Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12
Mikuni TM36-2
Main Jet: 280
Pilot Jet: 50
Needle Jet: 389 Q-2
Jet Needle: 6FJ40
Throttle Valve: 832-43002a 4.0

..vai..
Mikuni TM36-68
Main Jet: 130 VM28/486
Pilot Jet: 12.5
Air Jet: 1.0
Needle Jet: 784-241111 P-8
Jet Needle: 9DZH6-50
Throttle Valve: N/A

Helppo erottaa luistinkammion korkeudesta/muodosta sekä kohokammion tyhjennys propun koosta. + Ryyppy hanikan asennosta.
Luulen 99%:sti että se on toi 36-68 malli kun suutinkin vakiona lähempänä normikokoja tämän kuution ajopeleille eli toi 130 on default.
Ja luin myös että toi 36-2 on alunperin suunniteltu 2T vehkeille, siitä johtuen varmaan on sen pääsuutinkin 2x kokoinen että jos/kun ajelee öljyt tankissa niin menee bensat suuttimien läpikin.
Varmistahan toi vielä, käy vaikka vilkaisemassa kumman mallinen se sulla siellä on, Ok?
Main Jet: 280
Pilot Jet: 50
Needle Jet: 389 Q-2
Jet Needle: 6FJ40
Throttle Valve: 832-43002a 4.0

..vai..
Mikuni TM36-68
Main Jet: 130 VM28/486
Pilot Jet: 12.5
Air Jet: 1.0
Needle Jet: 784-241111 P-8
Jet Needle: 9DZH6-50
Throttle Valve: N/A

Helppo erottaa luistinkammion korkeudesta/muodosta sekä kohokammion tyhjennys propun koosta. + Ryyppy hanikan asennosta.
Luulen 99%:sti että se on toi 36-68 malli kun suutinkin vakiona lähempänä normikokoja tämän kuution ajopeleille eli toi 130 on default.
Ja luin myös että toi 36-2 on alunperin suunniteltu 2T vehkeille, siitä johtuen varmaan on sen pääsuutinkin 2x kokoinen että jos/kun ajelee öljyt tankissa niin menee bensat suuttimien läpikin.

Varmistahan toi vielä, käy vaikka vilkaisemassa kumman mallinen se sulla siellä on, Ok?
Thx varmistuksesta.
Nyt on USA:sta tilattu ja maksettu uusi Mikuni TM36-68 kaasutin, saapahan Comukka sitten riittävästi evästä.
- Kaasutin: ~177€
- Käsittely+postikulut: ~20€
- Tulli: ~6€
- ALV: ~45€
Total= ~248€
Silti tuollainen ~50€ säästö, no senkin kun järkevästi sijoittaa muualle, saa esim. 500km ajoihin bensat ..
.. tai itseasiassa menivätkin jo kun innostuin useammatkin tarrat tilailemaan ..
Tuollainen TM36-2 ei olisi jäänyt maksamaan posteineen,tulleineen ja alveineen kuin ~146€ kun laskin ..
Nyt on USA:sta tilattu ja maksettu uusi Mikuni TM36-68 kaasutin, saapahan Comukka sitten riittävästi evästä.
- Kaasutin: ~177€
- Käsittely+postikulut: ~20€
- Tulli: ~6€
- ALV: ~45€

Total= ~248€
Silti tuollainen ~50€ säästö, no senkin kun järkevästi sijoittaa muualle, saa esim. 500km ajoihin bensat ..
.. tai itseasiassa menivätkin jo kun innostuin useammatkin tarrat tilailemaan ..
Tuollainen TM36-2 ei olisi jäänyt maksamaan posteineen,tulleineen ja alveineen kuin ~146€ kun laskin ..

-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12
ajelen 130 suuttimella. toimii parhaiten joka alueella. isomman suuttimen kans tulee ongelmia yläkierroksilla. onko tietoa mistä kyseiseen kaasariin sais kiihdytyspumpun suuttimia? sen joutuu laittaan jäykäksi, muuten ei ehdi "ruikata" tarpeeksi bensaa ku nopeasti painaa kaasun pohjaan. se vaan poksahtaa.
Storm-motor.fi hakusanaksi 'mikuni suutin' niin tulee 122 erilaista suutinta pelkästään Mikuneihin, ihme on jos ei löydy.
mpt.fi on kanssa paikka josta kysymällä voi saada vaikka mitä osia..
Lueskelin yhtä prätkä/Mikuni TM mallin säätö keskustelua ja sieltä sain hyviä vinkkejä/neuvoja.
Yhteenvetona pumppu kannattaa laittaa mahdollisimman myöhään lähteväksi, sievässä city kruisailussa ei siis vielä kytkeydy turhaan (=paljon taloudellisempi) eli lähes tasakaasu kruisailu mennään normaalien seos piirien määräämä, mutta sitten kun ryntäyttää ja pumppu aktivoituu niin tapahtuukin jo jtn...
Joku ulkolainen myynti/säätöpaja myös neuvoi, ja parin kommentin kokemuksen perusteella kannattaa myös säätää niin että pumppupiirin toiminta loppuu 2/3 kaasulla eli siitä eteenpäin 100% kaasun asentoon asti kyllä hoitaa pääsuuttimen kautta kulkeva seos.
mpt.fi on kanssa paikka josta kysymällä voi saada vaikka mitä osia..
Lueskelin yhtä prätkä/Mikuni TM mallin säätö keskustelua ja sieltä sain hyviä vinkkejä/neuvoja.
Yhteenvetona pumppu kannattaa laittaa mahdollisimman myöhään lähteväksi, sievässä city kruisailussa ei siis vielä kytkeydy turhaan (=paljon taloudellisempi) eli lähes tasakaasu kruisailu mennään normaalien seos piirien määräämä, mutta sitten kun ryntäyttää ja pumppu aktivoituu niin tapahtuukin jo jtn...
Joku ulkolainen myynti/säätöpaja myös neuvoi, ja parin kommentin kokemuksen perusteella kannattaa myös säätää niin että pumppupiirin toiminta loppuu 2/3 kaasulla eli siitä eteenpäin 100% kaasun asentoon asti kyllä hoitaa pääsuuttimen kautta kulkeva seos.
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12
no mulla tuo kampe on pelkästään crossi käytössä ja siellä kaasu on melko lailla on/off asennossa ja tarvii nopeaa reagointia kaasukahvaan. käsittääkseni noista stormin suuttimista ei mikään ole kiihdytyspumpun suutin. jos asian oikein olen ymmärtänyt niin se suutin on se "pilli" joka ruikkaa sitä bensaa. ja se vaihdetaan kokonaan isompaan tarvittaessa.
taloudellisuudesta -- pari kolme tuntia käy hakkaan rataa ja menee noin 5 litraa bensaa, eli ei mitään väliä meneekö 4 vai 6 litraa, jos vaikka miettii kelkkaa samalla radalla talvella niin samassa ajassa menee 20 litraa bensaa.
taloudellisuudesta -- pari kolme tuntia käy hakkaan rataa ja menee noin 5 litraa bensaa, eli ei mitään väliä meneekö 4 vai 6 litraa, jos vaikka miettii kelkkaa samalla radalla talvella niin samassa ajassa menee 20 litraa bensaa.
Ei todellakaan mitään väliä pelkässä crossi käytössä. Kelkathan vievät ihan jtn. muuta.metusalemi kirjoitti:taloudellisuudesta -- pari kolme tuntia käy hakkaan rataa ja menee noin 5 litraa bensaa, eli ei mitään väliä meneekö 4 vai 6 litraa, jos vaikka miettii kelkkaa samalla radalla talvella niin samassa ajassa menee 20 litraa bensaa.
Mullakin helmikuussa ei ollut 600wiri Lynx ihan säädöissään ja otti 98:ia 46L/100km.
Heitin 130km ajolenkin ja bensaa paloi yli 60 litraa parissa kolmessa tunnissa. Ajelu oli siis halpaa!

Siihen nähden aivan sama onko kulutus mönkkärissä 4.9 vai 8 litraa/100km.
Mutta se siitä, eilen maksettu ja ensi viikolla pitäisi saapua Falmekilta toi WRP:n täys-putkisto.
Ja jos vaikka ensi viikolla saisi itse kaasarinkin jenkkilästä sekä jostain pitää vielä se pienempi eturatas löytää.
Eilen ostin parit Keihinin pääsuuttimet jotka pitää heti vaihtaa siihen orggis kaasariin kun tulee että on heti sisäänajon alussa seokset rikkaammalla.
Ei esim. venttiilit tai putken alkukäyrä ole heti alussa heti punaloistossaan laihojen seoksien takia.
Kunhan kerpele rupeaisi itse Comukkakin jo tulemaan, 1vko sitten maksettu, ei ole vielä kuulunut...maksun rekisteröinnistä kuulemma 2-3 päivää...
Maanantai iltapäivällä pitää soittaa että missä se oikein luuraa?

Halpoja todellakin jos tolla hinnalla(tai edes alle tonnilla) saa ahdettua Comukan?
Saiskohan papereihin? Vaikka edes 0.1bar ahdoilla tehonmittaukseen ja sitten konttorille 15kw pelinä.
Osta kilpipeli ja rupea tappelemaan byrokratian kanssa ja kun sitten parin vuoden päästä voitat ja saat leimattua, niin pääset varmaan Mönkkäri lehteen esittelemään luomustasi sekä kuinka tota paperi sotaa käytiin.
Saiskohan papereihin? Vaikka edes 0.1bar ahdoilla tehonmittaukseen ja sitten konttorille 15kw pelinä.

Osta kilpipeli ja rupea tappelemaan byrokratian kanssa ja kun sitten parin vuoden päästä voitat ja saat leimattua, niin pääset varmaan Mönkkäri lehteen esittelemään luomustasi sekä kuinka tota paperi sotaa käytiin.
Hankin sen falmekin 350 Yammulle tarkotetun putken kans. Saa nähdä saako putkesta väännettyä Commariin sopivaa vai joutuu äänärin yhdistämään alkuperäseen putkeen... 13 piikkisen eturattaan saat mistä vaan siihen käy 250 Suzuki RM:n ratas suoraan.
Laita nyt hitossa kaasari niitä viteonpätkiä juutuubiin...
Laita nyt hitossa kaasari niitä viteonpätkiä juutuubiin...
≈ Kawasaki KFX 400 ≈
-
- 3WD
- Viestit: 75
- Liittynyt: 23 Helmi 2008 20:12