Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Minä ostin mönkkärini säästö-karit nimisestä kaupasta ja keskinen on maahantuoja. Itse ainakin olen soittanut suoraan keskiselle (gern huolto) ja he ovat tarvitsemani osat postittaneet. Eikä kertaakaan ole edes kysytty vanhoja osia takaisin.
Mulla ainakin riitti, kun sanoin et alapallonivel on väljä. Kysyivät vaan nimen, mönkkärin osto paikan ja päivän ylös.
Eikös siitä takuutodistuksesta mennyt 1kpl kauppiaalle, 1kpl maahantuojalle ja 1kpl itselle. Näin ainakin minun tapauksessa, kun mönkkärin ostin.

Onko kukaan keksinyt korvaavia raidetangonpäitä comancheen? Pientä väljyyttä havaittavissa jokaisessa. :roll:
Ajovaloon tuli modattua H4 polttimo pimeitä syysiltoja varten. Pientä säätöä vaan vaatii tuo lampun korkeussäätö. Omassa ainakin näyttää aivan liian ylös.
mönkijätön
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Eipä kukaan tomittaja ole munkaan vanhojen hajonneiden osien perään kysellyt.
Mitähän he roskiskamalla?
Joutuisivat vielä maksumieheksi kun rahditkin tulis heidän maksettavaksi..

Kaikki pallonivelet ovat tuon vehkeen heikko lenkki :(
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Uno_mas:

Miten laturi riittää polttimolle? Normaali 55/60 wattinenko sulla on? Noitahan on isompia ja pienempiäkin.
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Ei mitään käsitystä laturin tehosta. :oops: On se joka kerta hyvin startannut, vaikka valot päällä on tullu ajettua. Vielä paikallaan alkuperäinen kiinan akku. Ekat pakkaset kun tulee niin epäilen sen "kyykkäävän".
Ihan perus 55/60 wattinen sielä paikallaan on. En uskaltanut laittaa tehokkaampaa polttimoa juurikin tuon laturin ja polttimon tuottaman lämmön takia. Sulaa pian koko umpio. :lol:
mönkijätön
MrLothar
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Elo 2007 22:44
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrLothar »

Tuli ostettua muutama viikko sitten 200cc tieliikenne Comanche, kun huvilani vuokralaiset halusivat vuokrata tieliikennemönkijän ja sellaista ei muuten ollut lähistöllä vuokrattavana. No nyt olen sitten ajellut itsekkin kyseisellä laitteella jonkin verran ja täytyy myöntää että aika pompotin on.
Alkuun olin sitä mieltä että kyseinen mönkijä saa luvan pysyä ihan vakiona, mutta sitten kun erehdyin lukemaan tätä palstaa niin tulin toisiin aatoksiin, toinen syy oli se että takahaarukan ja rungon väliset puslat sanoivat sopimuksensa irti jo 350km ajon jälkeen. Mönkijääni on nyt tehty seuraavat parannukset eli takahaarukan ja rungon väliset puslat on nyt nailoniset, pakoputkesta on poistettu "katalysaattori", kaasuvipua on modifioitu siten että kaasu aukeaa kokonaan, suutin vaihdettu suurempaan, taka-akselin laakeripukkiin laitettu kaksi rasvanippaa taka-akselin laakereiden rasvaamista varten, sen lisäksi poistin takajarrun väljyydet.
Tötterö
6WD
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Syys 2005 09:44

Viesti Kirjoittaja Tötterö »

Miten sitä kaasuvipua modifioidaan?
Kaikki hölöttää siitä muttei kukaan tunnu tietävän mitä tehdä ;)
zorbascreec
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 27 Elo 2007 12:14

Viesti Kirjoittaja zorbascreec »

Laittaisiko joku yhteystietoja comanchen huoltoon pk-seudulle ja/tai gern huollon yhteystiedot?
MrLothar
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Elo 2007 22:44
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrLothar »

Tötterö kirjoitti:Miten sitä kaasuvipua modifioidaan?
Kaikki hölöttää siitä muttei kukaan tunnu tietävän mitä tehdä ;)
No sitä koteloa jonka sisällä kaasuvaijerin yläpään vipu liikkuu hiotaan niin että kaasuvipu mahtuu liikkumaan enemmin, tämä ei kuitenkaan riitä kaasun täydelliseen aukeamiseen eli vivun kotelon hiomisen lisäksi kannattaakin hioa kotelon sisällä liikkuvaa vipua siten että se mahtuu tekemään pidemmän liikkeen.
Avatar
whisky
4WD
Viestit: 162
Liittynyt: 28 Touko 2007 14:10
Paikkakunta: E-Pohjanmaa / Comanche 200 cc TL

Viesti Kirjoittaja whisky »

zorbascreec kirjoitti:Laittaisiko joku yhteystietoja comanchen huoltoon pk-seudulle ja/tai gern huollon yhteystiedot?
06-51007100
MaKat
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 20 Elo 2007 23:38
Mönkijä:: Can-Am Outlander 800xt + 400xt

Viesti Kirjoittaja MaKat »

zorbascreec
LähetäLähetetty: Ma Elo 27, 2007 11:20 am Viestin aihe:
Laittaisiko joku yhteystietoja comanchen huoltoon pk-seudulle ja/tai gern huollon yhteystiedot?

tuolta löytyy.
http://suoratuonti.net/lehti/comanche_h ... ikkeet.pdf :lol:
dille85
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Elo 2007 17:58

suutin

Viesti Kirjoittaja dille85 »

mistähän vois mahdollisesti saada comancheen 200cc suuttimia(espoo helsinki akselilla)?

:?:
MrLothar
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Elo 2007 22:44
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Re: suutin

Viesti Kirjoittaja MrLothar »

dille85 kirjoitti:mistähän vois mahdollisesti saada comancheen 200cc suuttimia(espoo helsinki akselilla)?

:?:
Esimerkiksi Storm Motorista Ruosilankuja 3 F 00390 HELSINKI Puhelin 09-894 6210 Faksi 09-547 1899 www.storm-motor.fi
dille85
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 29 Elo 2007 17:58

Viesti Kirjoittaja dille85 »

onko kukaan laittanut rulla kaasua tollaseen comacheen mikähän sopis
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

noniin nyt on mönkijä entistä ehommassa iskussa tuli taas ongelma...vetoja tuli pirusti lisää mut ei kierrä loppuun asti->vakio ilmanputsarilla alkaa pätkii, powerfiltterillä jo paljo parempi ja kokonaan ilman putsaria kokeilin ni lähestulkoon hyvin kiertää loppuun asti. pitäskö muuttaa suutinta (nyt 117,5) vai kokeilla jotai "kunnon" putsaria? vai mikä neuvoksi? ai niin ja kylmänä lähtee huonosti käyntiin...
MrLothar
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 26 Elo 2007 22:44
Paikkakunta: Mäntyharju
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrLothar »

jalu78 kirjoitti:noniin nyt on mönkijä entistä ehommassa iskussa tuli taas ongelma...vetoja tuli pirusti lisää mut ei kierrä loppuun asti->vakio ilmanputsarilla alkaa pätkii, powerfiltterillä jo paljo parempi ja kokonaan ilman putsaria kokeilin ni lähestulkoon hyvin kiertää loppuun asti. pitäskö muuttaa suutinta (nyt 117,5) vai kokeilla jotai "kunnon" putsaria? vai mikä neuvoksi? ai niin ja kylmänä lähtee huonosti käyntiin...
Tuo vakio ilmanputsarilla alkaa pätkii, powerfiltterillä jo paljo parempi ja kokonaan ilman putsaria kokeilin ni lähestulkoon hyvin kiertää loppuun asti kuulostaa siltä että sinulla olisi liian iso pääsuutin.
Vastaa Viestiin