Eli mitä niveliä pitäis säätää? Onnistuiskohan ihan tämmöseltä poropeukaloltakin

Kyllä tuo on vaan itsensä pettämistä. Joissain tapauksissa, eli viiva suoralla tiellä auraus ehkä saattaa rauhoittaa menoa, mutta totuus on se, että harituksella se keula pitää olla. Silloin ei tule yllätyksiä esim pikku nyppylällä.iroc kirjoitti:Tuntuisi vähän siltä että sinun Fudessa on harituksen puolella, nuo aurauskulmat. Kannattaa säätää aurauksen puolelle 0-5mm.
Nyt on pakko olla eri mieltä. Haritukselle säädetään vain jos ohjaus on jostain syystä liian hidas tai kääntösädettä tarvitaan pienentää. Drifterit taitaa olla ainoita, missä voi harituksesta jotain hyötyä olla. Crossissa jos räkäsladeja tykkää ajella, niin ehken silloinkin perusteltua haritus.PK kirjoitti:Kyllä tuo on vaan itsensä pettämistä. Joissain tapauksissa, eli viiva suoralla tiellä auraus ehkä saattaa rauhoittaa menoa, mutta totuus on se, että harituksella se keula pitää olla. Silloin ei tule yllätyksiä esim pikku nyppylällä.iroc kirjoitti:Tuntuisi vähän siltä että sinun Fudessa on harituksen puolella, nuo aurauskulmat. Kannattaa säätää aurauksen puolelle 0-5mm.
Hetkinen sano putkinen ja pieraisi puhelimeen.... mitä vartta ootMeitzi kirjoitti:Kannataa lyhentää sentti sitä ohjausakselin päässä olevaa vartta. Koska se ratti kääntyy siinä aivan liian vähän suhteessa renkaisiin.
kaikki on aina noitten rekkojen kanssa ...Mutta tieliikenteeseen ei kannata haritusta laittaa, tai löytää itsensä rekan alta, alta aikayksikön.
No aivan sama, lopputulos sama, vaikka lehmään törmää.elky74 kirjoitti:kaikki on aina noitten rekkojen kanssa ...Mutta tieliikenteeseen ei kannata haritusta laittaa, tai löytää itsensä rekan alta, alta aikayksikön.vai mitä PK ?????
Eiköhän näitten kiinanihmeiden ongelma ole juurikin päinvastoin?Meitzi kirjoitti:Kannataa lyhentää sentti sitä ohjausakselin päässä olevaa vartta. Koska se ratti kääntyy siinä aivan liian vähän suhteessa renkaisiin.
Kumpikin puhuu samaa kieltä, niin miten tosta nyt väännön saa aikaiseksi?iroc kirjoitti:Eiköhän näitten kiinanihmeiden ongelma ole juurikin päinvastoin?Meitzi kirjoitti:Kannataa lyhentää sentti sitä ohjausakselin päässä olevaa vartta. Koska se ratti kääntyy siinä aivan liian vähän suhteessa renkaisiin.
Ohjaustankoa kääntämällä kääntyy renkaat liikaa ja liian nopeasti.
Totta.X-Race kirjoitti:Kumpikin puhuu samaa kieltä, niin miten tosta nyt väännön saa aikaiseksi?iroc kirjoitti:Eiköhän näitten kiinanihmeiden ongelma ole juurikin päinvastoin?Meitzi kirjoitti:Kannataa lyhentää sentti sitä ohjausakselin päässä olevaa vartta. Koska se ratti kääntyy siinä aivan liian vähän suhteessa renkaisiin.
Ohjaustankoa kääntämällä kääntyy renkaat liikaa ja liian nopeasti.
Ohjausiskarin en millää usko korjaavan ajettavuusongelmaa ilman castermuutosta.
Ei ole kylläkään kokemusta Driftereistä sun muista, mutta esim kelkoista sitäkin enemmän. Keulan rakenne saman tyyppinen, molemmat vetää takaa, eikä tasauspyörästöäiroc kirjoitti:Nyt on pakko olla eri mieltä. Haritukselle säädetään vain jos ohjaus on jostain syystä liian hidas tai kääntösädettä tarvitaan pienentää. Drifterit taitaa olla ainoita, missä voi harituksesta jotain hyötyä olla. Crossissa jos räkäsladeja tykkää ajella, niin ehken silloinkin perusteltua haritus.PK kirjoitti:Kyllä tuo on vaan itsensä pettämistä. Joissain tapauksissa, eli viiva suoralla tiellä auraus ehkä saattaa rauhoittaa menoa, mutta totuus on se, että harituksella se keula pitää olla. Silloin ei tule yllätyksiä esim pikku nyppylällä.iroc kirjoitti:Tuntuisi vähän siltä että sinun Fudessa on harituksen puolella, nuo aurauskulmat. Kannattaa säätää aurauksen puolelle 0-5mm.
Mutta tieliikenteeseen ei kannata haritusta laittaa, tai löytää itsensä rekan alta, alta aikayksikön.
Nuo perustelusi vaativat kyllä tarkempaa tutkiskelua.PK kirjoitti:Ei ole kylläkään kokemusta Driftereistä sun muista, mutta esim kelkoista sitäkin enemmän. Keulan rakenne saman tyyppinen, molemmat vetää takaa, eikä tasauspyörästöäiroc kirjoitti:Nyt on pakko olla eri mieltä. Haritukselle säädetään vain jos ohjaus on jostain syystä liian hidas tai kääntösädettä tarvitaan pienentää. Drifterit taitaa olla ainoita, missä voi harituksesta jotain hyötyä olla. Crossissa jos räkäsladeja tykkää ajella, niin ehken silloinkin perusteltua haritus.PK kirjoitti: Kyllä tuo on vaan itsensä pettämistä. Joissain tapauksissa, eli viiva suoralla tiellä auraus ehkä saattaa rauhoittaa menoa, mutta totuus on se, että harituksella se keula pitää olla. Silloin ei tule yllätyksiä esim pikku nyppylällä.
Mutta tieliikenteeseen ei kannata haritusta laittaa, tai löytää itsensä rekan alta, alta aikayksikön.![]()
Jos kelkassa on millikin aurausta, niin on todellakin vaarallinen peli. Löytää itsensä puusta alta aikayksikön.
Kuvittele vaikka tilanne, että tulet jostain nypystä alas hiukan toiselle etunurkalle. Silloinhan aurauksella oleva suksi/pyörä on jo valmiiksi taittumassa alle, eikä menossa samaan suuntaan kuin sinä itse. Hui kauhia!
Väittäisin kyllä, että ainakin omien säätöjen mukaan sama tilanne on tuossa Comanchesssa. Mutta siinä liikutaan kuitenkin lähempänä nollaa. (Olen minäkin sitä aurausta kokeillut...)
Tai no, jos sen laittaa nollaan, niin testilenkin jälkeen se on jotain ihan muuta... Puoleen tai toiseen... Syynä välykset vähän joka paikassa, kierot vanteet, kulmat muuttuu ihan sikana eri jousituksen asennoissa jne.
Eli lyhyesti sanottuna keulan koko geometria on.. (jääköön sanomatta)
Eikai tämä nyt mitään vänkäystä ole ollut?PK kirjoitti: (eiköhän tää vänkäys ollut tässä?)