gamo500 kirjoitti:Minä luovuin telikärrystä,siinä voitti kuormaus kiloissa,ja polttoaine kuluissa.Kyllä yks akselinen perässä tulee samalla lailla.Teli vaikeampi käsin käsitellä pihamaalla ym.Kahdelle mönkälle melkein pitää teli kyllä olla.
Kyl se etuveto auton perässä paljon mukavampi toi telivaunu on ollu mitä yhellä akselilla. Naapuril aikalail samoilla mitoilla oleva lava, mitä sitä kerran lainasin ni ero, kun yöllä ja päivällä kulkuun noilla mitoilla. Paljonko polttoainetta lisää vei tollanen normi telikärry vs yksakselinen? Joku pikku mökki kärry 120x250 ni sama onko se teli vai ei, mutta toi on aisan kans yli neljä metriä, eli pitempi melkein, kun mun vetoauto..
hck kirjoitti:Meijän perhe hommas parivuotta sitten jc merkkisen kärryn kuomulla. kuomu on 120cm korkea, eli laitojen kans noin 1.5 metriä. Kärry on teliakselinen, eli tulee vakaasti perässä ja lava on muistaakseni noin 140cm leveä ja 325cm pitkä. Siitä kippikin löytyy, mutta helpompi ollu mönkijällä ajaa vaan ramppeja pitkin kyytiin, ni ei hojata takalaitaa vahingossakaan.Hyvä tollasella kuljettaa ja ei ole tavarat tai koneet paskassa ja ei ole lunta ym kärryssä ikinä.
Okei, siis käsitinkö nyt oikein, että tuon kokoisella kärryllä kuskaat kahta mönkijää?
En tarkoittanu. Ei riitä edes virallinen kantavuus siihen. Eli äkkiseltään ajateltuna sinun tarpeisiin vaatis autotrailerin koko luokkaa olevan kärryn painon ja pituuden takia. Uutena tod arvokkaita, joten lähtisin itse ainakin etsimään ns hyvää käytettyä. Jotain tohon suuntaan en tiedä sit, riittääkö noikaan mittojensa puolesta?
Okei, siis käsitinkö nyt oikein, että tuon kokoisella kärryllä kuskaat kahta mönkijää?[/quote]
En tarkoittanu. Ei riitä edes virallinen kantavuus siihen. Eli äkkiseltään ajateltuna sinun tarpeisiin vaatis autotrailerin koko luokkaa olevan kärryn painon ja pituuden takia. Uutena tod arvokkaita, joten lähtisin itse ainakin etsimään ns hyvää käytettyä. Jotain tohon suuntaan en tiedä sit, riittääkö noikaan mittojensa puolesta?
kun takaperin levy menee kätevästi mukana. etuperin se ei nouse riittãvästi että nousisi farmin laitojen päälle.
jaket kirjoitti:kärry on 125cm leveä, mönkijä 122, ja levy 150
Pitää viedä parin kuukauden päästä mönkijä (+ puskulevy) mökille hommiin. Kärryn sisäleveys on 125 cm ja puskulevy 127 cm. Lisäksi kärryssä on kuomu. Onneksi puskulevy on keskeltä taittuvaa mallia jos ei mahdu kyytiin levyn auraussuuntaa kääntämällä. Ja viimeistään irroittamalla puskulevyn mönkijästä luulisi mahtuvan kyytin.
Hmmm...Hakusessa olis pakettiauto johon mahtuis mönkijä kyytiin ja hinta mielellään alta 10 tonnin. Onko mahdoton yhtälö? Vinkkejä saa laittaa, itellä kun ei noista pakureista juur kokemusta ole. Eli hyviä ja huonoja puolia eri merkeistä ja malleista...
Tarpeeksi kun kääntää oikealle, ni se on kohta vasemmalla...
Ite oon kuljettanu mönkijääni muutaman kerran appi-ukon transiitilla. Puolipitkä ja puolikorkea malli. Hyvin pystyy/mahtuu ajaan sisään vaikk olisi warnin 152cm puskulevykin kiinni. Ei kait tuo muuta tarvi kuin pari-ovet taakse ni homma sujuu lähestulkoon kaikilla merkeillä(?).
Itse ostaisin ransiitin ja, mutta on noita muksuja siunaantunut sen verran etteivät mahtuisi kerralla kyytiin (eukkoahan ei edes harkita kyytiin ). Mitä pakuilla ajanu niin on tuo vm. 2002---> ransiitti mukava ja tilava ajaa kolmepäälläkin. Ehkä hieman ruostuu mut muuten kelpopeli.