Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Siinä ei päälisin puolin näy vikaa. Voiko olla et se imuvuoto tulee jostain muualta kuten ilmanputsarista? Mutta kertokaapa joku viisas, että kuuluuko sinne magneetolle tulla öljyä??? Katselin tänään et siel o oikeel alhaal puoliympyrän muotoinen noin sentin korkuinen "reikä" josta öljyä pääsee tuleen vapaasti ku vehjettä heiluttaa.. Kuuluuko se olla vai onko se "kulunut" puhki? Kokeilin samalla pyörittää konetta? siitä magneetosta ja pyörittäessä jostain männän alueelta kuuluu pihinää. Onko normaalia?
Nyt kun kannen irroitin niin venttiileitä en lähde vaihtamaan. Tyydytään vain kanavien ja palotilan muokkaukseen + kiillotukseen.
Se puristusten nosto on tosiaan aika vaikeaa. Mäntä tosiaan ottaa ensin kiinni kanteen ei venttiileihin. Voi olla, että tyydyn 0.5mm kannen laskuun ettei joudu palotilaa niin kovasti vinguttelemaan. Männän kun jostain löytäisi ilman "ammetta" niin sillä puristukset saisikin helposti nousemaan.
Voi kun tossa koneessa se nokka-akseli olisikin kannessa niin sen viitsisi hiotuttaa kireemmäksi. Koko konetta en sentään viitsi purkaa.
Mistä "juhakone" hommasit uuden kannentiivisteen vai kokositko vanhalla tiivisteellä?
Ei sit se ebay:stä tilattu tiivitesarja ollutkaan sopiva.
Ilmeisesti bashanilla on joku toinenkin 200cc kone.
Kaasari mulla olikin tarkotus isompi hommata. Kiinnostaa kovasti mistä porukka on siihen käsitykseen päässyt, että kaasari on 27mm. Ainakin oma on työntömitan mukaan 30mm.
Se puristusten nosto on tosiaan aika vaikeaa. Mäntä tosiaan ottaa ensin kiinni kanteen ei venttiileihin. Voi olla, että tyydyn 0.5mm kannen laskuun ettei joudu palotilaa niin kovasti vinguttelemaan. Männän kun jostain löytäisi ilman "ammetta" niin sillä puristukset saisikin helposti nousemaan.
Voi kun tossa koneessa se nokka-akseli olisikin kannessa niin sen viitsisi hiotuttaa kireemmäksi. Koko konetta en sentään viitsi purkaa.
Mistä "juhakone" hommasit uuden kannentiivisteen vai kokositko vanhalla tiivisteellä?
Ei sit se ebay:stä tilattu tiivitesarja ollutkaan sopiva.


Kaasari mulla olikin tarkotus isompi hommata. Kiinnostaa kovasti mistä porukka on siihen käsitykseen päässyt, että kaasari on 27mm. Ainakin oma on työntömitan mukaan 30mm.
mönkijätön
Jonkin aikaa keskustelupalstaa seuranneena piti nyt rekisteröityä tänne itsekin
Elikkä tuli tuossa kesällä hommattua tommonen kinkkikömpijä tieliikennemallina. Noin 300 km on mittarissa ja on varsin mukavasti kyytiä antunut hintaisekseen peliksi. Vikaakin on ollu; noin 150 km:n jälkeen alko hiipua tehot ja viimein käynti meni niin huonoksi että hyvä ku pysy käynnissä . Kierrosta kun anto niin booas ja meinas sammua, täydellä kaasulla kävi jotenkuten. Huollossa kävi, mitään muuta eivät saaneet aikaseks ku laskua. Tekivät perushuollon eli öljyjen vaihto+venttiilien säätö. Keskiselle laittovat faksia mutta ei kuulemma mitään ollu kuulunu kun kuukauden kuluttua asiaa tiedustelin. Vaihdoin uutta tulppaa ja putsasin kaasaria mutta kun ei niin ei..Nyt kuitenkin on toiminut mainiosti kun löyty pieni suunnittelun kukkanen joka on nyt sitten fiksattu. Ja huoltoon ilmotin asiasta että toimii ja tuskin tarvitsee odotella että siellä enää huollossa käytän. Samalla oli puhetta varaosien saannista; tilasin kesällä rattaan kiinnityslevyn, ei kuulunu siitäkään mitään ja ehdin tekemään sen töissä joten ilmotin että asian voi unohtaa.
Positiivista asiassa on se että moisen sielunelämä jos sitä nyt on, tuli ainakin tutummaksi.
Ja sitten offtopikkina; mainio palsta tämä, parannuksia on tullut tehtyä täältä saatujen vihjeiden perusteella ja ajettavuus on nyt aivan eri luokkaa kuin pakasta vedettynä.(madallettu, kulmat säädetty, renkaat keskitetty, rattaita vaihdettu, niveliä muutettu)

Positiivista asiassa on se että moisen sielunelämä jos sitä nyt on, tuli ainakin tutummaksi.
Ja sitten offtopikkina; mainio palsta tämä, parannuksia on tullut tehtyä täältä saatujen vihjeiden perusteella ja ajettavuus on nyt aivan eri luokkaa kuin pakasta vedettynä.(madallettu, kulmat säädetty, renkaat keskitetty, rattaita vaihdettu, niveliä muutettu)
Comanche 200 tl
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Mukavaa, että olen löytänyt laitteesta sielun
Myös kiva kuulla, että palstasta on ollut apua harrastusponnisteluissa.

Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tuo magneeton öljy on ihan normaalia, ei vaikuta käyntiin millään lailla. Elikkä vikaan viitaten, ensin oli kova epäilys sytytyspuolen viasta kun vaikutti siltä että pätkii sytytystä kierroksilla mutta se puoli olikin ihan kunnossa. Samoin peräpäästä löytyvää sulaketta ja sen kosketushäiriötä epäilin mutta sekin oli ok. Ja sitten se syyllinen löyty ihan itsekseen kun mietin että mitä oli tehty ennen vian ilmenemistä. Eli vikahan ilmeni sen jälkeen kun vaihdoin koneeseen öljyt. Jo ennen öljyjen vaihtoa ihmetystä aiheutti se että miksi koneessa on öljyä vaan alarajaan asti. Noh öljyähän pitää olla ihan varalta ylärajaan asti ja sen jälkeenhän käyntihäiriöt ilmeni. Koneessahan on olevinaan hieno huohotusjärjestelmä joka imee alakerran höyryt ilmanputsariin. Kun koneeseen laittaa öljyä tikun ylärajaan ja konetta kierrättää niin koneesta tulee näköjään oikea kunnon mehulinko jolloin öljy nousee putkea pitkin ilmanputsariin ja sitä kautta koneeseen. Käyntihäiriö johtuu kaasarin tukkeutumisesta koska öljy tukkii joitakin kanavia. Ja eihän se öljy bensan sekaan muutenkaan kuulu, vaikeuttaa vaan palamista. Vika näkyi myös öljyisenä ilmanputsarina, toki sen kuuluu hieman öljyinen olla mutta ei kuitenkaan niin öljyinen että siitä valuu öljy kun sen irrottaa. Wihosella ja keskisellä eivät tuntuneet tietävän asiasta höykösen pöläystä, ilmeiseti eivät vaan ole vielä asiaa hoksanneet. Ja huollossa täällä joensuussa eivät myöskään tienneet, yhden kömpijän olivat jopa laittaneet vaihtoon samanlaisen vian takia kun eivät olleet saaneet vikaa selville. Omastani korjasin tuon suunnittelun kukkasen siten että otin ilmanputsarin päästä sen letkun irti ja nostin jatkoletkulla tankin viereen eli hengittää nyt suoraan ulos, sen jälkeen onkin toiminut kuin junan vessa. Ilmanputsarin automaattista öljyämisominaustuutta ei tietenkään enää ole mutta eipä tarvitsekaan olla
Ja kunhan takuuaika menee umpeen niin tuo koneen päällä oleva liitos menee tukkoon ja venttiilikopan kanteen tulee uusi liitos josta tämä huohotusputki vedetään ilmanputsatrille jolloin koneen kaasut menee kaasarin kautta koneeseen ja päästömääräykset täyttävä huohotusjärjestelmä on taas katsastusta silmällä pitäen kunnossa. Toivottavasti tästä saa jotakin tolkkua ja jotakin apua on muille laitteen omistajille. Huollon, jälleenmyynnin ja maahantuojan edustajille ei voi kun antaa risuja välinpitämättömyydestä sekä niinkin yksinkertaisen laitteen kuin tämän kömpijän sielunelämän tuntemattomuudesta. Onneksi on joskus 15 vuotta sitten tullu mopojen kanssa pelattua ettei käsien likaaminen ollu vaivalloista, tuli meinaan jonkun aikaa purettua ja kasattua tuota kömpijää.

Comanche 200 tl
- tempputomi
- 6WD
- Viestit: 810
- Liittynyt: 03 Huhti 2007 16:59
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... &start=210
rmax, tule mukaan ajeleman....
rmax, tule mukaan ajeleman....
Tuohon öljyn määrän tarkistukseen; pohjaan on korkki kierretty ennen tarkistusta eli oikea määrä siellä on. Tuota ajelutopikkia joskus seurasinkin, täytynee katsella josko sitä joku kerta ehtisi.
Vähän ollu tässä mielessä josko laittas tuon kömpijän myyntiin ja isompaa sitten kattelis, pääsin tuossa pollea kokeilemaan.. 


Comanche 200 tl
Pitää käydä illal kokeileen, ite oon ainakin ajanu sellai koko aja et o liikaa öljyä. 450kilometriähä se kesti hyvin. Siinä koneesta lähtevässä huohotin putkessa on sellane musta mötikkä, niin kummin päin se pitää olla? Eli se leveämpi osa koneeseen päin vai poispäin? Tyhmiä kyselen mut ei muista 100% varmaks ja ei o ohjekirjoja.
Viimeksi muokannut eltore, 11 Syys 2007 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.