liikennevakuutuksista jälleen

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Tää vakuutusmaksujen ylöspäin hinautuminen ei ole oikeastaan minkäänlainen uutinen, trendi oli odotettavissa jo pari suvea sitten.

Nyt ovat vakuuttamisnerot sitten lyöneet lahot päänsä yhteen ja lähes yksissätuumin kilpaa nostavat maksujaan.
Ihan pikapuoliin saamme maksaa prätkävakuutusten tasoisia vuosimaksuja, kiitos mönkijöillä koheltavien (tässä ei nyt viitata siihen Kirkkonummella majailevaan nimimerkkiin).
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aina vaan paranee, IF lähetti tarjouksen. Liikennevakuutus 282€ ja kasko 962€ :lol:

Halpaa kuin tikkarin osto... :lol:
Kylätason mönkijäkuski
Puuhis
6WD
Mönkijä:: CFmoto Cforce 850 Grey Edition

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Koheltaja kirjoitti:Aina vaan paranee, IF lähetti tarjouksen. Liikennevakuutus 282€ ja kasko 962€ :lol:

Halpaa kuin tikkarin osto... :lol:
:shock: :shock: Eihän noissa hinnoissa ole enää mitää järkeä. Eihän tommosilla hinnoilla kukaan ota täyskaskoa mönkijään. Kulukupelien räjähdymäisen määrän kasvaessa vakuutusyhtiöt pystyvät pitämään hinnat korkialla, toivotaan että hinnat tippuvat pian.
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Laittaisi bonukset hintoihin niin hommassa olisi jotain järkeä, silloin maksut olisi tasapuolisia eri riskiryhmien osalta.
Kylätason mönkijäkuski
Mce
6WD

Viesti Kirjoittaja Mce »

Vakuutusyhtiöt ovat liikelaitoksia, eivät SPR yksikköjä, tekemässä yleistä hyvää (kaikki kunnia spr:lle).
Mitä enemmän korvaavat niin sitä enemmän perivät.
Toiminta perustuu siihen että:
Normikäyttäjät(suurin osa) maksavat, osa sitten saa korvaukset damagesta.

Paras esimerkki mitä kuullut/tavannut: crossipyörään on otettava liikennevakuutus, siis miksi: ajat jonkun edessä ajavan/siis itse kaatuvan päälle, sattuu jotain korvattavaa, mun syy.
Liikennevakuutus korvaa, jos ei mitään ns. pienellä kirjoitettua, kännissä radalla ajoa ym. , ole eväämässä korvausta. Muuten maksan itse..tai vastoinpäin, joku ajaa mun ylitte, kun ite konttaan sannassa radalla taitamattomuuttani.

Anna mun kaikki ymmärtää, vapaaehtoinen tapaturmavakuutus siis ei korvaa, vaan liikenne sellainen..suljetun radan kiertäminen ei muuta asiaa, yms. :roll:
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-

la vida es un fuego.
Karvinen
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Karvinen »

Otin Turvasta liikennevakuutuksen, 141 ekua vuosihinta.

Tapiolassa 298e
Pohjolassa 208e.
Can-Am 650XT TL
kuikka
2WD

Viesti Kirjoittaja kuikka »

Metsämalli (Polaris 500) ifistä ilman alennuksia
liikenne 189,41
osakasko ja oikeusturva 42,38
villev
6WD
Mönkijä:: ½ moottori

Viesti Kirjoittaja villev »

ite otin tänään tapiolasta vakuutuksen omaani

liikennevakuutukselle tuli hintaa 136€+ osakasko (sis. palo&varkaus)n.30€

ei mun mielestä paha hinta...

tuohon tietty vaikutti että mulla on auton vakuutukset sielä, ja otimpa samaan syssyyn myös kotivakuutuksen.
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
P3t3
6WD
Mönkijä:: TGB Blade 425

Viesti Kirjoittaja P3t3 »

villev kirjoitti:ite otin tänään tapiolasta vakuutuksen omaani

liikennevakuutukselle tuli hintaa 136€+ osakasko (sis. palo&varkaus)n.30€

ei mun mielestä paha hinta...
Juu ei paha,mulla oli kanssa saman hintanen ensimmäinen vuosi,mutta kun toinen vakuutuskausi lähti käyntiin niin hinta tuplaantui tuon liikenne vakuutuksen osalta ja sitten vaihtui yhtiö.
Celcon
2WD

Viesti Kirjoittaja Celcon »

Käsittämättömiä eroja saman yhtiön välillä. Itse kun kyselin Tapiolasta, niin olisi ollut pikkasen alle 300eur vuodessa pelkkä liikenne. Ja meillä on siellä kiinteistö, koti, 2x auto, 5x hlö yms... vakuutukset.

Lopputulos oli lähivakuutuksen liikennevakuutus 138eur / vuosi ja palo&varkaus 30eur
Kuva
Aina roiskuu kun rapataan.
p3
3WD

Viesti Kirjoittaja p3 »

tapiolasta 150e liikennevakuutus yfz:taan.
älä ota sitä niin vakavasti!
yzf 250 & yfz 450
Johnnie
6WD
Mönkijä:: Suzuki Eiger 4x4 -07/08

Viesti Kirjoittaja Johnnie »

Celcon kirjoitti:Ja meillä on siellä kiinteistö, koti, 2x auto, 5x hlö yms... vakuutukset.
Juu, eivät keskittämisalennuksetkaan aina riitä, vaikka firmat niitä niin kovasti mainostavat. Meilläkin 2 x koti, kesämökki, 2 x auto, hlö ym. yhdessä firmassa ja silti tuo firma hävisi toiselle mönkkäritarjouksessaan. Tämä tilanne tänä vuonna, ensi vuonna voi olla täysin toisin. Opin sen prätkävakuutusten kohdallakin, että hinta vaihtelee joten laakereilleen ei kannata jäädä, jos halvimman haluaa.

Sain mönkkärille juuri yhdeksän vakuutustarjousta (nopeimmat lähettivät tarjouksensa yhdessä arkipäivässä, yksi ei vastannut ollenkaan). Kyseessä siis maastomalli.

Liikennevakuutuksen hinta vaihteli 122 - 302 euron välillä. Osakasko vastaavasti 25 - 190 euron haarukassa.

Täytyy muistaa, että vakuutuksen hintaan vaikuttaa melkoinen määrä tekijöitä (kuten laitteen malli ja koko, vakuutuksenottajan ikä, kotipaikkakunta ym. ja jopa tarjousta tekevä edustaja), eli yleispätevää halvinta tai kalleinta firmaa ei voi kukaan toinen sanoa.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV
edu
Eduraattori

Viesti Kirjoittaja edu »

Aivan, mutta kilpailuttaminen kannattaa aina.
Jokaisen tulisi kerran vuodessa kilpailuttaa pankkinsa, vakuutusyhtiönsä, hammaslääkärinsä, optikkonsa, muijansa jne, mutta kun siinä on niin kamala duuni ni ei jaksa, vaan maksaa tyhmänä kaikesta sen täyven rahan.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä

http://velkakello.fi/

"Ne bis in idem"
villev
6WD
Mönkijä:: ½ moottori

Viesti Kirjoittaja villev »

edu kirjoitti:Aivan, mutta kilpailuttaminen kannattaa aina.
Jokaisen tulisi kerran vuodessa kilpailuttaa pankkinsa, vakuutusyhtiönsä, hammaslääkärinsä, optikkonsa, muijansa jne, mutta kun siinä on niin kamala duuni ni ei jaksa, vaan maksaa tyhmänä kaikesta sen täyven rahan.
:d muijanki vielä.....perskuta tuotapa en oo hokaksannu kilpailuttaa, kalliiks ne kaikki tulee kuitenki ;)

no joo asiaan... ite en kysyny ku kahesta yhtiöstä hinnan ja tuo toinen jo miellytti itteeni.

firmat oli LÄHIVAKUUTUS ja TAPIOLA.

ei multa ainakaan kysytty ku minkä merkkinen laite ja kuinka uusi.

noilla tiedoilla laski sen vakuutuksen mulle.

tosin paikkakunta jossa asun on täälä jumalan seliän joka varmasti vaikuttaa hintapolitiikkaan.

no aika näyttää muuttuuko vakuutuksen hinta tuplaksi..jos näin käy, vaihtuu kyllä kaikki vakuutukset sitte johonki muuhun yhtiöön.
570 T3 PRO

mönkijän renkaat aina edullisesti http://www.kalajoenkumikorjaamo.fi

http://www.kepomonkijat.com/
Paha80
4WD
Mönkijä:: ---

Viesti Kirjoittaja Paha80 »

Itseäni ihmetyttää että miksi mönkijä rinnastetaan moottorikelkkaan eikä ole omaa luokkaa ja kasko on sitte sen mukanen... en tiedä onko kaikissa vakuutusyhtiöissä näin mutta kuitenki.
Because I'm so clever, But clever ain't wise
Vastaa Viestiin