Tossa pihatöitä tein ja rupesin kokeilee kuinka kuumaa variattori puhaltaa mun yamahassa niin aika kuumaa tulee, voi melkein sanoo että kättä melkein polttaa.
Onko tietoo mikä on liikaa ja paljonko on normaali lämpiäminen?
Ilma siellä vaihtuu hyvin imee sekä puhaltaa omasta mielestä ihan rielusti ja ei ole mitään ylimääräisiä snorkkeleita.
Sehän tuossa on kun pihalla pörrää niin ei tule oikein kierroksia jolloin tietty sen puhallusteho kasvaa kun eihän se pyöri ja jäähdytä kuin mönkijän liikkuessa täss yamahassa
Variaattorin kuumeneminen,kuinka kuuma on normaalia?
Re: Variaattorin kuumeneminen,kuinka kuuma on normaalia?
Mun Moton varikoppa kyllä kuumenee jo 6-7 km maantieajon jälkeen niin, että varsinkin nyt kesäkeleillä kun ajelee lyhytlahkeiset housut jalassa, niin säärtä kyllä polttaa, eikä sitä voi nojata varikopan kylkeen. Sama tilanne oli vanhassa 500:ssakin Motossa.
Kuumaksi siis tulee, mutta ei siitä savu saa nousta. Sit luistaa remmi.

Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Re: Variaattorin kuumeneminen,kuinka kuuma on normaalia?
mitä enemmän energiaa se välittää sitä enemmän kuumenee, esim jos vetää pollella jotain lanaa, niin kuumenee kyllä reippaasti. Polariksissa on yleensä aika mukavan kokoiset ne tuuletusputket, joten jäähtyy, mutta joissain can ämeissä yms on turhan pienet putket. kädellä kokeillen kopasta se on about sellainen, että kättä polttaa, vaikka ei nyt poltakkaan.
“Unnatural work produces too much stress.”