Vantaalla minä, eli ei olisi pitkä matka. FA on pitänyt jättää pois listalta, kun ei niitä tunnu olevan kuin maahantuojan kaupassa, ja hinta sen mukainen. Onkos sulla "Roosa999" Polaris vielä, vai onko se vaan jäänyt tuohon nimimerkin alle?
Arvelisin itseni enemmänkin sunnuntaikurvailijaksi kuin raskaan sarjan suohaudassa rymyäväksi ammattilaiseksi. Siinäkin mielessä luulisi Polariksen kestävän.
On mulla se 500 Sportsman. 500E tarkoitti aikanaan tieliikenne mallia. Odottaa inspiraatiota tallissa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Kaverin kans paljon ajeltu mönkijöillä,mulla 420 fe ja kaverilla 550 XP.Aina haukkuneet hondaa "3vd" vetoiseksi,ym.. Talvikelissä ajeltu peräkkäin uusia ja vanhoja jälkiä niin mönkijän kun moottorikelkankin.Pollen perässä ajellessa ajattelin,mitähän tuo tuossa edessä kuhnii kun pitää takana jarrutella ja hidastella.Itse kun ajoin edellä ja XP tuli takana,mietiskelin miks ei pysy kannassa?.Kummallakin takana ketjut,tosin XP:ssä piikki hokki ketjut ku raktorissa,mulla poikittaiset V piiki ketjut.Polle jauhaa kovettuneen jäljen pulveriksi ja matka ei etene.Syy!! AVD niin sanottu jatkuva 4VD.. kytkeytyy päälle vasta kun etu ja taka akselin pyörintänopeus on kasvanut tarpeeksi isoksi,eli käytännössä pyörät sutii kokoajan,kun taas hondan" 3vd"neliveto on päällä kun sonta junttilantuvan seinässä ,kaikki 3 pyörää vetää oikeasti ja matka etenee...joten omakohtaista kokemusta tuosta hondan ja pollen etenemisestä..
Ja vielä lopuksi.Itselläni oli 400 sportman jolla tein lumitöitä ym.esim jos lumipenkkaan puskee tiukkaan ei saa pakkia päälle,vaihde jumittui..hondassa kun napista painaa ,niin pakki on päällä ja meno jatkuu..ja on kätevä.
honda vs polaris vastaus: can-am 3 pyörää vetää koko ajan ja kun veto on tarpeeksi suuri 4 pyörä alkaa vetämään, ja kulkee kovempaa kun honda tai polle ja toimii variaattorilla eli ei tarvitse vaihteilla leikkiä ja pakki menee helposti päälle.
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Tuosta Can- amista muuten myös kaverin kertomaa lumitöiden osalta.Jumittaa vaihdetta ,ei saa pakkia päälle.variaatoriin ,kun vaihtaa herkemmän laakerin kuulemma auttaa.kaveri vaihtoi,ei helpotusta.Hondassa kun nappia painaa,niin pakki on päällä puski lunta tai soraa..
Honikalle tervetuloa kirjoittavien foorumilaisten joukkoon. Eipä juurikaan mitään uutta auringon alla...
Yhdistin jo olemassa olevaan viestiketjuun samasta aiheesta.
itellä ainakin toimii kun vaan päästää jarrusta niin vaihde vaihtuu tai siis painaa jarrusta ja uudestaan saman tien niin yleensä vaihde vaihtuu helposti oli lunta tai soraa
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Canassa myös hihnan kunto vaikuttaa, kuluneemmalla hihnalla jonka kaverina liukkaammat ykssuuntalaakerit voi tehdä sen ettei takalautaset pyöri ollenkaan (kokemusta on) joka taasen tekee saman ettei vaihteet kytkeydy paikallaan tyhjäkäynnillä helposti.
Tuoreemmalla remmillä joka samoilla laakereilla, teki vetoa kakkoslautasille niin vaihteiden liikuttelu erinomainen.
Tuleva talvi näyttää miten omalla pollella lumihommat onnistuu
Niin, canassa on aina auttanut kun pusket lumenk jonnekkin kasaan niin nostaa vinssillä levyä ensin ja sitten vaihtaa vaihdetta. Vaikuttaa koneen paine/veto vrt bombashake ja joskus pikku välikaasu ennen vaihtoa...
Aijai nää on niitä ikuisia kädenvääntö juttuja , makuasioita sano koira.... Kaikissa merkeissä on hyviä ja huonoja puolia, se on vaan haettava itselleen se lähin kompromissi. Jos lompakko kestäisi niin pihalla olisi rivi erimerkin laitteita, jokainen vähän erihommaan
Se on just näin kuten jiipee sanoi. Kun priorisoi eri ominaisuuksia omien tarpeiden mukaan, saattaapi saada mönkijän, joka toimii tarkoituksessaan. Luultavasti se jättää sittenkin jossain suhteessa toivomisenvaraa, kuten kompromisseillä on tapana tehdä. On hienoa että tarjolla on vaihtoehtoja ja lisää tulee koko ajan.
juu totta nää on näitä ikuisia juttuja polle menee umpimetsässä paremmin kun cana, kana kulkee tiellä kovempaa, honda on kevein... valitsee siitä parhaan omaan käyttöön?
"Ei oo muuten pokkaa mennä tosta syvästä ojasta?" "Miten niin ei ole?" "Se on kyl eri asia jos ei pysty" "no? En vai?... Voi v***u! vedätkö ton vinssin kiinni tohon puuhun?"
Kattelin tossa sun aloitusta tästä topikista. Kaksi täysin erilaista mönkiäistä vertailussa. Ittellä just sama tilanne. 420 FE vaihtui 800 efi polarikseen.
Maavarra ihan toista. Samoin voima. Tosin ittellä 26" renkaat alla, maavara vieläkin isompi. Eilen kävin kyntämässä tiellä, jossa oli lunta aikaspaljon, ei muuta ku peukku koukkuun ja lumi pölis ja meno jatkui. Honda olis jäänyt siihen, riittämättömän voiman vuoksi. Toki reittejä kun ajaa, niin perse oli kovilla, kun Hondassa oli jäykkä taka- akseli. Mutta erillisjousituksella tommonen Honda ois perin näppärä peli. Ketterä ehdottomasti Polarikseen verrattuna. Ihmettelin aiemmin kun ajeltiin kaverin kans maastossa, kaverilla polle, mulla Honda, että mitä ihmettä se peruuttelee välillä... Nyt ymmärrän. Ei se taivu samalla tavalla kuin Honda. Samoin lumitöissä Polle ei oo niin ketterä. Mutta after all : sanoisin että molemmat huippuvehkeitä, riippuu käyttötarkoituksesta.
Joo eipä taia olla sitä yhtä hyvää joka soveltuu kaikkeen. Ite pukkailen lumet pollella kotosalla joka ei mielestäni ole paras vaihtoehto lumi hommaan tuon nelikon takia ku perä luiruaa koko ajan. Työhommissa taas lumet lähti rinconilla joka oli siihen hommaan aivan huippu. Puuhommiin ja kärryn vetoon ottaisin taas pollen ajettavuuden ja lukkojen takia. Eli ku olis tarpeeksi paalua niin ostais hondan lumihommiin, pollen mettähommiin ja canan hupiajeluun, rälläykseen ja suon kääntämiseen
Tuostako meinaat?? Kyllä siitä pääsee...OHHOH!!!! Viittikkö vettää vinssin tuohon puuhun???
Agurapii on hienosti sisäistänyt eri merkkien syvimmän olemuksen ja niiden soveltuvuuden eri kategorioihin. Tätä esimerkkiä kun noudatamme niin jokaiselle löytyy varmasti se parhaiten omaan käyttöön passaava peli.