Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
tarkoitatko oikealla paikalla tuota ilmanputsaria vai kannattaako se tosiaan laittaa vaan maahan osottamaan? Mikä se mötikkä siinä välissä on? Samanlainen o etupäässä jossain letkussa jota en vielä keksinyt että mikä se on?
Akku on muuten aika hölmösti, luulis että menee herkästi oikariin, laitoin kanteen sähköteippiä varmuuden vuoksi.
Akku on muuten aika hölmösti, luulis että menee herkästi oikariin, laitoin kanteen sähköteippiä varmuuden vuoksi.
oli bensansuodatin huono, vuoti, onneksi löytyi bilteman laatua tilalle. Kun tossa ajelin tiellä, niin kovemmassa vauhdissa kuuluu joku napsuva ääni toisinaan jostain, en oikein potta päässä saanut selville mistä.
Lisäksi takajarru laahaa aika paljon, voiko sitä jotenkin säätää?
Eikö se ole parempi johtaa huohotus suoraan maahan kuin ilmanputsariin?
Miten vaikea tuon kaasun vaihtaminen rullakaasuun on? Riittääkö että saman vaijerin kiinnittää rullan mekanismiin ja ottaa peukkumekanismin pois?
Lisäksi takajarru laahaa aika paljon, voiko sitä jotenkin säätää?
Eikö se ole parempi johtaa huohotus suoraan maahan kuin ilmanputsariin?
Miten vaikea tuon kaasun vaihtaminen rullakaasuun on? Riittääkö että saman vaijerin kiinnittää rullan mekanismiin ja ottaa peukkumekanismin pois?
Itse tein juurikin näin ja toimii.Miten vaikea tuon kaasun vaihtaminen rullakaasuun on? Riittääkö että saman vaijerin kiinnittää rullan mekanismiin ja ottaa peukkumekanismin pois?
Tuli jossain vaiheessa jarrunesteet ulos, koska jarrut ei nyt toimi ja säiliö on tyhjä. Millaistahan jarrunestettä sinne pitäisi laittaa? Onko säiliöissä ollut tyyppivikaa? Tai tietääkö joku mistä se saattaisi vuotaa?
Kannattaa tarkkailla syyläriä sillä iteltä rupes syyläri vuotamaan yläkiinnikkeiden juuresta. Oli ilmeisesti tärinä tehnyt tehtävänsä, mutta saipahan huomiseks jotain tekemistä töihin kun kolvailee tuota syyläriä.KooJii kirjoitti:Tarkistakaapa noista myös syylärin kiinnitys runkoon, kumit ihan liian ohkaiset, eli riittämättömät. Itse laitoin tuonne rungon ja syylärin väliin n. 4 mm kumipalat, joihin porasin reiät. ei oo siten ihan yhtäpuuta rungon kanssa toi syyläri.
En tiedä, miten muissa, mutta vastaan Whizz Runner 200:n pohjalta. Pakokäyrässä ei ole varsinaisesti kuristusta, vaan ainakin itselläni oli hitsattu yksinkertaisesti niin tökerösti, että pakokäyrän pinta-alasta puolet tukossa. Vinku käteen ja muotoilemaan. Ilmanputsarissa ei varsinaisesti kuristuksia ole, mutta tuo vaahtomuovin palanen ei nyt erityisen paras ole hengittämään varsinkaan kastuttuaan. Lisäksi putsari on varsin kauaksi viety tuosta kaasarista, joten hyvin virtaava suodatin suoraan kaasariin kiinni saattaisi hiukkasen eloa koneeseen tuoda.
Tieliikennemallissa lienee katti, joka saattaa virrata huonosti, mutta itse vaimennin on mielestäni riittävän hyvä ainakin krossi-mallissa. Käytännössä olen aavistuksen tuota omaa vaimenninta avartanut, äänet pysyivät ihan ok tasolla vaikka tuota kevyesti modasikin. Pääsuutin 115, vakio tyhjäkäyntisuutin, vingutettu pakokäyrä, modattu änkkäri ja täysin aukeava rullakaasu muuttivat menoa vakioon verrattuna yllättävän paljon. Jos tässä intoa riittää, käytän kantta auki ja siistin kanavat ja jos oikein kunnolla innostun, voisi tuon nokan lähettää hiotuttavaksi, mutta silloin pitää saada puristustakin lisää. Voipi olla ettei into riitä...
Tieliikennemallissa lienee katti, joka saattaa virrata huonosti, mutta itse vaimennin on mielestäni riittävän hyvä ainakin krossi-mallissa. Käytännössä olen aavistuksen tuota omaa vaimenninta avartanut, äänet pysyivät ihan ok tasolla vaikka tuota kevyesti modasikin. Pääsuutin 115, vakio tyhjäkäyntisuutin, vingutettu pakokäyrä, modattu änkkäri ja täysin aukeava rullakaasu muuttivat menoa vakioon verrattuna yllättävän paljon. Jos tässä intoa riittää, käytän kantta auki ja siistin kanavat ja jos oikein kunnolla innostun, voisi tuon nokan lähettää hiotuttavaksi, mutta silloin pitää saada puristustakin lisää. Voipi olla ettei into riitä...
Tuollaiset tuli laitettua mönkkäriin ja kylläpä meno parani kummasti talvi kelissä,tulossa vielä myöhemmin sukset eteen.
http://img90.imageshack.us/img90/1913/2 ... 001bk2.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/1153 ... 003cb0.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/1913/2 ... 001bk2.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/1153 ... 003cb0.jpg

Jarrunestesäilö on nyt täytetty, mutta ei lähde jarrut pelaamaan. Ilmasin kaikki jarrut, mutta mitään pitoa ei jarruihin tullut. Takaa otin sitten koko jarrusatulan irti ja tarkistin jaksaako se puristaa jarrupaloja yhteen ja heikkoa oli. Ilman vastusta puristuivat yhteen, mutta jos laittoi vähänkin vastaan niin ei jaksanut.
Osaakos joku sanoa mitä voisi kokeilla tai missä saattaisi olla vika? Vika ei kuitenkaan käsittääkseni voi olla takajarrussa, koska etujarrut eivät ota yhtään myöskään kiinni levyihin.
Ilmasin jarrut avaamalla kumikorkin jarrusatulasta ja kiertämällä mutteria hieman auki, jonka jälkeen jarru pohjaan ja mutteri kiinni --> jarru ylös. Tätä tein niin kauan että tuli pelkkää jarrunestettä, eikä yhtään ilmaa.
Osaakos joku sanoa mitä voisi kokeilla tai missä saattaisi olla vika? Vika ei kuitenkaan käsittääkseni voi olla takajarrussa, koska etujarrut eivät ota yhtään myöskään kiinni levyihin.
Ilmasin jarrut avaamalla kumikorkin jarrusatulasta ja kiertämällä mutteria hieman auki, jonka jälkeen jarru pohjaan ja mutteri kiinni --> jarru ylös. Tätä tein niin kauan että tuli pelkkää jarrunestettä, eikä yhtään ilmaa.