Jonska kirjoitti:Nii vaa onhan pohjolan-miehellä omat bonukset
Onko tuo tl-mallin hinta?
Kyllä on TL-malli. Keskittämis/maksutapa alennukset on, mutta ei vielä bonuksia. Myös kaikki muutkin on "keskiketty" pohjolaan. Tarkoitatko että maksan liikaa ? Pitäisikö soittaa sille pohjolan-miehelle ?
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Mulla on 400cc tieliikenne suikan vakuutukset myös OP-Pohjolassa, joten vertailun vuoksi vähän hintoja.
Ainoa alennus mikä on 2.5% maksutapa-alennus ja sekin vaan osakaskossa.
Liikenne 129,47e vuodessa
Osakasko 35,75e (150e:n omavastuulla)
Tarkoitin noita Op-bonuksia, Osuuspankin bonus-asiakkaana saa bonuksia myös Pohjolan vakuutuksista. Näin olen itteni antanu ymmärtää.
Sillä tuota hintaa tiedustelin, kun itellä on tuolla lähivakuutuksessa, hintaa on jonkun verran enemmän, mutta on kyllä kuutioitakin ikävästi vähän yli 400 cc, joka tuntuu olevan melkein kaikilla rajana. Jaa mutta onhan tuo Tepyn pollekin 500 cc
Taitaa pitää kysästä tarjous pohjolan-mieheltä.
jos en väärin muista niin mulle pohjolassa virkailija sano että niillä on kiinteä hinnasto mönkkäri vakuutuksille että koneen koko ei vaikuta hintoihin....
mikä on sisänsä ihan hyvä että ei tuu kalliimmat maksut vaikka mönkijän vaihtaa tehokkaampaan ja kalliimpaan
Mönkijöiden vakuuttaminen on vakuutusyhtiöillekin isommassa mittakaavassa sen verran uutta hommaa, ettei vakiintuneita käytäntöjä ole juuri ehtinyt muodostua. Myös virkailijoiden osaaminen voi aiheen tiimoilta olla sitä sun tätä ja yhtiön vakuutusmatemaatikot kun vielä säätää ehtoja vähintään kerran vuodessa, niin ei ihme että sotkua syntyy.
Edes tarjouksen pyytäminen kirjallisesti ei takaa, että hinta on luvattu vielä vuoden päästä. Esimerkiksi Tapiolassa useinmiten yllättää virkailijankin tuo heidän sääntönsä "Tieliikenteeseen rekisteröidyn L7E nelipyörän vakuutus on 2 * maastomönkijän vakuutusmaksu". Kun heiltä menee kyselemään tarjousta mönkijän liikennevakuutuksesta, niin toki ensimmäisenä virkailija löytää maastomallin hinnan. Ja sitten onkin ensimmäisessä laskussa yllätys, kun ajoneuvon luokka on korjattu oikeaksi.
Tänään sitten koitin ottaa palo-ja varkausvakuutuksen Pohjolan liikennevakuutuksen lisäksi. Jäi ottamatta. Tänään oli käytäntö Pohjolassa muuttunut niin, että uusi vakuutus määräytyy vuodenajan mukaan ja kokovuoden maksu olisi n.280€ ja palo-ja varkausvakuutus 90 €. Minun olisi pitänyt katkaista nykyinen vakuutus ja ottaa uusi em. hinnoilla. Nykyinen vakuutusmaksu (alle 130€) on nyt voimassa vakuutuskauden loppuun. Tarkoittaako tuo vuodenajan mukaan määräytyvä maksu sitten sitä, että mönkijänkin saa seisontaan? Mulle siitä ei ole hyötyä, mutta nykyisestä hintojen noususuunnasta taloudellista haitaa.
Ei mun crossissa ole minkään valtakunnan vakuutuksia, eikä tule. Pihallahan sillä vaan ajetaan sillon tällön. Miten vakuutusyhtiö edes tuollasen mönkijän yksilöi kun ei ole rekisterissä ja tuskin runkonumeroakaan tms kiinalaisessa on?
Ostin kilvettömän crossin nimenomaan sen takia, että ostohinnan jälkeen siihen ei (teoriassa) tule muita kuluja kuin polttoainekulut.
jarik kirjoitti:Ei mun crossissa ole minkään valtakunnan vakuutuksia, eikä tule. Pihallahan sillä vaan ajetaan sillon tällön. Miten vakuutusyhtiö edes tuollasen mönkijän yksilöi kun ei ole rekisterissä ja tuskin runkonumeroakaan tms kiinalaisessa on?
Ostin kilvettömän crossin nimenomaan sen takia, että ostohinnan jälkeen siihen ei (teoriassa) tule muita kuluja kuin polttoainekulut.
No ei ainakaan kannata minkäänlaisia korvauksia sitten ruinata mahdollisien "hupshupsohhoohhkräsh"-juttujen jälkeen...woe olla hieman vaikeaa, jos ei lapsia jotka sillä ajais niin mikä ettei, muuten kyllä vakuutus niin ois lapsilla ainakin joku turva, jos sattuis jotain....vaikka eihän niitä ikinä itselle, muille vaan
jarik kirjoitti:Ei mun crossissa ole minkään valtakunnan vakuutuksia, eikä tule. Pihallahan sillä vaan ajetaan sillon tällön. Miten vakuutusyhtiö edes tuollasen mönkijän yksilöi kun ei ole rekisterissä ja tuskin runkonumeroakaan tms kiinalaisessa on?
Tuntuuhan se turhalta maksaa nuita vakuutuksia..........mutta, mutta ei enää sitte jos haveri sattuu
Nuiden crossimönkijöiden käyttökulut on kyllä vähän isommat ku pelkät polttoainekulut. pääomanaleneminen , huolto
Pas2 kirjoitti:
No ei ainakaan kannata minkäänlaisia korvauksia sitten ruinata mahdollisien "hupshupsohhoohhkräsh"-juttujen jälkeen...woe olla hieman vaikeaa, jos ei lapsia jotka sillä ajais niin mikä ettei, muuten kyllä vakuutus niin ois lapsilla ainakin joku turva, jos sattuis jotain....vaikka eihän niitä ikinä itselle, muille vaan
No mistä minä niitä ruinaisinkaan, kun ei vakuutusta ole?
Tuollanen kiinalainen on kuitenkin sen verran halpa vehjes, että ei mun mielestä yksinkertasesti kannata vakuutusta pitää, kun ei ole tieliikennevehjes. Vuoden pitää, niin vakuutukset on kustantaneet enemmän kun mitä laite maksaa. Jos se nyt vuotta kestää edes
Eikä kotipihalle kukaan tule kyselemään että onko vakuutuksia.
Mutta mietippä kerran vielä ja ihan ite:
Jos ajat omalla pihallasi itsesi, marjastajan, naapurin, tytön, pojan jne päälle tai kolhit naapurin, kukkakauppiaan, uskonvahvistajan tai kenen hyvänsä autoa, menee se liikennevakuutuksen piiristä. Jos tällaista ei ole, niin maksat itse, kaikki.
Mieti kerran vielä, onko 140-160€ liikaa siitä liikennevakuutuksesta vuodessa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tätä on jauhettu tuhannen kertaa, mutta mitä jos ajat jonkun kakaran yli tai oma nuppisi kopsahtaa kiveen tai kantoon.
Paitsi jos näin ei tietenkään tapahdu.
Eihän ne laivatkaan kiville vedä, eikä flygarit tempase tulivuoren kylkeen.
"Edu voi siirtyä Suomi24 palstalle kiitos kun anti on tämä taas". T:Jänkhä