comanche 4x4
Nopeusmittarin anturi
Missä Comanche 300 4x4 :ssa on nioeusmittarin anturi?
Onko se oik.puolella takakardaanin ulostulossa vaihdelaatikossa?
Tietääkö kukaan tuon anturin toimintaperiaatetta? Onko se mangneetti vai induktiotyyppinen? Mangneetti tyyppisessä anturi antaa pulssin aina kun se ohittaa akselilla olevan mangneetin. Induktio tyyppisessä anturi ohittaa akselilla olevan pykälän jonka perusteella pulssi tulee.
Onko se oik.puolella takakardaanin ulostulossa vaihdelaatikossa?
Tietääkö kukaan tuon anturin toimintaperiaatetta? Onko se mangneetti vai induktiotyyppinen? Mangneetti tyyppisessä anturi antaa pulssin aina kun se ohittaa akselilla olevan mangneetin. Induktio tyyppisessä anturi ohittaa akselilla olevan pykälän jonka perusteella pulssi tulee.
No näkeekö tuossa et minkälainen pykälä tms on vetoakselissa tms. josta se tuon pulssin ottaa?hupo kirjoitti:se on oikean etupyörän navan luona olevassa "levyssä".induktio tyyppinen tuo vaikuttais olevan.anturi on säädettävissä ja 3 johtoinen.anturin väli on noin 2-5mm.
Linkussa tuo on vaihdelaatikossa kiinni ja ei näe säätää etäisyyttä muutoin kuin mittaamalla ja tuon akselissa olevan pykälän kuntoa ei pysty mitenkään tarkkailemaan/katsomaan
-
- 3WD
- Viestit: 103
- Liittynyt: 20 Touko 2007 18:54
- Paikkakunta: Porvoo
Ööh mutta Comanche 300 4x4 nopeusanturi ottaa nopeuden jarrulevyn pykälistä.petej kirjoitti:No näkeekö tuossa et minkälainen pykälä tms on vetoakselissa tms. josta se tuon pulssin ottaa?hupo kirjoitti:se on oikean etupyörän navan luona olevassa "levyssä".induktio tyyppinen tuo vaikuttais olevan.anturi on säädettävissä ja 3 johtoinen.anturin väli on noin 2-5mm.
Linkussa tuo on vaihdelaatikossa kiinni ja ei näe säätää etäisyyttä muutoin kuin mittaamalla ja tuon akselissa olevan pykälän kuntoa ei pysty mitenkään tarkkailemaan/katsomaan
Joko ajossa
Moro. Jokos mönkijät ajossa? täällä nyt alkaa päästä kun lumet sulaneet melkein, Onko kukaan laittanut hydraulista nosturia puunajoon.
Onpas tämä topicci mennyt hiljaiseksi, onko kaikkien koneet toiminu vai takuukorjauksessa
kuten omani? Siis kampe korjaamolla ja kärriprojekti kuumimmillaan eli tarvitsisin vetokoukun korkeusmitan maasta kuulan päähän. Pitäis siis tietää laitanko pyrivän vetopään aisan ylä-vai alapuolelle. Jos jollain ois kampe kotona ja kehtais mitata 


-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Comsu pelaa kuin junan vessa, siksioä ei ole ollut aihetta kirjoitteluun. (kop kop)Mr D kirjoitti:Onpas tämä topicci mennyt hiljaiseksi, onko kaikkien koneet toiminu vai takuukorjauksessakuten omani? Siis kampe korjaamolla ja kärriprojekti kuumimmillaan eli tarvitsisin vetokoukun korkeusmitan maasta kuulan päähän. Pitäis siis tietää laitanko pyrivän vetopään aisan ylä-vai alapuolelle. Jos jollain ois kampe kotona ja kehtais mitata
Kysymyksiisi sait jo vastauksen mutta kärriprojektisi kiinnostaa. Ranka- vai muu kärry? Teetkö itse kokonaan? Millaisilla renkaill`? Teli vai kaksipyöräinen? Jos teli niin epäsymmetrinen vai symmetrinen teli?
Itsellä sama suunnitteilla ja olen katsellut tuota kiinalaista rankakärryä, epäsymmetrisellä telillä ja etusermillä, hintaa uutena 600 euroa.
Saako sillä hinalla edes tarvikkeita vastaavaan kärryyn?
Onko kokemuksia kärryn raaka-aineiden kestävyydestä?
Ajattelin, että jos lähtee siltä pohjalta, tekisin itse siihen laatikon joko filmivanerista tai pellistä lyhyen tavaran ajoa varten.
Hieman mietityttää sekin kun täällä nämä maastot ovat "Kolin maastoja" eli tasaisempia paikkoja on vähän. Jaksaako tuo vetää pitkää vastamäkeä/ riittääkö paino ja pito?
Meinasin laittaa vetopään sille puolelle aisaa missä aisa on lähempänä vaateria. Kiitos mittauksesta ja vinkistä. Kärrikyselystä, vaikka se ei tähän topicciin kuulukkaan, telillä, autonrenkailla ja nurkista löytyneistä romuista (suurimmaksi osaksi). Laskeskelin itse että jos joutuu osto raudasta rakentaa kannattaa ostaa halppiskärri (riippuu tietysti tarpeesta). Itse kanssa miettiny Comsun vetokykyä kun suopohjasesta metästä tarviais ajaa, jos jollai jotain kokemusta siitä kuin isoi kuormii (kuvia?) ja minkälaises maastos jaksaa vetää. Niin ja teli on epäsymmetrinen joka suuntaan
eli keinun akselointi on alempana kuin renkaan akselointi ja telin akselointi n. 5 cm keskikohtaa taempana.

-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
No telin rakenne on ainakin aivan oikea!
Itse myin yli 30 vuotta noita traktorin kärrejä ja eipä tuollaisen telin edut meinanneet mennä joillekin päähän, ei sitten millään.
Kävin kiinalaistakin katsomassa ja oli teli kasattu väärin. Kun sanoin siitä, myyjä katsoi kuin "tärähtänyttä".
Joo, kyllä se taitaa pikkukäyttöä varten se kinuski olla riittävä.

Itse myin yli 30 vuotta noita traktorin kärrejä ja eipä tuollaisen telin edut meinanneet mennä joillekin päähän, ei sitten millään.

Kävin kiinalaistakin katsomassa ja oli teli kasattu väärin. Kun sanoin siitä, myyjä katsoi kuin "tärähtänyttä".

Joo, kyllä se taitaa pikkukäyttöä varten se kinuski olla riittävä.
-
- 6WD
- Viestit: 348
- Liittynyt: 22 Tammi 2008 15:34
- Mönkijä:: Honda 350 FM
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vai sillä tavalla kävi!Mr D kirjoitti:No minusta tuli sitten yllättäen mönkijätön ihminen kun myyjäliike ilmoitti että saan rahat takaisin kun eivät saa etuperään osia, eivätkä saa toimitettua uutta tilalle![]()
![]()
![]()
No rahat tilille ja mönkijäkaupoille
Taidankin hypätä Pollen talliin vai oliko se että Polle hyppää minun talliin?

Olen ajanut myös retkuperä Polariksella metsässä ja täytyy myöntää, että eroa Comsuun on kuin yöllä ja päivällä. On toki hinnassakin.
Itsekkin olen alkanut katsella erillisjousitettuja mönkijöitä mutta tuo tieliikenne-vaatimus asettaa omat rajansa (ja rahan puute).
Minusta Comsu on niin jäykkäalustainen, että on epämiellyttävä ajaa metsässä vaikka hyvin eteneekin.
Kattelin kyllä noita jäykkäperäisiä Magnumeja, alkas saamaan jopa -05 vm tolla 4k€ hinnalla jonka tuosta Comsusta sain takas
Mitäpä muut mieltä ajatelkaa jos omalle kohdalle sattuisi, siis voisitte korjata "erehdyksen" ja vaihtaa merkkiä tai tilata -08 mallin Comanchen. Uusi Comanshe: edellisessä vikoja joista takuu ei selviä niin miten osien saatavuus takuun jälkeen/10 vuoden päästä, edelleen kelpo peli minun tarpeisiini, mutta... Käytetty Polle: ei takuuta mutta varaosien saanti ehkä vanhemmuuttaan parempi ja toimivuus(?). Mielipiteitä/keskustelua päätöksiä pitäis tehdä pikaisesti ens talven puut on vielä suolla eikä niitä muulla sieltä pois saa.
