Hawai/Comanche/Bombercat jne. 200cc parantelut

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

Juu eli sain tänään comanche 200 tl mallin ja tyypit otin...
paljonko vaikuttaa lähtemiseen ja kulkuun jos vaihdan suuttimeksi 110 ja eturattaaksi 16 piikkisen...? Sain tollaset tingattua kaupantekijöiksi.
Oli vaan aika lapasen tuntuinen verrattuna testipeliin jota koitin ennen tilaamista. Niin ja tota kaasuvipua jo vähän virittelin.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Joo se testipeli on saattanut olla metsämalli jolloin siinä on ihan eri tavalla tehoa ja vääntöä.. Laita vaan ne suuttimet ja ratas.. paranee paljon.. Itellä on 112.5 pää suutin ja olisko 17piikkinen ratas.. 95km/h menee nyt just just.. pienellä säädöllä saisin kulkemaan 100Km/h mutta en viitti..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
toma
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Joulu 2007 13:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja toma »

Ei niinkään ne huiput kiehdo vaan kiihtyvyys enemmänkin.
Ja kokemusta oikeastaan pelkästään autopuolelta...
Ei tullu nappulana hirveesti mopoilla pelleiltyä.
No tarvii noi pari palikkaa nyt ens vaihtaa!
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

No jos kiihtyvyyttä tarviit niin sit ei kannata sitä eturatasta suurentaa. Pienempi eturatas ja isompi takaratas niin kulkee hitaampaa mutta kiihtyy kovempaa.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
Rossar
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Joulu 2007 14:46
Paikkakunta: Tampere/Kokkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rossar »

vaskin kirjoitti:Jarrunestesäilö on nyt täytetty, mutta ei lähde jarrut pelaamaan. Ilmasin kaikki jarrut, mutta mitään pitoa ei jarruihin tullut. Takaa otin sitten koko jarrusatulan irti ja tarkistin jaksaako se puristaa jarrupaloja yhteen ja heikkoa oli. Ilman vastusta puristuivat yhteen, mutta jos laittoi vähänkin vastaan niin ei jaksanut.

Osaakos joku sanoa mitä voisi kokeilla tai missä saattaisi olla vika? Vika ei kuitenkaan käsittääkseni voi olla takajarrussa, koska etujarrut eivät ota yhtään myöskään kiinni levyihin.
Kuulostaa vähän jarrusylinteriongelmalta. Eli sylinteri päästää läpi eikä painetta synny tarvittavaa määrää.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Juu pääsylinterissä lienee vika.
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

jarruista puheenollen, mulla on aika takapainoiset jarrut, takana menee lukkoon kun edessä pyörii. Takalevy myös lämpisi lyhyen koeajon aikana kuumaksi, edessä hädin tuskin huomaa lämpeämistä. Pitäisikö ilmata tai jotain? Olen koittanut takajarrun laahaamista saada vähennettyä löysäämällä käsijarrun ruuvia sieltä takajarrusta.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
vaskin
4WD
Viestit: 220
Liittynyt: 10 Touko 2007 18:51
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja vaskin »

Kuulostaa vähän jarrusylinteriongelmalta. Eli sylinteri päästää läpi eikä painetta synny tarvittavaa määrää.
Näin kun miettii niin sylinterissähän se melkein pakko on olla. Eiköhän tuollainen mene takuuseen?
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

bowtie81 kirjoitti:jarruista puheenollen, mulla on aika takapainoiset jarrut, takana menee lukkoon kun edessä pyörii. Takalevy myös lämpisi lyhyen koeajon aikana kuumaksi, edessä hädin tuskin huomaa lämpeämistä. Pitäisikö ilmata tai jotain? Olen koittanut takajarrun laahaamista saada vähennettyä löysäämällä käsijarrun ruuvia sieltä takajarrusta.
tarkista jarrupolkimesta, että tuleeko se tarpeeksi ylös niin, että vapauttaa jarrun. Jos ei niin sitte ruuvia vääntämään, että saa jarrupolkimen liikeradan hieman pidemmäksi.
Bashan TL 200cc
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

jarru tuntuisi nyt toimivan ok, joskin takapainotteisesti. Jalkajarrukahva pitää ihme naksumista kun sitä painaa, en löytänyt syytä mistä se tulee, vähän niinku se olisi se sylinteristä tulevan tangon alapää, jossa tappi sokkakiinnityksellä ja on aika ohut tappi reikäänsä nähden. Yksi suuri ongelma tuli kun tarkastelin jarrulevyn kiinnitysruuveja, katkesi yksi niistä, onneksi näyttää melko helpolta vaihtaa. Mutta pitää kai pyytää takuuseen uusi koska on kuitenkin joku erikoisruuvi, siinä jarrulevyssä taitaa olla kierteet vaikka mutteri on toisella puolella koska se ei pudonnut pois?

Mistä johtuu että tankin huohotusletkusta tulee bensaa niin että runkoputki on märkä? Ei tunnu kovin turvalliselta.

Huomasin myös, että alakatteen päällä on jonkunverran öljyä, en löytänyt syytä mistä se sinne tulee, tikussa on taso pysynyt samana, joskin kilsoja on vasta parikyt, ku kilvet vielä puuttuu.

Tänään ajelin vähän, niin välillä tyhjäkäynti hävisi kokonaan, varmaan roska suuttimessa koska pian taas toimi. Lisäksi osakaasulla on vähän ontuvaa tuo käynti, ja välillä poksahtelee sytytys, tulppa tekisi mieli tarkistaa, mutta yllättäen on sellasta kokoa ettei yksikään tulppa-avaimistani sovi. :?
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

yksi syy miksi tankin huohotin letkusta tulee paljon bensaa olisi että sulla vaan yksinkertaisesti on tankki piripinnassa täynnä.. =) ei mutta oikea syy siihen saattaisi olla että huohotin putki on tankin sisältä rikki ja vuotaa bensat suoraan huohotin letkun kautta pihalle.. siitä tankin korkin altahan se lähtee ja jatkuu metallisena tankin läpi ja muuttuu kumiletkuksi taas tankin ulkopuolella. Jos se metallinen putki siellä sisällä vuotaa niin se voisi olla syy..
Hmm auttaisikohan jos kokeilet seuraavaa:
- Tulppaa huohotinletku sieltä alhaalta
- Puhalla ilmaa huohotin letkun toisesta päästä (siis siitä tankin päältä mistä se alkaa)
- Jos Bensan seasta nousee ilmakuplia edes vähän niin vaikuttaisi että vuotaa se huohotin letku.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Takajarrulevyssä on tosiaan erikoisruuvit. Itseasiassa lähes kaikki mönkijän kiinnitystarvikkeet ovat erikoishuonoja. Takuun kautta saattaa saada alkuperäisen sorttisen erikoishuonon ruuvin katkenneen tilalle. Mullakin ne kaikki on tallella, eli mäkin voin niitä myydä, erikoisruuvin hintaan toki. Itse kuitenkin hakisin alan liikkeestä uudet ruuvit alkuperäisten tilalle. Väsyneellä Pz -kannalla niitä tuskin saa edes pyytämällä, eli tulee sitten samantien kuusiokolot tai torxit tilalle. Mutterit on varmuuden vuoksi vielä kiekkoon tehdyn kierteen lisäksi.

Bensatankin ylitankkausletkun koeponnistaminen on hyvä idea. Helpommin se käy, kun ottaa letkun alapään suuhun ja peittää sormella reiän tankin päältä. Epäilen kuitenkin, että tankin korkki vuotaa ja sitä kautta bensaa pääsee letkuun.

Moottorin öljyvuoto kannattaa paikantaa. Ei liene amerikan temppu uudessa puhtaassa laitteessa.
bowtie81
4WD
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2005 17:38
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

kiitos hyvistä neuvoista, pitää viikonloppuna perehtyä. Hyvä tietää että ruuvissa on kierteet, ettei mutterin puuttuminen tarkoita ettei se yhtään pitäisi, ei millään malttaisi olla ajamatta vaikka parit ruuvit puuttuu. Ohjauslaakerin toinen mutteri puuttui uutena jo, se muoviosa joka on kahdella kiinni siinä tangon alla.

Nyt sain paperit lopulta kilpeä varten, huomenna konttorille. Tässä vaiheessa voinkin kehua ostopaikkaa. Tehopekasta ostin ja palvelu on pelannut, papereiden viipyminen ei ollut heidän vikansa. Joten voi vilpittömästi suositella tehopekkaa. Olen jo saanut sieltä takuuseen uuden vilkun kun vanha oli hiukan rikki, joten nopeasti pelaa takuupalvelu.

Aurausta pitäisi olla 5mm, onko niin helppo säätää, että metrimitalla vaan vanteen sisäreunasta mittaa ja sitten molemmista tangoista kääntelee vaikka kierroksen kerrallaan ja mittaa uudelleen?

No niin, nyt on kilvet kiinni ja ajeltu vähän lisää. 60km mittarissa ja seuraavaa ajoa edeltäen pitää öljyt kyllä vaihtaa, ei tänään jaksanut kun kilven kiinnitys oli niin työlästä. Eihän ne reiät ole ollenkaan oikeilla kohdin, laitoin valon rei'istä kiinni ja tein valolle uudet mahdollisimman ylös, nyt ei paljon tärise joten kestänee.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
benbudunen
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 14 Maalis 2007 17:01

Viesti Kirjoittaja benbudunen »

julli82 kirjoitti:Tuollaiset tuli laitettua mönkkäriin ja kylläpä meno parani kummasti talvi kelissä,tulossa vielä myöhemmin sukset eteen.Kuva
http://img90.imageshack.us/img90/1913/2 ... 001bk2.jpg

http://img462.imageshack.us/img462/1153 ... 003cb0.jpg :wink:


Mistä hommasit tollaset ja onko vakio takarenkaat noiden alla?
julli82
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Heinä 2007 10:04
Mönkijä:: bashan

Viesti Kirjoittaja julli82 »

moottorikelkan telamatosta 320x40x19 tehty renkaan ympärille ja pultilla kasaan.
vakio renkaat on alla.
ilmat vaan vähiin ja tiukalle ja sitten 2kiloo ilmaa niin pysyy!
Vastaa Viestiin