Bashaniin madallus palat?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
NikoN
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2007 17:49
Viesti:

Bolt On palat

Viesti Kirjoittaja NikoN »

Kukas myi niitä valmiita madalluspaloja? Samoja mitä niissä Streed Editioneissa oli...

Taakse on itsekkin kyhäilty, mutta etupäässä sen verran projektia että parempi olisi kun saisi valmiina.
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

en löytäny kyseistä firmaa ainaskaan enää nettimoton tiedoista.... maksoivat muistaaksen 147 euroa...itse en kyllä maksais.... itse kun tein niin tuli maksamaan rautaa 8 euroa+uudet pultit+mutterit n.10 euroa,muutama tunti työtä..eivät ole vaikeita tehdä itse....
mustasurma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja mustasurma »

paljonko madaltu nuilla itse tehdyillä palikoilla?
ja jos olet nuin kätevä käsistäsi niin teeppä muutamat madalluspalat tännekkin päin niin tehdään kaupat. :roll:
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

en mitannu kuinka paljon tippus.....kyllä aika mukavasti tippus....

tossa muutama kuva

http://www.fotopankki.fi/samppa74/kuva/2029403931796836
mustasurma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja mustasurma »

pitikö runkoon tehdä mitenkä paljon reikiä vai minkälainen ratkaisu sulla on nuissa?
onko muuten mitenkä hyvin kestänyt ajaa muuallakin kuin maantiellä?

ja jos kehtaat oikeasti tehdä toiset tuommoset niin ruvetaan kattelemaan sitä hintaa :?
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

ei oo runkoon tehty mitään reikiä/muutoksia.....latikka raudasta tein jatkokiinnikkeet,jotta iskarin alakiinnitys muuttuu......voin ottaa niistä kuvia...

hyvin ovat kestäneet ajossa,vähän jäykkä tosta tulee,mikä on hyvä vaan asfaltilla ajettaessa....mettään on aika turha mennä noin matalana...
mustasurma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja mustasurma »

no laitappa kuvia niin katsellaan miten olet ne laittanu. :shock:
SAMPPA74
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 19 Joulu 2007 12:11
Paikkakunta: TURKU arctic cat 650 h1 -08

Viesti Kirjoittaja SAMPPA74 »

mustasurma
2WD
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
Paikkakunta: savo

Viesti Kirjoittaja mustasurma »

juu se oli niinkun nuin ratkaistu.... :?
tuohan vaikuttaa aikas helpolta pitääpä lähteä talille rakentelemaan jos sais jotain tuollaista aikaan. :lol:
kiitti mallista :D :idea:
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

haluisin saada lisää kuvia miten porukkaa on ratkassu etupään madallusta jousien yläpäähän tulevilla virityksillä ja jos vielä sais sellasia kuvia missä näkyy kuinka paljon tuo kikotin on tippunu.

takapäätä ku saa aivan naurettavan helpoti tiputettua :D
Bashan TL 200cc
NikoN
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Loka 2007 17:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NikoN »

Ensmo kirjoitti:haluisin saada lisää kuvia miten porukkaa on ratkassu etupään madallusta jousien yläpäähän tulevilla virityksillä ja jos vielä sais sellasia kuvia missä näkyy kuinka paljon tuo kikotin on tippunu.

takapäätä ku saa aivan naurettavan helpoti tiputettua :D
Sekä etu- että takapään madallus kannattaisi oikeaoppisen jousitusgeometrian mukaan tehdä iskarin yläpäätä muuttamalla, silloin ei vaimentimen kulma suhteessa joustoliikkeeseen muutu liian jyrkäksi, jolloin joustoon tulee "luonnotonta" jäykkyyttä. Sekä etu- että takapäässä onnistuu suhteellisen kivasti, kun vaan muistaa tehdä palat sopivan tukuisasta materiaalista, koska silloin ei madalluspala ota "nojaamalla" tukea mistään. Omassa ratkaisussa vaan tuli tehtyä liian maltilliset madallukset. Takana ei reippaan madalluksen esteenä ole kuin penkin tulo vastaan.

Eikös nimimerkillä kaasari ollut täällä kuvia hienosti toteutetuista yläpään madalluksista?
pat-1
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Marras 2006 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pat-1 »

Tuli tehtyä oma patentti perän madallukseen -> http://kuvablogi.com/blog/11879/2/
Kokeilin madallusta aluksi yhdessä kuvassakin näkyvällä menopelimarketin 28cm iskunvaimentimella, jonka jousi osoittautui aivan liian löysäksi Comancheen. Mutta nyt pelittää erinomaisesti! :D
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Ensmo
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 10 Elo 2007 09:44

Viesti Kirjoittaja Ensmo »

Siisti ratkasu, mutta en kyllä itse kehtais tehä runkoon reikiä madallusta varten, mielummin sitten hitsaisin palat kiinni :)
Bashan TL 200cc
pat-1
3WD
Viestit: 71
Liittynyt: 30 Marras 2006 02:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pat-1 »

Njoo kylhän tuo aluksi vähän mietitytti, mutta koska uusi swingi maksaa 80€ niin vaikka katkeisikin (toivottavasti ei +50km/h nopeuksissa) tulee "ratkaisu" jokatapauksessa halvemmaksi kuin KUNNON takaiskari. Niinhän se on että virheistä oppii. :lol: Mutta epäilen kyllä vahvasti, etteikö tuo kiinnitysmenetelmä kestäisi.
Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
pauke85
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Kesä 2011 13:31
Mönkijä:: bashan 200-7
Paikkakunta: riihimäki

Re: Bashaniin madallus palat?

Viesti Kirjoittaja pauke85 »

vähän on vanha ketju mut uusia omistajia tulee aina.
oma toteutus madalluspaloista on tälläinen
Kuva
alatukivarsien kiinnityspisteestä mitattuna etupää putosi noin 55mm alaspäin

takapäätä ei tullut mitattua mutta sekin on muutettu yläpäästä jotta jousituksesta ei tulisi niin kovin jäykkä
Kuva
suhteessa takapää putosi sopivasti ja mönnijä on kutakuinkin suorassa :mrgreen:
kustannukset olivat jossain 5€ pintaan

etupään mitat
-materiaali 25x25mm huonekaluputkea, seinämä 2mm
-yläputken pituus 350mm päistä leitakku 40mm auki ja noin 20mm päähän päistä porattu 10mm reijät
-pystyputket 65mm
Vastaa Viestiin