Lisään vielä tärkeitten pestävien osien listalle nestejäähdytteisissä malleissa syylärin eli jäähdyttäjän kennon, jota kannatta puhdistaa jokaisen metsäreissun jälkeen. Ei kuitenkaan painepesurilla ihan läheltä, muuten lamellit lentelee hevon kuuseen ja se ei ole hyväksi jäähdytysteholle.
Jos syyläri tukkeutuu totaalisesti, minkä huomaa kojetaulussa yhä useammin loistavasta punaisesta valosta, puhdistus onkin jo työläämpi juttu. Silloin kannattaa purkaa kennon ympäriltä ilmanohjausmuovit sun muut lärpäkkeet hetkeksi pois. Sitten syylärin takapuolelta huuhdellaan runsaalla vedellä, vaikka suoraan letkusta laskien ja yritetään saada vesi löytämään reitti läpi kennoston. Jos ei onnistu, niin paineilma on hyvä lisäapu. Taas jäähdyttäjän takapuolelta päästellään ilmaa, kunnes ankara pölypilvi täyttää tienoon ja ilma kulkee taas läpi kennon.
Sitten taas ne lärpäkkeet takaisin ja menoksi!
Tämä ongelma ei koske niitä veljiä, jotka eivät koskaan pese koneitaan, sillä heillä on mustaa teippiä taskussa. Sillä voi näppärästi peittää kojetaulussa loimottavan kirkkaan ja häiritsevän "turhan" valon

.