Maustetut jutut vai kulkeeko oikeesti?

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

iroc kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Oletteko huomannut suuttimen vaihdon jälkeen minkälaista eroa???? Tekis mieli kokeilla, mut ent. omistaja mainitsi kokeilleensa ja väitti, että vakiolla toimi parhaiten..???!!! Tiedä sitten häntä...
Silloin siitä suuttimen vaihdosta on hyötyä, jos kaasu pohjassa tuntuu puhti loppuvan. Mutta jos ei nelonen silmässä ja kaasu pohjassa röpötä, vaan kulkee niinkuin osakaasullakin, niin ei siitä suuttimen vaihdosta ole muuta hyötyä, kuin kohonnut polttoaineen kulutus.

Itselläni myös originaali suutin paikallaan. Kokeilin isompiakin, mutta huippunopeus vain tipahti, mitä suuremmaksi suutinta vaihtoi.
Ei sen polttoaineen puutteesta röpöttää pitäisi, ennemminkin alkaa hyytyä eikä vastaa kaasuun.
Mulla ei vakio suuttimella kaasu vaikuttanut oikeastaan vähän yli puolen välin jälkeen mitään muuta kuin huonompaan suuntaan, ja vähän ryyppyä käyttämällä kulki huippuja paremmin.
Pääsuutin oli 88 ja nyt paikoillaan 100:nen jolla toimii aivan erilailla.
Suutin kokeilut jäivät vaan vähän puolitiehen kun kannentiiviste päätti sitten antautua.

Vakiona 80km/h mittarinopeutta tiukassa, nyt 95km/h ja toimivuus/suorituskyky kaikin puolin aivan eri kuin vakiona.

Muutokset:
-pääsuutin 88-->100 ja neulaa säädetty
-putkistoa "avarrettu" kummastakin päästä
-kaasu modattu aukeamaan kokonaan
-imukaula ja imukanava kohdistettu
-ilmansuodattimesta muovipääty/huohotin poistettu
-piikkiä isompi eturatas

Jahka osat saapuisi niin eiköhän se tuosta vielä parane, kun pääsee hakemaan säädöt paremmin kohdalleen.
Mittari virhettä ei tuntuisi aivan hirveästi olevan, kiertää noilla välityksillä 95km/h mittarinopeudessa n.9000rpm.
Jakelfin
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 13 Touko 2007 19:21

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

No niin, perusjutut tehty, eli katti ekana pois, vaikka epäilen ettei se sielä paljoa jarruttele, sen verran avarasti oli tehty. Suuttimen surautin millisellä poralla läpi, aavistuksen laihalle jäi vielä. Neula keskellä, en näe tarvetta säätää. Rullakaasun vaihdoin ja takapöntön tein auton pienestä pöntöstä. Takaosaan pönttöä tein kotelon josta kaasut lähtee alaspäin ja reikä samankokoinen kuin vakiopöntössä, hillityt äänet ja silti hengittää eikä enää vastaa renkaaseen kun on kapea ovaalimallinen. Huiput 99... Okei, gepsiin meni 96.2km/h ja vielä on vakio bensalinja sekä filtteri. Seuraavana ne ja sitten pitää käyttää kantta auki, tänään jopa ohitin auton kun körötteli alle 80. 8)
On-Off-Road
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

Sullahan kulkee jo comsu ihan kivasti.... :D Mulla ton uuden hankintani (Falmek 400cc) Kulku vähän kadoksissa... Huiput toistaiseksi samassa kun sulla comsussa.. :D
Kulkine hakusessa
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Tohon kulkuun muuten kummasti vaikuttaa kuskin paino näissä pikkukoneisissa. Kaveri joka on kevyempi kuin minä testas tota mun mönkkäriä ja huiput oli selvästi enempi.
Gps:ä ei löydy niin ei pysty sanoon kulkeeko oikeesti kuinka kovaa. Palaillaan sitten huippuihin jahka jostain gps:n saan lainaan.
mönkijätön
Jakelfin
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 13 Touko 2007 19:21

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

Nii joo vakiovälitykset on ja rakkinehan on 200cc comsu. Meinasin eteen piikkiä isomman rattaan niin saa kierrokset kohtuulliselle tasolle. Uudet 10/30 ölpät huomenna sisään, sopivat kesäöljyt.
On-Off-Road
jarik
3WD
Viestit: 70
Liittynyt: 26 Tammi 2008 18:01
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarik »

GPS:llä mittasin ja 81 kmh jäi huipuiksi alamäkeen mentäessä. Tasasella ehkä sen 60 ottaa. Kait se vakio on, paitsi että kaasukahva on vaihettu kierrettävään ed. omistajan toimesta. Ei mitään tietoa hammasrattaista tai suuttimista, minkä kokosia ne on.
Nelonen tuntuu liian pitkältä. Kolmoselta neloselle vaihtaessa ei jaksa kunnolla mennä, ennenkä piiiiiiiitkään kiihyttää kaasupohjassa.
Raidetangonpäiden pallonivelet on väljät, että eipä sillä uskalla 80:ä kovempaa edes mennä, kun aikuisten oikeasti pitää pitää ohjaustangosta kiinni ja koettaa arvata että mihin suuntaan seuraavasti lähtee vänkäämään :)
Niin ja crossipeli on.
Luigi
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:02
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Minulla ottaa mittarin pohjaan, mut lyhyen matkaa ku huuatin ni otti navin mukaan tasan 90. eturatas on 16, bensalinjojen muokkaus ja suodattimen vaihto toi potkua huomattavasti lisää. suuttimelle en oo tehny mitää.
Se on jämpti
Luigi
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Touko 2008 22:02
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

ainii ja putki muokattu kans :lol:
Se on jämpti
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Viimevkloppuna mittasin kans gps:llä lievässä alamäessä 105km/h ja tasasella 92km/h. Putki muutettu, suutin 130, välit 17/39
Jakelfin
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 13 Touko 2007 19:21

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

Vetoja on yhä mutta kulkuja ei, 88 hikisesti...
On-Off-Road
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Vatku »

Putki muokattu, 115 pääsuutin, power filtteri, kaasuvivun modaukset.
GPS:n mukaan 96km/h tasasella, sama 16 ja 17 rattaalla, jos 15 laittais takas nii jaksais alhaaltakin mennä.
Avatar
4x4lucifer74
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Syys 2008 15:34
Paikkakunta: Nakkilan kirkon vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 4x4lucifer74 »

Miten helvetissä uskallatte ajaa yli 80km/h noilla kiinan pommeilla?

Tänään kokeilen ekan kerran asfaltilla tota baschakasaa!

En tiedä rattaita, mutta noilla speedracereilla kulkee lujempaa kuin uskaltaa ajaa. Tiedä sitten vaikuttaako tieto olka-akselin katkeamisesta..

Akropovin mp vaimennin ei ole kovin tehokas, vaikka tiivistin liitoskohdan. Oli putkissa eroa 4mm halkaisijassa ja jotain verkkoa välissä..

Kaasarina 28 dellorto, suuttimista en tiedä. Vapaavirtausputsari.
Bashan ATV200S-7 TSI
Tee-Se-Itse -kömpijä
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

4x4lucifer74 kirjoitti:Miten helvetissä uskallatte ajaa yli 80km/h noilla kiinan pommeilla?

Tänään kokeilen ekan kerran asfaltilla tota baschakasaa!

En tiedä rattaita, mutta noilla speedracereilla kulkee lujempaa kuin uskaltaa ajaa. Tiedä sitten vaikuttaako tieto olka-akselin katkeamisesta..

Akropovin mp vaimennin ei ole kovin tehokas, vaikka tiivistin liitoskohdan. Oli putkissa eroa 4mm halkaisijassa ja jotain verkkoa välissä..

Kaasarina 28 dellorto, suuttimista en tiedä. Vapaavirtausputsari.
Oletkohan nyt mennyt perse edellä puuhun?
Tavallisesti laitetaan renkaat, vanteet ja ohjauskulmat uusiksi, ennenkuin uskalletaan edes maantielle.

Eli renkaat ja vanteet vaihdetaan edes etäisesti pyöreitä muistuttaviin, ja jokainen makunsa ja mieltymyksensä mukaan, joko rautakanki tai rälläköi/hitsaa menetelmällä säätää casterkulmat kohdilleen, vasta sitten kokeillaan huippuja maantiellä.Sitten kun huomaa tehonpuutteen, niin vaihdellaan viriosia ja poistellaan alkuperäisiä kuristuksia pois.

Alkuperäisillä ajo-omituisuuksilla ei pysy vanha erkkikään ajouralla.

Mutta kyllä siitä ajokelpoisen saa, jahka koluat foorumia, edes hetken aikaa, ja otat oikeasti opiksi lukemastasi, ja huomaat yllättäen, miten vähällä vaivalla siitä saa loisto pelin.
Viimeksi muokannut Kimi, 21 Syys 2008 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 04:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Kulkee gps nopeutta 92km/h 300cc, pikkasen piristelty, alamäessä enemmän. Katsotaan uusien rattaitten jälkeen uusiks.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Avatar
4x4lucifer74
2WD
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Syys 2008 15:34
Paikkakunta: Nakkilan kirkon vaiheilla

Viesti Kirjoittaja 4x4lucifer74 »

Renkaat on tasapainossa, kuten olen aiemmin maininnut. Luku ja ymmärrystaitoiset varmaan huomanneetkin.

Muutenkin ihmetyttää ton "halpuus".

Jos renkaat ja vanteet vaihtaa ja sitten vielä katkeamattomat olka-akselit niin samalla rahalla olis saanut jo käytetyn laatupelin.

Jos mönkkäreitä pitää rautakangella kouluttaa ennen ajoa, niin niillä on parempi pysyä soramontuilla poissa yleisiltä teiltä.

En yhtään ihmettele miksi kiinalaisia haukutaan, yhden kohdan kun korjaa vierestä hajoaa.
Bashan ATV200S-7 TSI
Tee-Se-Itse -kömpijä
Vastaa Viestiin