Bashaniin madallus palat?
Bolt On palat
Kukas myi niitä valmiita madalluspaloja? Samoja mitä niissä Streed Editioneissa oli...
Taakse on itsekkin kyhäilty, mutta etupäässä sen verran projektia että parempi olisi kun saisi valmiina.
Taakse on itsekkin kyhäilty, mutta etupäässä sen verran projektia että parempi olisi kun saisi valmiina.
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
- Paikkakunta: savo
en mitannu kuinka paljon tippus.....kyllä aika mukavasti tippus....
tossa muutama kuva
http://www.fotopankki.fi/samppa74/kuva/2029403931796836
tossa muutama kuva
http://www.fotopankki.fi/samppa74/kuva/2029403931796836
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
- Paikkakunta: savo
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
- Paikkakunta: savo
-
- 2WD
- Viestit: 30
- Liittynyt: 19 Tammi 2008 17:48
- Paikkakunta: savo
Sekä etu- että takapään madallus kannattaisi oikeaoppisen jousitusgeometrian mukaan tehdä iskarin yläpäätä muuttamalla, silloin ei vaimentimen kulma suhteessa joustoliikkeeseen muutu liian jyrkäksi, jolloin joustoon tulee "luonnotonta" jäykkyyttä. Sekä etu- että takapäässä onnistuu suhteellisen kivasti, kun vaan muistaa tehdä palat sopivan tukuisasta materiaalista, koska silloin ei madalluspala ota "nojaamalla" tukea mistään. Omassa ratkaisussa vaan tuli tehtyä liian maltilliset madallukset. Takana ei reippaan madalluksen esteenä ole kuin penkin tulo vastaan.Ensmo kirjoitti:haluisin saada lisää kuvia miten porukkaa on ratkassu etupään madallusta jousien yläpäähän tulevilla virityksillä ja jos vielä sais sellasia kuvia missä näkyy kuinka paljon tuo kikotin on tippunu.
takapäätä ku saa aivan naurettavan helpoti tiputettua
Eikös nimimerkillä kaasari ollut täällä kuvia hienosti toteutetuista yläpään madalluksista?
Tuli tehtyä oma patentti perän madallukseen -> http://kuvablogi.com/blog/11879/2/
Kokeilin madallusta aluksi yhdessä kuvassakin näkyvällä menopelimarketin 28cm iskunvaimentimella, jonka jousi osoittautui aivan liian löysäksi Comancheen. Mutta nyt pelittää erinomaisesti!
Kokeilin madallusta aluksi yhdessä kuvassakin näkyvällä menopelimarketin 28cm iskunvaimentimella, jonka jousi osoittautui aivan liian löysäksi Comancheen. Mutta nyt pelittää erinomaisesti!

Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450
Njoo kylhän tuo aluksi vähän mietitytti, mutta koska uusi swingi maksaa 80€ niin vaikka katkeisikin (toivottavasti ei +50km/h nopeuksissa) tulee "ratkaisu" jokatapauksessa halvemmaksi kuin KUNNON takaiskari. Niinhän se on että virheistä oppii.
Mutta epäilen kyllä vahvasti, etteikö tuo kiinnitysmenetelmä kestäisi.

Honda Foreman 500ES
Dinli 901/450
Dinli 901/450
-
- Noppeli
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Kesä 2011 13:31
- Mönkijä:: bashan 200-7
- Paikkakunta: riihimäki
Re: Bashaniin madallus palat?
vähän on vanha ketju mut uusia omistajia tulee aina.
oma toteutus madalluspaloista on tälläinen

alatukivarsien kiinnityspisteestä mitattuna etupää putosi noin 55mm alaspäin
takapäätä ei tullut mitattua mutta sekin on muutettu yläpäästä jotta jousituksesta ei tulisi niin kovin jäykkä

suhteessa takapää putosi sopivasti ja mönnijä on kutakuinkin suorassa
kustannukset olivat jossain 5€ pintaan
etupään mitat
-materiaali 25x25mm huonekaluputkea, seinämä 2mm
-yläputken pituus 350mm päistä leitakku 40mm auki ja noin 20mm päähän päistä porattu 10mm reijät
-pystyputket 65mm
oma toteutus madalluspaloista on tälläinen

alatukivarsien kiinnityspisteestä mitattuna etupää putosi noin 55mm alaspäin
takapäätä ei tullut mitattua mutta sekin on muutettu yläpäästä jotta jousituksesta ei tulisi niin kovin jäykkä

suhteessa takapää putosi sopivasti ja mönnijä on kutakuinkin suorassa

kustannukset olivat jossain 5€ pintaan
etupään mitat
-materiaali 25x25mm huonekaluputkea, seinämä 2mm
-yläputken pituus 350mm päistä leitakku 40mm auki ja noin 20mm päähän päistä porattu 10mm reijät
-pystyputket 65mm