Ilokaasun käyttö.

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Pasi S.
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Re: Ilokaasun käyttö.

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

JJP kirjoitti:
JJP kirjoitti: Miten toi "andy" lähettää paketit?eli onko "gift" "other" vai mitä merkitty pakettiin?Onko tullista joutunut hakemaan?
Tämä oli se tärkein asia eli Pasi vastaatkos tähän.

Voi hemmetti sun kanssa JJP!!!! Yritän vain auttaa, jos ymmärrät...

Niinkuin jo sanoin, niin andy ystävällisenä henkilönä lähettää noi tilaamasi tavarat vaikka "serious kiinteä pieru" nimikkeellä, jos se sinua jotenkin auttaa tässä EU:n runtelemassa maassa!!! Andy EI myy sinulle mitään, mistä se EI näe sinulle rahaa vastaavaa hyötyä!!!! Se ei ole mikään "Bolt-on-räpellys"-paja vaan aito viritys paja, joka elää maineensa avulla!!! Soita sille ja keskustele omista viritys-asioistasi!! Se kertoo mielellään, onko jokin suunnitelmissasi menossa pieleen = rahan säästöä!
Andy lähetti minulle ensimmäisen paketin "plankkona" ja "giftinä" ja minkään muun paketin kanssa en ole ollut niin kusessa, kuin sen!
No, onneksi Andy sanoi laittaneeensa "invoicen" sähköpostiin, jos joudun ongelmiin tullin kanssa.

Kaikki paketit, joiden hinta menee yli 45€.n joutuu hakeen tullista. Tämän kysyin ihan tullihallinnolta.
Tuon jo mainitsemani foorumin väestö halusi kerätä minulle "lahja-paketin", jonka he lähettäisivät minulle ... ilmaiseksi.
Tullin vastaus: jos lahja, niin lähettäjän on kerrottava SYY, miksi paketti on lahja, jollei sukulaisuutta voida todentaa. Sisällön hinnat on oltava eriteltynä. Lähettäjän/lähettäjien nimet on oltava paketissa. jne, jne.....
Samalla kerrottiin tuosta 45 euron rajasta sun muusta.
No paketti tuli minulle suoraan kotiin. Paketin kuljetushinta ja "sisällön" hinta oli vajaa 40 euroa, vaikka sielä oli xxx arvosta porttaus teriä ja koko suorahiomakone.

Tiedän, että haluat tehdä suunnitelmat ihan itse ja niin teen minäkin. :supz:
Tarjosin vain paikkaa, mistä ostaa kaasulaitteet luotettavalta taholta, ja josta saa apua tarvittaessa. Tarjosin myös paikkaa, missä keskustella ihmisten kanssa, jotka tietävät asiasta merkittävästi enemmän. :yawinkle:

ei mulla muuta
-Pasi S.
Viimeksi muokannut jukka81, 30 Huhti 2011 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: muokattu,pasilla jumittunut caps lock pohjaan
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

paketteja tullut hmmm...päälle 15 EU:n ulkopuolelta ja kenkälaatikkoa isommat aina tullissa. Ei auta selittelyt ja ne naiset siellä tullipostissa tajuaa mikä osa on kyseessä. Jos eivät tajua, hakevat muita paikalle arvioimaan. Valtio saa liki aina omansa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

yli 45e paketit ei aina mene tulliin.
Joo lahjapaketteja helpommin tuntuu tulevan läpi ne jossa lukee tuotteen arvo minimaalisena lähetyksessä.
En tiedä mikä lottokone niillä pyörii siellä mutta on tullut liki 400e paketteja postiin asti.Oon tilannut EU:n ulkopuolelta todella paljon kaikenlaista tavaraa ja en oo keksiny vieläkään mitään logiikkaa tolle tulli hommalle.Jotkut paketit jää sinne ja toiset ei. Eikä siellä tullissa tarvii ämmiä sen enempää vaivata kun lyö kuitin eteen ja rahaa tiskille niin homma hoituu nopeasti eikä kenenkään tarvii odotella siellä hajoamossa yhtään sen kauemmin.Niihin tiskillä änkyttäjiin nimittäin hermostuu,nimimerkillä:kokemusta on. :twisted:

Pasi hei kyllä mä ymmärrän että sä tarjoat neuvoa ja en mielestäni ole kieltäytynyt avusta?Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja mä en usko että alan ameriikkaan soittelemaan.Foorumeita on paljon muitakin ja niitä on tullut paljon selattua.Mutta tietenkin kaikki vinkit on tervetulleita.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Pasi S.
Tracks

Joo samoilla linjoilla oon Roosa. Mulla on muutamaa lukuunottamatta kaikki jäänyt tullista haettavaksi.
"Lahjat" eivät tule läpi 100% varmuudella. Muutenhan kaikki Suomeen EU:n (<-käytin siftiä) ulkopuolelta tulevat tuotteet olisivat lahjoja.

Sitten....

:prayer: Kingi eli kuningas.

Kuva
Kuva

mee nyt hoitoon !! :lol:

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Pasi S.
Tracks

JJP kirjoitti: Pasi hei kyllä mä ymmärrän että sä tarjoat neuvoa ja en mielestäni ole kieltäytynyt avusta?Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja mä en usko että alan ameriikkaan soittelemaan.Foorumeita on paljon muitakin ja niitä on tullut paljon selattua.Mutta tietenkin kaikki vinkit on tervetulleita.
No et ole avusta kieltäytynyt, enkä osaa omakohtaisten kokemusten puutteesta sua oikeastaan neuvoakkaan. :lol:
Tuo ATVDragracers on ainoa USA foorumi, jossa voi ilmaiseksi keskustella todella nopeiden häiskien kanssa. Foorumi ei ole keskittynyt muuhun, kuin kiihdytykseen mönkkäreillä, ja katta kaikki merkit, laitteet ja niiden yhdistelmät. Tutustu.
Niinkuin jo sanoitkin, niin teen itsekkin kaikki päätökset ja minullekkin kaikki vinkit ovat tervetulleita. :wink:
Soitan itse aina, jos meinaa hermo mennä perjantaina kaljapäissään HAHAA!! Andy ja monet muutkin Texas, Oklahoma, Kansas väki on todella reiluja ja ystävällisiä!

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Kingi vauhdissa vissiin...

Juu täytyy tutustua.Parhaiten sitä tutustuisi kun laittais vajaan tonnin kiinni ja tilaisi yhden kaasusarjan suomeen.Täytyis ekaks selvittää että miten ne suhtautuu itse kaasun kuljettamiseen lentokoneessa.... :mrgreen:
Vai joutuuko tilata pullon tyhjänä ja tädäää ne ei suomessa suostu täyttämäänkää jenkkipulloa.Eli turpaan tulis taas ja kunnolla.
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
jukka81
Moderaattori
Mönkijä:: Traktori

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

Pasi S. kirjoitti:
mee nyt hoitoon !! :lol:

-Pasi S.

otetaan "saaristo" kimppahuone niin saadaan alennusta :wink: aiheeseen,joka alkoi kiinnostamaan nyt kun asiantuntijoitakin tuntuu olevan linjoilla:mitenkäs ne ilokaasun huonot puolet?onko niitä ja minkälaisia?aihe varmasti kiinnostaa monia.
Pasi S.
Tracks

Ainoa lääketieteellinen taho, missä saa ryhmä-alennusta on Hormoni- ja lapsettomuus-klinikka monisikiöraskauden seurannassa ENNEN SYNTYMÄÄ!! (<-siftillä :lol: )
Joten jokainen meistä saa maksaa henkilökohtaiset sairasmenot.

Uskon, että kaasujen käytöstä ei ole oikeasti kovin monikaan kiinnostunut täällä Suomessa. 4x4 käytössä ne toki olisivat aivan paikallaan, jos joutuu suurten pyöriensä kanssa ahdinkoon, niin nappi pohjaan ja väkivalloin pois tilanteesta!! :lol:
Kaasulaitteita on monenlaisia, kuten on pakokaasuahtimiakin. Toisilla saa "ahtoja=tehoja" enemmän, ja toisilla hieman maltillisemmin.
Sama riski, kuin pakokaasuahtamisessakin on liiallinen ahto ja seosten painuminen laihalle. Kone polttaa itsensä liian kuuman palotapahtuman johdosta.
Liika on liikaa pätee ilokaasujenkin käytössä.
EN (<-siftillä) ole itse kaasuja käyttänyt, mutta joku 40-60 märkä-setti ois ihan passeli tuohon mun koneeseen. Joskaan voimansiirto ei sitä tehdastekoisena kestä.

JJP:lle...
Uskon, että Suomessa täytetään nuo yhdysvaltalaiset pullot. Ei ole koskaan vastaan tullut NOS-pulloa, joka ois Suomessa valmistettu!! HEHHEH!
Voin lähes 100% varmuudella kertoa, että kaasupulloa ei täytettynä kuljeteta Suomeen lentokoneessa, eikä myöskään USAn sisäisessä postijakelussakaan.

Tilaa vaan, niin oisit varmaan ensimmäinen Suomesta.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
jukka81
Moderaattori

Pasi S. kirjoitti:. 4x4 käytössä ne toki olisivat aivan paikallaan, jos joutuu suurten pyöriensä kanssa ahdinkoon, niin nappi pohjaan ja väkivalloin pois tilanteesta!! :lol:

NÄINPÄ!(caps lokilla).ja jos oikein muistelen niin eräällä tälläkin foorumilla esiintyvällä henkilöllä oli jonkunlainen "pulloviritys" suunitteilla pikku hondaan :-k projektin nyky tilasta ei tosin ole tietoa.
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

JJP kirjoitti:Kingi vauhdissa vissiin...

Juu täytyy tutustua.Parhaiten sitä tutustuisi kun laittais vajaan tonnin kiinni ja tilaisi yhden kaasusarjan suomeen.Täytyis ekaks selvittää että miten ne suhtautuu itse kaasun kuljettamiseen lentokoneessa.... :mrgreen:
Vai joutuuko tilata pullon tyhjänä ja tädäää ne ei suomessa suostu täyttämäänkää jenkkipulloa.Eli turpaan tulis taas ja kunnolla.
osta pullo suomesta? ja sitten vaan letkuun sopiva adapteri...
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
TLSB
Noppeli

Viesti Kirjoittaja TLSB »

JJP kirjoitti: Esimerkiksi voiko odottaa tiettyjä yllätyksiä?
Voi odottaa yllätyksiä. On olemassa kahdenlaisia viritettyjä moottorereita, niitä jotka on jo hajonnut ja niitä jotka tulee hajoamaan.
JJP kirjoitti:Mikä sulaa ensimmäisenä? :mrgreen:
Mäntä sieltä taitaa ensimmäisenä antautua.
Pasi S.
Tracks

kingi kirjoitti:
Pasi S. kirjoitti:. 4x4 käytössä ne toki olisivat aivan paikallaan, jos joutuu suurten pyöriensä kanssa ahdinkoon, niin nappi pohjaan ja väkivalloin pois tilanteesta!! :lol:

NÄINPÄ!(caps lokilla).ja jos oikein muistelen niin eräällä tälläkin foorumilla esiintyvällä henkilöllä oli jonkunlainen "pulloviritys" suunitteilla pikku hondaan :-k projektin nyky tilasta ei tosin ole tietoa.

"Keskeneräisiä" projekteja maailmaan mahtuu... näin siksi, että ne eivät koskaan ole alkuunkaan päässeet.
On vain muutama asia, joita pulloilla voidaan syöttää pottomoottoreihin. Typpioksidi ja nestekaasu(vain dieseleihin), sekä vesi/viina-seokset.

JJP:lle....
Tutkittuani tuota ilokaasu asiaa tarkemmin Suomen puitteissa, niin unohda koko homma, ennenkuin eurookaan kiinni laitat. Liian kallista ja epäkäytännöllistä.
Ilmeisesti NOS-pulloja ei suoraan täytetä täällä Suomessa, koska ne eivät ole "tarkastettuja/hyväksyttyjä" pulloja.
Ahdin määrää tahdin...

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
SvaR
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SvaR »

Kelkkapuolella suomessakin aika aktiivisia nossin käyttäjiä ja joista osa täyttää pullot itse...

Pasi S. oli aika hyvin korostanut isoilla kirjaimilla tuota gift pakettia, mutta aika paljon tekemisen puutetta täytyy olla että tuommoseen täytyy pätemisen takia puuttua. Jos on pahasti tekemisen puutetta niin laittaa vaikka kaikkiin omiin viestiin ensin isot kirjaimet ja välilyönnit niille kuuluville paikoille. Olis aika paljon luettavampaa tekstiä ja jopa uskottavampaa moderointia.
On helppoa olla samaa mieltä, on helppoa olla mieletön vaan enemmän löytää kun poikkeaa tieltä ja oikaisee läpi metsikön!
Juice
http://www.svar.1g.fi/kuvat/
Pasi S.
Tracks

SvaR:lle
Tuohon samaan lopputulokseen veljeni kanssa tultiin, kun asiaa tutkittiin. Joutaa ostamaan oman tarkastetun pullon, mihin sitten hassukaasua täytetään, ja oman laitteiston, millä oma pikkupullo täytetään. Kallista verrattuna saatuun tehoon.
Itse ahtaisin tuollaisen yx-pytty nelarin ihan tavallisella pakokaasu-ahtimella, enkä kikkailisi mitään spessua.

Kingille..
Lopetetaan tämä tyhmäily, ennenkuin se saa liikaa happea. Mielestäni olen käsitellyt kaikkia asioita asiallisesti ja auttavasti, enkä näin ollen ole oikeutettu moderaattoreiden korjailuun. Anna rehdisti banaania, jos et minusta tykkää... :lol:

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
jukka81
Moderaattori

Pasi S. kirjoitti:Kingille..
Lopetetaan tämä tyhmäily, ennenkuin se saa liikaa happea. Mielestäni olen käsitellyt kaikkia asioita asiallisesti ja auttavasti, enkä näin ollen ole oikeutettu moderaattoreiden korjailuun. Anna rehdisti banaania, jos et minusta tykkää... :lol:

-Pasi S.
näin me tehdään.ehkä vein foorumin "ei huudeta" käytännön äkkisältään liiallisuuksiin.pahoittelut siitä.minä olen iso sydämminen ihminen ja tykkään kaikista :heart: jos jollakulla nytkähtää moinen ilokaasu projektii toteutus asteelle niin kuva olis ihan kiva foto :D
Vastaa Viestiin