Polle 570 vai cana570?
Polle 570 vai cana570?
Nyt loppuu kolaaminen... Ei vain osaa päättää että cana vai polle... Käyttö on pääsääntöisesti lumitöitä ja kesällä ihan kevyttä huviajoa. Huom. Tarkoitus laittaa siis uusi laite ohjaustehostimella. Onko canassa 100% neliveto? Cana tais olla nyt tarjouksessa eli lähtö h. 7990e... Hondaakin kysyin mutta tais olla lähes kaikilta loppu toi 500irs t3b.
Re: Polle 570 vai cana570?
Tiedä sitten, mutta niin pahoja vaikeuksia tuntuu noissa uusissa 570 Can-Ameissa olleen polttoaineen kertyessä öljytilaan etten itse uskaltaisi sellaista ostaa.
Noista vaihtoehdoista siis Polaris...
Minulla on Can-Am 450 Pro ja sellaista voisin kyllä suositella mainittuihin käyttötarkoituksiin, Hyvät renkaat vakiona, kantavat etujouset: levyn nostelu nostaa levyä eikä paina keulaa alas.
Kunnollinen etukiinnitteinen levy keulaan ja kas kylläpä lumihommat sujuu.
Noista vaihtoehdoista siis Polaris...
Minulla on Can-Am 450 Pro ja sellaista voisin kyllä suositella mainittuihin käyttötarkoituksiin, Hyvät renkaat vakiona, kantavat etujouset: levyn nostelu nostaa levyä eikä paina keulaa alas.
Kunnollinen etukiinnitteinen levy keulaan ja kas kylläpä lumihommat sujuu.
Re: Polle 570 vai cana570?
Molemmilla pärjää, osta se mistä saat paremman tarjouksen.
Tero
Tero
Can am Outlander 1000 xt-p -15
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
ex Polaris Sportsman SP 570 eps -15
ex TGB 425 TL -07
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 08 Tammi 2018 12:09
Re: Polle 570 vai cana570?
Canassa ei ole 100% neliveto, koska etupään tasauspyörästö on viskokytkimellä toteutettu. Tiukassa paikassa vetää kolmella renkaalla (molemmat takaset+toinen etunen) .
Polariksen nelikossa taas etuakselin pyörintänopeus on hieman hitaampi kuin taka-akselin, joka aiheuttaa takapään kaivautumista esim. Umpihangessa ajettaessa. Jotkut on myös sanonut että perä ns. Luiruaa/pyrkii rinnalle auratessa, mutta itse en ole tätä huomannut. Enkä muutenkaan moittisi pollen nelivetoa huonoksi.
Honda, yamaha, linhai, cfmoto ainakin valmistaa malleja, joissa on 100%neliveto (jokainen rengas voidaan lukita pyörimään tasan samaa vauhtia).
Valintaasi en ota kantaa, mutta varmasti kaikilla em. Merkeillä selviää mainitsemistasi lumihommasta ja hupiajosta.
Polariksen nelikossa taas etuakselin pyörintänopeus on hieman hitaampi kuin taka-akselin, joka aiheuttaa takapään kaivautumista esim. Umpihangessa ajettaessa. Jotkut on myös sanonut että perä ns. Luiruaa/pyrkii rinnalle auratessa, mutta itse en ole tätä huomannut. Enkä muutenkaan moittisi pollen nelivetoa huonoksi.
Honda, yamaha, linhai, cfmoto ainakin valmistaa malleja, joissa on 100%neliveto (jokainen rengas voidaan lukita pyörimään tasan samaa vauhtia).
Valintaasi en ota kantaa, mutta varmasti kaikilla em. Merkeillä selviää mainitsemistasi lumihommasta ja hupiajosta.
Polaris Sportsman 570 T3B vm-17
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Re: Polle 570 vai cana570?
Ei varmaan suurta käytännön eroa oo noilla merkeillä mainituissa hommissa. Enemmän kiinnittäsin huomioo konekohtaisiin lisävarusteisiin ja lumilevyyn. Kahvanlämmittimet, peukalonlämmitin, lumilevyt runkoineen, mahdollinen tuulilasi, takalaukku/laatikko sekä vinssi on melekee pakollisia varusteita ja maksavat ihan tarpeeksi jos jälkikäteen alat hankkimaan. Polariksen glacier pro aura ja työvälinerunko on varmasti yks markkinoiden parhaista mitä tulee auran kiinnitykseen ja irrotukseen, eikä syö koneen maanvaraa.
-
- 6WD
- Viestit: 437
- Liittynyt: 02 Joulu 2012 21:46
- Mönkijä:: SP 400-04+850XP-12
- Paikkakunta: Espoo & Joutsa
Re: Polle 570 vai cana570?
Ja lumitöihin kannattaa harkita myös takavinssiä, kun aina välillä tuppaa jäämään kasattuun penkkaan jumiin.
Niin ja liina narun tilalle auran nosteluun.
Niin ja liina narun tilalle auran nosteluun.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Re: Polle 570 vai cana570?
Jä ymmärsin että uudessa sporstmanissa ei esiinny enää luiruamista... Ainakin kun otin tarjouksen siitä Agri mallista niin samalla kysäsin asiasta.
Re: Polle 570 vai cana570?
Mää en ihan tiijä että mitä tolla luiruamisella meinataan. Ainoo missä mulla pyrkii luiraamaan on kun on lumilevy täynnä märkää lunta ja ei lähe sitä kunnolla siitä purkamaan sivulle, eli työnnetään edessä kohtuu raskasta kuormaa.
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa takavinssistä.
Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa takavinssistä.
Re: Polle 570 vai cana570?
Can-Am etuperä toimii niin että nimenomaan tiukassa paikassa vetää kaikilla pyörillä, koska viskokytkin. Siis juuri päinvastoin kuin edellä kerrottu. Voi tietysti olla etten ole tarpeeksi tiukkaan paikkaan ajanut, kun ei ole ollut tarvetta.Canassa ei ole 100% neliveto, koska etupään tasauspyörästö on viskokytkimellä toteutettu. Tiukassa paikassa vetää kolmella renkaalla (molemmat takaset+toinen etunen) .
Omissa aurailuissani tämä sattui silloin tällöin, ja käytännössä useimmiten niin että levy kaapaisee peruuttaessa penkkaan ja siihen istahtaa. Nyt kun levy nousee niin ylös ettei tätä vaaraa ole on paljon helpompaa.Ja lumitöihin kannattaa harkita myös takavinssiä, kun aina välillä tuppaa jäämään kasattuun penkkaan jumiin.
-
- 6WD
- Viestit: 392
- Liittynyt: 13 Elo 2017 20:04
- Mönkijä:: Trapper 500xl efi
- Paikkakunta: Tornio
Re: Polle 570 vai cana570?
Takavinssille täältäkin pisteet. On verraton kaveri
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 08 Tammi 2018 12:09
Re: Polle 570 vai cana570?
Viskolla toteutettu neliveto ei voi koskaan olla 100% neliveto. Siksi canan etuperään on saatavilla jälkiasenteisia lukkoja.dealer kirjoitti:Can-Am etuperä toimii niin että nimenomaan tiukassa paikassa vetää kaikilla pyörillä, koska viskokytkin. Siis juuri päinvastoin kuin edellä kerrottu. Voi tietysti olla etten ole tarpeeksi tiukkaan paikkaan ajanut, kun ei ole ollut tarvetta.Canassa ei ole 100% neliveto, koska etupään tasauspyörästö on viskokytkimellä toteutettu. Tiukassa paikassa vetää kolmella renkaalla (molemmat takaset+toinen etunen) .
Huvikseenko vaihtelevat etuperään romuja, vai olisiko sen canan neliveto kuitenkin...
En jaksa alkaa vääntää nelivedon toimintatavasta, mutta tässä linkki lankaan jossa keskustellaan vaihtoehtoisista lukoista.
https://keskustelu.sammysatv.com/viewto ... =8&t=44293
Polaris Sportsman 570 T3B vm-17
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Re: Polle 570 vai cana570?
No siis varmasti on parannusta saatavissa jälkiasenteisella lukolla, joka sitä tarvitsee. Se vaan että tässä ollaan hankkimassa mönkijää lumitöihin ja huviajoon, eikä niissä hommissa kyllä tule mieleen että tarvitsisi "parempaa" lukkoa keulaan saada.
- tinke77
- 6WD
- Viestit: 880
- Liittynyt: 22 Helmi 2011 19:16
- Mönkijä:: Can am 450 pro t3
- Paikkakunta: Lpr: kupeessa
Re: Polle 570 vai cana570?
Otsikon ohi suosittelisin myös tutustumaan tuohon 450 pro mallin canaan. Mainitsemaasi puuhasteluun todella ketterä ja mukava laite, eikä nöyristele isommankaan homman edessä. Puolitoistavuotta ollut ajossa ja tyytyväinen olen ollut. Jousitus kantaa hyvin kuormaa ja on näppärä pyöriteltävä. Toistaiseksi ei vikoja ole ollut, yksi takaisinkutsu jonkun bensatankin korkkijutun takia.
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
-
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 08 Tammi 2018 12:09
Re: Polle 570 vai cana570?
Alottaja kysyi aloitus postissa "ONKO CANASSA 100% NELIVETO?" Johon annoin rehellisen vastauksen. Käsittääkseni myös annoin ymmärtää samassa viestissä, että lumitöistä ja hupiajosta selviää niin canalla, pollella kuin Hondalla, yamahalla, linhaila cfmotolla.. .dealer kirjoitti:No siis varmasti on parannusta saatavissa jälkiasenteisella lukolla, joka sitä tarvitsee. Se vaan että tässä ollaan hankkimassa mönkijää lumitöihin ja huviajoon, eikä niissä hommissa kyllä tule mieleen että tarvitsisi "parempaa" lukkoa keulaan saada.
Tykkipekkajr kirjoitti:Canassa ei ole 100% neliveto, koska etupään tasauspyörästö on viskokytkimellä toteutettu. Tiukassa paikassa vetää kolmella renkaalla (molemmat takaset+toinen etunen) .
Polariksen nelikossa taas etuakselin pyörintänopeus on hieman hitaampi kuin taka-akselin, joka aiheuttaa takapään kaivautumista esim. Umpihangessa ajettaessa. Jotkut on myös sanonut että perä ns. Luiruaa/pyrkii rinnalle auratessa, mutta itse en ole tätä huomannut. Enkä muutenkaan moittisi pollen nelivetoa huonoksi.
Honda, yamaha, linhai, cfmoto ainakin valmistaa malleja, joissa on 100%neliveto (jokainen rengas voidaan lukita pyörimään tasan samaa vauhtia).
Valintaasi en ota kantaa, mutta varmasti kaikilla em. Merkeillä selviää mainitsemistasi lumihommasta ja hupiajosta.
Polaris Sportsman 570 T3B vm-17
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
Ex. Polaris Sportsman 570 eps traktori vm-15
- Rapsa85
- 6WD
- Viestit: 885
- Liittynyt: 29 Elo 2009 14:25
- Mönkijä:: Can-Am
- Paikkakunta: Ruokolahti
- Viesti:
Re: Polle 570 vai cana570?
Polarista pitää pakittaa "override" nappi pohjassa, tai on pelkkä takaveto/puhti pois.. Erittäin huono ominaisuus auratessa.. Unohdat painaa napin penkalta lähtiessä, ni siinähän suttailet penkassa kiinni 
Canoissa sentään neliveto on jatkuvasti päällä.
Telat kun lisää vielä pakettiin, niin ei jää kiinni enää mihinkään.

Canoissa sentään neliveto on jatkuvasti päällä.
Telat kun lisää vielä pakettiin, niin ei jää kiinni enää mihinkään.
Hold my beer..