Voi se 800EFI kovempaakin mennä, mutta niin vois 700EFI:kin! Välityksethän sen ratkasee ei cc:t. 800EFI polle on lähinnä tehoiltaa parantunut merkittävästi, vääntöä on 700EFI:hin verrattuna roimasti enemmän ja vääntö alkaa erittäin alhaalta. Etutassut nousee pelkällä kaasulla jos vain pitoja on.
Kaikki testit ja arvostelut mitä 800EFI:stä olen lukenut on sitä mieltä että vääntö ja tehon tuntu on se mikä 800:sen ja 700:sen välillä ensimmäisenä huomaa. ATVConnection foorumissa oli hyvä vertailu Suzuki KingQuad 700EFI:n ja Polaris SP800EFI:n välillä. Ajo vertailu perustui mielestäni endurotyyppiseen ajoon. Pollen tehon tuntu jäi molemmille kuskeille päällimmäisenä mieleen, myös suzukin jousituksessa oli sanomista. Tässä mittelössä Polaris veti pidemmän korren, kenties kulkeekin kovempaa, aika näyttää...
Sammy
PS. On siinä 800EFI:ssä muikeet sävelet, kun viimeviikolla poikkesin tossa polle diilerillä Brandt oletteko kuulolla
Mitä olen itse lueskellut jenkki foorumista,kulkisi 800 EFI n.15km/h kovempaa kuin 700 EFI.Mutta ei ole siitä omakohtaista kokemusta vielä,enkä näin rupeaisi vielä kovin hehkuttamaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Itellä on vaan jotenkin semmonen periaate että työmönkijä täytyy olla mahdollisen yksinkertainen ja matalaviritteinen,nelivetoa,valoja,mittaria,sähkö ja vetosatrttia ja tietysti vaihteita pidän pakollisena.
Muovit on vain hyväksytty katteissa ja mittarissa/paneelissa.
EI puskureissa tai telineissä,saati pohjapanssareissa.
Joten mun valinta on Yamaha BigBear 400 ja Yamaha Raptor 660R.
Tommosta kalustoa tulee talliin jos saan vanhemmat pelit myytyä...
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Erska kirjoitti:Itellä on vaan jotenkin semmonen periaate että työmönkijä täytyy olla mahdollisen yksinkertainen ja matalaviritteinen,nelivetoa,valoja,mittaria,sähkö ja vetosatrttia ja tietysti vaihteita pidän pakollisena.
Muovit on vain hyväksytty katteissa ja mittarissa/paneelissa.
EI puskureissa tai telineissä,saati pohjapanssareissa.
Joten mun valinta on Yamaha BigBear 400 ja Yamaha Raptor 660R.
Tommosta kalustoa tulee talliin jos saan vanhemmat pelit myytyä...
Ei se urheilullisuus työ mönkijää tee huonommaksi,päinvastoin nythän pärjää yhdellä mönkijällä.Kalustoa on jo nytkin niin ettei taho pihalle mahtua.Nuorukaisille sopinee tuo kahden mönkkärin systeemi paremmin,vanhalle riittää työ mönkkärin pehmeempi ja rauhallisempi kyyti.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Nykyäänhän näitä vehkeitä jo nimitetään urheilullisiksi työmönkkäreiksi, Sport Utility tai toisinpäin. Itellä on vähän sama linja kun tossa edellä, yks peli ja sillä kaikki ajot, sporttiset ja työt. Näin pitää olla tehoja, nopeutta, ajo-ominaisuuksia ja maavaraa. Kyllä se 800EFI kovempaa kulkee kun 700EFI:t, mutta ei oikeen tiedä kuinka paljon. Viivalta 700:set jää kyllä kun tikku paskaan, mutta miten huiput sitten.
Paino tekee jokasuhteessa tehtävänsä myös, Polaris SP700EFI ja 800EFI 347kg Suzki KQ700EFI 273kg! Tohon sitten kun sovittaa ukon vielä kyytiin, niin Suzuki painaa vasta sitten saman verran kun Polaris ilman ukkoo! Aina se liikkumiseen vaikuttaa tuo painokin....
Polle 800 huiput on 91 mailia ja sen se kulkee! Toisin kuin mitä olette puhuneet minun mielestäni Pollen kone on hyvä, mutta vääntö alhaalla ei tule läheskään niin hyvin esiin kuin Suzuki 700 KG:n johtuen voiman välitysjärjestelmästä. Tosin maastossa mönkimisessä mielestäni Suzuki on selvästi parempi.
Tulossa Mönkkärit ry:n sivuille testi, jossa oli Polaris 800, Yamha 660, Suzuki 700 ja Honda 650. Ehkä luettavissa jo viikonloppuna.