Jos joku reklamoi 2kk kuluttua niin on aika turhaa!! en kyl kehtais ees asiasta enää mainita.
Kyllä se on ostajan velvollisuus HETI tarkastaa mitä on ostanut ja reklamoida jos on aihetta.
Jä tääkin on vaan mun mielipide, joku voi ja saakin olla erimieltä.
Mä oon eri mieltä. Ei sitä aina ehi tai muista kaikkea kattoa nin tarkasti kun ehkä pitäisi kun jotai hommaa. Tosin joskushan se sitten osuu omaan nilkkaan kun ei oo tarkastanu, mutta joo. Täydellisessä maailmassaha tarkastamiset vois jättää väliin kun kaikki on niin täydellistä. Eli oon kyllä sitä mieltä, että asioissa on pystyttävä joustamaan suuntaan jos toiseenki niin kun itelle meinaa käydä huonosti niin on jotain mahdollisuuksia että joku joustais sua kohtaan.
Kummankin kannat on nyt kuultu vanneasioiden osalta, joten jatkakaa privaatisti tämä vääntö. Kiitos.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Ne olis varmaan kannattanut aikanaan katsoa ja soittaa niistä heti myyjälle.
Ei myyjäkään voi tietää mitä niille vanteille on tehty 2kk aikana!
Myöhästä se nyt on ku paskat on jo housussa....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne.. Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Joo. Tuli tuossa talvella ostettua Kone glanssilta Linhai atv 600 merkkinen mönkkäri. Tiedän, tiedän että on kiinan vehje ja Kone Glans joka ei ole palstoille kirjoittelunkaan perusteella mitenkään kunniallinen liike takuiden tai muutenkaan asiakaspalvelun osalta.
No kerronpa seuraanvan tarinan: Eli ostin kiinanihmeen kyseiseltä firmalta, kävin mönkijän hakemassa n 900km päästä ja laite kärryyn tehtaan paketissa ja takaisin. Tai no kärryyn se laatikko ei sopinut piti purkaa laatikosta ja hieman kasata mm pyörät alle ja sitten kärryyn. Ja siinä tuli tehtyä virhe, nimittäin ettei tullut laitetta siellä liikkeen pihalla koekäynnistettyä. No kotona laitteen täysin kasattuani ja käynnistettyäni ei kun pakittaamaan tallista pihalle, ja kas kummaa, öljyt pihalle öljynlauhduttimesta. Eli tässä vaiheessa tuli ajettua laitteella 4m taakse, ja 4 metriä takaisin talliin.
(ec hyväksyttyjä koneita ei kuulemma ole laillista myydä ennen kasausta/luovutushuoltoa asiakkaille.. tämän kuulin jälkeenpäin)
Ja eikun soittelemaan Glanssille ja tiedustelemaan mitäs nyt tehdään. Ehdotus että laita laite tulemaan meille me korjataan. Matkaa on suuntaansa n 900km joten en siihen suostunut jo senkään takia että laite olisi pian saatava käyttöön. Toinen ehdotus että vie lähimpään jäähdytin korjaamoon he maksavat kustannukset kyllä, paitsi että lähin jäähdytinkorjaamo on noin 200km päässä. No sitten sanoivat että tilaavat ja lähettävät minulle kokonaan uuden öljynlauhduttimen takuuseen, jos asennan sen itse ja näin sovittiinkin.
Vielä samana iltana nettiä selatessani löysin ebaystä kawasakin lauhduttimen joka oli mitoiltaan suhteellisen lähellä originaalia. Hintakaan ei ollut paha n. 130e tulleineen suomeen joten päätin sen tilata senkin takia. Laitoin seuraavana päivänä viestiä Glanssille ettei heillä välttämättä tarvitse minulle uutta lauhdutinta hankkiakaan jos he korvaavat tämän minulle. Laitoin sähköpostia, yritin soittaa ja tekstaria myös. MIHINKÄÄN EI ENÄÄ vastattu mitään. Ei varaosapuoli, ei itse Kari Glanskaan ei kukaan. Ilmeisesti vastuita ei kanneta ja takuista ei kanneta huolta.
Sain sitten tilaamani lahduttimen jonka myös asensin ja sovitin paikoilleen, ja eikun menoksi. No seuraava huolenaihe olikin kun mönkkärin liikkeelle sain että missäs valot ovatkaan. Virtalukko sökö valoasennossa ja jarruvalo palaa koko ajan, eli katkaisimet (molemmat!!) rikki!!
Laitoin myös näistä viestiä Glanssille ja ukaasin että jos ei sähköposteihin aleta vastaamaan tai osia ei ala takuuseen kuulumaan laitan asian eteenpäin.
Kuluttajariitalautakuntaan tämäkin asia piti laittaa. Viimeisin vastaus oli ollut riitalautakunnalle tältä "firmalta" seuraavanlainen:
"kiistämme valittajan väitteet ja vaatimukset otsikon asiassa täysin.
"herra piip" ei ole yleensäkään näyttänyt toteen että ko mönkijässä olisi jotain vikaa ollut. Ko laite olisi esim. voitu toimittaa meille tarkastettavaksi ja korjattavaksi.
Hän on papereiden mukaan tilannut jotain Honda/ Suzuki-osia, joita vaatii meitä maksamaan. Täysin perusteetonta Eivät ole edes tämän koneen osia. Emme voi tällaisia maksaa.
Näin ollen kiistämme vaatimukset."
No eipä siinä. Näin oli sovittu alunperin että osat tulevat takuuseen ja sen olisin toki ottanutkin jos olisivat ne minulle lähettäneet, mutta eipä ole vastauksia eikä mitään muutakaan selvitystä kuulunut.
Riitalautakunta pyysi lisäselvityksiä ja ne myös sinne lähetin. On paikallisen korjaamon lausunto ja kuvia rikkoontuneesta lauhduttimesta koneella. Mutta kun Kone Glans tykkää yrittää huijata ja laistaa velvotteistaan ja takuun huolehtimista niin saavatpahan tapella. En ole varmasti ensimmäinen, ainut ja viimeinenkään jota tämä "firma" kusettaa.
Mitä tästä opimme? Pienin varauksin erehtymistä kiinanihmeisiin ja varsinkin välttäkää tätä Kone Glans nimistä "firmaa". Palstatkin kertovat karua kieltään Ko "firman" toiminnasta.
PS: Karpokin on kyseisen firman epäselvyyksiä joskus paljastellut. Olisiko kellään videota tallessa että saataisiin video youtubeen.
TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN!!
Muutenhan noita sattuneita murheita lukuunottamatta laite on nyt pelittänyt mainiosti. Mutta olkaa hyvät ihmiset tarkkana mistä laitteenne ostatte ja millä ehdoilla.
Olisivat mukisematta joko toimittaneet takuunalaiset osat minulle tai korvanneet 130€ lauhduttimesta + katkaisimet mutta ei niin ei. Sitten tapellaan.
JIITEE78 kirjoitti:
Vielä samana iltana nettiä selatessani löysin ebaystä kawasakin lauhduttimen joka oli mitoiltaan suhteellisen lähellä originaalia. Hintakaan ei ollut paha n. 130e tulleineen suomeen joten päätin sen tilata senkin takia. Laitoin seuraavana päivänä viestiä Glanssille ettei heillä välttämättä tarvitse minulle uutta lauhdutinta hankkiakaan jos he korvaavat tämän minulle. Laitoin sähköpostia, yritin soittaa ja tekstaria myös. MIHINKÄÄN EI ENÄÄ vastattu mitään. Ei varaosapuoli, ei itse Kari Glanskaan ei kukaan. Ilmeisesti vastuita ei kanneta ja takuista ei kanneta huolta..
Takuunalaiseen koneeseen alat omatoimisesti säveltään jonkun toisen merkin osia ? ...ei mikään ihme jos maahantuoja kääntää selkänsä.
No joo "takuunalainen" taitaa olla kaikesta huolimatta käsite Glanssilla. Mutta tosiaan jäi jokunen lause kirjoittamatta tuossa tekstissä mistä kaikesta puhelimessa on puhuttu. Eli Glanssin pojat sanoivat puhelimitse tähän malliin; "laitamme sinulle uuden lauhduttimen tulemaan, minä; mitenkäs nopeasti tulee? Glans; kyllä ne on ihan hyvin sieltä tulleet.. minä; eli? Glans; noin neljässä viikossa.. minä; mutta pitäs saada tuo kampe nyt piakkoin liikenteeseen eli jos onnistun kuitenkin tuon joko korjaamaan tai jonkun tilalle nyt nopeasti niin saanko näin tehdä takuuta vaarantamatta? (ja tämä takuu asia nimenomaan tuli selvitettyä) Glans; voit toki kokeilla korjaamistakin, mutta laitamme uuden sulle tulemaan. " Tokihan puhelinkeskustelua on hiukka hankala todistaa mutta eipä tässä epäilystä ole kuka kusettaa. Ei tämä tietty firma huonossa valossa muuten palstoilla pyörisikään jos toiminta kestäisi päivänvalon.
No jäin sitten odottelemaan-- ja vieläkin odottelen osia Glanssilta.. Onneksi tuli tehtyä nopea ratkaisu kun jäähyn usasta tilasin ja sain laitteen viikon sisällä liikenteeseen. Tyhjän panttina se olisi saanut pihalla seisoa aika pitkän ajan.
Mönkijäpiireissä uitettu voi tarkoittaa kahta asiaa. Oikeasti yritetty käyttää veneenä tai sitten uitettu ohi niin sanotun viraalisen maahantuonnin....joka EU:n vapaakauppaalueella on toki hatara käsite. Mitäs TVTK tässä tarkoitti?
Ettepäin
Yksinkertaisena ihmisenä en ymmärrä...siis mitä tarkoittaa "uitettu" tässä tapauksessa?
Ettepäin