Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

tarkoitatko oikealla paikalla tuota ilmanputsaria vai kannattaako se tosiaan laittaa vaan maahan osottamaan? Mikä se mötikkä siinä välissä on? Samanlainen o etupäässä jossain letkussa jota en vielä keksinyt että mikä se on?
Akku on muuten aika hölmösti, luulis että menee herkästi oikariin, laitoin kanteen sähköteippiä varmuuden vuoksi.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Ilmanputsariin huohotin yleensä menee laitteessa kuin laitteessa. Tötsä lienee öljyn keräämistä varten. Eteen menevässä letkussa se lienee äänenvaimennin. Letkua pitkin ilma menee alipaineeventtiilin läpi pakokanavaan.
KooJii
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 17 Marras 2007 19:02
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja KooJii »

Tarkistakaapa noista myös syylärin kiinnitys runkoon, kumit ihan liian ohkaiset, eli riittämättömät. Itse laitoin tuonne rungon ja syylärin väliin n. 4 mm kumipalat, joihin porasin reiät. ei oo siten ihan yhtäpuuta rungon kanssa toi syyläri.
Kaikki paitsi isona leikkiminen on turhaa !
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

oli bensansuodatin huono, vuoti, onneksi löytyi bilteman laatua tilalle. Kun tossa ajelin tiellä, niin kovemmassa vauhdissa kuuluu joku napsuva ääni toisinaan jostain, en oikein potta päässä saanut selville mistä.
Lisäksi takajarru laahaa aika paljon, voiko sitä jotenkin säätää?
Eikö se ole parempi johtaa huohotus suoraan maahan kuin ilmanputsariin?
Miten vaikea tuon kaasun vaihtaminen rullakaasuun on? Riittääkö että saman vaijerin kiinnittää rullan mekanismiin ja ottaa peukkumekanismin pois?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Miten vaikea tuon kaasun vaihtaminen rullakaasuun on? Riittääkö että saman vaijerin kiinnittää rullan mekanismiin ja ottaa peukkumekanismin pois?
Itse tein juurikin näin ja toimii.

Tuli jossain vaiheessa jarrunesteet ulos, koska jarrut ei nyt toimi ja säiliö on tyhjä. Millaistahan jarrunestettä sinne pitäisi laittaa? Onko säiliöissä ollut tyyppivikaa? Tai tietääkö joku mistä se saattaisi vuotaa?
kaide
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2007 12:46
Mönkijä:: Dinli 450
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja kaide »

KooJii kirjoitti:Tarkistakaapa noista myös syylärin kiinnitys runkoon, kumit ihan liian ohkaiset, eli riittämättömät. Itse laitoin tuonne rungon ja syylärin väliin n. 4 mm kumipalat, joihin porasin reiät. ei oo siten ihan yhtäpuuta rungon kanssa toi syyläri.
Kannattaa tarkkailla syyläriä sillä iteltä rupes syyläri vuotamaan yläkiinnikkeiden juuresta. Oli ilmeisesti tärinä tehnyt tehtävänsä, mutta saipahan huomiseks jotain tekemistä töihin kun kolvailee tuota syyläriä.
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

huomasin että jarru takana laahaa, syy taisi olla käsijarrun säätö, ruuvasin siitä vaijerin päässä olevasta ruuvista, takajarrun kohilta löysää niin alkoi pyöriä. Käänsin renkaat takana myös.
Onko kaasuttimessa kuristuksia, vai pelkästää pakoputkessa (alkukäyrä ja äänenvaimennin)?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Missä siellä alkukäyrässä pitäis olla kuristus.. On ollut jo 2 kertaa irti se alku käyrä ja en oo huomannut mitään kuristuksia siellä.. ??
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

rammer kirjoitti:Missä siellä alkukäyrässä pitäis olla kuristus.. On ollut jo 2 kertaa irti se alku käyrä ja en oo huomannut mitään kuristuksia siellä.. ??
itse koittanu kans katella sitä mut en sitä kyllä mistään löytäny.
Bashan TL 200cc
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mites imupuoli, onko siellä jotain? Tuo kaasun modaus tarkoittaa vissiin kahvassa olevaa osaa? Onko se se säätöruuvin kanta josta pitää jäystää vähän pois?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
MMV
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 02 Marras 2007 10:36
Paikkakunta: Laukaa/Leppävesi

Viesti Kirjoittaja MMV »

En tiedä, miten muissa, mutta vastaan Whizz Runner 200:n pohjalta. Pakokäyrässä ei ole varsinaisesti kuristusta, vaan ainakin itselläni oli hitsattu yksinkertaisesti niin tökerösti, että pakokäyrän pinta-alasta puolet tukossa. Vinku käteen ja muotoilemaan. Ilmanputsarissa ei varsinaisesti kuristuksia ole, mutta tuo vaahtomuovin palanen ei nyt erityisen paras ole hengittämään varsinkaan kastuttuaan. Lisäksi putsari on varsin kauaksi viety tuosta kaasarista, joten hyvin virtaava suodatin suoraan kaasariin kiinni saattaisi hiukkasen eloa koneeseen tuoda.

Tieliikennemallissa lienee katti, joka saattaa virrata huonosti, mutta itse vaimennin on mielestäni riittävän hyvä ainakin krossi-mallissa. Käytännössä olen aavistuksen tuota omaa vaimenninta avartanut, äänet pysyivät ihan ok tasolla vaikka tuota kevyesti modasikin. Pääsuutin 115, vakio tyhjäkäyntisuutin, vingutettu pakokäyrä, modattu änkkäri ja täysin aukeava rullakaasu muuttivat menoa vakioon verrattuna yllättävän paljon. Jos tässä intoa riittää, käytän kantta auki ja siistin kanavat ja jos oikein kunnolla innostun, voisi tuon nokan lähettää hiotuttavaksi, mutta silloin pitää saada puristustakin lisää. Voipi olla ettei into riitä...
julli82
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Heinä 2007 10:04
Mönkijä:: bashan

Viesti Kirjoittaja julli82 »

Tuollaiset tuli laitettua mönkkäriin ja kylläpä meno parani kummasti talvi kelissä,tulossa vielä myöhemmin sukset eteen.Kuva
http://img90.imageshack.us/img90/1913/2 ... 001bk2.jpg

http://img462.imageshack.us/img462/1153 ... 003cb0.jpg :wink:
Krisu_K
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 18 Marras 2007 11:26

Viesti Kirjoittaja Krisu_K »

no niin, piti omasta(fude) tarkastaa öljyt ja kas kas ei ollu ku pelkkä korkki eli mittätikku lienee jossain öljyn seassa :shock:

mitäs ainetta tikku on eli pääseekö pahoja tekemään jos sitä ei sieltä jotenki poista???
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mulla tikku on metallinen, ja kiinnitetty nähtävästi ruuvilla, en tiedä millainen parannus siihen on tehty koska joku sellasta ehostusta mainosti, onko kenties tuo ruuvi löystyvää mallia, vai mistä on kyse?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Jarrunestesäilö on nyt täytetty, mutta ei lähde jarrut pelaamaan. Ilmasin kaikki jarrut, mutta mitään pitoa ei jarruihin tullut. Takaa otin sitten koko jarrusatulan irti ja tarkistin jaksaako se puristaa jarrupaloja yhteen ja heikkoa oli. Ilman vastusta puristuivat yhteen, mutta jos laittoi vähänkin vastaan niin ei jaksanut.

Osaakos joku sanoa mitä voisi kokeilla tai missä saattaisi olla vika? Vika ei kuitenkaan käsittääkseni voi olla takajarrussa, koska etujarrut eivät ota yhtään myöskään kiinni levyihin.

Ilmasin jarrut avaamalla kumikorkin jarrusatulasta ja kiertämällä mutteria hieman auki, jonka jälkeen jarru pohjaan ja mutteri kiinni --> jarru ylös. Tätä tein niin kauan että tuli pelkkää jarrunestettä, eikä yhtään ilmaa.
Vastaa Viestiin