Jos/kun olette vaihtaneet niitä pyöränpultteja M8->M10, niin miten olette kiinnittäneet ne pyörän napaan? Alkuperäiset lienevät booreilla?Tzorbas kirjoitti:Kyllä se näin on, nyt pyörii suoraan. Tarvi ottaa vain kahdesta pois vähän. Tuo laakeri olakekin on tosiaan liian iso, oli hangannu laakerista tekstit pois.TL200CC kirjoitti:Nyt pyörii vanteet ja renkaat suoraan!
Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
PK: Ovat kiinni booreilla, isommat saa asennettua helposti; poraa 8mm reiän 10mm reiäksi ja lyö uuden isomman pyöränpultin paikoilleen. Ainakin noissa nykyisissä on mielestäni 8mm reikä ja boori-osa on vähän kierreosaa paksumpi.
Nicodemus: tuolla jo aikaisemmin mainitsinkin, m8 jatkomuttereista saa itse sorvaamalla kartiomuttereita tai jossain sorvauttamalla. Yhdestä jatkomutterista saa tarvittaessa tehtyä kaksikin kartiomutteria...
Toinen vaihtoehto on että tekee napaan M10-kierteet ja käyttää M10-uppokantaruuveja (kannattaa sitten tehdä kierteet huolella, jotta on pitkä ikäinen ratkaisu! )
Onko "oikeissa" mönkijöissä kartiomuttereilla vanteet kiinni??
Nicodemus: tuolla jo aikaisemmin mainitsinkin, m8 jatkomuttereista saa itse sorvaamalla kartiomuttereita tai jossain sorvauttamalla. Yhdestä jatkomutterista saa tarvittaessa tehtyä kaksikin kartiomutteria...
Toinen vaihtoehto on että tekee napaan M10-kierteet ja käyttää M10-uppokantaruuveja (kannattaa sitten tehdä kierteet huolella, jotta on pitkä ikäinen ratkaisu! )
Onko "oikeissa" mönkijöissä kartiomuttereilla vanteet kiinni??
Viimeksi muokannut TL200CC, 09 Elo 2007 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matalalta ja Kovaa kadul (Mutaa ja Kuraa kutses)
PK: En laittanu pultteja mitenkään kiinni napaan. Läpi vaan.
Joku oli tehny kartiomutterit M8 jatkomutterista. http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... -40-58adgj
Joku oli tehny kartiomutterit M8 jatkomutterista. http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... -40-58adgj
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
TL200CC kirjoitti:Jambbe: ainakin 200ssa tieliikenne pelissä se kahva on VAIN mekaaninen seisontajarru ja oikealla jalalla tapetaan vauhti (ei maahan kengänpohjaa hankaamalla vaan jarrupoljinta painamalla)

Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.
- whisky
- 4WD
- Viestit: 162
- Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL
Samaa manasin oman tönkijän kanssa aluksiJambbe kirjoitti:Hmm..jaahas, olisin kyllä ajatellut, että jarrut toimivat kuin moottoripyörissä tai edes sillä lailla että jalkajarru vaikuttaa vain taakse ja kahva sekä eteen että taakse.
Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.

juu, se oli itse tuonut ne maahan. täytyy käydä kysymässä sieltä konttorilta..PK kirjoitti:Hmmm. Kyllä noi TL laitteet PITÄISI olla verotettu jo maahantuodessa. Melkein kaikkihan niistä on Keskisen maahantuomia, ja ne on ainakin verollisia. Onkos Jämsän ukko tuonut noi itse maahan vai?heegeri kirjoitti:whisky kirjoitti:Jos sinulla on asianmukaiset paperit tullut kaupanyhteydessä ja mönkijä on "varusteltu" tieliikennekäyttöön ei sinun tarvitse muutakuin käydä papereitten kanssa konttorilta hakemassa kilvet. Vero maksamatta? kenen maahantuoma tuo on jos veroja ei ole maksettu? Auto verot ainakin maksetaan tulliin, eli eiköhän se ole näillä samoin. Autojen kanssa se on tosin mennyt näin; Verovelvollinen on se, joka tuo ajoneuvon Suomeen, ellei verovelvollisuutta ole siirretty kirjallisella sopimuksella ja siirrosta ilmoitettu tullilaitokselle.
on tieliikenne malli, eli vilkut valot ym. juu, on se sininen paperi mikä tuli mönkijän paketin mukana ja myyjältä kuitti. se myyjä sanoi ettei ole vielä veroja kerenny maksamaan kun vasta sai mönkijät omalle tontilleen, antoi kyllä alennuksen mönkijän hinnasta. myyjä on yksityinen jämsästä..
No, käy papereiden kanssa katsastuskonttorilla, ja kysy, että milläs hintaa tän sais kilpiin. Sillä se selviää.
bashan 250 2t (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
can-am outlander 400 -05 (myyty)
honda trx250r 1987 (myyty)
smc 175 (myyty)
Eiköhän tuo systeemi ole ihan direktiiveissä mainittu, ja tyyppihyväksynnän edellytys(?)whisky kirjoitti:Samaa manasin oman tönkijän kanssa aluksiJambbe kirjoitti:Hmm..jaahas, olisin kyllä ajatellut, että jarrut toimivat kuin moottoripyörissä tai edes sillä lailla että jalkajarru vaikuttaa vain taakse ja kahva sekä eteen että taakse.
Mielenkiintoinen ratkaisu, koska en ainakaan itse käyttäny mp:ssä ikinä muuta kuin etujarrua huomattavasti paremman jarrutuntuman takia.Itselläkin ollu useampia pyöriä ja nuo comanchen jarrut tuntu kyllä aluksi järjenvastaiselta. Nyt alkaa jo luonnistuun jarruttaminen, kun on 900 km takana, mutta totuttelua se kyllä vaati....
Eli kaikkien L7E laitteiden jalkajarrun on otettava kaikkiin pyöriin.
Lisäksi on kait oltava seisontajarru, joka on useimmiten toteutettu tuolla käsikahvalla, ja sen lukituksella pohjaan.
Kannattaa sitten tarkistaa lujuusluokka, jatkomutterit on usein jollain 4.2 lujuudella..Tzorbas kirjoitti:PK: En laittanu pultteja mitenkään kiinni napaan. Läpi vaan.
Joku oli tehny kartiomutterit M8 jatkomutterista. http://kauppa.taloon.com/PublishedServi ... -40-58adgj
pätkii kerpele! mistähän päästä tuota alkas kokeilemaan muuttaa... sytkäpuoli ja tulppa on kunnossa bensa tulee suoraa tankista mitää ei oo nyt välissä ku epäilin että hana tai suodatin on tukossa mut ei. suutin on 117.5+powerfiltteri+putki modattu ja crossin kaasukahva... alkaa pätkiä aivan liian aikaisin siis ei kierrä rajottimeen asti eikä sitä myötä kulje sitä mitö pitäs. alakierroksilla ja keskeltä kyllä vääntää hyvin. menee hermo 

nonnii.. tänää sai sitte huolletun/fixatun TL-comsun taas liikenteeseen... oli 300km huollossa..laitettii taakse 225/40 katurenkaat.. parani muuten helvetisti ajaminen, ei täristä yhtään ja tosipaljo tukevampi... sitte putkesta napattiin se "mutka" pois, isompi suutin laitettii ja hana ohitettiin kokonaan.. tuntu kyl vähä pirteemmältä ja äänet ainaski möreemmät
katotaas kui paljo on huolettomia kilsoja edessä.. ainii ja pikku mainostusta viel et Stadissa jos asustelet niin Mopohuolto A.Laantee on asiallinen mesta tossa Sturenkadun ja Hesarin liittymäkohdassa.. Takuuhuolto tuntu pelaavan kivasti.. 


saleee