Mönkijä 9v. pojalle...

Yleistä keskustelua mönkijöistä ja foorumista. Täältä löydät myös: ohjeita ja ilmoituksia
kokjo1
Noppeli

Mönkijä 9v. pojalle...

Viesti Kirjoittaja kokjo1 »

Moi!

Olisi tarkoitus ostaa synttärilahjaksi pojalle mönkkäri mökille. Olen kierrellyt vertamassa eri vaihtoehtoja, lasten mönkkäri tuntuu olevan liian pieni. Malleja ja hintoja tuntuu olevan monia.Kysyisinkin teidän mielipiteitä valinnasta. Mikä olisi paras vaihtoehto hinta/laatusuhde, budjetti on n. 700-1000 Euroa, 90-110 cc, tavallinen vai crossi?.
Mihin tulisi kiinnittää erityisesti huomiota?Ovatko nämä Aasian tuonnit riski, joutuu korjata jatkuvasti? Onko tuohon skaalaan ehdottaa jotain tiettyä merkkiä tai mallia, josta on teillä hyviä kokemuksia?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

10 vuotiaalla tyttärelläni on Yamaha Breeze 125 kuutioinen nelitahtipeli.

Mainio laite jolla pystyy aikuinenkin ajamaan, mutta riittävän keveä lasten ajettavaksi. Jos on ensimmäinen mönkijä, niin suosittelen tehojen rajoittamista vaikka kaasuvivun rajoitin´ruuvilla. Laite kulkee sellaiset 50-60 km/h. Kohtuulliset valot vakiona ja variaattoripeli pakilla helpottaa nuorta kuljettajaa ensiajokokemuksissa.Hinnat taitavat olla 1000 - 2000€, mutta kysymällä mahdolliselta myyjältä selviää enempi.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Näin jossain nettimotossa 110cc mönkkäri 700€ hintaan.

Polaris sportsman 90cc olisi kanssa hieno peli ja on vielä työmönkkärin näköinenkin.Mutta ovat vaan vähän kalliita,maksaa käytettynäkin 1900€ luokkaa.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
maamies
4WD

Viesti Kirjoittaja maamies »

Kannattaa ostaa saman tein vähän isompi ja rajottaa sitä mielummin kuin ostaa pieni ja vuoden kuluttua isompi :roll:
heke26
4WD

Viesti Kirjoittaja heke26 »

mä ite nyt oon 15v ja silleen mulla on tietoo et millasen mä ite halusin ku olin 9v... kannattaa hankkii joku maastomallinen... eli sellanen ns. työmönkijä... sillä sit voi seuraavat 7 vuotta ajella ympäri mettii ja ajella vähän joka paikas siihen asti et saa mopokortin... hinta suhteet kyl hieman heittää... mut tollanen olis varmaan aika näppärä peli http://www.nettimoto.fi/viewVehicle.php ... =336046&PN
suzuki-mies
3WD

Viesti Kirjoittaja suzuki-mies »

toi polaris on hyvä valinta,kaverin pikkuveli ajelee tommosella joku 3luokkalainen ,toinen hyvä millä minä ajelen vieläkin on tämä suzuki quadsport 80,mutta tossa polariksessa on valot vakiona mutta suzukissa ei
blue Honda Trx
Tracks

Eilen näin jäällä sellaisen 110cc Rallyn,oli aika pirun näppärän näköinen,sähköstartti,valot,kardaani,puolautomaatti..modularbox kuulema myy niitä.
suzuki-mies
3WD

niissä ei oo vetoja,laiska vehje.
amis
Tracks
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amis »

suzuki-mies kirjoitti:niissä ei oo vetoja,laiska vehje.
Kuinka monella rallylla oot ajellut?
I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
digiaslak

Viesti Kirjoittaja digiaslak »

no helekatti, tässähän kyselthin 9 vuotiihalle kampetta, eihän sellainen pidä mikhän raketti ollakhan. Parempi mitä vähempi niitä "vetoja" on.

joku viisas sanoikin, mielipithejä on kuin....

t.mie
suzuki-mies
3WD

elä osta mitään halpaa.osta suoraan se polariksen sportman se on hyvä ja laadukas.siinä on valot ja kaikki
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jokaiseen kyselyyn kun vastataan, että älä osta halpista, saattaa jopa tulla mieleen että kokemusta ei ole lainkaan.

Niillä kiinalaisillä pärjää ihan mainiosti, jos osaa hieman kiristellä ruuveja yms pikkufiksaamista. Ja kaikilla ei yksinkertaisesti ole kapitaalia kaikkiin laitteisiin. Isi-liisingit älkööt vaivautuko.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
blue Honda Trx
Tracks

Sellainen "halpis"-kiinan ihme kestää varmasti 9v. ajoja,luulenpa että tuo rally 110cc tulee olemaan omalle pojalle se ensimmäinen mönkijä...

muuten suzuki-mies,eipä taida 90 sportsmanissa olla valoja,koristeena ne siinä ovat,voi olla että nämä uudet 05/06 malleissa joku valo jopa toimii.
kukkumyy
Tracks

Viesti Kirjoittaja kukkumyy »

Itse olen ajatellut tytölle hommata Polariksen koneen kun vaan kasvaa sopivaan ikään. Nyt ajellaan vielä muovi mönkijällä.

Mikäs se mahtaa muuten olla pienin (siis kuutiotilavuudeltaan) neliveto mönkijä ja minkä merkkinen?
Tekeekö edes kukaan pieniä nelivetoja vai onko ne kaikki jo noin 300 cc ?
suzuki-mies
3WD

blue Honda Trx kirjoitti: muuten suzuki-mies,eipä taida 90 sportsmanissa olla valoja,koristeena ne siinä ovat,voi olla että nämä uudet 05/06 malleissa joku valo jopa toimii.
hmm katoin tota 2003mallin kuvaa näytti siinä olevan ratin päällä ja siinä eturissan alla 2valoa .kyllä ne oikeat valot on minusta.vai onko?
Vastaa Viestiin