Kritiikki

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Nerd-O
4WD
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

HoHa kirjoitti:Ikävältä se minustakin tuntuis jo joku tuntematon sanois että on se toi HoHa runkkupaska jätkä. Voihan se olla tottakin ja jos aiheesta sanoo niin sehän on ok, mutta jos joku joka ei koskaa oo nähnytkään sanoo samaa niin silloin se on herja.
Missähän vaiheessa olen sanonut että mennään henkilötasolle kommentoimaan? En missään vaiheessa. En vaan ymmärrä miksei voi kommentoida että savenmaalta en ostaisi mitään, koska mielikuvani firmasta on huono. Hittooko tuollainen mitään perusteita tarvii ja kaupan käyntiä firman kanssa.

Edelleenkin on täysin eri asia kommentoida herjaavia kommentteja firmoista kuin se että kommentoi etten ostaisi sieltä mitään tai kaverilla on vähän huonoja kokemuksia firmasta. Ei herjaavia kommentteja tarvi täällä suvaita. Mutta kyllä yrityksiä pitäisi saada arvostella asiallisesti ja kertoa mielipiteensä, jos se tehdään asiallisesti. Ei sen pitäisi joka kerta moderaattoria jotenkin ärsyttää kun jotain firmaa kommentoidaan.

On se hieman outoa että edelleenkin voi puhua täyttä paskaa mönkijöistä mitä ei ole koskaan omistanutkaan, mutta yrityksistä ei saa puhua mitään ellei ole omaa kokemusta. Saako edes kertoa että ostaisin sieltä firmasta tavaraa kun kaveri kehui sitä?? Teoriassa tuotakaan ei saisi kirjoittaa tänne, koska se ei ole omakohtainen kokemus kyseisestä firmasta. Ketä tuollainen palvelee?

Ei tule ymmärrystä tuollaiselle perin hämärälle sensuurille. Eikä moderaattorit ole vielä ottanut kantaa mihin muihin syihin tuo sensuuri perustuu. On se kiva että ollaan tiukalla linjalla, mutta silloin sen pitää koskee kaikkea.
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Taitaa olla kivaa väitellä?

-M-
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Hmmm...., Nerd-O:lla on kyllä ohuenohut juonenlanka josta on päättänyt pitää kiinni, en ihan kokonaan tyrmää, ainakaan vielä.

Ydinkohtina näen tässä keskustelussa sen, että todellakin lähes kaikkia merkkejä (ei CanAm'ia) on saanut vuosia mollata lähes kaikilla adjektiiveillä mitä kuvitella saattaa.
Nehän ovat mielipiteitä ja/tai mielikuvia, joita kirjoittajalla on.
Ihan sama, jokainen tajuu kuitenkin ostaessaan laitetta ostopäätöksen olevan viimekädessä oma ja itse siitä kantaa taloudellisen vastuun.
Jos kirjoittaisin; CanAm'in mönkijä on ihan pa$ka, koska sen etulukko on niin hidas, asiasta tuskin takajaloilleen nousisi ATC:n ja Koheltajan lisäksi kukaan muu. (Siksi en kirjoitakaan)
Muut ehkä ajattelisivat; Polariksen vetarit on paskat ja se siitä. Kyllä mielipiteenvapauden pitäs tollasta täälläkin sallia.

Sensijaan kirjoittaessaan jostain toimivasta yrityksestä negatiivista dataa, saattaa jonkun oikeusasteen mukaan syyllistyä laillisen liiketoiminnan häirintään. Tämän takia en sitä suosittele.

P.S. Ite en muuten tarvii yhtään nopeempaa etulukkoa ja muiden tarpeet ei pahemmin kiinnosta.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Heze.R
6WD
Mönkijä:: Dinli 904

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Itse olen myös sillä kanalla että yrityksiä pitää saada kommentoida oli ne sitten kuultuja tai omakohtaista kokemusta.
Jokaisella ihmisellä on oma henkilökohtainen mielipide ja jos en ihan väärässä ole niin suomessa kuitenkin saa sen mielipiteen ilmaista jos ei sillä ketään henkilöa loukkaa.

Aika harvoin se yritys edustaa yhtä henkilöä. Vaikka edustaisikin niin siltikin kommentissa ei mitenkään kommentoida henkilöä vaan Yritystä.

Tärkeetä olisi että juuri täällä sammys ATV sivustolla saisi kokemuksista ja mielipiteistään kyseiseen mönkijään, yritykseen tai ajovarusteesee antaa oman mielipiteensä. Sehän on kuitenkin viimekädessä henkilöstä itse kiinni meneekö se ostamaan jotain sieltä kaupasta tai merkiltä.

Minulla on viellä hyvinkin hyvässä muistissa 6kk takaa kokemus eräästä liikkeestä täällä eteläsuomessa kehä III varella BikeWordista josta en anna edelleenkään kenelekkään joka minulta siitä jotain kysyy niin mitään hyvää komenttia.
En minä sieltä laitteen ostavaa ihmistä silti tyhmänä/outona pidä. Kerroin vain oman mielipiteeni ja henkilö joka sen on minulta kuullut saa itse siitä tehdä itselleen johtopäätökset.
En minä tällä komentilla hauku yhtä henkilöa vaan sen yrityksen perusteita.

Tämä on minun mielipide.
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
-Osku-
6WD
Mönkijä:: Kaksipyöränen

Viesti Kirjoittaja -Osku- »

Täysin samaa mieltä Nerd-O:n kanssa. Jos ei saa ilmaista mielipidettään asiallisesti jostain firmasta ilman että on omakohtaista kokemusta, joutaa sellaset Polaris- ja Canaimmeiset pois tuolta kiinalaisvehkeiden osiosta kuka ei ole kuunaan sellaisella ajanut. Täytyy tosissaan ruveta miettimään kymmeneen kertaan, mitä täällä kirjottelee ettei heti oo joku vihanen mode potkimassa persuuksille. Foorumilla on tarkoitus keskustella. Ja tämä topic on off-topic-osiossa, siellä saa käsittääkseni jauhaa paskaa. Keneltä se on pois jos joku ilmaisee mielipiteensä täällä? Toki essonbaari jutut on erikseen. Ja, vaikkapa Nettimoto on täynnä huijausyrityksiä, joissa yritetään myydä jotain laatukömpijää pilkkahintaan. No, enhän minä ole edes yrittänyt ostaa Nettimoton kautta mitään mönkijää, kuinka siis voin kertoa julkisesti jonkun myynti-ilmoituksen olevan huijausta kun ei ole omakohtaista kokemusta? Ja kaikkein pahin tässä on se että mainitsin vielä sanan Nettimoto. Nyt saan varmaan ikuiset bannit tälle foorumille. Ja turha tästä ottaa pulttia, ilmaisin vain mielipiteeni, joka sekin kyllä kohta varmaan kielletään foorumin säännöissä raastuvan uhalla.
meura kirjoitti:Taitaa olla kivaa väitellä?

-M-
On, se on kivaa 8)
Viimeksi muokannut -Osku-, 02 Huhti 2008 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heze.R
6WD

edu kirjoitti:Sensijaan kirjoittaessaan jostain toimivasta yrityksestä negatiivista dataa, saattaa jonkun oikeusasteen mukaan syyllistyä laillisen liiketoiminnan häirintään. Tämän takia en sitä suosittele.
No mistäs sitten sinun mielestä saisi tietää jostain yrityksestä että kannataako sinne esim viedä vaikka mönkijä huoltoon?
Jos ei kukaan kerran saa sanoa omaa mielipidettään yrityksestä johon olet sitä kömpijää viemässä??

Minua ainakin kiinnostaisi tietää joutuuko yrityksessä rupee tappelemaan huolossa siitä mitä sille pitää siellä tehdä ja mitä ei jos he väittävät jotain muuta kuin mitä pitäisi.

Onhan TM lehtikin tehnyt auto liikkeiden huolloista jo monta vuotta testejä joita ovat ihan julkisesti julkaiseet kaiken kansan nähtäväksi. Miten se eroo foorumilla kirjoittamisesta :?: :?:
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Polaris 330 mangnum -05
pelsu100
6WD

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Laitetaan nyt tänne mielipide sensuroinnista. Periaatteesta kaikkea yliviivaamista vastaan.

Tosin en ole koskaan sensuroinnut kenenkään kirjoitustuksia missään muodossa, en myöskään joutunut sensuroitavaksi.

En voi millään sanoa että olisin yhtään mielissäni linjasta, jossa firmojen nimen mainitseminen tai niistä negatiivisen palautteen antaminen johtaa helposti melkoiseen pommitukseen palstan pitäjän puolesta. :(

Mönkijäfirmoista mulla löytyy pääasiassa hyviä kokemuksia, toki karseita pohjanoteerauksiakin on osunut kohdalle..

Ja toi "omakohtaista kokemusta pitää olla" juttu on aivan kakkosesta, vastaan kirjoituksistani kuitenkin henkilökohtaisesti ja täysimääräisesti jokatapauksessa. Jos ulosanti on liian rivoa niin modet sitte suttaa pois ja sillä hyvä.

Viitti tästä sen paljon enempää.
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

No kuule siten, että ne TM:n toimittajat vievät ihan oikean auton sinne huoltoon ja merkkaavat kynsilakalla tai maalilla muutamat ruuvin- ja mutterinkannat ja sitten huollon jälkeen mm. tarkistavat onko kyseisiä paikkoja edes avattu, siten se eroaa kun on ihan todistettavasti omakohtaista kokemusta.

Vaikka olen monasti täällä vääntänyt tota modejen yltyvää sensuuria vastaan, tässä asiassa olen kyllä kanssasi HezeR eri mieltä ja tietysti oikeassa.
Jos sulla joskus on oma automaalaamo, ja täällä huudetaan tai Hesariin kirjoitetaan; eihän se Heze edes osaa pohjia tehdä, saatikka maalia ruiskuttaa auton kylkeen, saattaa alkaa tulla mieleen ettiä Keltasilta Sivuilta oikeusavustajien puhelinnumeroita.

Ja tää kannanotto tähän asiaan ei ole sitten mode-setien nuoleskelua, prkl.
Viimeksi muokannut edu, 02 Huhti 2008 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Heze.R
6WD

edu kirjoitti:No kuule siten, että ne TM:n toimittajat vievät ihan oikean auton sinne huoltoon ja merkkaavat kynsilakalla tai maalilla muutamat ruuvin- ja mutterinkannat ja sitten huollon jälkeen mm. tarkistavat onko kyseisiä paikkoja edes avattu, siten se eroaa kun on ihan todistettavasti omakohtaista kokemusta.

Vaikka olen monasti täällä vääntänyt tota modejen yltyvää sensuuria vastaan, tässä asiassa olen kyllä kanssasi HezeR eri mieltä ja tietysti oikeassa.
Niin no se onkin sun mielipide. Muut olkoon mitä mieltä vaan itse en tässä näe mitään sensuroitavaa. Mielipide yrityksestä on kuitenkin mielipide. Henkilöiden nimillä puhumista en suvaitse.
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Polaris 330 mangnum -05
offroad
Noppeli

Viesti Kirjoittaja offroad »

Robbe- kirjoitti:Mä mistään mitään tiedäkkään mutta nyt alkoi muakin kiinnostamaan miksi ei saisi omia mielipiteitä kertoa, vaikka ei olisikaan mitään kokemusta firmasta jonka toiminnasta/tuotteista oon saanu tietyn kuvan?
No hei haloo. Eihän täällä saa kertoa mielipiteitään vaikka olisikin kokemusta firmasta josta kirjoittaa :toimonster:

T.nimim. jonka ip:tä on jo modejen toimesta metsästetty, tosin tuloksetta :axe: (Be aware, you can be next hunted :wink: )
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

otetaas nyt kantaa ja sen verran että menisi kerrasta perille.

1. Tiukka linja säilyy ja paskanjauhantaan otetaan edelleen kantaa, jos modesedistä siltä tuntuu. Koko ajan on johtolankana ollut asialinjan pitäminen.

2. Arvostelua ei ole missään kielletty, vaan pyydetty tarkennuksia, kun on sellaiselta tuntunut. Täällä henkenä on ollut, että kokemukset pitää olla omia. Niitä kumminkaiman kokemuksia on nähty ja kuultu, ihan omasta päästä lähtien ja niissä juttu tuppaa värittymään ja siten asia saa suuremmat siivet, jopa niin suuret että lentää hukkaan.
En mielestäni tässä vaadi liikoja, jos näin pitää olla.
Haluan että tämä palsta pysyy asiapitoisena, eikä KVG-hakulaarina, merkkien, henkilöiden, tapahtumien tai liikkeiden jne kiusaamiseksi. Näissä epäonnistuneissa kaupoissa on aika usein käynyt niin, että kummassakin osapuolessa on sanomista, mutta ostaja ei tuo esille omaa hölmöilyään. Tämä on sitten ihan yleinen kauppaan liittyvä kommentti.
Ja jos se kokemus nyt on sitten ihan ahterista, niin kyllä sen saa täällä kertoa, muistaen vastuunsa kirjoittajana.

3. Henkilöasiat tullaan sensuurilla poistamaan aina.

Jatketaan keskustelua mönkimisestä, laitteista, liikeistä ja vaikka likapyykistä jos se on aiheellista.

Näillä mennään.
Viimeksi muokannut Roosa999, 03 Huhti 2008 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Kerrasta perille?

Toiveunta :D

-M-
OlliRV
6WD

Viesti Kirjoittaja OlliRV »

Mitä kaikkea tältäkin foorumilta joutuisi lukemaan, jollei joku pitäisi vähän kuria ja järjestystä? :shock: :roll:. PS. Lukeminen on tietenkin kaikille vapaaehtoista. 8)
"Tosi Varovasti"

Can-Am Outlander 800 H.O. EFI -07
Tieliikenne
Nerd-O
4WD
Mönkijä:: Arctic Cat 700 EFI SE -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

edu kirjoitti:Sensijaan kirjoittaessaan jostain toimivasta yrityksestä negatiivista dataa, saattaa jonkun oikeusasteen mukaan syyllistyä laillisen liiketoiminnan häirintään. Tämän takia en sitä suosittele.
Edelleenkin. Jos kirjoitan että itse en sieltä ostaisi, ei loukkaa kyseistä firmaa pätkääkään. Sen sijaan jos kirjoitan että firma on täysi huijari, ilman mitään faktaa asiaa on jo vähän eri asia. On lievää kritiikkiä ja on hieman suurempaa kritiikkiä. Kumpaakaan ei tällä hetkellä tunnuta sallivan. Tuo lievä kritiikki pitäisi kyllä sallia. Siitä ei firman toiminnalle ole haittaa.
Roosa999 kirjoitti:Haluan että tämä palsta pysyy asiapitoisena, eikä KVG-hakulaarina, merkkien, henkilöiden, tapahtumien tai liikkeiden jne kiusaamiseksi.
Ikävä todeta, mutta olet tuossa pahasti epäonnistunut. Mitä asia sisältöä on kommentissa missä joku haukkuu toista merkkiä vaikka ei ole koskaan omistanutkaan sitä? Miksi sellainen on ylipäätään sallittu jos se ei pitäisi olla sallittua? :wink:
Roosa999 kirjoitti:3. Henkilöasiat tullaan sensuurilla poistamaan aina.
Tuo on ok ja mielestäni noin pitääkin toimia.
edu kirjoitti:Vaikka olen monasti täällä vääntänyt tota modejen yltyvää sensuuria vastaan, tässä asiassa olen kyllä kanssasi HezeR eri mieltä ja tietysti oikeassa.
Jos sulla joskus on oma automaalaamo, ja täällä huudetaan tai Hesariin kirjoitetaan; eihän se Heze edes osaa pohjia tehdä, saatikka maalia ruiskuttaa auton kylkeen, saattaa alkaa tulla mieleen ettiä Keltasilta Sivuilta oikeusavustajien puhelinnumeroita.
Tuossa vaiheessa Heze voisi hetken aikaa miettiä tekeekö hän pohjia päin persettä ja kysellä sitä vaikka ihan asiakkailtaan. Sen jälkeen hän voi harkita mahdollisia oikeustoimia. Tosin jos tuolla on kommentti että en ole kuullut kovin hyvää kyseisestä firmasta, ei takuulla aiheuta minkäänlaisia toimenpiteitä. Edelleenkin kritiikkiä on hieman erilaista. Ei heti tarvi mennä sinne ääripäähän missä kaikki on smurffeja.
pelsu100 kirjoitti:En voi millään sanoa että olisin yhtään mielissäni linjasta, jossa firmojen nimen mainitseminen tai niistä negatiivisen palautteen antaminen johtaa helposti melkoiseen pommitukseen palstan pitäjän puolesta.
Tuohon en usko pätkääkään. Ne negatiivisia kommentteja saavat yritykset tuskin ottaa minkäänlaista yhteyttä. Siellä voi toki olla vaikka elämys centeriin pettyneitä käyttäjiä, mutta jos kommentointi on asiallista niin luulisi yrityksen mielummin ottavan siitä oppia kuin alkavan ketään oikeuteen haastavan.
pelsu100 kirjoitti:Mönkijäfirmoista mulla löytyy pääasiassa hyviä kokemuksia, toki karseita pohjanoteerauksiakin on osunut kohdalle..
Alalla todennäköisesti on niitä hyviä toimijoita ja niitä huonoja.. Onko tuolla huonolla kokemuksella sitten väliä tapahtuiko se sinulle vai kaverille? Olettaen että firma on täsmälleen sama missä sinulla oli huono kokemus?
pelsu100 kirjoitti:Ja toi "omakohtaista kokemusta pitää olla" juttu on aivan kakkosesta, vastaan kirjoituksistani kuitenkin henkilökohtaisesti ja täysimääräisesti jokatapauksessa. Jos ulosanti on liian rivoa niin modet sitte suttaa pois ja sillä hyvä.
Täsmälleen samaa mieltä.
OlliRV kirjoitti:Mitä kaikkea tältäkin foorumilta joutuisi lukemaan, jollei joku pitäisi vähän kuria ja järjestystä?
Linhai on sonta ja niitä ei kannata ostaa. Osta mielummin Suzuki tai joku muu kunnon merkki. Kuitenkaan kommentin antajalla ei ole koko pelistä yhtään mitään kokemusta. Kokemukset on sieltä serkun kaiman tuttavan serkun pojalta. Kuri ja järjestys on ok. Se ei ole ok jos täällä sensuroidaan jonkun henkilökohtaista mielipidettä yrityksestä, mutta samalla sallitaan henkilökohtainen mielipide mönkijästä. Ei nuo eroa toisistaan mitenkään.

Niin ja tuolla perusteella Linhain maahantuoja haastaa oikeuteen sen linhain haukkujan, koska sillä ei ole mitään perusteita asiaan :wink: Yhtä hyvä mahdollisuus kuin haastaa oikeuteen kaveri asiallisesti mielipiteestä yritystä vastaan. Edelleenkään asiattomia kommentteja ei tarvi suvaita ja toisaalta sen pitäisi myös koskea noita mönkijä keskusteluita. Mutta mistähän sen tietää minkä mönkijän kukakin on omistanut :wink:
Tulin, näin ja koitin sormella. Siellähän se oli.
harju
2WD
Mönkijä:: CF 500A TL

Viesti Kirjoittaja harju »

Mielestäni modet ovat oikeassa, suodattaessaan kirjoittelua.
Pullataikinan lailla paisuva haukkuminen voi haitata liiketoimintaa todella pahasti.
Jos yrityksellä on 99% kohtuullisen tyytyväisiä asiakkaita ja 1% jollain tavalla tyytymättömiä, nämä tyytymättömät kirjoittavat ja tyytyväiset ovat hiljaa. Syntyyhän siitä ihan väärä kuva yrityksestä.
Kun sitten yhden tyytymättömän kaverit myös kirjoittavat, sen saman tyytymättömän kokemuksista, on yrityksen pienestä virheestä tullut katastrofi.

On totta, että joskus modekin tekee virheitä. Niinhän me kaikki teemme.
Pääosin olen kuitenkin tyytyväinen heidän linjaansa.

Jos joku joutuu usein sensuurin kohteeksi, olisi ehkä parasta miettiä millä tavalla asiansa esittää. Ettei mutu muuttuisi faktaksi eikä myöskään kuulopuheet omakohtaisiksi.
Vastaa Viestiin