Minkä alan osaajia löytyy?

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
Panu
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Rakennuskone vuokraamossa olen töissä ja kaikki huolletaan saksilavoista sukellusveneisiin.. :lol:
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Juki
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Juki »

Talonrakentaja ammatiltani, nyt viidettä vuotta maanrakennusliikkeessä/kaukolämpöurakoitsijalla kirvesmiehenä. Eli lähinnä betonilaudoituksia ja valuja..
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Nyt keinun kahden vaiheilla ammatinvalinnassa. Joko levyseppähitsaajaksi tai koneistajaksi. Levyseppähitsaajan työ kiinnostaisi sen vaihtelevuuden takia. Koneistus olisi kyllä siistinpää, mutta taitaa olla niin paljon cnc-pohjaista, ettei juuri pääse edes metalliin koskemaan. Sanokaapas hyviä/huonoja puolia. Koneistajan ammatissa olisi se hyvä puoli, että voisi kaikkia rakennelmia värkkäillessä koneistaa itsellekin jotain :wink:
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Kyllä niitä manuaali hommiakin metallipuolelta löytyy, väittäisin että siellä missä on CNC-kone niin rinnalla on vähintään kaksi manuaalia. Pieniä sarjoja sekä protoja kun ei kannata tehdä CNC:llä.
maxim
6WD
Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro

Viesti Kirjoittaja maxim »

Eli metallimiehiä ollaan.Itselläni ei ainakaan riittäisi "säädöt"olla joka päivä sorvin ääressä.Itse ainakin tykkään kierrellä paikallisilla tehtailla ja sahoilla,niin pysyy työ vaihtelevana.Jos jotaa omaa hommaa pukkaa niin pajalle vaan,niin sieltä löytyy se sorvikin.
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Kyllä taidan levyseppähitsaajaksi mennä.... Kuitenkin jotenkin enemmän kiinnostaa. Voihan sitä sitten hitsta itselleen erilaisia luokkia eikä se alanvaihto hitsaajasta koneistajaksi pitäisi niin mahdoton olla...
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Zarzar
3WD

Viesti Kirjoittaja Zarzar »

Pitää tähänkin ketjuun kommentoida, kun selailin vanhoja viestejä. Olen siis nuoriso-ohjaaja (virallisesti nuoriso- ja vapaa-aikatoiminnan ohjaaja). Töissä olen koulukodissa.
pantterieka
3WD

Viesti Kirjoittaja pantterieka »

Ammattikoulun asentaja-koneistajalinja > Konepajakoulu (aarporaaja) > aarporaajana konepajalla > laivakoneasentajana kuusi vuotta > ja nyt on kuudestoista vuosi menossa energia-alalla, ensin maakaasu-asentajana ja nykyään myyntihommissa.
Kokeiltu on myös oman sivutoimisen firman pyörittämistä n. 10-v
Hanski Haminasta
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.
TAJ
6WD

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Asentaja/koneistaja sekä cad-pohjaista ohjelmointia opiskellut niitä hommia reilu vuos ja nyt kuudes vuosi menossa koneenkäyttäjänä teollisuudessa, kyllä ne alkeet opettaa kumpaankin koneistukseen sekä hitsaus hommiin sit erikoistumisessa valitaan kumpaan haluaa tai näin ainakin ennen oli tiedä sit nykyään
Panu
6WD
Viesti:

anton kirjoitti:Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.
Pienkoneet kuuluvat ainakin osalta työnkuvaani.. Aina on ripakopallinen hajonneita pora ja piikkauskoneita :lol: Toki sekaan mahtuu saxilavoja, vibroja (ei emännän), puukkosahoja, nakertajia ja kaikkea mitä vaan voi kuvitellakkaan.. Sinänsä mielenkiintosta hommaa, että jokapäivä on jotain uutta ja ihmeellistä edessä :wink:
anton
Tracks

Viesti Kirjoittaja anton »

Panu kirjoitti:
anton kirjoitti:Itse meinasin jollekin pienkoneasentajaksi. Onko kukaan porukasta sellainen? Sellainen työ siis missä pienkoneiden kanssa väkerrellään ja korjataan/huolletaan niitä.
Pienkoneet kuuluvat ainakin osalta työnkuvaani.. Aina on ripakopallinen hajonneita pora ja piikkauskoneita :lol: Toki sekaan mahtuu saxilavoja, vibroja (ei emännän), puukkosahoja, nakertajia ja kaikkea mitä vaan voi kuvitellakkaan.. Sinänsä mielenkiintosta hommaa, että jokapäivä on jotain uutta ja ihmeellistä edessä :wink:
Onko sulla noi pienkoneet enemmän elektroniikkavehkeissä? Itse ajattelin lähinnä kaikkia erillaisia polttomoottorilla toimivia. Vai onko niiden alan nimitys jokin muu kuin pienkoneasentaja. Onkohan foorumissa ketään joka on pienkoneasentaja polttomoottorivehkeiden puolelta.
Panu
6WD
Viesti:

anton kirjoitti:
Panu kirjoitti:
Onko sulla noi pienkoneet enemmän elektroniikkavehkeissä? Itse ajattelin lähinnä kaikkia erillaisia polttomoottorilla toimivia. Vai onko niiden alan nimitys jokin muu kuin pienkoneasentaja. Onkohan foorumissa ketään joka on pienkoneasentaja polttomoottorivehkeiden puolelta.
Aivan.. sekoilin taas omiani.. Eihän noi varsinaisesti ole pienkoneita... Mutta täytyy sanoa, että mahtuu tuone sekaan ruohonleikkureita,raivaus sahoja, moottorisahoja bensa/diesel jyriä, ja kaikissa suurimmissa nostimissahan on polttomoottori kone ;)
rubicon
4WD

Viesti Kirjoittaja rubicon »

Laitan minäkin maallisia asioita. Olen apulaisosastonhoitajana miesten psykiatrisella kuntoutusosatolla. Toisena työnä olen tuntiopettajana ammattikorkeakoulussa ja kolmantena koulutan työyhteisöjä ympäri maata. Erikoisosaamisena väkivaltaisen henkilön / potilaan kohtaaminen, josta näitä koulutuksia pidän. Olen perehtynyt seksuaalisuuteen (myös teoriatasolla), josta aikaisemmin pidin koulutuksia. Talvella auraan läheisen ortodoksisen kirkon pihamaan - mönkijällä tietenkin.

Yritän nyt oppia Teiltä tekniikan osaajilta jotain. Äsken katselin Kukkumyyn & Co kaavioita vinssin asennuksesta, enkä todella ymmärrä mitään. Minun aivoista puuttuu jokin sensori tai välittäjäaine, joka yhdistäisi nuo kaaviot ymmärrykseksi.
Kyllä ihminen on viisas mies?
ATC
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Maatalous traktori

Viesti Kirjoittaja ATC »

Zarzar kirjoitti:Pitää tähänkin ketjuun kommentoida, kun selailin vanhoja viestejä. Olen siis nuoriso-ohjaaja (virallisesti nuoriso- ja vapaa-aikatoiminnan ohjaaja). Töissä olen koulukodissa.
Haaa virkaveli...siis ääh eiku sisko. :lol:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Vastaa Viestiin