Ja osallistujanhan on omistettava myös ajajalisenssi.ATC kirjoitti:Kyllä katselin itsekkin, pitkänlinjan SML:län alaisen järjestötyön tehneenä, että pitäisi tuota Jalocuppia kehittää Mönkkärit ry,n jäsenten ajoharjoitusten suuntaan. SML, myös mahdollistaa asioita, ei ainoastaan hankaloita, tai tee mahdottomiksi. Pitää vaan tuntea toimintatavat, niin kyllä toimintaa vai järjestää. JaloCupista SML,län luvalla järjestettävä jäsenkerhon jäsentenvälinen kilpailu. Cuppi olisi vastuuvakuutettu, ei kilpailulupamaksua ja osallistujan olisi kuuluttava Mönkkärit ry;hyn. Ilmoitus sarjasta voidaan tehdä liittoon vielä nytkin kalenterin ilmestymisen jälkeen. Ei heitetä pyyhettä kehiin, vaan kehitetään toimintaa.
Saako sml:n jäsen järjestää/osallistua muihin kilpailuihin?
-
- Noppeli
- Viestit: 18
- Liittynyt: 30 Loka 2007 17:16
- Paikkakunta: Mäntsälä Mönkijä: Polaris SP 800 EFI H.O. '08 Stealth Black
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Kyllä ja muutoinkin kuljettajan, sekä mönkijän pitää vastata SML:n sääntöjä.Krisu kirjoitti:Ja osallistujanhan on omistettava myös ajajalisenssi.ATC kirjoitti:Kyllä katselin itsekkin, pitkänlinjan SML:län alaisen järjestötyön tehneenä, että pitäisi tuota Jalocuppia kehittää Mönkkärit ry,n jäsenten ajoharjoitusten suuntaan. SML, myös mahdollistaa asioita, ei ainoastaan hankaloita, tai tee mahdottomiksi. Pitää vaan tuntea toimintatavat, niin kyllä toimintaa vai järjestää. JaloCupista SML,län luvalla järjestettävä jäsenkerhon jäsentenvälinen kilpailu. Cuppi olisi vastuuvakuutettu, ei kilpailulupamaksua ja osallistujan olisi kuuluttava Mönkkärit ry;hyn. Ilmoitus sarjasta voidaan tehdä liittoon vielä nytkin kalenterin ilmestymisen jälkeen. Ei heitetä pyyhettä kehiin, vaan kehitetään toimintaa.
Ja tuohon jäsentenväliseen löytyy nykyisin myös 20 euron kertalisenssi niille, jotka eivät omaa vuosilisenssiä. Eli suosittelen tuon JaloCup:n järjestämistä jäsentenvälisenä, niin lisenssikuskitkin voivat osallistua. Tuo järjestäjän saama vastuuvakuutus on kyllä erittäin hyvä porkkana jota ei yleensä ajatella kuin siinä vaiheessa kun jotain sattuu.Krisu kirjoitti:Ja osallistujanhan on omistettava myös ajajalisenssi.ATC kirjoitti:Kyllä katselin itsekkin, pitkänlinjan SML:län alaisen järjestötyön tehneenä, että pitäisi tuota Jalocuppia kehittää Mönkkärit ry,n jäsenten ajoharjoitusten suuntaan. SML, myös mahdollistaa asioita, ei ainoastaan hankaloita, tai tee mahdottomiksi. Pitää vaan tuntea toimintatavat, niin kyllä toimintaa vai järjestää. JaloCupista SML,län luvalla järjestettävä jäsenkerhon jäsentenvälinen kilpailu. Cuppi olisi vastuuvakuutettu, ei kilpailulupamaksua ja osallistujan olisi kuuluttava Mönkkärit ry;hyn. Ilmoitus sarjasta voidaan tehdä liittoon vielä nytkin kalenterin ilmestymisen jälkeen. Ei heitetä pyyhettä kehiin, vaan kehitetään toimintaa.
Jokainen voi toki tehdä valinnan, ajaa SML:n alaisissa tapahtumissa tai olla ajamatta niissä. Jos haluaa ajaa SML:n tapahtumissa, niin noudattaa myös niitä sääntöjä ja vahvistaa tämän henkilökohtaisesti allekirjoittamalla jokaisen kilpailun ilmoittautumisen. Täytyy myös muistaa että suuri osa noista SML:n säännöistäkin tulee ylempää eli koko maailman moottoripyöräurheilun kattojärjestöstä FIM:stä, johon siis kuuluvat myös moottorikelkat, sivuvaunut ja ATV:t.
Lajiliitto myös mahdollistaa nuo Suomen Cup ja SM-arvot näillekin lajeille jatkossa.
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
eiköhän noi auto puolen aijätkin "perustanut" tai ruvennut järjestämään auto suunnistus kisoja juurikin lajiliiton touhujen takia traial kisoissa.
jolloin suurin osa lopetti ja siirtyi suunnistus tuohuun, jossa sovittiin selvät säännöt ilman lajiliiton hömpötyksiä.
ja traial auto touhukin oli ja on vieläkin hiipumaan päin, ja osasta luokista on jo menettänyt sm arvon osallistuja pulasta johtuen.
mutta toi on kyllä järjetöntä jos roosa ei saa järjestää tapahtumiaan jossa käy kumminkin todella paljon aktiivista porukkaa ajamassa ja hopötellään karensseista voi jessus.
onko se nyt niin että team vetelän märttyyrit ei saa järjestää traial kisoja jollei ole sml jäsen, ja jos saa niin sml lisessin maksaneet ei saa ajaa meidän järjestämässä kilpailussa.
jos näin on niin näillä puheilla kilpailua ei todennäköisesti järjestetä.
jolloin suurin osa lopetti ja siirtyi suunnistus tuohuun, jossa sovittiin selvät säännöt ilman lajiliiton hömpötyksiä.
ja traial auto touhukin oli ja on vieläkin hiipumaan päin, ja osasta luokista on jo menettänyt sm arvon osallistuja pulasta johtuen.
mutta toi on kyllä järjetöntä jos roosa ei saa järjestää tapahtumiaan jossa käy kumminkin todella paljon aktiivista porukkaa ajamassa ja hopötellään karensseista voi jessus.
onko se nyt niin että team vetelän märttyyrit ei saa järjestää traial kisoja jollei ole sml jäsen, ja jos saa niin sml lisessin maksaneet ei saa ajaa meidän järjestämässä kilpailussa.
jos näin on niin näillä puheilla kilpailua ei todennäköisesti järjestetä.
Sääntöä kaiketi voi kiertää ajamalla liiton kilpailut aina kertalisenssillä. Vaikka ajaisikin kaikki kisat, sijoittuisi jopa, ei sijoitusta voida mitätöidä jos olet ajanut muita kilpailuja lisenssin ulkopuolella. Vaikka moottorikerhon jäsen olisikin, ei silti kait ole sml-jäsen. Ja voidaanhan muut kilpailut aina järjestää ajoharjoitteluina joka ei vaikuta mihinkään. Mitään muuta hyvää en homman viemisestä liiton alaisuuteen löydä kuin vakuutukset. Tärkeää tuntuu jollekkin olevan virallisen sm-pränikän saaminen rinnuksiin. Ja kuka kumma tätä hommaa valvoo? Jos joku kisailijoista alkaa tarkistelemaan missä ajoissa joku muu on ollut saadaan tämä heppu nopeasti pysymään vain liiton alaisissa ajoissa. Vielä tässä vaiheessa ajojärjestäjät saavat mielivaltaisesti valikoida osallistujat. Eikö joku tässä sopassa oleva voisi liiton kanssa sopia poikkeuksista? Ei luulisi ketään kismittävän jos off-puoli olisi vapautettu säännöstä. Taitaa jo muutenkin ehdot rajata lisenssin kattamaan vain liiton alaiset kilpailut vakuutuksien osalta.
Ja edellyttääkö kertalisenssin saaminen kuulumisen liiton alaiseen moottorikerhoon? Ellei niin lyökää pystyyn ry joka toimii itsenäisesti eikä ole minkään alla. Tällä jäsenyydellä voisi aina lunastaa lisenssin. On kyllä huolestuttavaa että vapaa harrastaminen edellyttää porsaanreikien etsimistä jo tässä vaiheessa.
Ja edellyttääkö kertalisenssin saaminen kuulumisen liiton alaiseen moottorikerhoon? Ellei niin lyökää pystyyn ry joka toimii itsenäisesti eikä ole minkään alla. Tällä jäsenyydellä voisi aina lunastaa lisenssin. On kyllä huolestuttavaa että vapaa harrastaminen edellyttää porsaanreikien etsimistä jo tässä vaiheessa.
Viimeksi muokannut webbert, 31 Tammi 2008 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuulen jo byrokraatin vastauksen: Ei tule kuuloonkaan koska muutkin lajit olisi silloin oikeutettuja vapautuksiin...webbert kirjoitti:Eikö joku tässä sopassa oleva voisi liiton kanssa sopia poikkeuksista? Ei luulisi ketään kismittävän jos off-puoli olisi vapautettu säännöstä.

Onneksi ei tarvitse vaivata päätään näillä asioilla kun en kilpaile kömpijöillä. Mielenkiintoista seurata mihin suuntaan laji ja säännöt kehittyy ja kuinka moni lopettaa kisaamisen/kisojen järjestämisen

Kylätason mönkijäkuski
Periaattessahan sitä ei voi kiertää noiden sääntöjen mukaan " Kyseisiin kilpailuihin osallistuvat, SML:oon kuuluvat rekisteröidyt yhdistykset jawebbert kirjoitti:Sääntöä kaiketi voi kiertää ajamalla liiton kilpailut aina kertalisenssillä.
niihin kuuluvat jäsenet voivat joutua FIM:n ja/tai UEM:n ja/tai SML:n sanktioiden kohteeksi." riippumatta siitä oliko se lisenssi voimassa juuri sillä hetkellä. Mikä sitten on käytäntö, niin se on toinen juttu.
Kaikki kisathan voi järjestää jäsentenvälisenä, mutta se edellyttää käytännössä kaikilta tota Mönkkärit ry:n jäsenyyttä, vähintään kertalisenssiä ja oliko se niin, että "kilpailunjohtajalta" b-lisenssiä.
Ja nimenomaan lisenssin saamisen edellytyksenä on sml:n alaisen seuran jäsenyys.
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
Ei aleta jakautumaan mihinkään joukkoihin, ite haluan kisata ja käydä safareilla niinku ennenkin. Pysytään vaan yhtenä ja kuunnellaan mitkä on päätökset asiassa....nyt rauhotutaanVee-äM kirjoitti:Asia oli kanssa mielessä viime viikolla sääntöjä lueskellessa.
Toivottavasti joku fiksu ratkaisu löytyy.
Itsestä tuntuu siltä että homma profiloituu ammattilaisiin jotka kiertää kisoja ja harrastajiin jotka käy safareilla.Ja välimuoto,harrastajakisaaja poistuu jompaankumpaan joukkoon.

- mönkkä
- 6WD
- Viestit: 941
- Liittynyt: 03 Loka 2005 19:59
- Mönkijä:: 2 x 100 ccm3
- Paikkakunta: Nokia
- Viesti:
No entäs jos vaikka 10% mönkkärit ry jäsenistä vetää multaa suodattimeen ja eroaa mönkkäreistä, ja uusien jäsenien hankinta voi vaikeutua ku sana kiirii että tässä sakissa joutuu rahastetuksi. Sen ehkä ymmärtää että isot ja kunnon kilpailut järjestetään kaikkien sääntöjen ja pyrökratian koukeroiden mukaan, MUTTA eikai kaikki voi pyöriä moottoriliiton pillin mukaan vai voiko. Nämä pikku kisailut kuihtuu ja kuolee pois jos niiden kustannukset nousee liikaa, esimerkkinä ATV mäkikisa joka järjestettiin kaksi kertaa ja nautti melko runsaasta osallistuja määrästä mutta
eräs pirkanmaalainen 2x4 kuski rupesi pelottelemaan moottoriliitolla ni homma loppui osallistuja kadosta johtuen. Eli nyt pitäisi ottaa järki käteen ja miettiä että edistetäänkö vai tapetaanko tää harrastus, ja jos joku uskaltaa
olla erimieltä mun kanssa ni mennään sitten vaikka ajeleen mönkkäreillä.
Ja ku en muuta keksinyt ni tää on polariksille


Ja ku en muuta keksinyt ni tää on polariksille

En tiedä keneen tuolla 2x4-kuskilla viittaat, mutta eikös niitä mäkikisojakin olisi kannattanut viedä ns. oikeiden kisojen suuntaan. Eikös ne autopuolikin ole järjestäytynyttä toimintaa eikä ihan "villiä" menoa? Jos noi mäkikisatkin olisivat oikeita kisoja, niin niitä uskaltaisi mainostaakin ja vielä monet osallistuakin. Ihan hyvinhän näihin virallisiin kisoihinkin on osallistujia riittänyt.mönkkä kirjoitti:No entäs jos vaikka 10% mönkkärit ry jäsenistä vetää multaa suodattimeen ja eroaa mönkkäreistä, ja uusien jäsenien hankinta voi vaikeutua ku sana kiirii että tässä sakissa joutuu rahastetuksi. Sen ehkä ymmärtää että isot ja kunnon kilpailut järjestetään kaikkien sääntöjen ja pyrökratian koukeroiden mukaan, MUTTA eikai kaikki voi pyöriä moottoriliiton pillin mukaan vai voiko. Nämä pikku kisailut kuihtuu ja kuolee pois jos niiden kustannukset nousee liikaa, esimerkkinä ATV mäkikisa joka järjestettiin kaksi kertaa ja nautti melko runsaasta osallistuja määrästä muttaeräs pirkanmaalainen 2x4 kuski rupesi pelottelemaan moottoriliitolla ni homma loppui osallistuja kadosta johtuen. Eli nyt pitäisi ottaa järki käteen ja miettiä että edistetäänkö vai tapetaanko tää harrastus, ja jos joku uskaltaa
olla erimieltä mun kanssa ni mennään sitten vaikka ajeleen mönkkäreillä.
Ja ku en muuta keksinyt ni tää on polariksille
-- Marko Laine --
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.
-- Team Laine --
http://shop.teamlaine.fi (verkkokauppa)
Meiltä myös mönkkärien säädöt Dynojet 250ix penkissä.