comanche 200 tehoputki

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
humppalulla
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Helmi 2008 17:29
Paikkakunta: kuopio

comanche 200 tehoputki

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

Mulla ois tollanen 200cc tieliikenne mönkkäri ja kiinnostas tie minkälaisia vaimentimia ootte laittanu ton alkuperäisen tilalle? tohan alkuperäinen taitaa olla pahin tehon hävittäjä koko vehkeessä. Täällä tais joku kirjoittaa shinerayn jotkin osat keulaan kävis pienellä modaamisella. Käviskö/oisko tommoisesta mitään hyötyä? http://www.motomaurits.com/tuote.php?id=1224
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Melkein saman asian ajais varmaan ku laittais mettämallin äänenvaimentimen. Ei taida paljo ahdistaa ku vertaa vaikka tl version ääniä tohon mettämalliin niin kyl mettämallissa kovemmat on.
Ex:
Rally 150cc
Trapper 200mx
Goes 50s
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Itselläni pelaa comanche parhaiten tuolla omalla vaimentimellaan.... :shock:
Omistan tehoputkenkin, mutta parhaiten tuntuisi toimivan "vähän avarretulla" alkuperäis vaimentimella!
humppalulla
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Helmi 2008 17:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

Onko metsämallissa miten kovat äänet? ilkiikö ajaa tiellä? crossin putkessahan ei taida olla kattia? vaimentaja onko vapaammin hengittävämpi?
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

modasin ittelleni nelisatasesta monttupyörästä peräisin olevan änärin päpättää melko kovasti sillä, kuitenki kyllähän tuolla ilkee vielä kylillä ajella kun ajelee pikkukaasulla.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Mulla vähän sama juttu. on jonku 250cc Crossi putki. Aika kovat äänet tuli mutta pintakaasulla kehtaa mennä.. =) Jonkun isomman vekottimen putkella sais varmaan murinat alemmalle taajuudelle ja sitä kautta siedettävämmäksi.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

Mielestäni tollaseen 200cc comsuun ei kannata hirveitä rahoja sijoittaa johonkin putkistoon. Sen takia itse porasin pitkällä poranterällä joka oli halkaisijaltaan ulostulon kokoinen koko vaimentimen mitalta väliseinät puhki. Vääntöä tuli selkeästi lisää ja äänetkin pysyivät lähes normaaleina.
humppalulla
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Helmi 2008 17:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

Oisko sitten järkee vaihtaa toi crossin vaimennin? ei oo hirvee investointi. toi omansa putki tuntuu niin tukkoselta ja onpaljon kirjoiteltu että pahin tehon syöjä/hävittäjä ois toi putki.
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

Tpower kirjoitti:Mielestäni tollaseen 200cc comsuun ei kannata hirveitä rahoja sijoittaa johonkin putkistoon. Sen takia itse porasin pitkällä poranterällä joka oli halkaisijaltaan ulostulon kokoinen koko vaimentimen mitalta väliseinät puhki. Vääntöä tuli selkeästi lisää ja äänetkin pysyivät lähes normaaleina.
Saman toteutuksen tein minäkin ja hyvin pelaa! Kai se on "katti" mikä tuossakin comanchen putkessa ahdistaa!
humppalulla
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Helmi 2008 17:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

pitää kokeilla. mistä tilasit osat
Jeremy
3WD
Viestit: 104
Liittynyt: 20 Huhti 2008 15:58
Paikkakunta: P-Karjala Comanche cross 200TL

Viesti Kirjoittaja Jeremy »

humppalulla kirjoitti:pitää kokeilla. mistä tilasit osat
Vakio putkesta katti pois välistä ja poraus vaimentimelle... muuta ei tarvita! :)
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Mä en edelleenkään lähtisi rikkomaan vakio putkea... Katsastukseen on kumminkin pakko mennä vakio putkella ja katalysaattorilla. Tiedä sitten paljonko maksaa Gernilla uus takapönttö..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Vatku »

87e maksaa koko ränni tehopekan hinnaston mukaan. ja tosiaan jos se tuntuu suurelta hinnalta niin harrastus on väärä :)
humppalulla
Noppeli
Viestit: 22
Liittynyt: 02 Helmi 2008 17:29
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja humppalulla »

Eihän tuo vajaa 90 ekee oo hirveesti. Mutta pitääkö tilata kaikki pätkät vai pystyykö vaimentajasta ja takapätkästä tekeen? En meinaa särkee alkuperäistä ku pitäähän toi joskus katsastaa.
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

humppalulla kirjoitti:Eihän tuo vajaa 90 ekee oo hirveesti. Mutta pitääkö tilata kaikki pätkät vai pystyykö vaimentajasta ja takapätkästä tekeen? En meinaa särkee alkuperäistä ku pitäähän toi joskus katsastaa.
Eipä tuo vakiovaimentimen läpiporaus katsastukseen taida vaikuttaa millään tavalla. Äänet ei juurikaan muutu eikä katti poistu niin päästöt pysyy samassa. En tiedä miten tukkosia nää mönkkärin katit on mutta prätkäpuolelta löytyy kokemusta niiden poistamisesta/vaikutuksesta tehoihin. Esim. Hayabusassa vaikuttaa peräti 1-2hv katin poisto joten sellaista eroa ei huomaa millään tavalla.
Vastaa Viestiin