Huippunopues 4x4 peleillä

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

mikko v kirjoitti:Mutta eiköhän poke sun vehe kuitenkin kiihdy nopeammin tohon huippunopeuteen :D :D
Ainakin syvällä mielikuvissa :)
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

poke kirjoitti:Olisimpa suuresti pettynyt,jos suskan ja pollen 700 efit kulkisi samat,kuin 800 efi.Siinä olisi itelle selityksen paikka :roll:
Kiitos Sammy tuosta mielenkiintosesta arviosta.Sopisi minulle mainiosti. :lol: Hinkk Hinkk.
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Peettymys

Viesti Kirjoittaja sammy »

Voi se 800EFI kovempaakin mennä, mutta niin vois 700EFI:kin! Välityksethän sen ratkasee ei cc:t. 800EFI polle on lähinnä tehoiltaa parantunut merkittävästi, vääntöä on 700EFI:hin verrattuna roimasti enemmän ja vääntö alkaa erittäin alhaalta. Etutassut nousee pelkällä kaasulla jos vain pitoja on.

Kaikki testit ja arvostelut mitä 800EFI:stä olen lukenut on sitä mieltä että vääntö ja tehon tuntu on se mikä 800:sen ja 700:sen välillä ensimmäisenä huomaa. ATVConnection foorumissa oli hyvä vertailu Suzuki KingQuad 700EFI:n ja Polaris SP800EFI:n välillä. Ajo vertailu perustui mielestäni endurotyyppiseen ajoon. Pollen tehon tuntu jäi molemmille kuskeille päällimmäisenä mieleen, myös suzukin jousituksessa oli sanomista. Tässä mittelössä Polaris veti pidemmän korren, kenties kulkeekin kovempaa, aika näyttää...

Sammy

PS. On siinä 800EFI:ssä muikeet sävelet, kun viimeviikolla poikkesin tossa polle diilerillä :twisted: Brandt oletteko kuulolla :idea:
poke
Tracks
Viestit: 3667
Liittynyt: 10 Joulu 2004 00:02
Paikkakunta: Oulu.

Viesti Kirjoittaja poke »

Mitä olen itse lueskellut jenkki foorumista,kulkisi 800 EFI n.15km/h kovempaa kuin 700 EFI.Mutta ei ole siitä omakohtaista kokemusta vielä,enkä näin rupeaisi vielä kovin hehkuttamaan.
When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.
Erska
6WD
Viestit: 335
Liittynyt: 06 Syys 2004 14:09
Paikkakunta: Satakunta | Yamaha Big Bear 400 4x4 IRS-08 U.S Model & Honda 350TRX-88 4x4

Viesti Kirjoittaja Erska »

Itellä on vaan jotenkin semmonen periaate että työmönkijä täytyy olla mahdollisen yksinkertainen ja matalaviritteinen,nelivetoa,valoja,mittaria,sähkö ja vetosatrttia ja tietysti vaihteita pidän pakollisena.

Muovit on vain hyväksytty katteissa ja mittarissa/paneelissa.

EI puskureissa tai telineissä,saati pohjapanssareissa.

Joten mun valinta on Yamaha BigBear 400 ja Yamaha Raptor 660R.

Tommosta kalustoa tulee talliin jos saan vanhemmat pelit myytyä...
http://www.rockdalemotors.fi Mönkijät, autot, perämoottorit ja vaikka mitä rapakon takaa juuri sinulle sinun ehdoillasi!
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Erska kirjoitti:Itellä on vaan jotenkin semmonen periaate että työmönkijä täytyy olla mahdollisen yksinkertainen ja matalaviritteinen,nelivetoa,valoja,mittaria,sähkö ja vetosatrttia ja tietysti vaihteita pidän pakollisena.

Muovit on vain hyväksytty katteissa ja mittarissa/paneelissa.

EI puskureissa tai telineissä,saati pohjapanssareissa.

Joten mun valinta on Yamaha BigBear 400 ja Yamaha Raptor 660R.

Tommosta kalustoa tulee talliin jos saan vanhemmat pelit myytyä...
Ei se urheilullisuus työ mönkijää tee huonommaksi,päinvastoin nythän pärjää yhdellä mönkijällä.Kalustoa on jo nytkin niin ettei taho pihalle mahtua.Nuorukaisille sopinee tuo kahden mönkkärin systeemi paremmin,vanhalle riittää työ mönkkärin pehmeempi ja rauhallisempi kyyti. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Itse pidän siitä, että mönkijässä on tehoa sekä tietenkin urheilullisuutta;) Jonka perusteena valitsin Pollen.
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
sammy
Kunniajäsen!!!
Viestit: 415
Liittynyt: 28 Touko 2004 17:22
Mönkijä:: Suzuki LT-F4WD
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Sport Utility

Viesti Kirjoittaja sammy »

Nykyäänhän näitä vehkeitä jo nimitetään urheilullisiksi työmönkkäreiksi, Sport Utility tai toisinpäin. Itellä on vähän sama linja kun tossa edellä, yks peli ja sillä kaikki ajot, sporttiset ja työt. Näin pitää olla tehoja, nopeutta, ajo-ominaisuuksia ja maavaraa. Kyllä se 800EFI kovempaa kulkee kun 700EFI:t, mutta ei oikeen tiedä kuinka paljon. Viivalta 700:set jää kyllä kun tikku paskaan, mutta miten huiput sitten.

Paino tekee jokasuhteessa tehtävänsä myös, Polaris SP700EFI ja 800EFI 347kg Suzki KQ700EFI 273kg! Tohon sitten kun sovittaa ukon vielä kyytiin, niin Suzuki painaa vasta sitten saman verran kun Polaris ilman ukkoo! Aina se liikkumiseen vaikuttaa tuo painokin....

Sammy
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

onko muuten iso ero tuon 600cc ja 700cc välillä?

ja mikä on tuon magnumin ja sportsmanin ero?
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
amis
Tracks
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Elo 2004 23:14
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

Magnum on ainakin ilmajäähdytetty ja sportsman taas neste.
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
Koheltaja
Koheltaja (r)
Viestit: 8676
Liittynyt: 02 Elo 2004 17:59
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ona niisä sekin ero että Magnum on jäykkäperäinen ja Sportsman erillisjousitettu.
Avatar
XSi106
2WD
Viestit: 55
Liittynyt: 23 Elo 2004 14:50
Paikkakunta: VAASA Mönkijä:Polle 335 Sportsman

Viesti Kirjoittaja XSi106 »

kyl tää munki sportsmanni o ilma/öljy jäähdytetty, joten tuo jäykkäperäisyys lienee vain erona, ja magnumiin ei tarjolla niin suurta moottorikirjoo.
kaiveri
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 14 Syys 2004 09:49

Viesti Kirjoittaja kaiveri »

Nopeuksista suzuki eiger 400 jäällä 80km/h polaris sportsman 500 ehkä 1-3km enemmän. tämä polle on 2000 malli jäykkäperä ja vesijäähdytys.
joroen
4WD
Viestit: 125
Liittynyt: 28 Touko 2004 20:49

Pollen nopeus

Viesti Kirjoittaja joroen »

Polle 800 huiput on 91 mailia ja sen se kulkee! Toisin kuin mitä olette puhuneet minun mielestäni Pollen kone on hyvä, mutta vääntö alhaalla ei tule läheskään niin hyvin esiin kuin Suzuki 700 KG:n johtuen voiman välitysjärjestelmästä. Tosin maastossa mönkimisessä mielestäni Suzuki on selvästi parempi.

Tulossa Mönkkärit ry:n sivuille testi, jossa oli Polaris 800, Yamha 660, Suzuki 700 ja Honda 650. Ehkä luettavissa jo viikonloppuna.
Avatar
Panu
6WD
Viestit: 450
Liittynyt: 09 Marras 2004 20:37
Paikkakunta: VAASA Mönkijä: Polaris Sportsman 800 efi -06
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Panu »

Testiä odotellessa... Toi 91 Mailia on ihan kiitettävä vauhti ;) 700:lla ei pääse lähellekkään tuota nopeutta.. :?
Harrastus vie joka asiassa mukanaan..
Vastaa Viestiin