Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

Tzorbas kirjoitti:
TL200CC kirjoitti:Nyt pyörii vanteet ja renkaat suoraan!
Kyllä se näin on, nyt pyörii suoraan. Tarvi ottaa vain kahdesta pois vähän. Tuo laakeri olakekin on tosiaan liian iso, oli hangannu laakerista tekstit pois.
Jos/kun olette vaihtaneet niitä pyöränpultteja M8->M10, niin miten olette kiinnittäneet ne pyörän napaan? Alkuperäiset lienevät booreilla?
nicodemus
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 19 Touko 2007 22:51

Viesti Kirjoittaja nicodemus »

no kukas keksii mistä saadaan renkaisiin m8 mutterit kartiolla, että saadaan ne keskittämään? kävin kyselee paikallisista liikkeistä ja kukaan ei suostunu ees tilaamaan...
TL200CC
2WD
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TL200CC »

PK: Ovat kiinni booreilla, isommat saa asennettua helposti; poraa 8mm reiän 10mm reiäksi ja lyö uuden isomman pyöränpultin paikoilleen. Ainakin noissa nykyisissä on mielestäni 8mm reikä ja boori-osa on vähän kierreosaa paksumpi.

Nicodemus: tuolla jo aikaisemmin mainitsinkin, m8 jatkomuttereista saa itse sorvaamalla kartiomuttereita tai jossain sorvauttamalla. Yhdestä jatkomutterista saa tarvittaessa tehtyä kaksikin kartiomutteria...


Toinen vaihtoehto on että tekee napaan M10-kierteet ja käyttää M10-uppokantaruuveja (kannattaa sitten tehdä kierteet huolella, jotta on pitkä ikäinen ratkaisu! )


Onko "oikeissa" mönkijöissä kartiomuttereilla vanteet kiinni??
Viimeksi muokannut TL200CC, 09 Elo 2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

PK: En laittanu pultteja mitenkään kiinni napaan. Läpi vaan.

Joku oli tehny kartiomutterit M8 jatkomutterista. http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... -40-58adgj
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Jambbe
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Elo 2006 18:47
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jambbe »

TL200CC kirjoitti:Jambbe: ainakin 200ssa tieliikenne pelissä se kahva on VAIN mekaaninen seisontajarru ja oikealla jalalla tapetaan vauhti (ei maahan kengänpohjaa hankaamalla vaan jarrupoljinta painamalla)
:oops: Hmm..jaahas, olisin kyllä ajatellut, että jarrut toimivat kuin moottoripyörissä tai edes sillä lailla että jalkajarru vaikuttaa vain taakse ja kahva sekä eteen että taakse.
Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

Jambbe kirjoitti:Hmm..jaahas, olisin kyllä ajatellut, että jarrut toimivat kuin moottoripyörissä tai edes sillä lailla että jalkajarru vaikuttaa vain taakse ja kahva sekä eteen että taakse.
Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.
Samaa manasin oman tönkijän kanssa aluksi :( Itselläkin ollu useampia pyöriä ja nuo comanchen jarrut tuntu kyllä aluksi järjenvastaiselta. Nyt alkaa jo luonnistuun jarruttaminen, kun on 900 km takana, mutta totuttelua se kyllä vaati....
Avatar
heegeri
4WD
Viestit: 184
Liittynyt: 30 Heinä 2007 18:09
Mönkijä:: goes 450X
Paikkakunta: muurame

Viesti Kirjoittaja heegeri »

PK kirjoitti:
heegeri kirjoitti:
whisky kirjoitti:Jos sinulla on asianmukaiset paperit tullut kaupanyhteydessä ja mönkijä on "varusteltu" tieliikennekäyttöön ei sinun tarvitse muutakuin käydä papereitten kanssa konttorilta hakemassa kilvet. Vero maksamatta? kenen maahantuoma tuo on jos veroja ei ole maksettu? Auto verot ainakin maksetaan tulliin, eli eiköhän se ole näillä samoin. Autojen kanssa se on tosin mennyt näin; Verovelvollinen on se, joka tuo ajoneuvon Suomeen, ellei verovelvollisuutta ole siirretty kirjallisella sopimuksella ja siirrosta ilmoitettu tullilaitokselle.

on tieliikenne malli, eli vilkut valot ym. juu, on se sininen paperi mikä tuli mönkijän paketin mukana ja myyjältä kuitti. se myyjä sanoi ettei ole vielä veroja kerenny maksamaan kun vasta sai mönkijät omalle tontilleen, antoi kyllä alennuksen mönkijän hinnasta. myyjä on yksityinen jämsästä..
Hmmm. Kyllä noi TL laitteet PITÄISI olla verotettu jo maahantuodessa. Melkein kaikkihan niistä on Keskisen maahantuomia, ja ne on ainakin verollisia. Onkos Jämsän ukko tuonut noi itse maahan vai?
No, käy papereiden kanssa katsastuskonttorilla, ja kysy, että milläs hintaa tän sais kilpiin. Sillä se selviää.
juu, se oli itse tuonut ne maahan. täytyy käydä kysymässä sieltä konttorilta..
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

whisky kirjoitti:
Jambbe kirjoitti:Hmm..jaahas, olisin kyllä ajatellut, että jarrut toimivat kuin moottoripyörissä tai edes sillä lailla että jalkajarru vaikuttaa vain taakse ja kahva sekä eteen että taakse.
Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.
Samaa manasin oman tönkijän kanssa aluksi :( Itselläkin ollu useampia pyöriä ja nuo comanchen jarrut tuntu kyllä aluksi järjenvastaiselta. Nyt alkaa jo luonnistuun jarruttaminen, kun on 900 km takana, mutta totuttelua se kyllä vaati....
Eiköhän tuo systeemi ole ihan direktiiveissä mainittu, ja tyyppihyväksynnän edellytys(?)
Eli kaikkien L7E laitteiden jalkajarrun on otettava kaikkiin pyöriin.
Lisäksi on kait oltava seisontajarru, joka on useimmiten toteutettu tuolla käsikahvalla, ja sen lukituksella pohjaan.
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Tzorbas kirjoitti:PK: En laittanu pultteja mitenkään kiinni napaan. Läpi vaan.

Joku oli tehny kartiomutterit M8 jatkomutterista. http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... -40-58adgj
Kannattaa sitten tarkistaa lujuusluokka, jatkomutterit on usein jollain 4.2 lujuudella..
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

pätkii kerpele! mistähän päästä tuota alkas kokeilemaan muuttaa... sytkäpuoli ja tulppa on kunnossa bensa tulee suoraa tankista mitää ei oo nyt välissä ku epäilin että hana tai suodatin on tukossa mut ei. suutin on 117.5+powerfiltteri+putki modattu ja crossin kaasukahva... alkaa pätkiä aivan liian aikaisin siis ei kierrä rajottimeen asti eikä sitä myötä kulje sitä mitö pitäs. alakierroksilla ja keskeltä kyllä vääntää hyvin. menee hermo :evil:
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

ettei vaan sais menovettä liikaa. Itsellä röpötti kans ja parani kun mulkkasin neulaa eri korkeudelle.
Avatar
Sukkis
3WD
Viestit: 62
Liittynyt: 14 Kesä 2007 20:31
Paikkakunta: Helsinki, Comanche 200cc TL

Viesti Kirjoittaja Sukkis »

nonnii.. tänää sai sitte huolletun/fixatun TL-comsun taas liikenteeseen... oli 300km huollossa..laitettii taakse 225/40 katurenkaat.. parani muuten helvetisti ajaminen, ei täristä yhtään ja tosipaljo tukevampi... sitte putkesta napattiin se "mutka" pois, isompi suutin laitettii ja hana ohitettiin kokonaan.. tuntu kyl vähä pirteemmältä ja äänet ainaski möreemmät :D katotaas kui paljo on huolettomia kilsoja edessä.. ainii ja pikku mainostusta viel et Stadissa jos asustelet niin Mopohuolto A.Laantee on asiallinen mesta tossa Sturenkadun ja Hesarin liittymäkohdassa.. Takuuhuolto tuntu pelaavan kivasti.. :D
saleee
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

vakioputsari ja neulan sokka aivan ylös ni jo sykkii! mut jotai se vielä kaipaa...seuraavaksi kansi pöydälle :wink:
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Kerro sit mitä kannelle teit ja vaikuttiko.
Itsellä myös samansuuntaiset suunnitelmat. Kansi pois ja kanavien muokkausta ja puristusten nostoa talven synkkinä iltoina. e-bay:stä ajattelin tiivistesarjan tilata.
mönkijätön
HONDA
Noppeli
Viestit: 16
Liittynyt: 05 Kesä 2005 20:46
Paikkakunta: jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja HONDA »

Miten rallyn 110cc saa kulukeen :?: haku koitin muttei löytyny :roll:
Sivuluisua 24/7
Vastaa Viestiin