Ei sen polttoaineen puutteesta röpöttää pitäisi, ennemminkin alkaa hyytyä eikä vastaa kaasuun.iroc kirjoitti:Silloin siitä suuttimen vaihdosta on hyötyä, jos kaasu pohjassa tuntuu puhti loppuvan. Mutta jos ei nelonen silmässä ja kaasu pohjassa röpötä, vaan kulkee niinkuin osakaasullakin, niin ei siitä suuttimen vaihdosta ole muuta hyötyä, kuin kohonnut polttoaineen kulutus.opcaravan kirjoitti:Oletteko huomannut suuttimen vaihdon jälkeen minkälaista eroa???? Tekis mieli kokeilla, mut ent. omistaja mainitsi kokeilleensa ja väitti, että vakiolla toimi parhaiten..???!!! Tiedä sitten häntä...
Itselläni myös originaali suutin paikallaan. Kokeilin isompiakin, mutta huippunopeus vain tipahti, mitä suuremmaksi suutinta vaihtoi.
Mulla ei vakio suuttimella kaasu vaikuttanut oikeastaan vähän yli puolen välin jälkeen mitään muuta kuin huonompaan suuntaan, ja vähän ryyppyä käyttämällä kulki huippuja paremmin.
Pääsuutin oli 88 ja nyt paikoillaan 100:nen jolla toimii aivan erilailla.
Suutin kokeilut jäivät vaan vähän puolitiehen kun kannentiiviste päätti sitten antautua.
Vakiona 80km/h mittarinopeutta tiukassa, nyt 95km/h ja toimivuus/suorituskyky kaikin puolin aivan eri kuin vakiona.
Muutokset:
-pääsuutin 88-->100 ja neulaa säädetty
-putkistoa "avarrettu" kummastakin päästä
-kaasu modattu aukeamaan kokonaan
-imukaula ja imukanava kohdistettu
-ilmansuodattimesta muovipääty/huohotin poistettu
-piikkiä isompi eturatas
Jahka osat saapuisi niin eiköhän se tuosta vielä parane, kun pääsee hakemaan säädöt paremmin kohdalleen.
Mittari virhettä ei tuntuisi aivan hirveästi olevan, kiertää noilla välityksillä 95km/h mittarinopeudessa n.9000rpm.