Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

juuso69 kirjoitti:350 suzuki dr:n etuhamppi passaa. kaks piikkiä pienempi on sopiva, lähtee eri malliin kuin vakiolla ja kulkee yhtä lujaa.
Loisto homma jos pelittää! On tosiaan laittaneet ihmevälitykset vehkeeseen. ykkösellä kyllä menee mistä vaan, mutta kakkosella on hyytymässä turhan helposti.
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

Tietääkö kukaan onko 300 crossiin tarjolla jo tehoputkea?
Mr.RedEye
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:24
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mr.RedEye »

ei varmaan ole tarjolla putkea.otat pois putken,vingulla täräytät hitsinöölit pois.sitten lasket niiden kahden putken pinta-alan ja vertaat sitä siihen missä putket yhdistyy ja menee änkkäriin.on meinaan pienempi siitä kohtaa.sitten leikkaa ja liimaa migillä isompi yhdysputki,niin ei ahista ihan niin paljoa.
Toisaalta,eipä ne pakokanavatkaan ole mitkään hirveen isot.niitä kun porttaat,niin avot.
jope
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Syys 2007 22:23
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jope »

morjes! itellä tollai bombercat 300. tää nyt ei virittämisee liity millää tapaa mut osaisko joku sanoo mist sais hommattua tuntimittarin... tietäis vähän ajoaikoja. ja sit et mitä öljyä tuol konees kannattaa käyttää?
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

Veikkaisimpa että 10w40 ja mielellään mineraaliöljyä, tai synteettistä jossa on joku ihmeen lisäaine kytkimelle, ei kestä tuon koneen kytkin synteettistä öljyä kauheen hyvin vaan rupee luistamaan, tai siis ainakaan sen koneen josta tuo on kopioitu.
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
jope
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Syys 2007 22:23
Paikkakunta: helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jope »

ok! kiitti vaa!
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

Mulle möivät varaosaliikkeessä Motulin 10w40 Quad öljyä, jossa on kytkimen lisäaine mukana. Myyjällä oli pihassa itelläänkin mönkkäri ja sano käyttävänsä samaa tahnaa. 4l putelin hinta tais olla 35 euroo. Kalliimpiakin oli tarjolla mutta tota suositteli.
myllan
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2007 13:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja myllan »

Eli tässä virityksiä:
- 150 pääsuutin
- Ilmanputsarin imuaukosta kumikaula pois+lisäreikiä
- Kantta laskettu n 1.0 mm
- Imu/pako kanavat avarrettu
- 12 piikkinen eturatas.

Muuta:
- Paremmat jarrupalat (Polaris)
- Ketjut (Omat on ihan paskat)
- Takahaarukkaan sorvattu oikeankokoiset puslat ja haarukka linjattu+rasvanipat.

Viikonloppuna olisi tarkoitus mennä montulle testaamaan oliko tuosta kannen viilailusta mitään hyötyä.
Mr.RedEye
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:24
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mr.RedEye »

puristus suhteen nostoa kannattaa harkita myös.vakio puristuksiltaan sehän on semmonen maamoottori.. sinne kympin paremmalle puolelle kun saa nostettua,niin varmasti laulais. nokka-akselikin saattapi alkaa rajoittamaan jossain vaiheessa,kun riittävästi virittää.

kerro ihmeessä miten kannen porttaus auttoi.odotetaan :D

edittiä. olihan sulla rutut noussut kun oli milli laskettu: :D
myllan
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Elo 2007 13:34
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja myllan »

En sitten viime viikonloppuna kerennyt kummemin testailemaan. Mitä nyt vähän pihassa pyörimään. Ala vääntöä on tullut lisää. Kierrosherkkyys ei paljoa parantunut.
Pakosarjat kannattaa vetää juuresta poikki ja oikaista, niin ei vuoda. Jos vuotaa niin paukuttelee putkeen inhottavasti ja tuskin venttiilitkään siitä tykkää.
Yritän nyt sunnuntaina ehtiä montulle, jossa näkee todelliset vaikutukset.
Niin hyvät kuin huonot....
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

Kaasarin neulaa nostamalla saa kiertämään vähän paremmin. On yksinkertainen temppu kun siirtää vaan neulan lukkoprikkaa alemmas.
mönkkäri55
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01

Viesti Kirjoittaja mönkkäri55 »

saako tollaseen comanche cross 300 katurenkaita paljokohan maksais onko kukaan ostanu?mitä makso? sais olla jokku max 300-350 e renkaat

renkaissa sais olla kumminki pikkusen kuviotakin ettei ihan sileet oo 200 comanches on olla kenda speedracerit ja on ollu hyvät mutta 300 ei sovi kendan speedracerit taaksa :( :(

entä minkätakia comanchen sylinteristä lähtee kaksi putkea? :D
Mr.RedEye
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Syys 2007 17:24
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Mr.RedEye »

sen takia sieltä lähteepi kaks putkea kun on neliventtiilikansi.
mönkkäri55
3WD
Viestit: 87
Liittynyt: 23 Touko 2007 16:01

Viesti Kirjoittaja mönkkäri55 »

Minkä kokoinen pääsuutin mahtaa comanche 300 crossissa tehtaan jäljiltä olla?Olisiko isompi(koko?)suutin parempi? Mikä suutin sopii (5mm/6mm,mikuni/keihin)? Mistä saa?
Entä neulan nosto :?:
bomber_cat
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:09
Paikkakunta: 06-area

Viesti Kirjoittaja bomber_cat »

^ Ookko lukenu tuota comanche 200 vs 300 topiccia, minkä oot ite alottanu 8) . http://keskustelu.sammysatv.com/viewtopic.php?t=10875
Bomber Cat 300cc
Vastaa Viestiin