Tänään odotti ikävä yllätys kun olin lähdössä auraamaan oli joku yrittänyt varastaa mun mönkijän tosta lähihallista. Vielä on vähän epäselvää miten lukittuun autohallin oli päästy kun ei ole murtojälkiä muualla kuin mönkkärissä. Katteet revitty väkisin irti ja vedetty virtalukosta johdot poikki ja sitten kun ei ole saatu käyntiin niin täytynyt rikkoa laitetta muilta osin ihan vaan varmaan purkaakseen kiukkua. No nyt ei muuta kuin rikosilmoitusta menemään ja laite ties kuinka kauaksi aikaa taas pajalle korjattavaksi.
Nyt täytyy alkaa käymään useammin kattomassa että kaikki on hallilla ok, koska nyt oli viime käynnistä vierähtänyt yli viikko ja tietenkin täytyy muitakin hallin osakkaita infota asiasta että osaavat tarkkailla outoja hiippareita ja tutkia myös ettei heidän ajoneuvoilleen oo käyny mitään.
taais tää vatras olla sellanen lukkoekspertti kun ei jälkiä ollu...tai sitten joltain jäänyt ovi/ikkuna auki? viemärin kannestakin pääsee,sanoo jenkki leffat
Taitaa olla kyseessä joku kömpijöistä tietämätön, ne jotka tietää että Can-Amissa on DESS-ajonestolaite, jättää laitteen rauhaan tai vie sen kokonaan kuljetuskalustolla rauhallisempaan paikkaan. Pariin otteeseen olen kuullut että vähänkään näistä tietävät jättää Can-Amit rauhaan juuri sen dessin takia.
Hälytin on ihan kiva kapistus ja rauhoittaa tilannetta kummasti. Viime kesänä pari jässikkää kävi potkiskelemassa mun kömpijän renkaita parkkiksella, kartoitti tilannetta että pärähtääkö hälytin päälle vai ei. Hemmot oli liikkeellä isolla pakettiautolla, ilmeisesti Sprintterillä eli jos ei hälyjä olisi ollut niin melko varmaan olisi värkki vaihtanut omistajaa...
Varmaan harmittaa tollanen ilkivalta/varkausyritys mitä vehje on saanut osakseen, lattiarätillä pitäisi vedellä pitkin korvia tollaisten tekijöitä
tuli tuosta D.E.S.S systeemistä mieleen että mullakin pitäis tuossa
omassa -08:ssa olla se vakiona... tai sanoivat ainaki et luovutushuollossa
se vasta laitetaan päälle...
tiedä sitte miten se toimii kun ei oo tuohon ohjekirjaseen vielä oo perehtyny.
DESS on kaikissa vakiona ja sen toiminta ei aiheuta mitään tavallisesta poikkeavaa arkipäivän käytössä. Sitten kun laitetta yritetään käynnistää ilman avainta niin silloin DESS aktivoituu päälle. Avain on koodattu ja DESS tunnistaa sen, jos ei oikeaa avainta tai yrittää piuhoista käynnistää niin yritys jää aika epätoivoiseksi.
Korjaus Koheltaja, DESS löytyy vain 500, 650, 800 ja rene malleista, pienemmissä, esim. 400, sitä ei ole. Ja se harmittaa, kyllä.
Isompia v-koneella olevia pelejä ei ihan noin vain varastetakkaan, mutta 400 on ns. käännettävissä ilman että edes rikkoo mitään. Eipä tarvi paljoa pihalla seisottaa..