkilöt, yritykset, yhteisöt jne. ja tapahtumat ovat kuvitteellisia eikä niillä ole mitään yhteyttä todellisiin henkilöihin tai tapahtumiin vaikka nimet tai tapahtumat sattumalta olisivatkin samoja.
-
- Noppeli
- Viestit: 21
- Liittynyt: 17 Helmi 2006 10:13
- Paikkakunta: Kotka, Can-Am 800 Max XT (15kW)
- Viesti:
Hetkinen hakevat nakutus rajaa ??
Eikös nakutus (ei venttiilien) johdu polttoaineen ja ilman seoksen liian aikaisesta syttymisestä puristus vaiheen lopussa, kun käytetään väärä oktaanista bensaa. Tämän takia nakutus on vaarallista koneelle, koska mäntä lyö ns. väärään suuntaan kun seos syttyy liian aikaisin eikä tulpan kipinästä.
Ei oikein voi keksiä miten palotilaa voi säätää noin ajon aikana.
Eikös nakutus (ei venttiilien) johdu polttoaineen ja ilman seoksen liian aikaisesta syttymisestä puristus vaiheen lopussa, kun käytetään väärä oktaanista bensaa. Tämän takia nakutus on vaarallista koneelle, koska mäntä lyö ns. väärään suuntaan kun seos syttyy liian aikaisin eikä tulpan kipinästä.
Ei oikein voi keksiä miten palotilaa voi säätää noin ajon aikana.
Kun on mönkijä niin ei tarvitse katua eikä katua.
Nakutus syntyy tosiaan liian aikaisesta polttoaineseoksen syttymisesta ja syinä on: karstainen moottori, liian alhainen oktaaniluku, liian korkea puristus suhde, väärä sysytysennakko, väärä polttoaineseos ym. ym.Ilkka K kirjoitti:Hetkinen hakevat nakutus rajaa ??
Eikös nakutus (ei venttiilien) johdu polttoaineen ja ilman seoksen liian aikaisesta syttymisestä puristus vaiheen lopussa, kun käytetään väärä oktaanista bensaa. Tämän takia nakutus on vaarallista koneelle, koska mäntä lyö ns. väärään suuntaan kun seos syttyy liian aikaisin eikä tulpan kipinästä.
Ei oikein voi keksiä miten palotilaa voi säätää noin ajon aikana.
Nakutuksen ääni ei tule venttiileistä vaan tosiaankin siitä että polttoaineseos pääsee syttymään aivan liian aikaisin. Aina kun nakutusta esiintyy voidaan olla lähes varmoja että männän lakeen ja alumiiniseen kanteen tulee vairioita, joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Nykyään kun autoissa on poikkeuksetta elektroninen polttoaineen syöttö sekä samalla tietokoneella hoidetaan sysytys niin sytkä säätyy jatkuvasti. Eräs järjestelmä säätää sytkän uusiksi joka kolmannella kipinällä. Moottorin kyljessä on ns. nakutustunnistin ja se ilmoittaa orjallisesti tietokoneelle milloin nakutus alkaa lähstymään, anturi on erittäin herkkä ja se havaitsee niin pienen nakutuksen mitä ei korvalla erota ja mikä ei vielä pääse vaurioittamaan moottorin sisäkaluja.
Sitten siihen bensa asiaan. Aiemmin on ollut juttua oktaaniluvun vaikutuksesta moottorin suorituskykyyn ja edelleen multa saa saman vastauksen. Jos moottori on puristus suhteeltaan suunniteltu toimivaksi matalalla oktaaniluvulla kuten 89-95 niin silloin korkeaoktaanisen polttoaineen käyttäminen ei vaikuta muuhun kuin kukkaron kevenemiseen. Jos kone on hiukan "kireämpi" ja valmistaja suosittelee 98 bwnsaa niin silloin V-Power saattaa antaa hiukan potkua lisää.
Näiden bensojen kanssa leikittiin aikoinaan aika paljon kilpakentillä ja dynamometrissä ja välttämättä se oktaaniluvun nosto ei ole oikotie onneen jos moottorilla ei ole valmiuksia hyödyntää korkeampaa oktaanilukua.
Kylätason mönkijäkuski
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Tällä kertaa soitin Shellin tukeen ja kyselin hieman asiaa. Tässä polttoaineessa on huomattavastie enemmän happea, kuin normaali Nesteen Citybensiinissä jota siis Shell käyttää, mutta lisäaineistaa itse.
Tältä pohjalta tuki kertoi, että kierrokseen vastaavuus saattaa hyvissä olosuhteissa parantua merkittävästi ja samalla tehokin hieman nousta. Mistään merkittävästä erosta ei ole kyse, mutta saattaa kyllä tuntua perslihaksissa.
Oktaaniluvulla siis ei ole mitään tekemistä yämän kanssa, vaan polttoaineen varsin edistyksellisessä koostumuksessa.
Sen verran oli marrkinamiehenvikaa insinöörissä, että sanoi muutaman rallycross-kuskin ihan penkittäneen koneensa ja siirtyneensä kuluneella kaudella Shellin bensiiniin ns. 102 oktaanisesta kisabensiinistä, joka on noin 4-kertaa kalliimpaa kuin Shellin V-Power.
Taidan seuraavan tankillisen laittaa myös kyseistä tavaraa ja kokeilla.
Tältä pohjalta tuki kertoi, että kierrokseen vastaavuus saattaa hyvissä olosuhteissa parantua merkittävästi ja samalla tehokin hieman nousta. Mistään merkittävästä erosta ei ole kyse, mutta saattaa kyllä tuntua perslihaksissa.
Oktaaniluvulla siis ei ole mitään tekemistä yämän kanssa, vaan polttoaineen varsin edistyksellisessä koostumuksessa.
Sen verran oli marrkinamiehenvikaa insinöörissä, että sanoi muutaman rallycross-kuskin ihan penkittäneen koneensa ja siirtyneensä kuluneella kaudella Shellin bensiiniin ns. 102 oktaanisesta kisabensiinistä, joka on noin 4-kertaa kalliimpaa kuin Shellin V-Power.
Taidan seuraavan tankillisen laittaa myös kyseistä tavaraa ja kokeilla.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Itsekkin viime viikonloppuna tankkasin testi mielessä Polleen tuota Erinoimaisen hintavaa shellin paloöljyä..
.
Kyllä minustakin tuntui että polle ottaa kierroksia nopeemmin ja kulkukin mielestäni parantui.
Silti kyllä käytän tulevaisuudessa tuota 95E,ei tuo uusi paloöljy niin mainittavan erikoista tehonlisäystä tuo että sen takia rupeaisin käyttämään.
Eikä tuolla tieliikenteessä tarttekkaan enempää tehoja mitä tuo Polle antaa 95 gasollakin..

Kyllä minustakin tuntui että polle ottaa kierroksia nopeemmin ja kulkukin mielestäni parantui.
Silti kyllä käytän tulevaisuudessa tuota 95E,ei tuo uusi paloöljy niin mainittavan erikoista tehonlisäystä tuo että sen takia rupeaisin käyttämään.
Eikä tuolla tieliikenteessä tarttekkaan enempää tehoja mitä tuo Polle antaa 95 gasollakin..
