(Huonoa) palvelua Modularboxissa...
(Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Aattelin vaan vähän tuulettaa tätä p**kan makua suussa eli:
Ajelen tällä hetkellä rally-merkkisellä "koppimopolla". Siis 650cc utv. Päivänä eräänä neliveto putosi ajossa pois pelistä, eikä muuta oiretta ollut. Noh, huoltokin oli ajankohtainen ja vein rallyn lämpiämään, öljyjenvaihtoja ajatellen. Kas, siitä alkoi p**ka maistumaan:
Vaihdelaatikon öljyproppu pois ja yllätys yllätys, sieltä tuli öljyjen mukana laakerinkuulia. PRKL! Seuraavaksi noin suurinpiirtein, mitä tapahtui:
- 3.2. Soitto modularboxiin, joka meni kutakuinkin näin:
MB: Modularbox Sukeva (junior)
Ruuti: No Ruuti moro, onks toi yleistä, että vaihdelaatikosta tulee öljynvaihdon yhteydessä laakereita pihalle?
MB: ??
Ruuti: No niinkun kone on tyyliin kaks vuotta vanha ja ajettu kaks tonnia...
MB: No niin, näissähän on vuoden takuu...
Ruuti: Joo, on mutta valmistusvirheissähän ei kaupan takuu lopu siihen vuoteen, et mitenkä tässä pitäis oikeen toimia?
MB: No kyllähän sä tiedät noi kiinalaiset laakerit, ne on ihan eri maata kuin japsilaakerit...
Ruuti: Muuttaako se maahantuojan vastuuta tässä tilanteessa?
MB: No ei, mutta se pitää sitten selvittää, mitä sieltä laatikosta on mennyt.
Ruuti: Ok, vienkö tän kapineen johonkin firmaan avattavaks vai miten edetään?
MB: ÄLÄ vaan mihinkään firmaan vie, avaa se vaikka itte, kato ei me ruveta mitään laatikon avaamisia maksamaan...
Ruuti: Ok, avaan sen siis itse, tai otan pois, mutta miks se täytyy avata?
MB: No että nähdään, mikä siellä on hajonnut...
Ruuti: Meinaatko, että mä laitan hajonneen laatikon sinne vielä takas? Siis en rupee pelleilemään tän asian kanssa. En aio laittaa tota laakeripaskan täyttämää loodaa takas, että sopii ruveta selvittämään, miten tänne poriin saadaan uusi laatikko...
MB: No mutta pitää se nyt kattoo, mikä siellä on hajonnut.
Samaa vänkäämistä jatkui hetken verran ja annoin periksi ja lupasin avata laatikon. Kuitenkin 5.2. kun aloin irrottaa laatikkoa, juolahti mieleen, että jos toi laatikon avausvaatimus onkin vastuun siirtämistä myyjältä kuluttajalle...
Ajattelin siis soittaa ja pyytää kirjallista lupaa laatikon avaamiseen.
Ensin soitin kahdesti huolto ja varaosat-numeroon, ei vastausta.
Sitten soitin ilmeisesti myymälänumeroon kerran, ei vastausta.
Se siitä sitten. Ajattelin asioiden nopeuttamisesksi kuitenkin irrottaa laatikon valmiiksi. Puhelut ja laatikon irrotus siis perjantaina.
Lauantaina 6.2. uusi yritys.Puhelu modularboxiin:
MB: Modularbox Sukeva (senior)
Ruuti: No Ruuti moro, onkos teitä sukevia siellä montakin?
MB: joo, mää ja poika
Ruuti: Ok, aattelinkin että vanhemman oloinen ääni. Kuitenkin, onkos tää porissa olevan rallyn tarina tuttu?
MB: No eeei tai oon mä jotain kuullut, mitäs mielessä?
Ruuti: Niin kun tosta laatikosta toi laakeri tuli ulos öjyjen kans, niin siitä avaamisesta...
MB: JAA SE. JOO, SÄÄ SOITTELET JA VAINOOT MEEN POIKAA, PERJANTAINAKIN AINAKIN SEITTÄMÄN KERTAA SOITIT. MEILLÄ ON TÄÄLLÄ KUULE KONEEN LUOVUTUKSIA JA ASIAKKAITA!!
Ruuti: Sori, soitin kyllä kaks kertaa (mikä oli väärin sanottu, soitin kolme kertaa)
MB: Jaa, niin se poika ainakin sanoi...
Ruuti: Niin sen laatikon tarina, mites tässä pitäis oikeen toimia.
MB: Kuule, siinä mönkijässä on vuoden takuu ja piste!
Ruuti: Niin niin, mutta valmistusvirhe on valmistusvirhe, ja siitä et pääse luistamaan takuuajan päättymisellä. Niin se kuluttaja-asiamieskin sanoo.
MB: Neuvotellakin voi, mutta jos sä haluut kuule kuluttajan kautta riitauttaa, niin siitä vaan sitte...
Ruuti: Kun en halua, vaan haluan ton koneen kuntoon, ja sitäpaitsi, mitä neuvottelua toi sun meuhkaaminen on.
MB: No kun jotain kuluttaja-asiamiestä tähän sekotat.
Ruuti: Niin, asiaan, eli voitko lähettää mulle sähköpostiin kirjallisen luvan tota laatikon avaamista varten.
MB: No en varmasti lähetä,se ei kuulu yhtiön tapoihin, avaa nyt se laatikko ja kato, mitä siellä on hajonnut
Ruuti: Niin mutta se lupa, ettet luista vastuustas.
MB: EN lähetä mitään lupia, avaa se laatikko.
Tämän jälkeen puhelu katkesi, tai katkaistiin.
Minä siltä seisomalta avaamaan laatikkoa, ja selvisi, että voimansiirron ja vaihteiston välinen laakeri oli kilahtanut. Soitto MB:iin
MB: Modularbox Sukeva.
Ruuti: No Ruuti moro. Avasin ton laatikon ja ilmeni että sieltä on mennyt se ja se laakeri, ja rataskin oli saanut vähän kipeetä.
MB: Jaa, en tiedä mitä tarkoitat, kun en ole avannut tommosta laatikkoa, voitko laittaa sähköpostiin kuvia siitä, että tiedän kattoa, onko meillä semmosta?
Ruuti: Voin, mutta mitä se tähän hätään hyödyttää?
MB: No meillä on Porissa yks semmonen laatikko, niin voin soittaa, onko siellä sitä osaa, niin saisit mahdollisesti koneen jo tänään kasaan...
Ruuti: No hemmetti, laitan sulle kuvia niin ilmottele sitten, miten kävi...
MB: Ok moro
Tässä kohtaa olisi täytynyt lyödä jo itseään, kuinka helposti sitä alkuperäinen agressio ja myyjän käytös unohtuu, kun sanotaan taikasanat "tänään kuntoon"
Tunnin odottelun jälkeen soitin taas MB:iin, kun sen sulkeutumisaikakin jo lähestyi...
MB: Modelarbox Sukeva
Ruuti: No Ruuti moro, mites rattaan metsästys etenee?
MB: En ole kuule kerennyt, kun on noita asiakkaita tossa jatkuvasti.
Ruuti: No ilmoitathan sitten, laitoin siihen sähköpostiin puhelinnumeroni.
MB: Juu ilmotan ilmotan.
Ruuti: Okei, hyvät pyhät ja sitä rataa...
Vielä tähän päivään mennessä (12.2)ei ole sitä puhelua kuulunut...
Sitä vaan, ETTÄ ON SE SAATANAN KUMMA KUN MYYDÄÄN KIINALAISTA, MUTTA EI VOI OTTAA VASTUUTA MYYMISTÄÄN TUOTTEISTA!!!
Puhelut on hieman lyhennettyjä, että tän vuodatuksen jaksaa lukea
Mutta kiitos, kun jaatte tämän kanssani.
PRKL
Ajelen tällä hetkellä rally-merkkisellä "koppimopolla". Siis 650cc utv. Päivänä eräänä neliveto putosi ajossa pois pelistä, eikä muuta oiretta ollut. Noh, huoltokin oli ajankohtainen ja vein rallyn lämpiämään, öljyjenvaihtoja ajatellen. Kas, siitä alkoi p**ka maistumaan:
Vaihdelaatikon öljyproppu pois ja yllätys yllätys, sieltä tuli öljyjen mukana laakerinkuulia. PRKL! Seuraavaksi noin suurinpiirtein, mitä tapahtui:
- 3.2. Soitto modularboxiin, joka meni kutakuinkin näin:
MB: Modularbox Sukeva (junior)
Ruuti: No Ruuti moro, onks toi yleistä, että vaihdelaatikosta tulee öljynvaihdon yhteydessä laakereita pihalle?
MB: ??
Ruuti: No niinkun kone on tyyliin kaks vuotta vanha ja ajettu kaks tonnia...
MB: No niin, näissähän on vuoden takuu...
Ruuti: Joo, on mutta valmistusvirheissähän ei kaupan takuu lopu siihen vuoteen, et mitenkä tässä pitäis oikeen toimia?
MB: No kyllähän sä tiedät noi kiinalaiset laakerit, ne on ihan eri maata kuin japsilaakerit...
Ruuti: Muuttaako se maahantuojan vastuuta tässä tilanteessa?
MB: No ei, mutta se pitää sitten selvittää, mitä sieltä laatikosta on mennyt.
Ruuti: Ok, vienkö tän kapineen johonkin firmaan avattavaks vai miten edetään?
MB: ÄLÄ vaan mihinkään firmaan vie, avaa se vaikka itte, kato ei me ruveta mitään laatikon avaamisia maksamaan...
Ruuti: Ok, avaan sen siis itse, tai otan pois, mutta miks se täytyy avata?
MB: No että nähdään, mikä siellä on hajonnut...
Ruuti: Meinaatko, että mä laitan hajonneen laatikon sinne vielä takas? Siis en rupee pelleilemään tän asian kanssa. En aio laittaa tota laakeripaskan täyttämää loodaa takas, että sopii ruveta selvittämään, miten tänne poriin saadaan uusi laatikko...
MB: No mutta pitää se nyt kattoo, mikä siellä on hajonnut.
Samaa vänkäämistä jatkui hetken verran ja annoin periksi ja lupasin avata laatikon. Kuitenkin 5.2. kun aloin irrottaa laatikkoa, juolahti mieleen, että jos toi laatikon avausvaatimus onkin vastuun siirtämistä myyjältä kuluttajalle...
Ajattelin siis soittaa ja pyytää kirjallista lupaa laatikon avaamiseen.
Ensin soitin kahdesti huolto ja varaosat-numeroon, ei vastausta.
Sitten soitin ilmeisesti myymälänumeroon kerran, ei vastausta.
Se siitä sitten. Ajattelin asioiden nopeuttamisesksi kuitenkin irrottaa laatikon valmiiksi. Puhelut ja laatikon irrotus siis perjantaina.
Lauantaina 6.2. uusi yritys.Puhelu modularboxiin:
MB: Modularbox Sukeva (senior)
Ruuti: No Ruuti moro, onkos teitä sukevia siellä montakin?
MB: joo, mää ja poika
Ruuti: Ok, aattelinkin että vanhemman oloinen ääni. Kuitenkin, onkos tää porissa olevan rallyn tarina tuttu?
MB: No eeei tai oon mä jotain kuullut, mitäs mielessä?
Ruuti: Niin kun tosta laatikosta toi laakeri tuli ulos öjyjen kans, niin siitä avaamisesta...
MB: JAA SE. JOO, SÄÄ SOITTELET JA VAINOOT MEEN POIKAA, PERJANTAINAKIN AINAKIN SEITTÄMÄN KERTAA SOITIT. MEILLÄ ON TÄÄLLÄ KUULE KONEEN LUOVUTUKSIA JA ASIAKKAITA!!
Ruuti: Sori, soitin kyllä kaks kertaa (mikä oli väärin sanottu, soitin kolme kertaa)
MB: Jaa, niin se poika ainakin sanoi...
Ruuti: Niin sen laatikon tarina, mites tässä pitäis oikeen toimia.
MB: Kuule, siinä mönkijässä on vuoden takuu ja piste!
Ruuti: Niin niin, mutta valmistusvirhe on valmistusvirhe, ja siitä et pääse luistamaan takuuajan päättymisellä. Niin se kuluttaja-asiamieskin sanoo.
MB: Neuvotellakin voi, mutta jos sä haluut kuule kuluttajan kautta riitauttaa, niin siitä vaan sitte...
Ruuti: Kun en halua, vaan haluan ton koneen kuntoon, ja sitäpaitsi, mitä neuvottelua toi sun meuhkaaminen on.
MB: No kun jotain kuluttaja-asiamiestä tähän sekotat.
Ruuti: Niin, asiaan, eli voitko lähettää mulle sähköpostiin kirjallisen luvan tota laatikon avaamista varten.
MB: No en varmasti lähetä,se ei kuulu yhtiön tapoihin, avaa nyt se laatikko ja kato, mitä siellä on hajonnut
Ruuti: Niin mutta se lupa, ettet luista vastuustas.
MB: EN lähetä mitään lupia, avaa se laatikko.
Tämän jälkeen puhelu katkesi, tai katkaistiin.
Minä siltä seisomalta avaamaan laatikkoa, ja selvisi, että voimansiirron ja vaihteiston välinen laakeri oli kilahtanut. Soitto MB:iin
MB: Modularbox Sukeva.
Ruuti: No Ruuti moro. Avasin ton laatikon ja ilmeni että sieltä on mennyt se ja se laakeri, ja rataskin oli saanut vähän kipeetä.
MB: Jaa, en tiedä mitä tarkoitat, kun en ole avannut tommosta laatikkoa, voitko laittaa sähköpostiin kuvia siitä, että tiedän kattoa, onko meillä semmosta?
Ruuti: Voin, mutta mitä se tähän hätään hyödyttää?
MB: No meillä on Porissa yks semmonen laatikko, niin voin soittaa, onko siellä sitä osaa, niin saisit mahdollisesti koneen jo tänään kasaan...
Ruuti: No hemmetti, laitan sulle kuvia niin ilmottele sitten, miten kävi...
MB: Ok moro
Tässä kohtaa olisi täytynyt lyödä jo itseään, kuinka helposti sitä alkuperäinen agressio ja myyjän käytös unohtuu, kun sanotaan taikasanat "tänään kuntoon"
Tunnin odottelun jälkeen soitin taas MB:iin, kun sen sulkeutumisaikakin jo lähestyi...
MB: Modelarbox Sukeva
Ruuti: No Ruuti moro, mites rattaan metsästys etenee?
MB: En ole kuule kerennyt, kun on noita asiakkaita tossa jatkuvasti.
Ruuti: No ilmoitathan sitten, laitoin siihen sähköpostiin puhelinnumeroni.
MB: Juu ilmotan ilmotan.
Ruuti: Okei, hyvät pyhät ja sitä rataa...
Vielä tähän päivään mennessä (12.2)ei ole sitä puhelua kuulunut...
Sitä vaan, ETTÄ ON SE SAATANAN KUMMA KUN MYYDÄÄN KIINALAISTA, MUTTA EI VOI OTTAA VASTUUTA MYYMISTÄÄN TUOTTEISTA!!!
Puhelut on hieman lyhennettyjä, että tän vuodatuksen jaksaa lukea
Mutta kiitos, kun jaatte tämän kanssani.
PRKL
Kyl mönkimine kivaa o
-Satakunnan mönkijät ry-
-Satakunnan mönkijät ry-
-
- Moderaattori
- Viestit: 5590
- Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
- Mönkijä:: Traktori
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Kannattaa harkita tarkkaan keneltä mönkijät ostaa!Rally USA Myydyin tieliikennemönkijä jo 5 vuotta peräkkäin!
Ylivoimaisesti paras hinta- laatusuhde
tuollasen mainoksen bongasin firman sivulta.....ensimmäinen lause kertoo kaiken oleellisen

Ylivoimaisesti paras hinta- laatusuhde
tuollasen mainoksen bongasin firman sivulta.....ensimmäinen lause kertoo kaiken oleellisen


Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
No hei.
Kampe on kaks vuotta vanha, takuu on 1 vuosi. 2000km on melko paljon mönkijälle.
Laita se laakeri sinne askiin ja lopeta se itkeminen? Näitä vaan joutuu joskus remppaamaan.
Kampe on kaks vuotta vanha, takuu on 1 vuosi. 2000km on melko paljon mönkijälle.
Laita se laakeri sinne askiin ja lopeta se itkeminen? Näitä vaan joutuu joskus remppaamaan.
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
- kinkkibashani
- 3WD
- Viestit: 119
- Liittynyt: 27 Elo 2007 22:54
- Mönkijä:: Linhai
- Paikkakunta: Tuusula
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Allekirjoitan täysin tuon huonon palvelun tuolla.. Kun hain espoon modularboxista tgb:tä takuuhuollosta selvisi Itselleni, ettei tähän talouteen enää kiinalaisia paskoja tule! enkä yhdenkään kieron kiinalaisten maahantuojan lompakkoa enää ala lihottamaan!
Homma meni lyhykäisyydessään seuraavasti:
1. Tgb blade 250:sen jalkajarru alkoi painua pohjaan ja lopulta ei enää ottanut kiinni.
2. Laite vaan espooseen ja takuuhommista kyselemään, kertoivat hoitavansa takuuseen heti kun seuraava kontti tulee jossa olisi jarrusylinterin tiivisteitä. hienoa, sovittiin että heiltä palataan asiaan heti kun noita tulee ja vien sitten mönkijän laitettavaksi.
3.Ei sitten soittoa kuulunut,joten pistin itse soittaen. Yllätyksekseni tiivisteitä oli saapunut ja sovittiin laitteen toimittamisesta espooseen.
4.Pari päivää meni ja sain jälleen itse soittaa että olisikohan jo valmista, noh olihan se.
5.Lähdin hakemaan laitetta ja laitteen saatuani ihmettelin miksi edelleen painuu poljin pohjaan, kertoivat kuitenkin olevan kunnossa. Oli sitten ihan pakko käydä myymälän puolella vertaamassa samanlaisen poljinta ja kas kummaa kun se ei painunutkaan pohjaan ja jarrut otti ihan hyvin. Tämän jälkeen sain aivan käsittämättömiä selityksiä ja lopuksi pyysin jonkun vastuuhenkilön paikalle, joka olikin joku n. parikymppinen nulikka joka ilmeisimmin omisti koko putiikin. Yritin kertoa kaikella mahdollisella tavalla että laite ei ole tieliikenne kunnossa ja että jarru ei toimi kunnolla (oma arvaukseni oli että olivat vain ilmanneet jarrun) Vastaani sain vain väitteitä että laite on maahantuojan edellyttämässä kunnossa ym.. Tämän jälkeen kerroin ottavani kuluttajaviranomaisiin yhteyttä ellei asiaa hoideta ja vastaus oli tyyliin että: "aivan sama"
6. Mitta tuli täyteen kun tuoreessa muistissa oli edellinen tappelu elämyscenterin myymän linhai goonin/vaarin tallin huollon kanssa, joten ainoa vaihtoehto oli laittaa tgb myyntiin.
7. Kaupat syntyivät parin viikon sisään tästä ja ei muuta kuin katselemaan länsimaisia laitteita joilla oli kunnon maahantuojat. Uusia katselin, mutta loppujen lopuksi päädyin käytettyyn Polariksen -04 330 magnumiin joka on toiminut jo lähes vuoden todella hienosti ilman pienintäkään vikaa.
8. Tästä itse viisastuneena; mönkijän ostoa harkitseville suosittelisin ennemmin vaikka 10v vanhaa ns. merkkilaitetta kuin näitä kiinalaisia laitteita ja huijaavia maahantuojia, ei niiden kanssa tule muuta kuin suru puseroon ja harmia.
Homma meni lyhykäisyydessään seuraavasti:
1. Tgb blade 250:sen jalkajarru alkoi painua pohjaan ja lopulta ei enää ottanut kiinni.
2. Laite vaan espooseen ja takuuhommista kyselemään, kertoivat hoitavansa takuuseen heti kun seuraava kontti tulee jossa olisi jarrusylinterin tiivisteitä. hienoa, sovittiin että heiltä palataan asiaan heti kun noita tulee ja vien sitten mönkijän laitettavaksi.
3.Ei sitten soittoa kuulunut,joten pistin itse soittaen. Yllätyksekseni tiivisteitä oli saapunut ja sovittiin laitteen toimittamisesta espooseen.
4.Pari päivää meni ja sain jälleen itse soittaa että olisikohan jo valmista, noh olihan se.
5.Lähdin hakemaan laitetta ja laitteen saatuani ihmettelin miksi edelleen painuu poljin pohjaan, kertoivat kuitenkin olevan kunnossa. Oli sitten ihan pakko käydä myymälän puolella vertaamassa samanlaisen poljinta ja kas kummaa kun se ei painunutkaan pohjaan ja jarrut otti ihan hyvin. Tämän jälkeen sain aivan käsittämättömiä selityksiä ja lopuksi pyysin jonkun vastuuhenkilön paikalle, joka olikin joku n. parikymppinen nulikka joka ilmeisimmin omisti koko putiikin. Yritin kertoa kaikella mahdollisella tavalla että laite ei ole tieliikenne kunnossa ja että jarru ei toimi kunnolla (oma arvaukseni oli että olivat vain ilmanneet jarrun) Vastaani sain vain väitteitä että laite on maahantuojan edellyttämässä kunnossa ym.. Tämän jälkeen kerroin ottavani kuluttajaviranomaisiin yhteyttä ellei asiaa hoideta ja vastaus oli tyyliin että: "aivan sama"
6. Mitta tuli täyteen kun tuoreessa muistissa oli edellinen tappelu elämyscenterin myymän linhai goonin/vaarin tallin huollon kanssa, joten ainoa vaihtoehto oli laittaa tgb myyntiin.
7. Kaupat syntyivät parin viikon sisään tästä ja ei muuta kuin katselemaan länsimaisia laitteita joilla oli kunnon maahantuojat. Uusia katselin, mutta loppujen lopuksi päädyin käytettyyn Polariksen -04 330 magnumiin joka on toiminut jo lähes vuoden todella hienosti ilman pienintäkään vikaa.
8. Tästä itse viisastuneena; mönkijän ostoa harkitseville suosittelisin ennemmin vaikka 10v vanhaa ns. merkkilaitetta kuin näitä kiinalaisia laitteita ja huijaavia maahantuojia, ei niiden kanssa tule muuta kuin suru puseroon ja harmia.
Uudenmaan Mönkijät ry
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Aivan sama onko takuu päivän vai vuoden. Tuotteella on lakisääteinen virhevastuu, josta vastaa ensi kädessä tuotteen myyjä, ja joka määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Tähän ei vaikuta sitten yhtään millään tapaa onko mönkijä kiinalainen vai ei. 2000km kahdessa vuodessa eli keskimäärin 2,7km/päivä ei myöskään ole paljon sen enempää mönkijälle kuin millekään muullekaan moottorilla liikkuvalle ajoneuvolle.GreatS kirjoitti:No hei.
Kampe on kaks vuotta vanha, takuu on 1 vuosi. 2000km on melko paljon mönkijälle.
Laita se laakeri sinne askiin ja lopeta se itkeminen? Näitä vaan joutuu joskus remppaamaan.
Suosittelen ottamaan samantien yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Modularbox on toisaalta jo valmiiksi ns. mustalla listalla, eli heillä on jo kokemusta kuluttajariitalautakunnan päätösten noudattamatta jättämisestä. Pysy tiukkana vaan ja riitele homma loppuun asti, tässä vaiheessa ei kannata enää periksi antaa.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Jep jep.
kaikkihan kuitenkin tiedämme miten asia tulee etenemään, vehkeet on levällään kuukausisotalla, ukko veivaa ja soittelee tuntikaupalla, ajamaan ei pääse ja v*tuttaa valtavasti. Aski on nyt ilmeisesti purettuna ja pöydällä, laakereita saa kaupasta ja kone on pelkkää niputusta vaille ja ajoon.
Henk.koht en tunne ko. firmaa, enkä myöskään aio tutustua. ´
Jokainen tietty tavallaan. Faktaa tuossa yläpuolella kuitenkin jo tuli, minkä jokainen kinukin ostaja varmasti tietää sisimmässään. Ostohetkellä myydään itselle ajatus että "no onhan se halpa, mutta kai se jotain ees kestää...
" Sitten kun vehkeet ei kestä nipussa, iskee ostokankkunen ja harmittaa vietävästi kun ei tullut laitettua rahaa "kunnon" koneen ostoon.
Tälläkin foorumilla jakautuu "pashaneiden" ostajat kahteen leiriin, niihin jotka ymmärtävät purkaa kamppeen heti kotitallissa ja vaihtaa asiattomat osat parempiin ja saavat näin koneen mikä kestää ajoa jollain tapaa. Toisena porukkana ovat nämä kuluttajasuojavinkujat mitkä siitä itsellekin tehdystä tietoisuudesta huolimatta vian ilmentyessä ovat sitä mieltä että puoli-ilmaiseksi hankittu kinukkituote pitää olla kestävyydeltään samaa luokkaa kuin tuplahintainen merkkikampe.
Jo vain. Tässä olikin pisin viesti tälle foorumille tähän asti ja tähän ketjuun osaltani viimeinen. Rally nippuun paremmilla laakereilla ja baanalle vaan.
kaikkihan kuitenkin tiedämme miten asia tulee etenemään, vehkeet on levällään kuukausisotalla, ukko veivaa ja soittelee tuntikaupalla, ajamaan ei pääse ja v*tuttaa valtavasti. Aski on nyt ilmeisesti purettuna ja pöydällä, laakereita saa kaupasta ja kone on pelkkää niputusta vaille ja ajoon.
Henk.koht en tunne ko. firmaa, enkä myöskään aio tutustua. ´
Jokainen tietty tavallaan. Faktaa tuossa yläpuolella kuitenkin jo tuli, minkä jokainen kinukin ostaja varmasti tietää sisimmässään. Ostohetkellä myydään itselle ajatus että "no onhan se halpa, mutta kai se jotain ees kestää...

Tälläkin foorumilla jakautuu "pashaneiden" ostajat kahteen leiriin, niihin jotka ymmärtävät purkaa kamppeen heti kotitallissa ja vaihtaa asiattomat osat parempiin ja saavat näin koneen mikä kestää ajoa jollain tapaa. Toisena porukkana ovat nämä kuluttajasuojavinkujat mitkä siitä itsellekin tehdystä tietoisuudesta huolimatta vian ilmentyessä ovat sitä mieltä että puoli-ilmaiseksi hankittu kinukkituote pitää olla kestävyydeltään samaa luokkaa kuin tuplahintainen merkkikampe.
Jo vain. Tässä olikin pisin viesti tälle foorumille tähän asti ja tähän ketjuun osaltani viimeinen. Rally nippuun paremmilla laakereilla ja baanalle vaan.
"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
- qaw
- 6WD
- Viestit: 872
- Liittynyt: 13 Heinä 2007 22:17
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 EFI T3
- Paikkakunta: Kempele
- Viesti:
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Ja kiinanpommien myyjät kiittävät ensimmäisiä, heidän ansiostaan kun paskanmyyntibisnes on kannattavaa.GreatS kirjoitti:Tälläkin foorumilla jakautuu "pashaneiden" ostajat kahteen leiriin, niihin jotka ymmärtävät purkaa kamppeen heti kotitallissa ja vaihtaa asiattomat osat parempiin ja saavat näin koneen mikä kestää ajoa jollain tapaa. Toisena porukkana ovat nämä kuluttajasuojavinkujat mitkä siitä itsellekin tehdystä tietoisuudesta huolimatta vian ilmentyessä ovat sitä mieltä että puoli-ilmaiseksi hankittu kinukkituote pitää olla kestävyydeltään samaa luokkaa kuin tuplahintainen merkkikampe.
Polaris Sportsman 500 EFI T3 -13
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
(EX: Polaris Sportsman 800 EFI L7e -08)
(EX: Comanche Bull 300 L7e -07)
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Jatketaas kuitenkin, edelliseen kommenttina. Näinhän ne markkinat menee... 

"Minne ryntäät?" kysyi mies juoksevalta naiselta.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-"Sinne minne minäkin" nainen vastasi ja jatkoi matkaansa tissit heiluen.
-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
GreatS kirjoitti:Jep jep.
Tälläkin foorumilla jakautuu "pashaneiden" ostajat kahteen leiriin, niihin jotka ymmärtävät purkaa kamppeen heti kotitallissa ja vaihtaa asiattomat osat parempiin ja saavat näin koneen mikä kestää ajoa jollain tapaa. Toisena porukkana ovat nämä kuluttajasuojavinkujat mitkä siitä itsellekin tehdystä tietoisuudesta huolimatta vian ilmentyessä ovat sitä mieltä että puoli-ilmaiseksi hankittu kinukkituote pitää olla kestävyydeltään samaa luokkaa kuin tuplahintainen merkkikampe.
Jo vain. Tässä olikin pisin viesti tälle foorumille tähän asti ja tähän ketjuun osaltani viimeinen. Rally nippuun paremmilla laakereilla ja baanalle vaan.
ja sinunko mielestä ne asiakkaat jotka pitävät omista oikeuksistaan kiinni ovat vikisijöitä

jos myyjä haluaisi tehdä kauppaa rehellisesti niin esitteessä ja myyntipuheissa pitäisi selkeästi mainita että kyseessä on ala-arvoisista osista kasattu kiinanihme jonka oletettu käyttöikä on 1-2 vuotta. tällöin ostaja saisi rehellisen tiedon laitteen laadusta, myöskään myyjän ei tarvitsisi tapella tuotevastuu asioista. hyvä olisi myös mainita että laite vaatii käyttäjältä laitteen osiksi purkamisen , uudelleen kasaamisen sekä ala-arvoisten osien korvaamisen laadukkaammilla mutta eipä taida olla mainintaa asiasta missään.
niin kauan kuin laitteita myydään levein myyntipuhein ja samoin ylistyssanoin kuin merkkilaitteita ei myyjällä ole mahdollisuutta vetäytyä vastuusta. harmillisintahan asiassa onkin juuri sinunkaltaiset asiakkaat jotka tyytyvät siihen että asiakkaan oikeudet poljetaan suohon ja myyjä kyräilee tyytyväisenä kun asiakas tyytyy kohtaloonsa. on satavarmaa että asiakas jolla on 2v vanha kampe josta esim hajoaa moottori/vaihdelaatikko materiaalivian vuoksi voittaa asian jos vain jaksaa viedä asian eteenpäin kuluttaja viranomaiselle ja sen jälkeen käräjille. myyjät käyvät "väsytystaistelua" ja luottavat siihen että asiakkaat eivät vie asiaa eteenpäin.
kuluttajariitalautakunnan päätöshän on suositus jota fiksut kauppiaat noudattavat ja näin ollen eivät joudu mustalle listalle. päätöshän ei sinänsä velvoita mihinkään ja jos myyjä ei noudata sitä vaatii se asiakkaan omaa aktiivisuutta viedä asia käräjille. oikeuden päätökset ovat lähes aina vastaavat kuin kuluttajariitalautakunnan. tämä oikeuksien vaatiminen on pitkä ja aikaa vievä tie mutta itse olisin sen valmis läpikäymään mikäli asia tulisi itselleni ajankohtaiseksi.
säälittäviä ovat ihmiset jotka antavat polkea omat oikeutensa suohon ja lisäksi mollaavat muita inisijöiksi mikäli he haluavat puolustaa niitä.
jaahas taidampa tästä lähteä lumitöihin mönkkärillä.
pistetäämpä hösseliksi.
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Ne on hienoja lakeja tuommoiset virhevastuu lait. Kuka sitten määrittelee, että paljonko jonkin tuotteen pitää kestää? Asiakas sen jollain tavoin aina kuitenkin maksaa. Mikään ei ole ilmaista, vaikka joskus joku niin saattaa luullakin. Esim. Yamahan tasauspyörästö maksaa Suomessa 1700 euroa. Kalliilla varaosahinnoilla saa 5 vuoden takuun, kunhan käyttää merkkihuolloissa. Ymmärrän oikein hyvin "GreatS":n näkökannan. Ymmärrän myös, että aiheenaloittajaa harmittaa. 

-
- 6WD
- Viestit: 292
- Liittynyt: 18 Loka 2007 17:04
- Mönkijä:: 800 rene TL, DS450 TL
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
jos myyntihetkellä kerrotaan ja laitetaan jopa kauppakirjaan että laitteen oletettu käyttöikä on noin 1-2v niin silloinhan asia on selvä eikä tarvitse tapella takuu asioiden kanssa. mutta eipä taideta tätä käyttää myyntiargumenttina koska voisi kauppa alkaa tökkimään aika pahasti.Emil kirjoitti:Ne on hienoja lakeja tuommoiset virhevastuu lait. Kuka sitten määrittelee, että paljonko jonkin tuotteen pitää kestää? Asiakas sen jollain tavoin aina kuitenkin maksaa. Mikään ei ole ilmaista, vaikka joskus joku niin saattaa luullakin. Esim. Yamahan tasauspyörästö maksaa Suomessa 1700 euroa. Kalliilla varaosahinnoilla saa 5 vuoden takuun, kunhan käyttää merkkihuolloissa. Ymmärrän oikein hyvin "GreatS":n näkökannan. Ymmärrän myös, että aiheenaloittajaa harmittaa.
??? jos laitteella on 5v takuu niin eiväthän silloin varaosat mitään maksa.
eli sinun mielestäsi asiakas ei saa pitää oikeuksistaan kiinni koska tällöin tuotteen hinta voi nousta jonkin verran ? olet aivan oikeassa että ei ilmaisia osia ole olemassakaan. jos takuu/virhevastuu kustannuksia ei ole leivottu laitteen hintaan niin tällöin tuote on väärin hinnoiteltu. jos ko asiat olisi otettu huomioon hintaa mietittäessä ei asioista tarvitsisi tapella.
kauppiashan voi päästä vähemmillä reklamaatioilla mikäli hän kertoisi rehellisesti laitteenlaadusta ja oletetusta käyttöiästä
lainaus edellisestä viestistäni:
jos myyjä haluaisi tehdä kauppaa rehellisesti niin esitteessä ja myyntipuheissa pitäisi selkeästi mainita että kyseessä on ala-arvoisista osista kasattu kiinanihme jonka oletettu käyttöikä on 1-2 vuotta. tällöin ostaja saisi rehellisen tiedon laitteen laadusta, myöskään myyjän ei tarvitsisi tapella tuotevastuu asioista. hyvä olisi myös mainita että laite vaatii käyttäjältä laitteen osiksi purkamisen , uudelleen kasaamisen sekä ala-arvoisten osien korvaamisen laadukkaammilla mutta eipä taida olla mainintaa asiasta missään:
lainaus loppuu
kysehän on todellisuudessa siitä että näitä kiinanihmeitä myydään ja kehua retostellaan samoin argumentein kuin merkkivehkeitäkin. tällöin asiakkaalla on täysi oikeus olettaa että tuote on aivan asiallinen ja toimiva peli eikä joku jälleenrakennussarja.
hieman offtopic
sama asia on myös vakuutusten kanssa kun jotkut parjaavat ihmisiä jos he hakevat korvausta vahingon sattuessa. aina kannattaa muistaa että kyseessä on SOPIMUS asiakkaan ja vakuutusyhtön välillä, eikä kelläkään ulkopuolisella pitäisi olla mitään huutelemista asiaan jos sopija osapuolet hoitavat asian keskenään sopimuksen mukaan. hulluhan sellainen henkilö on joka ei hae korvausta vakuutuksesta jos on sellaista tehdyn sopimuksen perusteella oikeutettu saamaan. samanlailla suurinosa ihmisistä pitää kiinni myös omasta työsopimuksestaan ja niistä asioista mitä siinä on sovittu.
yllä olevaan esimerkkiin viitaten. kun ostat mönkkärin kauppiaalta teidän välillenne syntyy SOPIMUS kaupasta eli sinä olet velvoitettu maksamaan tuotteen ja käyttämään sitä ohjeissa mainitulla tavoilla/niiden rajoissa. tuote/virhevastuu pykälät on tehty helpottamaan kaupan käyntiä jottei asiakkaan tarvitsisi alkaa tekemään kauppiaalle omaa romaania omista ehdoistaan. jokainen kauppias kyllä tietää nämä pykälät mutta he luottavat siihen etteivät asiakkaat joko tiedä niitä tai sitten eivät jaksa lähteä perimään oikeuksiaan. tosin fiksut kauppiaat hoitavat tämänpuolen kunnialla (onneksi olen onnistunut asioimaan heidän kanssaan)
henkilökohtaisesti minulla ei ole mitään kiinan vehkeitä vastaan.
pistetäämpä hösseliksi.
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Asiahan ei tähän vuodatukseen juuri liity, mutta kirjoituksestasi ymmärsin, että on hyväksyttävämpää "vinkua" tuotevirheestä, jos kyseessä on merkkikampe. Tohon ei tarvitse edes vastata. Ja huomasithan, että "vinkumiseni" ei liity laakeriin, vaan MB:in tapaan käsitellä asiakkaita. Laatikko vaan on keskustelun aiheena. Ei todellakaan ole mikään ongelma laittaa uutta laakeria, eikä huuhdella laatikkoa metallisilpusta, mutta v*tuttaa vaan räpiä tota kasaan tuollaisen palvelun jälkeen. Siksi seuraan vielä hetken, hoitaako MB asian loppuun... Toisaalta, ton "GreatS":n kannan ymmärtää, jos "GreatS" on kauppias...GreatS kirjoitti: Tälläkin foorumilla jakautuu "pashaneiden" ostajat kahteen leiriin, niihin jotka ymmärtävät purkaa kamppeen heti kotitallissa ja vaihtaa asiattomat osat parempiin ja saavat näin koneen mikä kestää ajoa jollain tapaa. Toisena porukkana ovat nämä kuluttajasuojavinkujat mitkä siitä itsellekin tehdystä tietoisuudesta huolimatta vian ilmentyessä ovat sitä mieltä että puoli-ilmaiseksi hankittu kinukkituote pitää olla kestävyydeltään samaa luokkaa kuin tuplahintainen merkkikampe.
Ok, luulin saavani tohon hintaan oivan työmatkakoneen, mutta niin kai ne kinukin omistajat olettaa, että alta viidentoista tonnin koneella pääsis töihin...Kuten jo aiemmin todettiin, kaks tonnia mittarissa ei ole mielestäni paljoa, ei edes kiinalaisella.(Huom. minun mielipide, kuten jokaisella omansa). Ei tarvi kuitata tähänkään mitään
Kyllähän se niin on, että ovesta sisään astuva asiakas on tärkeämpi kuin sieltä koneen kanssa poistuva...
Kyl mönkimine kivaa o
-Satakunnan mönkijät ry-
-Satakunnan mönkijät ry-
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
Tottahan toki ne maksaa, ei takuu niitä ilmaiseksi muuta. Ja ne maksaa pussistaan se kuluttaja, jolla ei enää ole takuuta ajokissaan.mh kirjoitti:??? jos laitteella on 5v takuu niin eiväthän silloin varaosat mitään maksa.
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
[/quote]
Toisaalta, ton "GreatS":n kannan ymmärtää, jos "GreatS" on kauppias...
[/quote]
Ei oo GreatÄss mönkijäkauppias ei

Oikeuksistaan on aina hyvä pitää kiinni, se on selvä. Vuosi takuun loppumisen jälkeen osien huutelu takuuseen vaan on vinkumista..
Nippuun ja metsään tai Yammua tilalle 5v takuulla
Toisaalta, ton "GreatS":n kannan ymmärtää, jos "GreatS" on kauppias...
[/quote]
Ei oo GreatÄss mönkijäkauppias ei


Oikeuksistaan on aina hyvä pitää kiinni, se on selvä. Vuosi takuun loppumisen jälkeen osien huutelu takuuseen vaan on vinkumista..
Nippuun ja metsään tai Yammua tilalle 5v takuulla

Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
- japit
- Tracks
- Viestit: 1168
- Liittynyt: 08 Tammi 2010 23:01
- Mönkijä:: BIG MAMA : Ex: Raakkel Liekki
- Paikkakunta: Vantaa ja Nastolan seutu
Re: (Huonoa) palvelua Modularboxissa...
[quote="kirppu"]Aattelin vaan vähän tuulettaa tätä p**kan makua suussa eli:
Ajelen tällä hetkellä rally-merkkisellä "koppimopolla". Siis 650cc utv. Päivänä eräänä neliveto putosi ajossa pois pelistä, eikä muuta oiretta ollut. Noh, huoltokin oli ajankohtainen ja vein rallyn lämpiämään, öljyjenvaihtoja ajatellen. Kas, siitä alkoi p**ka maistumaan:
Vaihdelaatikon öljyproppu pois ja yllätys yllätys, sieltä tuli öljyjen mukana laakerinkuulia. PRKL!
Kyllä kun ajelu loppuu tai huomaan että ostettu mönkkäri ei toimi niin kuin pitäisi, se vitu...ttaa !!! Oikeesti !!
Omalta kohdaltani olen saanut kohtuullisen hyvää palvelua kyseisestä putiikista !!
Suomessa jälkimarkkinointi on osattu aina hoitaa huonosti ja puutteellisesti !! Tässä tapauksessa mielestäni on kuitenkin yritetty hoitaa homma mahdollisemman nopeasti ja kumpaakin osapuolta tyydyttävästi. En minä ainakaan firman omistajana suostuisi jakamaan uusia osia ennen kuin olisi syy selvillä mistä on kyse. Siis tämä mahdollinen valmistusvirhe laakereissa.
Sellainenkin asiakin olisi hyvä sisäistää että miksi joillakin mönkkäreillä on 6 kk takuu ja joillakin 24 kk takuu, eli kyllä se kertoo myös jonkin verran laadusta!
Mutta joka tapauksessa aina kun jokin hajoaa!! oli se sitten valmistusvirhe tai vaan huonotavara se ottaa pattiin.

Ajelen tällä hetkellä rally-merkkisellä "koppimopolla". Siis 650cc utv. Päivänä eräänä neliveto putosi ajossa pois pelistä, eikä muuta oiretta ollut. Noh, huoltokin oli ajankohtainen ja vein rallyn lämpiämään, öljyjenvaihtoja ajatellen. Kas, siitä alkoi p**ka maistumaan:
Vaihdelaatikon öljyproppu pois ja yllätys yllätys, sieltä tuli öljyjen mukana laakerinkuulia. PRKL!
Kyllä kun ajelu loppuu tai huomaan että ostettu mönkkäri ei toimi niin kuin pitäisi, se vitu...ttaa !!! Oikeesti !!
Omalta kohdaltani olen saanut kohtuullisen hyvää palvelua kyseisestä putiikista !!
Suomessa jälkimarkkinointi on osattu aina hoitaa huonosti ja puutteellisesti !! Tässä tapauksessa mielestäni on kuitenkin yritetty hoitaa homma mahdollisemman nopeasti ja kumpaakin osapuolta tyydyttävästi. En minä ainakaan firman omistajana suostuisi jakamaan uusia osia ennen kuin olisi syy selvillä mistä on kyse. Siis tämä mahdollinen valmistusvirhe laakereissa.
Sellainenkin asiakin olisi hyvä sisäistää että miksi joillakin mönkkäreillä on 6 kk takuu ja joillakin 24 kk takuu, eli kyllä se kertoo myös jonkin verran laadusta!
Mutta joka tapauksessa aina kun jokin hajoaa!! oli se sitten valmistusvirhe tai vaan huonotavara se ottaa pattiin.


" Kansa joka ei tunne menneisyyttään, ei tunne myöskään nykyisyyttään! " Kenr. Adolf Ehrnrooth
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.
Uudenmaan Mönkijät Ry
Yhdistys ilman jäsenmaksua.