Minkä alan osaajia löytyy?
Nyt keinun kahden vaiheilla ammatinvalinnassa. Joko levyseppähitsaajaksi tai koneistajaksi. Levyseppähitsaajan työ kiinnostaisi sen vaihtelevuuden takia. Koneistus olisi kyllä siistinpää, mutta taitaa olla niin paljon cnc-pohjaista, ettei juuri pääse edes metalliin koskemaan. Sanokaapas hyviä/huonoja puolia. Koneistajan ammatissa olisi se hyvä puoli, että voisi kaikkia rakennelmia värkkäillessä koneistaa itsellekin jotain 

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Kyllä taidan levyseppähitsaajaksi mennä.... Kuitenkin jotenkin enemmän kiinnostaa. Voihan sitä sitten hitsta itselleen erilaisia luokkia eikä se alanvaihto hitsaajasta koneistajaksi pitäisi niin mahdoton olla...
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
-
- 3WD
Ammattikoulun asentaja-koneistajalinja > Konepajakoulu (aarporaaja) > aarporaajana konepajalla > laivakoneasentajana kuusi vuotta > ja nyt on kuudestoista vuosi menossa energia-alalla, ensin maakaasu-asentajana ja nykyään myyntihommissa.
Kokeiltu on myös oman sivutoimisen firman pyörittämistä n. 10-v
Kokeiltu on myös oman sivutoimisen firman pyörittämistä n. 10-v
Hanski Haminasta
Asentaja/koneistaja sekä cad-pohjaista ohjelmointia opiskellut niitä hommia reilu vuos ja nyt kuudes vuosi menossa koneenkäyttäjänä teollisuudessa, kyllä ne alkeet opettaa kumpaankin koneistukseen sekä hitsaus hommiin sit erikoistumisessa valitaan kumpaan haluaa tai näin ainakin ennen oli tiedä sit nykyään
- Panu
- 6WD
- Viesti:
Pienkoneet kuuluvat ainakin osalta työnkuvaani.. Aina on ripakopallinen hajonneita pora ja piikkauskoneitaanton kirjoitti:Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.

Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Onko sulla noi pienkoneet enemmän elektroniikkavehkeissä? Itse ajattelin lähinnä kaikkia erillaisia polttomoottorilla toimivia. Vai onko niiden alan nimitys jokin muu kuin pienkoneasentaja. Onkohan foorumissa ketään joka on pienkoneasentaja polttomoottorivehkeiden puolelta.Panu kirjoitti:Pienkoneet kuuluvat ainakin osalta työnkuvaani.. Aina on ripakopallinen hajonneita pora ja piikkauskoneitaanton kirjoitti:Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.Toki sekaan mahtuu saxilavoja, vibroja (ei emännän), puukkosahoja, nakertajia ja kaikkea mitä vaan voi kuvitellakkaan.. Sinänsä mielenkiintosta hommaa, että jokapäivä on jotain uutta ja ihmeellistä edessä
- Panu
- 6WD
- Viesti:
Aivan.. sekoilin taas omiani.. Eihän noi varsinaisesti ole pienkoneita... Mutta täytyy sanoa, että mahtuu tuone sekaan ruohonleikkureita,raivaus sahoja, moottorisahoja bensa/diesel jyriä, ja kaikissa suurimmissa nostimissahan on polttomoottori koneanton kirjoitti:Onko sulla noi pienkoneet enemmän elektroniikkavehkeissä? Itse ajattelin lähinnä kaikkia erillaisia polttomoottorilla toimivia. Vai onko niiden alan nimitys jokin muu kuin pienkoneasentaja. Onkohan foorumissa ketään joka on pienkoneasentaja polttomoottorivehkeiden puolelta.Panu kirjoitti:Pienkoneet kuuluvat ainakin osalta työnkuvaani.. Aina on ripakopallinen hajonneita pora ja piikkauskoneitaanton kirjoitti:Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.Toki sekaan mahtuu saxilavoja, vibroja (ei emännän), puukkosahoja, nakertajia ja kaikkea mitä vaan voi kuvitellakkaan.. Sinänsä mielenkiintosta hommaa, että jokapäivä on jotain uutta ja ihmeellistä edessä

Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
-
- 4WD
Laitan minäkin maallisia asioita. Olen apulaisosastonhoitajana miesten psykiatrisella kuntoutusosatolla. Toisena työnä olen tuntiopettajana ammattikorkeakoulussa ja kolmantena koulutan työyhteisöjä ympäri maata. Erikoisosaamisena väkivaltaisen henkilön / potilaan kohtaaminen, josta näitä koulutuksia pidän. Olen perehtynyt seksuaalisuuteen (myös teoriatasolla), josta aikaisemmin pidin koulutuksia. Talvella auraan läheisen ortodoksisen kirkon pihamaan - mönkijällä tietenkin.
Yritän nyt oppia Teiltä tekniikan osaajilta jotain. Äsken katselin Kukkumyyn & Co kaavioita vinssin asennuksesta, enkä todella ymmärrä mitään. Minun aivoista puuttuu jokin sensori tai välittäjäaine, joka yhdistäisi nuo kaaviot ymmärrykseksi.
Yritän nyt oppia Teiltä tekniikan osaajilta jotain. Äsken katselin Kukkumyyn & Co kaavioita vinssin asennuksesta, enkä todella ymmärrä mitään. Minun aivoista puuttuu jokin sensori tai välittäjäaine, joka yhdistäisi nuo kaaviot ymmärrykseksi.
Kyllä ihminen on viisas mies?
- ATC
- Koheltaja (r)
- Mönkijä:: Maatalous traktori
Haaa virkaveli...siis ääh eiku sisko.Zarzar kirjoitti:Pitää tähänkin ketjuun kommentoida, kun selailin vanhoja viestejä. Olen siis nuoriso-ohjaaja (virallisesti nuoriso- ja vapaa-aikatoiminnan ohjaaja). Töissä olen koulukodissa.

¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...