Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
hätäpätä
nyt on kauhea huoli murhe. hawaiki heittää kesken ajon vaihteen vapaalle ja sitten kun yrittää laittaa vaihdetta silmään niin se on hypännyt neloseen. mistä moinen heitto johtuu? sama kun laittaa vapaan päälle ja hyppää itse pois ni hetken päästä könki sammuu ja sammumisen syy on vaihteen päälle meneminen. onko laatikko kökkönä vai jotain säätöä?
ei ole elämää jollei ole lentänyt tangon yli
VASKIN!! Yritänpä kertoa nyt jotenkin simppelisti miten sen kolinan saa pois. Sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun oot purkamassa jarrua että mihin tulee mikäkin osa. NOh kokeillaan selventää.
- Taka akselista ota irti iso lukitin "mutteri" mikä pitää paikallaan koko perää. (se on siinä oikean takarenkaan ja jarru levyn välissä). Siirrä sen alla olevaa lukitin rengasta myös oikeaan takarenkaan suuntaan pois tieltä.
- Irroita jarrusatula (muistaakseni 3 pultilla kiinni)
- Jarru levystä hieman vasemmalle mentäessä vastaan tulee iso messingin värinen levy mikä oikeastaan pitää paikallaan koko jarru systeemiä. Heiluta sitä niin tunnet pienen klapin. (tästä johtuu ne jarrujen kamalat kolinat)
-Sen edessä on iso lukitin rengas, ota se pois.
- Leikkaa alumiini juomatölkistä sopivan levyinen siivu, jonka laitat sen kolisevan osan väliin ja naputtelet sen paikalleen.
PRKL vaikee selittää pelkällä tekstillä olispa itellä ees yks kuva niin olis paljon helpompaa.
Toimenpide on kuitenkin aika yksinkertainen. Osaat varmasti jos oot kerran esim rullakaasun ja kahvalämppärit osannu. Helppoa.
Huomaat kyllä viimeistään purku vaiheessa mikä osa kolisee ja mitä pitää ottaa irti.
- Taka akselista ota irti iso lukitin "mutteri" mikä pitää paikallaan koko perää. (se on siinä oikean takarenkaan ja jarru levyn välissä). Siirrä sen alla olevaa lukitin rengasta myös oikeaan takarenkaan suuntaan pois tieltä.
- Irroita jarrusatula (muistaakseni 3 pultilla kiinni)
- Jarru levystä hieman vasemmalle mentäessä vastaan tulee iso messingin värinen levy mikä oikeastaan pitää paikallaan koko jarru systeemiä. Heiluta sitä niin tunnet pienen klapin. (tästä johtuu ne jarrujen kamalat kolinat)
-Sen edessä on iso lukitin rengas, ota se pois.
- Leikkaa alumiini juomatölkistä sopivan levyinen siivu, jonka laitat sen kolisevan osan väliin ja naputtelet sen paikalleen.
PRKL vaikee selittää pelkällä tekstillä olispa itellä ees yks kuva niin olis paljon helpompaa.
Toimenpide on kuitenkin aika yksinkertainen. Osaat varmasti jos oot kerran esim rullakaasun ja kahvalämppärit osannu. Helppoa.
Huomaat kyllä viimeistään purku vaiheessa mikä osa kolisee ja mitä pitää ottaa irti.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Kiitos. Pitää testailla. Nyt tuli vaan murheeksi että alko bensatankki vuotamaanVASKIN!! Yritänpä kertoa nyt jotenkin simppelisti miten sen kolinan saa pois. Sen huomaa viimeistään siinä vaiheessa kun oot purkamassa jarrua että mihin tulee mikäkin osa. NOh kokeillaan selventää.
- Taka akselista ota irti iso lukitin "mutteri" mikä pitää paikallaan koko perää. (se on siinä oikean takarenkaan ja jarru levyn välissä). Siirrä sen alla olevaa lukitin rengasta myös oikeaan takarenkaan suuntaan pois tieltä.
- Irroita jarrusatula (muistaakseni 3 pultilla kiinni)
- Jarru levystä hieman vasemmalle mentäessä vastaan tulee iso messingin värinen levy mikä oikeastaan pitää paikallaan koko jarru systeemiä. Heiluta sitä niin tunnet pienen klapin. (tästä johtuu ne jarrujen kamalat kolinat)
-Sen edessä on iso lukitin rengas, ota se pois.
- Leikkaa alumiini juomatölkistä sopivan levyinen siivu, jonka laitat sen kolisevan osan väliin ja naputtelet sen paikalleen.
PRKL vaikee selittää pelkällä tekstillä olispa itellä ees yks kuva niin olis paljon helpompaa.
Toimenpide on kuitenkin aika yksinkertainen. Osaat varmasti jos oot kerran esim rullakaasun ja kahvalämppärit osannu. Helppoa.
Huomaat kyllä viimeistään purku vaiheessa mikä osa kolisee ja mitä pitää ottaa irti.

just vaihdoin.. Motulilta tuli markkinoille uus 15w40 mönkijöille tarkoitettu öljy. kallista kuin mikä mutta kokeillaan. sitä ennen käytin valvolinen 10w40 4t öljyä. Hyvin pelittänyt. kyllä talvea varten olis hyvä tuota viskositeettia vähän laskea. ei mee niin jäykäks tuo öljy ja rupee voitelee nopeemmin. eli 10w40 suosittelisin talviöljyksi.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
ilmansuodatin
ajattelin tuossa ruveta power filsun tilaa tai piper crossin kumpi parempi olisko tuo piper cross parempi ja minkälaista mallia suosittelette ja mikähän oli se kaulan halkaisia kun ei muista enää



ex cpi xs250
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
ex Comanche cross 200cc
http://kuvablogi.com/blog/28959/
http://www.villenrengasjakone.fi/
Tuli
nyt sitten vihdoin ja viimein räpellettyä noiden ylätukivarsien kanssa. Kahteen laitoin 10mm ja kahteen 12mm Caster kulmaa taaksepäin. Ajettavuus parani 100%. Vielä en osaa sanoa kumpi parempi, mutta tuntuis toi 12mm pelittävän pikkasen paremmin. Aloitin noiden pallonivelien vaihtamisen myös. Kokeilin ensin Bemarin, mutta kartio oli väärä. Sitten kokeilin Mesen124 korin ja VW Transportterin niveliä. Transportteri oli helpoin laittaa, mutta camper kulma jää väkisin negatiiviseksi. Toi mesen nivel on nyt sitten valittuna. Tosin siihenkin joutuu tekemään jenkat niin pitkälle kuin pystyy. Vasta yksi on asennettuna ja puolentoista viikon päästä asennan loput paikalleen ja katson pääseekö positiiviseen camper kulmaan. Vielä kun noi renkaat vaihtais niin avot.[/b]
Missä haisee bensa, siellä on kivaa!
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Maalis 2007 17:01
^Eli otitko siis siitä takimmaisesta varresta 10mm siivun pois?
Viimeksi muokannut benbudunen, 03 Marras 2007 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No hei Benbudunen!
Tein ensin jikin että sain pysymään kulmat samana. Sit kummatkin puolet auki. Jos otat palan pois välistä, niin se käy liian lyhyeksi. Pistä viilapenkkin mieluummin puslapäästä ja lyö pikkasen. Kattele välillä kulmat ja lopuksi jikissä katsot lopullisen mm määrän. Sit vaan tinataan yhteen. Mun Jiki vapautuu ehkä reilun viikon päästä?
Missä haisee bensa, siellä on kivaa!
-
- 6WD
- Viestit: 453
- Liittynyt: 22 Syys 2007 15:07
- Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa
- Paikkakunta: Lahti
Meinasin jonkinlaisen vapaavirtaussuodattimen / powerfiltterin tms.
tilata www.moposport.fi :stä.
Minkäskokoinen "reikä" kaasarista menee ilmanputsariin? Eli minkäkokoinen tuon ilmansuodattimen pitäis olla? Ja pitäiskö olla joku tietty malli sikäli, et mahtuis joku suoja talvea jne. varten suodattimen ympärille. Kuitenki varmaan sillai ettei estä tehokasta suodattimen toimintaa
Joo, ja yritin hakua käyttää...

Minkäskokoinen "reikä" kaasarista menee ilmanputsariin? Eli minkäkokoinen tuon ilmansuodattimen pitäis olla? Ja pitäiskö olla joku tietty malli sikäli, et mahtuis joku suoja talvea jne. varten suodattimen ympärille. Kuitenki varmaan sillai ettei estä tehokasta suodattimen toimintaa

Joo, ja yritin hakua käyttää...

Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.