ebaysta/amerikasta tilaaminen?

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
Vastaa Viestiin
pormestari
2WD
Mönkijä:: kfx450

ebaysta/amerikasta tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja pormestari »

joo elikkä kyselisin tosto jenkeistä tilaamisesta!kun osalla tavara tuntuu menevän tulliin ja toisilla sit suoraan kotiin ilman tullia??
mistähän mahtaa johtua?itselläkin tuli tullin kautta!tavara lähetetty jenkkien postista!!
Duster
6WD
Mönkijä:: Dinli 904 -11

Re: ebaysta/amerikasta tilaaminen?

Viesti Kirjoittaja Duster »

Alle 45€ ostokset pitäisi tulla kotia suoraan koska alle 10€ Alvia ei tarvitse maksaa.

Muuten on ihan tuurista kiinni jääkö Tulliin.
Dinli 450cc -11
Ex- Comanche Cross 300 -08 tl

NCQuads
mako
6WD
Mönkijä:: Renegade 800

Viesti Kirjoittaja mako »

Voima korvaa ajotaidon.
pormestari
2WD

ihmetyttää vaan,kun jotkut saavat tilattua suuriakin paketteja(esim.putki)ilman tullia ja veroja! :roll:
Viliko
R.I.P
Mönkijä:: ArcticCat V2

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Tuurilla ne laivatkin seilaa ...
pormestari
2WD

eli on sattuman kauppaa meneekö paketti tullin kautta vai ei!?
joku joka saanut ostoksensa ilman veroja ja tullia vois kertoa esim.mistä tilas ja kuka toimitti tavaran suomeen!!??
timog
3WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timog »

Näiden jenkkien ostoksien kanssa, jotka tulevat suoraan kotiin kannattaa olla varovainen. Jos se on sen näköinen, että se on jo avattu. Se voi olla tullissa katsottu, että mitä paketissa on ja odottaa ilmoittaako vastaanottaja, että on saanut EU:n ulkopuolelta paketin. Silloin paketti voikin tulla kalliiksi.
EX Can-Am 800 06
Can-Am Renegade 800 X 08
Mökkihöperö
4WD
Mönkijä:: Honda TRX420FA-11

Viesti Kirjoittaja Mökkihöperö »

:D :D :D :D
Eiköhän se nimenomaan ole tullin tehtävä että "pysäyttävät" tuollaiset lähetykset ja perivät tullit sekä verot.
Tuo menee jo ihmeellisten salaliitto teorioiden kategoriaan!
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ei ole tullut kalliiksi eikä paketteja ole availtu ja lähetetty laskua perässä, useita kymmeniä paketteja on ulukomuailta tullut. Joskus jää tulliin ja toisinaan taas ei, sou not :wink:
Kylätason mönkijäkuski
NUTFINN
6WD

Viesti Kirjoittaja NUTFINN »

Laitoin veljelle joulupaketin, jossa oli kuudelle eri henkilolle joululahja (perhetta kaikki). Jai tulliin, tarvi kauppalaskuja, ei ollut, paketti tulee kuulemma takaisin Alabamaan. Suomen poliisivaltio hommia :twisted:
Rhinoton
Koheltaja
Koheltaja (r)
Mönkijä:: Kodiak T3b

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Poliisivaltio? Mutta kun sieltä Usasta ei saa tilattua edes mutteria jos pussin päällä lukee Tactical tms. Outoa touhua kun juurikaan mitään lupavapaita aseiden osia ei toimiteta rajojen ulkopuolelle, sisäsiittoista sakkia sanon minä :twisted:

Ennusteiden mukaan USA:n maailmanpoliisin asema tulee horjumaan lähivuosikymmenten aikana ja mm. Kiina sekä Intia on nousemassa mahtivaltioiksi. Jos tämä pitää paikkansa niin on jänskä nähdä siinä vaiheessa miten päin se hampurilainen sitten suuhun pannaan...
Kylätason mönkijäkuski
Duster
6WD

Koheltaja kirjoitti:Ei ole tullut kalliiksi eikä paketteja ole availtu ja lähetetty laskua perässä, useita kymmeniä paketteja on ulukomuailta tullut. Joskus jää tulliin ja toisinaan taas ei, sou not :wink:
Sama homma.
Paketteja tullut satakunta, eikä niitä luvitta ole availtu.
Dinli 450cc -11

NCQuads
hla-65
2WD
Mönkijä:: Honda rincon

Viesti Kirjoittaja hla-65 »

Asiahan ei mulle kuulu ,mutta. Älkää pelleilkö ton suomen tullilaitoksen kanssa, ja älkää ainakaan luottako siihen että mitään maksuja ei tule kun paketti on jo kotona.
Seuraava juttu ei liity suoraan pakettien tilaamiseen mutta tulliin kyllä.

Ostin amerikkalaisen rakennussarjapyörän suomalaiselta tunnetulta kauppiaalta. Pyörä oli hyvä, kauppias reilu.
Vähän yli vuoden päästä mulle soitettiin TULLISTA . Kyseli kummia juttuja pyörän myyjän ja mun suhteesta ym.
Halusi tulla katsomaan pyörää, suostuin, ei oikein nukuttanu pariin yöhön. Herrat tuli, tullin mies ja konst. Helin ( muistaakseni).
Katsoivat oikein hienosta kirjasta kuvaa samanvuotisesta pyörästä ja vertasivat mun hirviööni.
Selittivät että ko. pyörä tai osa siitä oli tullattu romurautana suomeen n.kaksi vuotta sitten.
Nyt vehje oli kilvissä ja jopa myyty eteenpäin.
Ei vastannut ko.vuosimallia.
Herra Polliisi otti kilven kainaloon ja sanoi lähtiessään että "sulle tulee tästä n. 48000mk maksettavaa, valtiolle. "

Olin ostanu talon paria kuukautta aiemmin.
Emäntä oli siunatussa tilassa, (oma syyni).
Arvatkaa nukuttiinko sen jälkeen.

Ihmeelliseksi asian teki se että Tulli, Katsastuskonttori ja AKE pakeni kokonaan omasta vastuustaan.
Tullilla oli ja on varmaan vieläkin kolme vuotta aikaa tutkia läpilasketut tavarat ja maksattaa tavaran omistajalla jälkeenpäin.
Näin mulle kerrottiin silloin v. 1996.
Katsastuskonttori vain katsasti jarrut ja valot ja totesi moottoripyöräksi kun siinä oli vähemmän renkaita kun autossa.
AKE alkoi noihin aikoihin vääntämään prosenttisääntöjä ym.
Tietotaito oli ihan metässä, soittelin sinne vähintään kaks kertaa kuussa ja olin välillä paremmin perillä asioista kuin asioita käsittelevät virkamiehet.
Kiitos vaan HDCF , iso käsi!.
Puolitoista vuotta tapeltiin ja väännettiin ja odotettiin.
Tapasin Forssan pick-nikissä edesmenneen mr. Aartiman ,kyseli kuulumisia ja annoin tulla.
Jussi neuvoi ottamaan yhteyttä HDCF:n Pressaan . Soittelin ja lähettelin papereita.
Asia lähti luistamaan ja sain pyörän kilpiin ja takas baanalle.
Selvisi että Tulli oli saanut pyörän maahantuojan kiikkiin ja langettanut hänelle maksuja myös minun pyörästä.
Asiasta ei kuitenkaan viitsitty kertoa minulle vaan sain senkin tietää pyörän myyjältä.
Nääs samasta tavarasta tulli laskuttaa vain yhtä onnetonta joka jää tullin haaviin, ennemmin tai myöhemmin.
Pyörä myyty jo ajat sitten. Sama emäntä kaks lasta ja toinen talo. MÖNKKÄRI. JOULUJA!
HANNU Kyllä se tosta menee.......
NUTFINN
6WD

Viesti Kirjoittaja NUTFINN »

Koheltaja kirjoitti:Poliisivaltio? Mutta kun sieltä Usasta ei saa tilattua edes mutteria jos pussin päällä lukee Tactical tms. Outoa touhua kun juurikaan mitään lupavapaita aseiden osia ei toimiteta rajojen ulkopuolelle, sisäsiittoista sakkia sanon minä :twisted:

Ennusteiden mukaan USA:n maailmanpoliisin asema tulee horjumaan lähivuosikymmenten aikana ja mm. Kiina sekä Intia on nousemassa mahtivaltioiksi. Jos tämä pitää paikkansa niin on jänskä nähdä siinä vaiheessa miten päin se hampurilainen sitten suuhun pannaan...
Kaikkia osia saa, niihin vaan tarvitaan State Departmentin lupa. Tai sitten jos on joku tuttu joka voi lähettää. :roll: Kenenköhän ennusteita ole kuullut, kateellisten panettulua sanon minä.
Rhinoton
Duster
6WD

Ja tuohan koskee kaiketi vain ruutiaseiden osia, koska jousi aseita saa ihan vapaasti tilailla vaikka jenkeistä.

Jännä homma, että ruuti aseeseen ei sais jotain pikku mutteria ilman lupia, mutta esim. "hirvenkaato" taljajousia ja jalkajousia saa ihan vapaasti.

Mutta itse tulliin liittyen kyllä itseä vähän kyrpii, kun Joensuun Tulli lopettaa toimintansa -08 vuoden loppuun ja sen jälkeenhän pitää maksusta tullauttaa virkailijoilla siellä Helsingissä, jos ei halua lähimmästä Kuopion tullista hakea. No eipä kannata 150km ajella tulliin :evil:
Dinli 450cc -11

NCQuads
Vastaa Viestiin