ARant kirjoitti:Täh ? Miten se sen julmempi on kuin maalla ajelukaan, jos on välitykset ja potkurin nousu ja halkaisija asialliset ? Ja edellytykset jäähdytyksen toimimiseen on ainakin kohdallaan.
Vedessä on uskomaton vastus. Se on verrattavissa jatkuvaan jyrkän ylämäen nousemiseen. Taikka niin mun on annettu ymmärtää.
Yamahan sisäänajo ohjeissa käskettiin välttämään ajamista pitkään yli 1/2 kaasulla, ensimmäisen 10 käyttötunnin aikana. Aina tunnin ajon jälkeen pitäisi antaa koneen jäähtyä 5-10 minuuttia. Ajella pitää vaihtelevilla nopeuksilla ja kaasunkäytöllä. 10-20 tuntia välillä pitäisi välttää pitkää ajoa yli 3/4 kaasulla. Kerrotaan, että kaikkia vaihteita saa käyttää, mutta ei täyttä kaasua. ( Tässähän on variaattori. Tai no vaihteitakin on, mutta eikö niitä saisi käyttää sisäänajossa.

) Sisäänajon jälkeen pitää välttää pitkää ajoa täydellä kaasulla, ja pitää ajella vaihtelevilla nopeuksilla. Voimansiirron sisäänajosta ei puhuta mitään. Pitää kyllä vielä lukea tuo englannin kielinenkin opus, kun tässä kotimaiseksi käännetyssä on muitakin omituisuuksia. Kotimaisessa ei puhuta öljyn "Jaso MA" vaatimuksesta, mutta alkuperäisessä ohjekirjassa se on vaatimuksena.