Saako sakkoja? (ajaminen tiellä)
- blue Honda Trx
- Tracks
- Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
älä nyt turhaan korjaile,joku voisi alkaa moralisoimaan että pilaa mukamas kaikkien mönkkäreiden maineen kun ajelee maantiellä mutta totuus on että hyvä jos 10% muista maantiellä liikkuvista tietää onko just tuo mönkijä sallittu tieliikenteeseen.veli-pekka kirjoitti:Korjasimpas aiempaa kirjoitustani lukija-ystävällisemphän suunthan, kaikkea sitä tulee mölähytettyä suustansa.
t.mie
minä ainakin ajan silloin tällöin,miksi ajaa 20km bensa-asemalle metsää pitkin kun voi päästä 4km:lla kun ajaa maantietä...

Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Minulla on 1.5 km metsään matkaa ja joudun ajamaan yleistä tietä pitkin tuon matkaa. Minulla ei ole tieliikennemönkijää.
Viikko sitten olin menossa taasen moottorisaha ja muut kamppeet mukana. Kypärä minulla on aina tuolla matkalla. Poliisit olivat pitämässä puhallusratsiaa. Viittilöivät tien sivuun ja vilkutin parkkiin. Puhalsin nollan ja toivottivat hyvää matkaa. Jatkoin matkaa vielä 500 m ja käännyin metsäpolulleni. Saattaa olla poliisin tulkinnasta sakottavatko vai eivät.
Itsellä ei ole tieliikennemönkijää, mutta olen laittanut vilkut ihan oman turvalllisuuden takia. Toki liikennevakuutus on, jotta ylipäänsä saa ylittää tien tai jopa ajaa jonkin matkaa, kuten lakia voi tulkita.
Jos sakot tuolla matkalla joskus tulevaisuudessa saan niin en tule sitä hyväksymään vaan käräjillä ratkaistaan onko tuo tilapäistä ajoa vai ei. Tuon matkan takia en tieliikennemönkijää tule laittamaan.
Viikko sitten olin menossa taasen moottorisaha ja muut kamppeet mukana. Kypärä minulla on aina tuolla matkalla. Poliisit olivat pitämässä puhallusratsiaa. Viittilöivät tien sivuun ja vilkutin parkkiin. Puhalsin nollan ja toivottivat hyvää matkaa. Jatkoin matkaa vielä 500 m ja käännyin metsäpolulleni. Saattaa olla poliisin tulkinnasta sakottavatko vai eivät.
Itsellä ei ole tieliikennemönkijää, mutta olen laittanut vilkut ihan oman turvalllisuuden takia. Toki liikennevakuutus on, jotta ylipäänsä saa ylittää tien tai jopa ajaa jonkin matkaa, kuten lakia voi tulkita.
Jos sakot tuolla matkalla joskus tulevaisuudessa saan niin en tule sitä hyväksymään vaan käräjillä ratkaistaan onko tuo tilapäistä ajoa vai ei. Tuon matkan takia en tieliikennemönkijää tule laittamaan.
-Janne-
Ne on poliisitkin nykyään tehostaneet toimintaansa. Ratsioilla on tavoitteet esim. 200 autoilijaa puhallutetaan, eikä muuta. Jos pokeri pitää, niin voi päästä läpi ilman korttia varastetulla autolla. Niillä on omat tavoitteensa, joiden mukaan on luvassa määrärahoja jne. Liike-elämässähän tilanne on tuttu: sitä saat, mitä mittaat. 

-----------------------------------------------
Kun se ei ole rikki, miksi se pitäisi vaihtaa.
Kun se ei ole rikki, miksi se pitäisi vaihtaa.