Comanche 200cc (Uusi vs käytetty)

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Comanche 200cc (Uusi vs käytetty)

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Hakusessa on comanche 200cc tl. En sitten millään osaa päättää kumpi olisi "parempi" ostos. Käytetyllä on ajettu ~250km ja plussat/miinukset olisi seuraavat.

Miinukset:
- Mittaristo kertaalleen vaihdettu, uusikin temppuilee (mitä maksaa uusi)
- takaiskari lonksuu kun nostaa perästä (madallettu, onko korjattavissa?)
- Ilmeisesti saanut rallia heti ensi metreiltä
- katteet osittain rikki
- Venttiilit nakuttaa mielestäni aika kovin (säätö ~50€)
- ei takuuta jäljellä

Plussat
+ etulaakerit vaihdettu parempiin
+ uusi parempi akku (jos starttaisi jopa pakkasilla)
+ juuri tehty öljynvaihtohuolto
+hinta ~1100€

Kumpaan kokeneemmat kallistuisi jos uuden saisi madallettuna ym. säädettynä 1600€.

Onko osat yleensä minkä hintaisia saako tuon ~500€ säästön tuhlattua jos vanhasta alkaa levitä osia enemmänkin? Toki uuteenkin pitänee investoida ainakin parempi akku ~35€, pallonivelet mersun versioon (käynee suoraan modaamatta?)

Onko noissa eka huolto 300km vaiko 1000km? riippuu mistä kysyy? Meneekö venttiilin nakutussäätö takuuseen vai omaan piikkiin? Ei sen kuitenkaan luulisi olevan "normaalia" muutaman sadan kilometrin jälkeen..
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Osta ennemmin uusi..
Kyllä se vaan niin on että osaa menee uutena rikki noista aika paljon ja sit on kivaa kun on takuu johon turvata.. ei mee heti kaikki mahdolliset valmistusviat omasta pussista.
Kannattaa ehdottomasti ostaa uutena ja sit itte rakennella/korjailla se heti sellaiseks kun haluaa.. Tietääpähän samalla mitä siihen on tehty.
oma on jotain 1300km ajettu ja on siihen aika paljon saanut näpertää..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

ainiin ja toistaiseksi noihin ei oikeen saa osia kuin maahantuojalta.. eli osien saanti on hieman hankalaa ja hidasta.. Sen takia suosittelen myös ostamaan uuden pelin.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

rammer kirjoitti:Osta ennemmin uusi..
ei mee heti kaikki mahdolliset valmistusviat omasta pussista.
Kannattaa ehdottomasti ostaa uutena ja sit itte rakennella/korjailla se heti sellaiseks kun haluaa.. ... ja on siihen aika paljon saanut näpertää..
Sitähän tässä on mietitty että ilmeisesti suurin osa omistajista ovat ITSE rakennelleet/korjailleet haluamaansa kuntoon ja ostaneet omalla rahalla parempaa osaa tilalle. Eikai se maahantuojakaan niitä osia kustanna :)

Eli onko järkeä ostaa uusi ja sitten korjailla omilla osilla jos vähän ajetun saa 1/3 halvemmalla.

Yleisimpiä vikoja mitä olette itse korjailleet?
- pallonivelet
- pyöränlaakerit
- pakoputken kiinnitys
- mitä muuta

ja mitä olette laittaneet/korjauttaneet valmistajan piikkiin?
- vuotava bensatankki
- perän laakerit (onko ongelma myös näissä uudemmissa malleissa -07)
- mittaristo
- mitä muuta

Onko noi viat yleensä tulleet millä kilometreillä?
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

monia vikoja voi ennakoida. Mm. tankin vuotaminen ja jäähdyttimen kennon vuotamisen aion itse estää leikkaamalla sopivaa kumia kiinnityksien väliin, jotain polkupyörän sisäkumia tms.
Perään olin laittamassa rasvanippaa, mutta täällä kommentoitiin ettei tarvi ja myyjäkin sanoi saaneensa maahantuojalta ohjeen ettei uusiin tarvita, rakenne on kait muuttunut jollain tapaa. Niintai näin, eihän ne uudet laakerit sitten kauhean paljoa maksa, että ajattelin itse ajaa niin kauan kun kestää ja sitten katsoa miltä se näyttää.
Eilen käänsin renkaat ja kiristin navat, kruunumutteri oli toisella puolella vähän löysä, pientä klappia oli navassa, oletan ettei siitä haittaa ole vaikka tuon on kiristetty niin ettei klappaa?
Mutta kysymykseen, uusi on aina uusi, ja kun tietää miten moni näitä kohtelee, niin kyllä ostaisin ja ostin uuden, hintaero on pieni, ja nämä on sellasta kuttaperkkaa että hajoaa kyllä jos väärin kohtelee.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

- takaiskari lonksuu kun nostaa perästä (madallettu, onko korjattavissa?)

se korjaantuu sillä että kiristää jousta sillä kiristäjällä joka on jousen yläpuolella, kolina ei ole kuitenkaa vaarallista, enemmän epämiellyttävää, mutta ajaessa ei vaikuta.
Bashan TL 200cc
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

Yleisimpiä vikoja mitä olette itse korjailleet?
- pallonivelet
- pyöränlaakerit
- pakoputken kiinnitys
- mitä muuta

ja mitä olette laittaneet/korjauttaneet valmistajan piikkiin?
- vuotava bensatankki
- perän laakerit (onko ongelma myös näissä uudemmissa malleissa -07)
- mittaristo
- mitä muuta

Onko noi viat yleensä tulleet millä kilometreillä?
Oma vehje on 07 vuoden tl malli ja ainoaa korjattavaa ollut vaihdevivun vahvistaminen koska se on niin hepposta ettei muuten kestä ja bensaletkun jouduin tilaamaan uuden koska vanha suli osuessaan putkeen. kokonaisuutenaan vehje on kestäny tosi hyvin koska en sillä mitään rallia ole edes yrittänyt ajella, enkä temppuillut mikä suurimmaks rasittaa tuon vehkeen osia.
Bashan TL 200cc
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Itse en ole ostanut uusia parempia osia... takavalo led malliseen ja bensaletkut+filtteri+tulppa.
Takuun alaisia osia onkin sitten vaihdettu jonkun verran enemmän.
Laakerit on kestäny hyvin (pois lukien oikea etunapa joka hajos kokonaan)
Bensatankin korkki, takaiskari, eturengas ja vanne, mittaristo ja sellasta pientä. Mutta edelleenkin pysyn kannassani että osta mielummin uusi niin saatpahan ainakin hajoavat osat takuuna.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

No kävin tänään hakemassa uuden pelin :). Hissukseen köröttelin kotia ja huomasin heti että hytkyttää aika paljon. Olisko renkaat/vanteet soikeat kun tuntuu olevan aika yleistä vai voisko saada tasapainottamalla kuntoon (vai eikö vanteita ole "keskitetty" kunnolla)? Tuossa viassa maahantuoja on ilmeisesti tullut hyvin vastaan eli uutta rengasta tilalle.?
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

Mikse kirjoitti:No kävin tänään hakemassa uuden pelin :). Hissukseen köröttelin kotia ja huomasin heti että hytkyttää aika paljon. Olisko renkaat/vanteet soikeat kun tuntuu olevan aika yleistä vai voisko saada tasapainottamalla kuntoon (vai eikö vanteita ole "keskitetty" kunnolla)? Tuossa viassa maahantuoja on ilmeisesti tullut hyvin vastaan eli uutta rengasta tilalle.?
Uudet renkaat on joillain auttanu, joillain on joutunu taas navoille tekeen jotain, jotkut on tehny/ostanu jotain kiinnitys adaptereita, mutta tarkista rengas paineet ensimmäisenä. sitte suositeltavaa ostaa jokaiseen renkaaseen uudet laadukkaat mutterit m8 normaali kierre ja taakse m10 tiuha kirteet ja laitat ne kiinni sitte kannattaa tarkistaa kruunuruuvin kireys, joillain seki on kuulema falskannu vähän, mikä sitten aiheuttaa pientä hytkytystä.
Bashan TL 200cc
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Tutkiskelin ja pyörittelin vähän noita eturenkaita niin molemmat vanteet ovat soikeat. Pitääpä lähteä kinuamaan uusia tilalle... Sitten huomasin että molemmat eturenkaat nitisee pyöritettäessä ja yritin kuullostella että mistä ääni kuuluu niin tuntuu että tulisi laakereista, eipä oikeestaan muuta vaihtoehtoa. Ajattelin vaihtaa nuo samaan syssyyn jos/kun vanteet menee vaihtoon niin minkälaiset laakerit (tyyppi/mallimerkintä) noihin käy?
ville s
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:48
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja ville s »

ite mietin kanssa ostaisinko käytetyn vai uuden.

ostin sitten käytetyn ajattelin et pääsisin helpommalla,kun siihen oli jo tehty isompi kaasari,putki,etupään nivelet,madallus,katurenkaat.

mut kun sitä vähän aikaa katteli ni huomas et ois voinu ite tehä asiat pikkusen erilailla.

taitaa joutua kumminkin tekeen kaikki uusiksi oman mielen mukaan.

no parin viikon sisään sit tietää et kaduttaako ku ei ostanut uutta.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Tuolla on apuja noihin perus korjauksiin.. löytyy myös laakerin koot jne..
http://bashan-atv.com/
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mites noiden asiapaperien kanssa uuden koneen rekisteröinnissä? Sain yhden paperin mukaan, aken joku lappu. Toisen lapun piti saapua maahantuojalta, mutta maanantaiksi luvattiin ja vielä on jossain, onko mahdollista että tässä on jotain ongelmaa enkä mä saa tota kilpiin? Tänään soitan myyjäliikkeeseen ja kysyn uudelleen missä paprut viipyy.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

hmm mä ainakin sain kaikki paperit heti mukaan.. marssin seuraavana päivänä katsastuskonttorille ja laitoin kilpiin.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Vastaa Viestiin