Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Jippanen
Tracks
Mönkijä:: 2 rengasta

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Kyllä oli hieno ajaa kun oli pari päivää lunta ja jäätä..Jäällä kun ajo vähä yli puolen kaasun n.45 ja paino kaasun pohjaan niin kivasti löi tyhjää.Vähän aika sitten noi auraus kulmatkin säädettiin niin paljon paremipi ajaa nykyää!
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Uno_mas
4WD

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Oli kyllä komeeta, kun lunta tuli. Ei tunnu nappula kendatkaan mitenkään älyttömästi pitävän. Joka vaihteella tarjosi perää sivulle. :lol:

Tuli talvea varten laitettua lisävalot comancheen. Lisävaloissa vaan on 55w polttimot eikä taida sähkö riittää, jos pitempään pitkillä ajelee.
Löytyykö mistään 35w H3 polttimoita?
mönkijätön
benbudunen
Noppeli

Viesti Kirjoittaja benbudunen »

Kuinka ootte laittanu niitä mesen raidetangonpäitä ylätukivarteen ku se mesen oma on 14mm kierteellä ja vakio on ensin 14mm ja sit suurenee lopus ni ootteko tehny jonkun holkin siihen päälle et tulee tukeva?
Uno_mas
4WD

Löysinkin polttimot ihan itse. Autosähkö firmasta tampereelta.
mönkijätön
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Uno_mas kirjoitti:Löysinkin polttimot ihan itse. Autosähkö firmasta tampereelta.
Löysit 35W:n H3:sia? Itse en ole löytänyt. 35/35W:n H-neloset ovatkin helpompi pala.
Uno_mas
4WD

http://www.jaoy.com/
Tuolta H3:t löysin. Oli vielä hyllyssä ettei tarvinnut tilata. Myyjä kyllä puheli ettei ainakaan häneltä tommosia oo kukaan ennen ostanut. :lol:
Jospa se virta riittäisi sitten noilla 35w polttimoilla, kun kahdella 55w ei riittänyt.
mönkijätön
ukimasa
Noppeli

Terska!

Viesti Kirjoittaja ukimasa »

Onkos joku tutkinut noi alapallonivelsysteemin. Ilmeisesti hitsattu/prässätty? Mitenkä vois vaihtaa uudet tilalle sitten kun kulahtaa? Siis 200TL
Missä haisee bensa, siellä on kivaa!
X-Race
6WD
Viesti:

Re: Terska!

ukimasa kirjoitti:Onkos joku tutkinut noi alapallonivelsysteemin. Ilmeisesti hitsattu/prässätty? Mitenkä vois vaihtaa uudet tilalle sitten kun kulahtaa? Siis 200TL
Löytyy haulla juttua. Jokuset ovat niitä vaihdelleet ja jopa alkuperäisiä parannelleet.
kodE
6WD
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa

Viesti Kirjoittaja kodE »

Mulla on pienoinen onkelma takapyörien suhteen:
Omituisesti vain toinen takapyöristä aina akselipultin suhteen löystyy ajossa, ja siinä on nyt ihan se vakiona ollu hahlollinen mutteri missä on se sokka ollu. Ootteko nylokkia vaihtanu noihinki vai tuolla sokkasysteemillä?
Ku nytki huomas löystymistä jo n. 1km ajon jälkeen... Huomas että pientä klappia oli ku rengasta sivusuunnassa heilutti. No kiristämällähän siitä selvis mut oiskohan just esm. nylokki varmempi?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
benbudunen
Noppeli

Viesti Kirjoittaja benbudunen »

Onko muilla sellasta vikaa vaik on uusi bensansuodin ja hana poistettu niin silti on suodatin melkein tyhjä, hetken kun ajaa kaasu pohjassa niin sammuu eikä saa bentsiiniä?
X-Race
6WD
Viesti:

Alkuperäinen suodatin ja hana ovat ihan soivia pelejä. Kannattaa ennemmin ehkäistä ilmalukkojen syntymistä poistamalla turhat sentit letkusta ja ylimääräiset nousut matkalta. Letku on silti paskaa värkkiä eli vaihtoon vaan.
rammer
4WD

Viesti Kirjoittaja rammer »

itte vaihdoin isomman bensafilsun ja paksumman letkun lähtemään tankilta. bensa hanaa ei ole tällähetkellä välissä. letkuja on myös lyhennetty hieman. Ei ole sen jälkeen ollut ongelmaa bensan saannin kanssa.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
kodE
6WD
Mönkijä:: Polaris SP500efi -09 EU-raksa

Viesti Kirjoittaja kodE »

kodE kirjoitti: Ku nytki huomas löystymistä jo n. 1km ajon jälkeen... Huomas että pientä klappia oli ku rengasta sivusuunnassa heilutti. No kiristämällähän siitä selvis mut oiskohan just esm. nylokki varmempi?
itse itseäni lainaten... mutta siis ongelma on seuraavanlainen:

tuo mutterin hahlo ei vaan satu kohdalleen jos sen mutterin kiristää tiukalle... laitoin nyt siihen lukkosokan, ja jotta hahlot ja reijät osuisivat kohdalleen ei mutteria saa kiristää ihan tiukalle.

Joten kumpi:

- hahlollinen mutteri hieman löysälle, jolloin sokka mahtuu läpi ja tällöin on siis hieman klappia renkaassa

VAI

- hahlollinen mutteri kunnon kireydelle - tällöin ei voi laittaa lukkosokkaa koska hahlot/reiät eivät satu kohdalleen. Mutta ei ole myöskään yhtään klappia renkaassa

kumpaa suosittelisitte?
Ajoneuvona Polaris Urheilumies 500satanen Euroopan Unioni-tractor vuosimalli: Kyllä.
Uno_mas
4WD

Kyllä mä ainakin olen saanut sen mutterin sopivasti kiinni, että saa sokan ja mutteri on tiukassa. Onhan siinä akselissa 2 vaihtoehtoo sokan laittoon, jos toinen reikä ei osu hahlojen kanssa kohdalleen. Sitten kun laitat vielä kierrelukitetta väliin niin luulis pysyvän. Ainakin mulla on pysynyt.
mönkijätön
edviina
2WD
Mönkijä:: BomberCat

Viesti Kirjoittaja edviina »

Kyllä olihienoa käydä sunnuntaina ajelemassa pellolla ja maastosa pitkästä aikaa. Todellakin kyl yllätyin maasto ominaisuuksista. En olisi uskonut et pelkällä takavedolla olis päässy niin isoista ja syvistä mutalammikoista. Nyt on kyl mönkkäri sen näköinen et olis pesun tarpeessa. Uskaltaakohan ihan painepesurilla laskea vai pitääkö olla hellempi?
Vastaa Viestiin