Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut
Juu eli sain tänään comanche 200 tl mallin ja tyypit otin...
paljonko vaikuttaa lähtemiseen ja kulkuun jos vaihdan suuttimeksi 110 ja eturattaaksi 16 piikkisen...? Sain tollaset tingattua kaupantekijöiksi.
Oli vaan aika lapasen tuntuinen verrattuna testipeliin jota koitin ennen tilaamista. Niin ja tota kaasuvipua jo vähän virittelin.
paljonko vaikuttaa lähtemiseen ja kulkuun jos vaihdan suuttimeksi 110 ja eturattaaksi 16 piikkisen...? Sain tollaset tingattua kaupantekijöiksi.
Oli vaan aika lapasen tuntuinen verrattuna testipeliin jota koitin ennen tilaamista. Niin ja tota kaasuvipua jo vähän virittelin.
Joo se testipeli on saattanut olla metsämalli jolloin siinä on ihan eri tavalla tehoa ja vääntöä.. Laita vaan ne suuttimet ja ratas.. paranee paljon.. Itellä on 112.5 pää suutin ja olisko 17piikkinen ratas.. 95km/h menee nyt just just.. pienellä säädöllä saisin kulkemaan 100Km/h mutta en viitti..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Kuulostaa vähän jarrusylinteriongelmalta. Eli sylinteri päästää läpi eikä painetta synny tarvittavaa määrää.vaskin kirjoitti:Jarrunestesäilö on nyt täytetty, mutta ei lähde jarrut pelaamaan. Ilmasin kaikki jarrut, mutta mitään pitoa ei jarruihin tullut. Takaa otin sitten koko jarrusatulan irti ja tarkistin jaksaako se puristaa jarrupaloja yhteen ja heikkoa oli. Ilman vastusta puristuivat yhteen, mutta jos laittoi vähänkin vastaan niin ei jaksanut.
Osaakos joku sanoa mitä voisi kokeilla tai missä saattaisi olla vika? Vika ei kuitenkaan käsittääkseni voi olla takajarrussa, koska etujarrut eivät ota yhtään myöskään kiinni levyihin.
jarruista puheenollen, mulla on aika takapainoiset jarrut, takana menee lukkoon kun edessä pyörii. Takalevy myös lämpisi lyhyen koeajon aikana kuumaksi, edessä hädin tuskin huomaa lämpeämistä. Pitäisikö ilmata tai jotain? Olen koittanut takajarrun laahaamista saada vähennettyä löysäämällä käsijarrun ruuvia sieltä takajarrusta.
tarkista jarrupolkimesta, että tuleeko se tarpeeksi ylös niin, että vapauttaa jarrun. Jos ei niin sitte ruuvia vääntämään, että saa jarrupolkimen liikeradan hieman pidemmäksi.bowtie81 kirjoitti:jarruista puheenollen, mulla on aika takapainoiset jarrut, takana menee lukkoon kun edessä pyörii. Takalevy myös lämpisi lyhyen koeajon aikana kuumaksi, edessä hädin tuskin huomaa lämpeämistä. Pitäisikö ilmata tai jotain? Olen koittanut takajarrun laahaamista saada vähennettyä löysäämällä käsijarrun ruuvia sieltä takajarrusta.
Bashan TL 200cc
jarru tuntuisi nyt toimivan ok, joskin takapainotteisesti. Jalkajarrukahva pitää ihme naksumista kun sitä painaa, en löytänyt syytä mistä se tulee, vähän niinku se olisi se sylinteristä tulevan tangon alapää, jossa tappi sokkakiinnityksellä ja on aika ohut tappi reikäänsä nähden. Yksi suuri ongelma tuli kun tarkastelin jarrulevyn kiinnitysruuveja, katkesi yksi niistä, onneksi näyttää melko helpolta vaihtaa. Mutta pitää kai pyytää takuuseen uusi koska on kuitenkin joku erikoisruuvi, siinä jarrulevyssä taitaa olla kierteet vaikka mutteri on toisella puolella koska se ei pudonnut pois?
Mistä johtuu että tankin huohotusletkusta tulee bensaa niin että runkoputki on märkä? Ei tunnu kovin turvalliselta.
Huomasin myös, että alakatteen päällä on jonkunverran öljyä, en löytänyt syytä mistä se sinne tulee, tikussa on taso pysynyt samana, joskin kilsoja on vasta parikyt, ku kilvet vielä puuttuu.
Tänään ajelin vähän, niin välillä tyhjäkäynti hävisi kokonaan, varmaan roska suuttimessa koska pian taas toimi. Lisäksi osakaasulla on vähän ontuvaa tuo käynti, ja välillä poksahtelee sytytys, tulppa tekisi mieli tarkistaa, mutta yllättäen on sellasta kokoa ettei yksikään tulppa-avaimistani sovi.
Mistä johtuu että tankin huohotusletkusta tulee bensaa niin että runkoputki on märkä? Ei tunnu kovin turvalliselta.
Huomasin myös, että alakatteen päällä on jonkunverran öljyä, en löytänyt syytä mistä se sinne tulee, tikussa on taso pysynyt samana, joskin kilsoja on vasta parikyt, ku kilvet vielä puuttuu.
Tänään ajelin vähän, niin välillä tyhjäkäynti hävisi kokonaan, varmaan roska suuttimessa koska pian taas toimi. Lisäksi osakaasulla on vähän ontuvaa tuo käynti, ja välillä poksahtelee sytytys, tulppa tekisi mieli tarkistaa, mutta yllättäen on sellasta kokoa ettei yksikään tulppa-avaimistani sovi.

yksi syy miksi tankin huohotin letkusta tulee paljon bensaa olisi että sulla vaan yksinkertaisesti on tankki piripinnassa täynnä.. =) ei mutta oikea syy siihen saattaisi olla että huohotin putki on tankin sisältä rikki ja vuotaa bensat suoraan huohotin letkun kautta pihalle.. siitä tankin korkin altahan se lähtee ja jatkuu metallisena tankin läpi ja muuttuu kumiletkuksi taas tankin ulkopuolella. Jos se metallinen putki siellä sisällä vuotaa niin se voisi olla syy..
Hmm auttaisikohan jos kokeilet seuraavaa:
- Tulppaa huohotinletku sieltä alhaalta
- Puhalla ilmaa huohotin letkun toisesta päästä (siis siitä tankin päältä mistä se alkaa)
- Jos Bensan seasta nousee ilmakuplia edes vähän niin vaikuttaisi että vuotaa se huohotin letku.
Hmm auttaisikohan jos kokeilet seuraavaa:
- Tulppaa huohotinletku sieltä alhaalta
- Puhalla ilmaa huohotin letkun toisesta päästä (siis siitä tankin päältä mistä se alkaa)
- Jos Bensan seasta nousee ilmakuplia edes vähän niin vaikuttaisi että vuotaa se huohotin letku.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Takajarrulevyssä on tosiaan erikoisruuvit. Itseasiassa lähes kaikki mönkijän kiinnitystarvikkeet ovat erikoishuonoja. Takuun kautta saattaa saada alkuperäisen sorttisen erikoishuonon ruuvin katkenneen tilalle. Mullakin ne kaikki on tallella, eli mäkin voin niitä myydä, erikoisruuvin hintaan toki. Itse kuitenkin hakisin alan liikkeestä uudet ruuvit alkuperäisten tilalle. Väsyneellä Pz -kannalla niitä tuskin saa edes pyytämällä, eli tulee sitten samantien kuusiokolot tai torxit tilalle. Mutterit on varmuuden vuoksi vielä kiekkoon tehdyn kierteen lisäksi.
Bensatankin ylitankkausletkun koeponnistaminen on hyvä idea. Helpommin se käy, kun ottaa letkun alapään suuhun ja peittää sormella reiän tankin päältä. Epäilen kuitenkin, että tankin korkki vuotaa ja sitä kautta bensaa pääsee letkuun.
Moottorin öljyvuoto kannattaa paikantaa. Ei liene amerikan temppu uudessa puhtaassa laitteessa.
Bensatankin ylitankkausletkun koeponnistaminen on hyvä idea. Helpommin se käy, kun ottaa letkun alapään suuhun ja peittää sormella reiän tankin päältä. Epäilen kuitenkin, että tankin korkki vuotaa ja sitä kautta bensaa pääsee letkuun.
Moottorin öljyvuoto kannattaa paikantaa. Ei liene amerikan temppu uudessa puhtaassa laitteessa.
kiitos hyvistä neuvoista, pitää viikonloppuna perehtyä. Hyvä tietää että ruuvissa on kierteet, ettei mutterin puuttuminen tarkoita ettei se yhtään pitäisi, ei millään malttaisi olla ajamatta vaikka parit ruuvit puuttuu. Ohjauslaakerin toinen mutteri puuttui uutena jo, se muoviosa joka on kahdella kiinni siinä tangon alla.
Nyt sain paperit lopulta kilpeä varten, huomenna konttorille. Tässä vaiheessa voinkin kehua ostopaikkaa. Tehopekasta ostin ja palvelu on pelannut, papereiden viipyminen ei ollut heidän vikansa. Joten voi vilpittömästi suositella tehopekkaa. Olen jo saanut sieltä takuuseen uuden vilkun kun vanha oli hiukan rikki, joten nopeasti pelaa takuupalvelu.
Aurausta pitäisi olla 5mm, onko niin helppo säätää, että metrimitalla vaan vanteen sisäreunasta mittaa ja sitten molemmista tangoista kääntelee vaikka kierroksen kerrallaan ja mittaa uudelleen?
No niin, nyt on kilvet kiinni ja ajeltu vähän lisää. 60km mittarissa ja seuraavaa ajoa edeltäen pitää öljyt kyllä vaihtaa, ei tänään jaksanut kun kilven kiinnitys oli niin työlästä. Eihän ne reiät ole ollenkaan oikeilla kohdin, laitoin valon rei'istä kiinni ja tein valolle uudet mahdollisimman ylös, nyt ei paljon tärise joten kestänee.
Nyt sain paperit lopulta kilpeä varten, huomenna konttorille. Tässä vaiheessa voinkin kehua ostopaikkaa. Tehopekasta ostin ja palvelu on pelannut, papereiden viipyminen ei ollut heidän vikansa. Joten voi vilpittömästi suositella tehopekkaa. Olen jo saanut sieltä takuuseen uuden vilkun kun vanha oli hiukan rikki, joten nopeasti pelaa takuupalvelu.
Aurausta pitäisi olla 5mm, onko niin helppo säätää, että metrimitalla vaan vanteen sisäreunasta mittaa ja sitten molemmista tangoista kääntelee vaikka kierroksen kerrallaan ja mittaa uudelleen?
No niin, nyt on kilvet kiinni ja ajeltu vähän lisää. 60km mittarissa ja seuraavaa ajoa edeltäen pitää öljyt kyllä vaihtaa, ei tänään jaksanut kun kilven kiinnitys oli niin työlästä. Eihän ne reiät ole ollenkaan oikeilla kohdin, laitoin valon rei'istä kiinni ja tein valolle uudet mahdollisimman ylös, nyt ei paljon tärise joten kestänee.
-
- Noppeli
- Viestit: 7
- Liittynyt: 14 Maalis 2007 17:01
julli82 kirjoitti:Tuollaiset tuli laitettua mönkkäriin ja kylläpä meno parani kummasti talvi kelissä,tulossa vielä myöhemmin sukset eteen.
http://img90.imageshack.us/img90/1913/2 ... 001bk2.jpg
http://img462.imageshack.us/img462/1153 ... 003cb0.jpg
Mistä hommasit tollaset ja onko vakio takarenkaat noiden alla?