Ostettiin kaverin kanssa 2 kpl näitä Comanchen 4*4 mönkijöitä. Minä tieliikenneversion, ja kaveri maastomallin. Yllätyksenä oli kohtuullisen suuri tehoero liikennemallin hyväksi jo heti uutena. 100km ajettunna kokeilimme mm. huippunopeutta GPS.ään, ja liikennemalli kulki 14km/h nopeampaa, vaikka kuski ja olosuhteet olivat samat. Mittarinäytöt olivat 69km/h, ja 83km/h. Kovasti yritettiin tutkia missä mättää, muttei ole saatu selville edelleenkään. Osia vaihdeltu keskenään, variaattorit tutkittu, ym. Sitten tehtiin myös pienet viritykset. suuttimet 138(porattiin cnc pajalla) takaänkkäri muutettiin läpivirtaavaksi, ilmansuodattimeksi pw-filtterit,variaattorinrullat kevennettiin ym. bensapumppujutut, ja saasteohitukset. Hieman piristyi maastomalli, mutta tieliikennemalli tosi PALJON! Maastomalli myös täristää konetta jotenkin oudosti, kun liikenne malli taas ei.Liikennemallin kone käy todella nätisti, ei esim. ohjaustangosta saa täristyksiä, kuin tossa toisessa.
Oliskohan jo koneen sisällä sovituksissa/painotuksissa eroa niin paljon, ettei tuo toinen saa kaikkea ulos koneesta mitä pitäs? Onko havaintoa asiasta muilla, mm. tämän täristyksen/väristyksen suhteen?
SAMA LAITE-eroja löytyy
Tuntuu kyllä oudolta. Tietääkseni maastomallissa ja tieliikennemallissa ei ole muuta teknistä eroa kuin renkaat ja vanteet.
Itselläni on tuo maastomalli, jonka olen rekisteröinyt tieliikenteeseen. Huippunopeutta en ole kokeillut, mutta kyllä se helposti kulkee 70km/h. Tärinöistä en tiedä, mutta se maastomalli mitä kävin koeajamassa tuontitukussa täristi mielestäni enemmän kuin omani.
Mielestäni comancheni käy nätisti eikä ylimääräisiä tärinöitä ole, huonopa mennä sanomaan kun en ole nähnyt missää tieliikennemallia.
Taipaapi olla yksilöitä jokainen comanche.
Itselläni on tuo maastomalli, jonka olen rekisteröinyt tieliikenteeseen. Huippunopeutta en ole kokeillut, mutta kyllä se helposti kulkee 70km/h. Tärinöistä en tiedä, mutta se maastomalli mitä kävin koeajamassa tuontitukussa täristi mielestäni enemmän kuin omani.
Mielestäni comancheni käy nätisti eikä ylimääräisiä tärinöitä ole, huonopa mennä sanomaan kun en ole nähnyt missää tieliikennemallia.
Comanche Bull 4X4
Ski-Doo Elan 250
Ski-Doo Elan 250
Juu, se tiedetään, teknisesti samoja ovat. Renkaat vaihdoin tieliikennemalliin heti samoihin maastomallin kumeihin+vanteisiin. Voi olla Maanantai päivän kappale, tosin onhan tuo kaverinkin peli jo kestänyt yli 1000kilsaa. itse olen ajanut 2200km, eikä ole ollut muuta vikaa, kuin 4wd sähköpistoke irronnut kerran.VilleM kirjoitti:Tuntuu kyllä oudolta. Tietääkseni maastomallissa ja tieliikennemallissa ei ole muuta teknistä eroa kuin renkaat ja vanteet.
Taitaa johtua viimeistelyvirheistä kannen/kurkun/kaasarin/pakoputken alueilla. Tämä on ihan mutua, mutta samasta syystä varmaan johtuu se että toisilla pitää olla huomattavasti suuremmat suuttimet kuin jollain toisella, muuten samanlaisissa vehkeissä.
Todennäköistä vois olla huonot kannen/kaasarin kurkun virtaukset tms.
Voisitte aluks kokeilla vaikka vaihtaa kaasarit kurkkuineen keskenään ja jos ei vaikuta, niin sitten pakoputket...
Todennäköistä vois olla huonot kannen/kaasarin kurkun virtaukset tms.
Voisitte aluks kokeilla vaikka vaihtaa kaasarit kurkkuineen keskenään ja jos ei vaikuta, niin sitten pakoputket...
Falmek Force 250 pro
- mazila
- 2WD
Mull on ainakin sellanen tärinä ja vielä ulinaComanche, olihan ny kyseessä bull 300? Perästä, vaihteistosta tai jostain ulisee niin että päähän sattuu!!! Tärinän havaitsee parhaiten lähes (ei ainoastaan) tyhjäkäynnillä. ps. Saatan olla luulosairas, mutta hyvältä/toimivalta eivät tunnu kumpikaan 

Kömpijä Gern-huollossa... Odotellaan moottorivian takuukorjausta