perhe hengenvaarassa
perhe hengenvaarassa
Tässä yksi tarina,voi ottaa opiksi tai sit ei.Mäntsälässä tehtiin viime talvena maakaasulinjaa ja se oli tosi ihanteellinen paikka mönkkäriajelulle.Tosin se oli ikäväkyllä kielletty alue.Oliskohan yksi syy siihen,että linja kulki ampumaradan poikki.Olin toimitsijana ampumakilpailussa tosi kauniina päivänä.Kilpailija oli juuri valmistautumassa suoritukseensa,kun han sanoi,että ampumalinjalle tulee moottorikelkka.Käännyin katsomaan ja siinä tuli mönkijä mies kyydissä.Perässä tuli toinen,vaimo ajoi ja lapsi tarakassa.Suoraan ampumalinjalle 40 metrin päähän ampujasta.Vaikka ase olikin haulikko niin ainakin lintu kuolee tuolta matkalta.Niin että silleen,ei ollut kunniakasta käytöstä mönkkäreiltä.
uusivuosi uudet kujeet
Ampumarata alue pitää olla merkitty kylteillä ja lippusiimalla tai vastaavalla ettei sivullisille aiheudu vaaraa. Sillä ei ole merkitystä oliko mönkkäri luvattomilla vai luvallisilla alueilla koska he eivät voi millään tietää olevansa ampumalinjalla jos aluetta ei ole merkitty asianmukaisilla kylteillä/nauhoilla.
Kylätason mönkijäkuski
-
- Noppeli
Kyllä paikkakuntlasiten pitäisi tietää ampumaratansa ampumaradalla ammutaan .
Evoluutio on aina karsinut tyhmät ja tyhmänrohkeat nykyaikana vain välineet ovat muuttuneet.
Autot,moottoripyörät,kelkat ja mönkijät näillä on helppo ylittää omat rajansa
Evoluutio on aina karsinut tyhmät ja tyhmänrohkeat nykyaikana vain välineet ovat muuttuneet.
Autot,moottoripyörät,kelkat ja mönkijät näillä on helppo ylittää omat rajansa
Tieliikenne Hondaa odotellessa on ajettava jollain muulla
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Mönkijä:: Honda
- Viesti:
Paikkauntalaiset ehkä, mutta liikkeellä on saattanut olla ihan ulkopaikkakuntalainen. Ja jos sinne on päässyt mönkijällä, pääsee sinne myös jalan.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Sillä ei ole mitään merkitystä onko kyseessä ollut tuttu maasto paikkakuntalaiselle vai vieraat alueet vieraalle. Fakta on se että ampumarata pitää olla rajattu asianmukaisilla kilvillä, puomeilla, lippusiimalla että asia tulee selväksi mistä alueesta on kyse.
Itse olen kiertänyt jos jonkun ampumaradan aktiivivuosina ja toiminut ammunnanjohtajana eri tilanteissa niin siviili kuin PV:n ampuma alueilla. Ikäväkseni on pakko todeta että varsinkin syrjäisempien ratojen merkinnöissä ja varomääräyksissä on vakavia puutteita ja varsinkin marja/sienestys aikana saa olla pirun tarkkana ettei mummo saa uutta reikää takapuoleensa
Itse olen kiertänyt jos jonkun ampumaradan aktiivivuosina ja toiminut ammunnanjohtajana eri tilanteissa niin siviili kuin PV:n ampuma alueilla. Ikäväkseni on pakko todeta että varsinkin syrjäisempien ratojen merkinnöissä ja varomääräyksissä on vakavia puutteita ja varsinkin marja/sienestys aikana saa olla pirun tarkkana ettei mummo saa uutta reikää takapuoleensa

Kylätason mönkijäkuski