Mönkijä aiheiset myynti-ilmoitukset

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
kaakeli
2WD
Mönkijä:: Can-Am Outlander 450L -15

Re: Mönkijä aiheiset myynti-ilmoitukset

Viesti Kirjoittaja kaakeli »

jiijii-vm60 kirjoitti:Kuka olisi ensimmäinen niin rohkea,että pistäis tänne.Paljonko
esim.Maksaa 3-vuoden pakkohuollot.Siis merkki ja malli?
Mä luulen, että tuota nyt on hankala edes arvioida, koska ajomääristähän se on kiinni.
Vähän ajavalle ehdottomasti takuun alainen peli, jos tunteja tulee vaikka alle sata vuoteen. (Canan huoltoväli, kun välihuollot voi tehdä itse)
Siinä vuoden huollot maksaa sen 300-400e, mikä ei omalla kohdalla ainakaan tule liian kalliiksi.

Se kyllä on totta, että paljon ajavalle taas se takuun pitäminen tulee helkkarin kalliiksi, jos kaikki huollot teettää liikkeessä.
Varsinkin jos puhutaan noista pitkistä takuista.
Kuitenkin näitä pitää huollattaa huomattavasti useammin, mitä esimerkiksi autoa.
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

jiijii-vm60 kirjoitti:Kuka olisi ensimmäinen niin rohkea,että pistäis tänne.Paljonko

Katsotaan mitä sillä hinnalla saa "maailmalta"Oma veikkaus,kyllä koneen saa halvemmalla
mitä tulee nuo huollot maksamaan.
Meillä vaan on se vanhoillinen olettamus,se on vaan täällä kotimaassa,missä kaikki maksaa maltaita.
Takuuhuollot kun teettää liikkeessä jossa rahoilleen saa vastinetta, eikä pelkkää valohoitoa, niin ei maksa maltaita. Itellä on leimahuollot maksaneet kaikkea väliltä 50€-200€, vähän riippuen että mitä milloinkin on tehty. Jos alkuhuollon jälkeen on 100h välein niin varmasti yleisesti ottaen tulee halvemmaksi pitää takuu kuin ostaa ite uusi moottori.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
naukja2
6WD

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Kuka olisi ensimmäinen niin rohkea,että pistäis tänne.Paljonko
Siinä kolmen vuoden huollot, jos ketä kiinnostaa.. http://naukja2.kuvat.fi/kuvat/Kaikki+huollot/

Ajeltu melko tarkkaan sadan tunnin vuositahdilla ja käytetty sitä mukaa huolloissa.
Rapsa85
6WD
Mönkijä:: Can-Am
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rapsa85 »

Itse olen huoltanut ja laittanut oman puumerkin aina kilometrien/tuntien kohdalle ja vielä ei ole tarvinnut yhtään moottoria ostaa.. 8)
Sitä ihmettelen kyllä aikas paljon,mitä nyt autopuolellakin on uutisissa nähty,että dsg:t ja 1.4t koneet leviää ja polariksella tämä 850 pannun kampiakselijuttu.. Eihän näiden pitäisi takuunalaisia juttuja olla,vaan takaisinkutsun. Virhe on valmistajien puolellakin huomattu ja vehkeet eivät kestä edes lähelle odotettua käyttöikää.
Jos 100 huollon teet itse ja koneessa on havaittu suunnitteluvirhe,jonka takia kone myöhemmin räjähtää,niin eihän se huoltosi vika ole. Näinhän polaris hoiti minulle sen moottorinohjausyksikönkin.. Takaisinkutsu 7vuotta vanhasaa koneessa,eikä huoltovihkosta ollut puhettakaan,että oliko leimoja huoltojennkohdalla. Uusi laatikko lyötiin käteen ihan ilman mitään mutinoita
Hold my beer..
ceebbari
4WD
Mönkijä:: Kawasaki kvf 750

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

Kydon kirjoitti:Juu, senttiäkään ei ole mulla tuossa sinun kaupassa kiinni! Itsehän kysyit...Tämä oli muutenkin poikkeus, että millään tavalla kommentoin muuta, kuin omaa omistamaani myytävää laitetta. Jatkossa pidän takuulla suuni kiinni!

Eikun uutta konetta alle, suosittelen!!! Ilman mitään herneitä...

Kysyin koska en oikeasti tiennyt tai edes ajatellut jotain asioita.
Esim. Snorkkelit ym ei heti herättänyt takuiden raukeamista mielessäni, nyt kun sitä ajattelen niin ilman muuta näin on.
Se että ilmoituksessa luki erikseen harrastekäytöstä, ei taas millään tavalla avannut laitteen kilpailuhistoriaa.
Jos kysymykseeni olisi heti vastattu asiallisesti, ei kellään olisi tullut herneitä nokkaan.
Sen sijaan jonnin joutavalla kettuilulla ja saivartelulla, saatiin nerneet kaikkien nokkiin :lol:
Uuden ostokuume on aina kova, eikä silloin aina näe kaikkea vaikka se olisi näkyvillä.
Muistakaa se, kun ensikerralla vastaatte uusien jäsenten kyselyihin...
Nyt muutama yö nukuttuna, ei maantiet kiinnosta 40km/h vauhtia niin paljon että viitsisin sijoittaa siihen 2kiloeuroa.
Tuo 800 on kuitenkin niin mahtava peli ajella muuten
Rapsa85
6WD
Viesti:

Minusta tämä on esimerkillinen juttu pollella http://www.cpsc.gov/en/Recalls/2010/Pol ... sh-Hazard/
Vastataan virheestä,oli takuuta tahi ei..
Hold my beer..
jiijii-vm60
4WD
Mönkijä:: jo vain

Viesti Kirjoittaja jiijii-vm60 »

Olisi taas pitänyt kirjoittaa pidemmän kaavan mukaan?
Riippuu tietysti ajetusta määrästä.
Yleisesti ottaen,aika moni "rikko"johtuu siitä penkinkuluttajasta?
motocoyote
Tracks

Rapsa85 kirjoitti:Itse olen huoltanut ja laittanut oman puumerkin aina kilometrien/tuntien kohdalle ja vielä ei ole tarvinnut yhtään moottoria ostaa.. 8)
Ei se moottori aina räjähdä suunnitteluvirheen vuoksi. Valmistajalle on kannattavaa pyristellä viimeiseen asti tuollaisissa kalleimmissa hazardeissa ja olla lojaali asiakkaille muutaman euron osien kanssa joiden vaihto ei kummoisia työtunteja vaadi. Tehdaskampanjoita ei kannata sekoittaa takuuasioihin.

Ois voinu pappi muokatessaan jättää sen tehdaskampanjaa koskevan osan lainaukseen. Yleensäkin tuota moderaattorien muokkausintoa ois tällä foorumilla syytä vähän vähentää.
Viimeksi muokannut motocoyote, 25 Joulu 2015 12:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Rapsa85
6WD
Viesti:

Ei ne tosiaan aina siitä mene,voihan sitä olla vaikka valmistuksessa tai kokoonpanossa häiriöitä,mutta yleensä ne ovat melko harvinaisia kuitenkin ja näissä tapauksissa jos virheen pystyy esittämään uskottavalla tavalla,niin uskon että sekin korvataan.. Nuo takaisinkutsut ovat mielestäni osa samaa asiaa,valmistaja on vain itse tuonut havaitut virheet esille.
Minulle on sattunut hyviä mönkkäreitä,kun ei ole tarvinnut käydä mitään vaatimassa,paitsi kulutusosia lompakon kanssa :lol: siksi en takuille paljoa arvoa anna.
Yleensä itse huoltaneet ymmärtävät laitteesta enemmän ja harrastajat pitävät koneensa kunnossa,jottei ne jätä tielle juuri siellä kaikkein hauskimmassa ja merkittävimmässä ajotapahtumassa..

Itse kyllä ostaisin keskustelun aloittaneen laitteen,jos olisin sellaista vailla,koska valmiiksi varusteltu minun ajotottumuksiini :D
http://m.nettimoto.com/polaris/sportsman/1943253
Hold my beer..
Pappi
Moderaattori
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15

Viesti Kirjoittaja Pappi »

motocoyote kirjoitti:[Ois voinu pappi muokatessaan jättää sen tehdaskampanjaa koskevan osan lainaukseen. Yleensäkin tuota moderaattorien muokkausintoa ois tällä foorumilla syytä vähän vähentää.
Toki sinäkin olisit voinut lainatessasi ottaa vain tuon mainitsemasi pätkän... Foorumin säännöt ovat selkeät lainausten suhteen ja niistä pidetään kiinni. Jokainen käyttäjä on rekisteröityessään hyväksynyt foorumin käyttöehdot ja siellä on selkeästi maininta kohdassa 3.

"3. Kun vastaat viestiin, älä lainaa edeltävää viestiä koska se on täysin turhaa. Muuten sopivat, tarkentavat lainaukset on enemmän kuin paikallaan. Pitkää viestiä lainatessa, lainaa viestistä vain olennainen osa."

Näillä mennään jatkossakin.

T: Mode-Pappi.
motocoyote
Tracks

Itseasiassa en lainannut edeltävää viestiä, vaan viestiä johon vastasin.

Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Pappi
Moderaattori
Mönkijä:: Outlander max 650 T3 -15

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tätä voidaan saivarrella miten vaan. Viimeisessä virkkeessä on myös maininta pitkän viestin lainaaminen. Kannattaa jo itse moderoida kirjoittamaansa tekstiä niin ei tarvitse pahoittaa mieltänsä. Ketään ei palvele pitkät lainaukset johon vastataan parilla virkkeellä tai hymiöllä.
motocoyote
Tracks

Pappi kirjoitti:Tätä voidaan saivarrella miten vaan. Viimeisessä virkkeessä on myös maininta pitkän viestin lainaaminen. Kannattaa jo itse moderoida kirjoittamaansa tekstiä niin ei tarvitse pahoittaa mieltänsä. Ketään ei palvele pitkät lainaukset johon vastataan parilla virkkeellä tai hymiöllä.
Nyt kun tämä meni moderointilinjasta keskustelemiseksi, niin tämän foorumin moderointilinja muihin foorumeihin verrattuna tahtoo olla muutenkin jotain lapsellisen ja naurettavan välimaastosta, joten saatte kyllä ihan rauhassa saivarrella keskenänne ja laskea lainauksesta ylimääräisiä sanoja ja poistella niitä. Siinä kuitenkin saivarrellessanne lukekaa viestistä edes että mihin vastaus liittyy ja poistakaa sen mukaan. Nyt jäljelle jättämäsi lainaus ei liity viestiini mitenkään, toisin kuin poistamasi osa.

Esimerkiksi murobbs:n moderointilinja on jotakuinkin esimerkillinen, muutamaa wannabenatsia lukuunottamatta. Tutustukaa kyseiseen foorumiin ja ottakaa sieltä mallia.

Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
Antsu60
4WD

Viesti Kirjoittaja Antsu60 »

Heh hee. Meni se tämäkin ketju eipäs juupas linjalle =D>
naukja2
6WD

Viesti Kirjoittaja naukja2 »

Muiden kinastelemana olisi siirretty pois tästä jo ajat sitten, aiheeseen liittymättömänä.
Vastaa Viestiin