Warn Provantage vetopyörä
Warn Provantage vetopyörä
Onko joku hitsaillut etukiinnitteiseen Provantageen tällaista: https://www.yamaha-motor.eu/fi/accessor ... etails.acc
Mihin tuo kannattaisi sijoittaa? Mönkijä on Rincon ja ongelma erittäin suuri taittokulma ja sen takia katkeileva köysi. Vinssiköyden suoja helpotti vähän mutta lisää helpotusta tarvitaan.
Mihin tuo kannattaisi sijoittaa? Mönkijä on Rincon ja ongelma erittäin suuri taittokulma ja sen takia katkeileva köysi. Vinssiköyden suoja helpotti vähän mutta lisää helpotusta tarvitaan.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Warn Provantage vetopyörä
Tein itse näin että siirsin nykyistä väkipyörää ylemmäs. Tuli paljon parempi


Lisäksi vinssistä naru pyörimään näin päin:




Lisäksi vinssistä naru pyörimään näin päin:


Sportsman 500 EFI EUT 2012
Re: Warn Provantage vetopyörä
Tässähän on selkeesti kaksi eri asiaa. Alkuperäisessä linkissä puhutaan voimankertojasta ja alemmassa sitä ei ole käytössä. Itsekkin ihmetellyt että miksi se ei ole yleisesti käytössä mutta minullehan se ei kuulu.
Tuo alempi esimerkki on kyllä toimiva ratkaisu sinänsä. Noinhan se kuuluisikin laittaa jotta vinssi ja naru kestäisi.
Ilmeisesti se linkissä oleva nauha laitetaan etutarakkaan kiinni ja vaijeri menee levynkautta niin että kaukku tulee sitten siihen nauhaan kiinni. Tällöin huomataankin että vaijeri lähtee vinssistä alas aivan älyttömässä kulmassaja katkaisee sen äkkiä.
Eli tee näiden kahden asian väliltä oma ratkaisu ja ota molemmista hyvät puolet
Tuo alempi esimerkki on kyllä toimiva ratkaisu sinänsä. Noinhan se kuuluisikin laittaa jotta vinssi ja naru kestäisi.
Ilmeisesti se linkissä oleva nauha laitetaan etutarakkaan kiinni ja vaijeri menee levynkautta niin että kaukku tulee sitten siihen nauhaan kiinni. Tällöin huomataankin että vaijeri lähtee vinssistä alas aivan älyttömässä kulmassaja katkaisee sen äkkiä.
Eli tee näiden kahden asian väliltä oma ratkaisu ja ota molemmista hyvät puolet
John Deere XUV 855d + Country 330/t15 4WD
Re: Warn Provantage vetopyörä
Höpö höpö
Ainakin grizzlyn tarakka pysynyt kuosissaan jo vuosikausia.

Ainakin grizzlyn tarakka pysynyt kuosissaan jo vuosikausia.
-
- 6WD
- Viestit: 463
- Liittynyt: 15 Syys 2011 07:12
- Mönkijä:: Sportsman 500 EFI EUT 2012
- Paikkakunta: Satakunta
Re: Warn Provantage vetopyörä
Se on varmasti tukevampi kuin Polariksen. Tässä kaide on vain kiinni tavaralaatikon muovikannessa. Puskurikin on kiinni muutamalla heppoisella ruuvikierrepultilla
Sportsman 500 EFI EUT 2012
Re: Warn Provantage vetopyörä
Enpä ole tutkinut Rinconin tarakkaa, miten se mahtaisi kestää. Tuo nykyisen väkipyörän siirtäminen ylemmäs voisi olla helpoin ja paras ratkaisu.
- ViiMax
- Tracks
- Viestit: 4448
- Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
- Mönkijä:: Sp 500
- Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala
Re: Warn Provantage vetopyörä
Köyden laadulla sekä liukukidalla on myös tässä suuri merkitys.jtk kirjoitti:Mihin tuo kannattaisi sijoittaa? Mönkijä on Rincon ja ongelma erittäin suuri taittokulma ja sen takia katkeileva köysi. Vinssiköyden suoja helpotti vähän mutta lisää helpotusta tarvitaan.
Itse en suosi tuota tarakkaan tulevaa systeemiä, tuntuu jotenkin "heppoiselta" viritykseltä.
Apinoisin tuota mepi:n toteutusta, eli nostaa ylemmäs tuota nostokorvaketta ja näin ollen naru tulee suorempaan puskulevylle. Tietenkin nostokorkeus hieman kärsii, mutta pärjää varmasti.
Re: Warn Provantage vetopyörä
Jep, joka tarakkaan ei ehkä käy mutta Grizzlyssä kyllä kestää. Tuo rissa samalla puolittaa nopeuden ja voiman tarpeen.
Tuossa vielä vastaus jtk:n alkuperäiseen kysymykseen, noin se on tarkoitus asentaa:
http://www.atlok.fi/vakipyorasarja-warn ... nkoon.html
Tuossa vielä vastaus jtk:n alkuperäiseen kysymykseen, noin se on tarkoitus asentaa:
http://www.atlok.fi/vakipyorasarja-warn ... nkoon.html
Re: Warn Provantage vetopyörä
Kokeiltu kaikennäköisiä dyneemoja mutta yksikään ei kestä kulman aiheuttamaa kitkaa. Liukukita on laadukas alumiinikita. Ongalma on nimenomaan taittokulma kidasta väkipyörään. Vaijeri kestää rullakidan kanssa huomattavasti pidempään kuin köysi mutta korjaaminen on sitten hieman hankalampaa. Köyden korjaamisessa ei mene kuin pari minuutta. Senkuin pleissaa köyden uudestaan.ViiMax kirjoitti:Köyden laadulla sekä liukukidalla on myös tässä suuri merkitys.
Minuakin hieman pelottaa tuo tarakkaviritys. Voimaa kohdistyy tarakkaan melko paljon.ViiMax kirjoitti:Itse en suosi tuota tarakkaan tulevaa systeemiä, tuntuu jotenkin "heppoiselta" viritykseltä.
Re: Warn Provantage vetopyörä
Kiitos. Tuo ei kauheasti asiaa helpota. Taittokulma vinssiltä alas pysyy edelleen erittäin jyrkkänä, mikä on se ongelma. Ei kai auta mu kuin etsiä joku hitsari, joka rakentelisi väkipyörää ylemmäs. Sen huono puoli tosin on se, että auraa ei saa enää nostettua kovin korkealle.Jukkis kirjoitti:Tuossa vielä vastaus jtk:n alkuperäiseen kysymykseen, noin se on tarkoitus asentaa:
http://www.atlok.fi/vakipyorasarja-warn ... nkoon.html