Ilokaasun käyttö.

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
JJP
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350

Ilokaasun käyttö.

Viesti Kirjoittaja JJP »

Eli onkos porukalla kokemusta kaasujen käytöstä ja toimivuudesta bensavehkeissä?
Olemassahan on märkä ja kuiva järjestelmä joista vissiin ensimmäinen on luotettavampi.

http://bossnoss.com/atv
Näillä näyttäis olevan paljon tietotaitoa mutta tiiä sitten.

Tähän nyt on varmaan turha lähtee spekuloimaan että kannattaako laittaa kaasuja ennen ahdinta yms.
Jos jollain on kokemusta kaasuista niin kaikki tieto on tervetullutta.
Esimerkiksi voiko odottaa tiettyjä yllätyksiä?
Mikä sulaa ensimmäisenä? :mrgreen:
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Sandman1
6WD
Mönkijä:: XP 850 Touring L7e, prospector

Re: Ilokaasun käyttö.

Viesti Kirjoittaja Sandman1 »

Onhan noi FormulaOffien koneetki vapareta kaasuilla... Siis miks se ekaks pitös ahtaa?
Ilokaasuthan lisää hapen määrää imuilmassa jolloin myör pilttoainetta voidaan lisätä jolloin saadaan tehonlisäys... Noin niinku pähkinänkuoressa... 8)
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Sandman1 kirjoitti:Onhan noi FormulaOffien koneetki vapareta kaasuilla... Siis miks se ekaks pitös ahtaa?
Ilokaasuthan lisää hapen määrää imuilmassa jolloin myör pilttoainetta voidaan lisätä jolloin saadaan tehonlisäys... Noin niinku pähkinänkuoressa... 8)
Miksi ahtaa?Ahtamisella saat abaut samat tehot käyttöön ja kokoajaksi.Kaikenlisäksi nämä tehot ovat ilmaisia hankintahinnan jälkeen.Toisin kuin kaasu..
Kuvasteita
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

No jos jotain hyvää kaasuista, saa niillä näppärästi heräteltyä isommankin ahtimen.
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

MR Charger kirjoitti:No jos jotain hyvää kaasuista, saa niillä näppärästi heräteltyä isommankin ahtimen.
Laturi on siis sitä mieltä että kaasuista ei ole mihinkään? :)
Kuvasteita
MR Charger
6WD
Mönkijä:: HELL RACER

Viesti Kirjoittaja MR Charger »

Enemmän olen ahdin linjalla, miksei johki suovehkeeseen kaasut.
Pasi S.
Tracks

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

Amerikan miehet kaasuttaa kaikki ruohonleikkurista leivänpaahtimeen. Kyllä kaasuista tehoa saa, joskaan omaa kokemusta ei ole.
Jos minulla olisi nelari, niin ahtaisin ensiksi. Jos sitten sekään ei riitä, niin sitten isompaa ahdinta JA NIINKUIN Mr.Chargerikin sanoi, niin kaasuilla herätetään tuo iso ahdin. Kaasunsyötön voi sitten katkaista vaikka 0.5 barin paikkeilla, jolloin ahtimen nousunopeus on jo kiivasta.

Oma kone on 2 smoukkeri, joten pakokaasu-ahdin ei ole se eka vaihtoehto. Kaasut ois se, mitä ekaksi tulisi mieleen.

JJP:lle
Tuolta Andyltä saa kaasulaitteistoa tuohon sunkin koneeseen. Reilu ja luotettava mies.
Sen verkkokauppa laskee nykyisin myös hinnat Suomeen, ja jos haluaa kuljetushintaa alemmas, niin tekee tilauksen sähköpostilla ja pyytää USPS:n kautta.
http://www.mmatvonline.com/product_info ... 3f277d0c42

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

turpojaturpoja.Kaikkeen pitää nykyään laittaa turpo tai kaksi.
Kyllähän mulle turpokin kelpaa mutta on se vaparikin aina vapari.Äänimaailma on aivan eri.
Juuri messuilla kaverillekkin intettiin päivittäin että miksi hänen autossaan ei ole turboa!? Vastaus oli aina yhtä helppo..." En halua turboa.vaparistakin saa tarpeeksi ähkyä ulos"

Miten toi "andy" lähettää paketit?eli onko "gift" "other" vai mitä merkitty pakettiin?Onko tullista joutunut hakemaan?
Kuvasteita
pete-801
Tracks
Mönkijä:: ei oo enään.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Joskus aikanaan oli tutulla jenkki autossa semmoinen yleismallin kaasusarja joka tuli adapterilla kaasarin alle ja napista sai lyhyen suihkaisun kerrallaan , lähinnä ohitus pyrähdyksiin eikä pitkiin kiihdytyksiin.Auto oli ahtamaton ja vaikutus lyhyydestään huolimatta perstuntumalla havaittavissa, ei ollut mikään raketti mutta eron huomasi.Pakkauksessa oli varoitus teksti jossa varoitettiin mäntien sulamisesta liian pitkäaikaisessa käytössä muuten toimi ok.Itse en laittaisi mönkijän kokoiseen laitteeseen ilokaasuja jos ei aio harrastaa kiihdytysajoa radalla muuten taitaa turbo olla viisaampi vaihtoehto koska on helpompi käyttää ja hallita normi ajeluissa.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

Tässä nyt lähinnä haluaisin tän päivän tietoa noista märkäkaasuista.Tältä foorumilta ei taida niistä tietäviä löytyä joten täytyy viedä keskustelu muualle.
Kuvasteita
Pasi S.
Tracks

Viesti Kirjoittaja Pasi S. »

JJP:lle.

"andy" eli Andy Meek on tuon M&M ATV:n omistaja ja perustaja. Yksi maailman parhaista Banshee virittajistä.
Andy rakentaa tilaustyönä mitä vain "mönkkäriä", joka tarvii saada kulkemaan.
Jos lontoo sujuu, niin soita sille ja kerro, mitä haluat, ja miten haluat tavarat toimitettavan. Aikaero on 7 tuntia.
Sähköpostillakin samat asiat sujuu, mutta viiveellä. Se puhuu ihan rehtiä ja selkokielistä Texasin murretta, jonka ymmärtää ihan helposti.

Ilokaasut on ahtamista siinä missä muutkin. Joskin sitä kutsutaan kemialliseksi ahtamiseksi. Perus nelarista saa pakokaasuahtamalla helposti heppoja, joten se on se suosituin vaihtoehto.

Jos haluat viedä kaasukeskustelun muualle.... asiasta enemmän tietäville, niin suosittelen tätä:
http://forums.atvdragracers.com/

Tuonne rekisteröityminen ja kertomaan, mistä kenkä puristaa. Loistava foorumi ja auttavaista väkeä.

-Pasi S.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

En kai mä myyjälle soita ja kysy et miten mä viritän mun koneen,sehän myy kalleimmat kilkkeet kerralla.Kyl mä ite suunnilleen tiedän mitkä osat mä haluan.Tavarantoimittajat on sitten vain tavarantoimittajia. :)
Kuvasteita
JJP
Tracks

Viesti Kirjoittaja JJP »

JJP kirjoitti: Miten toi "andy" lähettää paketit?eli onko "gift" "other" vai mitä merkitty pakettiin?Onko tullista joutunut hakemaan?
Tämä oli se tärkein asia eli Pasi vastaatkos tähän.
Kuvasteita
jesi
Tracks
Mönkijä:: Pari Dinliä ollut :(

Viesti Kirjoittaja jesi »

Näin ulkomaalta maahantuovana, niin on ihan yks lysti mitä laatikon päällä lukee.
Tästä on jopa lehdissäkin kirjoiteltu by Tulli ja ihan virallinen käytäntö. Ei sen varaan kannata kolikoita laskea.

Tuote+rahti ja siihe alvi niskaa ja taulukon mukaan jotain tullia.
Ja jos sattuu ohi tulemaan, niin sit voi tarjota itseleen jätskin.
/ Jere Siirilä
/ Myyty: 2x Dinli DL-904
Riisimies
2WD
Mönkijä:: Ei oo

Viesti Kirjoittaja Riisimies »

Juu ei oo nuo lahjalähetykset tullu enää vuosiin läpi ku tuurilla. Ja samalla tuurilla ne tulee läpi oli siinä tosiaan mikä merkintä tahansa. Pikkusenki isommat paketit jää kyllä oman kokemuksen pohjalta noin 97% varmuudella tulliin.
Vastaa Viestiin