ämhoo kirjoitti:Hankin sen falmekin 350 Yammulle tarkotetun putken kans. Saa nähdä saako putkesta väännettyä Commariin sopivaa vai joutuu äänärin yhdistämään alkuperäseen putkeen...
No menikö heittämällä vai pitikö soveltaa?
En oo saanut vielä asennettua, mutta näyttää siltä että siitä paketista voi käyttää vaan äänenvaimentimen. Putki ei siihen tule taipumaan kun on vaan yhdellä ulostulolla. Commarissa kun on kaks.
0.8-1.0 mm kannesta ja 1.0 mm lohkosta. Puristukset taisivat tulla jonnekin ~11:1 paikkeille. Kannattaa viel tarkistaa puristussuhde laskemalla. Jakoketjun kiristimessä riittää kiristysvara juuri ja juuri. Kannen porttauksella ei paikallinen "ammattimies" saanut käytännössä mitään etua. Lisäksi kokeiltiin imukanavan täyttämistä penkissä, mutta tästäkään ei saanut apua. Seetipinnat melko kiinalaisen näköiset, joten ajamalla ne oikeiksi voisi saada jotain hyötyä.
Sytytysennakkoa meinaa olla liikaa alakierroksilla kuumalla koneella ja tuolla +11:1 puristussuhteella. Ei kuitenkaan ole katsottu aiheelliseksi muuttaa perusennakkoa.
Palotila kannattaa tietysti muotoilla siten, ettei ole teräviä kulmia. Alkuperäiset männän venttiilien kolot sattuvat kohdilleen kannen laskemisen jälkeenkin. Lisäksi nokkarattaasta kannattaa tehdä säädettävä, ettei venttiilien ajoitukset ole mitä sattuu. Imuventtiili yläkulokohdassa esim 0.2 mm enemmän auki kuin pakoventtiili.
Nämä muutokset siis neliventtiiliseen mettämalliin.
Kyseisellä laitteella ei ajettu kuin muutama kerta ennen viritystä, joten ihan hirveän hyvää vertailupohjaa ei ole. Eikä kenelläkään ole (vakio) 300cc:tä mihin voisi verrata. Kyllä niistä taisi olla jonkin verran hyötyä - ei mitään mieletöntä kuitenkaan, mutta eihän se ole kuin 300cc. "Voiman tunnetta" saattaa hämätä se, että koneen luonne ei viritysten myötä juuri muuttunut (ts. kone on melko alavääntöinen). Homman "kannattavuudesta" en tiedä - kokemusta (tästä koneesta) ainakin kertyi. Nokan ajoittaminen oli selvästi hitain homma tehdä.
Pääsuutin katsottiin kohdilleen laajakaistalambdalla. Ihan joka alueella ei seokset vieläkään ole sitä mitä pitäisi olla, mutta 12:1-14:1 alueella liikutaan, joten ei sieltäkään ole juuri teholisää enää saatavissa. Sen verran kohdillaan, että ei kananta nähdä vaivaa vaihtaa muita suuttimia.
Sytytyksen säätäminen / ohjelmoitavan sytytyksen tekeminen voisi olla seuraava viritys. Ekana voisi tietty perehtyä vakioboksin sytytysennakkoon ja tuumailla onko projektissa järkeä. Tuskin on.
moi pitkästä aikaa.mä laitoin comanche 300 crossiin 148 suuttimen.neula oli ihan alhaalla.sai liikaa bensaa tukehtu.oisko pitäny sitten säätää hapen saantia jostain en tiedä.tänään pasahti sitten toinen takaiskari paskaks.lisäsäiliön letku oli hiertäny runkoon ja haljennu.mitäs luulette menisköhän toi takuuseen?????.ensimmäinen takaiskari vuoti itsensä tyhjäks ihan itsestään.kyl pikkasen potuttaa.
No niin tänää ensimmäinen kunnon reissu poikien kanssa, soratietä, crossirataa ja mettäpolkuja, tuloksena hajonnu kytkin! Se siis tosissaan palo loppuun se kytkin, kaksi massalevyä aivan kiiltävänä! noh ensviikolla uudet laadukkaat levyt sisään ja jäykemmät jouset! osa syynä vakiovälit kun pienempää eturatasta en vielä saanut!! ei voi kyllä käsittää miksi sellaiset välitykset... noh jospa ne tästä!
TontoRacer kirjoitti:No niin tänää ensimmäinen kunnon reissu poikien kanssa, soratietä, crossirataa ja mettäpolkuja, tuloksena hajonnu kytkin! Se siis tosissaan palo loppuun se kytkin, kaksi massalevyä aivan kiiltävänä! noh ensviikolla uudet laadukkaat levyt sisään ja jäykemmät jouset! osa syynä vakiovälit kun pienempää eturatasta en vielä saanut!! ei voi kyllä käsittää miksi sellaiset välitykset... noh jospa ne tästä!
Mistä hankit levyt ja minkälaiset?? Mc scatterilla on loppu ainakin suzuki GZ250 Marauder ja GN250 levyt... eikä onnistu tilatakkaan hyllyyn mistään.......
No soitin sinne scatterille ja levyjä ei ole! peruin sit tilauksen! soitin myös Euromotorcenterille ja sieltäkään ei hyllystä löydy! no ei muuta kuin muualta metsästämään!
juu soitin.. tilasin 2vk sitte ja nytte soitti takas ja sano et ei löydy mistään eikä onnistu tilata hyllyyn.. alkuperäiset vois vissii tilata mutta maksaa miljuunia..
Nakkilan pyörästä ja moposta vai mikä se oli.... löyty yksi sarja jotain vanhaa varastoa, alkuperäisosia mutta tosiaan vain yksi sarja ja tuli pikkasen kalliimmaksi kuin tarvike. saas nähä mitä laatua ne sitten on! toivottavasti noita levyjä nyt saatais tähänkin maahan, menekkiä ois...