Pätkii ja sammuu Comanche 200cc

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
leke
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Elo 2007 11:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja leke »

Vika kuulostaa samalta, kuin minulla eli vika oli hapettuneessa virtalukossa. Virtalukon sisällä maajohto pääsi maadoittamaan CDI-boxia ja siitä seurasi käyntihäiriöitä. Minullakin ensin vilkkuin mittaristonvalot ja masiina sammahti tavan takaa ennekuin pysähtyi kokonaan.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

No hemmetti pitää kattoo sitten uudestaan. Virtalukon olen joskus aikaisemmin samasta syystä fixannut.. pitää kattoo uudelleen jos on hapettunut taas.. Hyvä neuvo kiitos.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Ota liitin irti sieltä mittariston takaa ja pistä ihan raakalla hyppyjohdolla virrat päälle niin selviää heti onko virtalukossa myös mahdollisesti muutakin vikaa. mulla ainakin hajos yks lukko niin että toimi ja ei toimi ja taas toimii ja taas ei. tolla konstilla helppo kattoo ja sulkee se mahollisuus pois.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Virtalukko putsattu nyt.. oli hieman hapettumaa mutta ei vaikuttanut vikaan. Kertauksena kumminkin nyt se vika vielä.
- Tukehtuu (booaa) heti kun kaasuun koskee.
- Mittaristosta katoaa kierrosluvut lähes kokonaan.
- tyhjäkäynnille saa helposti.
- kaasupohjassa pysyy käynnissä ja voi ajaa, tällöin pätkii ja nykii kyllä ja tehoja puuttuu. Heti kun löysää kaasusta ja yrittää kaasuttaa uudelleen niin sammuu (booaa).

-
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
rmax
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Syys 2007 20:53
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rmax »

Ihan samanlaista oireet oli joskus omassa, paitsi että mittari alko sekoilla jo ennen käyntihäiriöitä eli eivät liittyneet toisiinsa. Käyntihäiriöt hävisi kun puhdistin kaasuttimen kunnolla (paineilmalla röörit auki) ja otin koneen päältä lähtevän huohotus putken irti ilmansuodattimesta.
Comanche 200 tl
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Juu.. mutta ne on jo tehty.. Ilmanputsarin koteloa ei ole ollut pitkään aikaan kiinni. ja huohotin ei myöskään enää mene ilmanputsarille..
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

retale76 kirjoitti:säädä bensan pintaa kuasarista. itellä korjaantu sama vika sillä.
joo aihetta sivuten, kun tuossa aikoinaan kokeilin sitä isompaa suutinta niin nakkasin sen 100 suuttimen nyt takaisin ja säätelin kohon niin maksimiin kun menee että ei jää kaasari vuotamaan, ajelin sen jälkeen parikymmentä kilsaa ja nyt ei enää hyydy kaasupohjassa niinkuin aikaisemmin mutta silti
räkii vielä putkessa täkykaasulla 4 vaihteella.
tosi vähäistä kuitenkin ja rajoitin se ei ole kun kytkintä painasin niin kiekat vielä nousee. ilmeisesti ei ole suunniteltu tuota mun vehjettä suutinviritykselle, täytyy laitella 88 suutinta takaisin kun ei muutenkaan vaikuttanu toi 100 suutin kulkuihin ollenkaan.
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja knot62 »

Mulla oli sammumisen kanssa ongelmia myös ja hyytymisen... Tähän tosin löytyi ratkaisu orkkis änärin puolelta jossa sisuskalut oli menny sikin sokin ja tukkineet jotenkin läpiviennin...hyvin nyt pörrää kun veti kamat sisuksista pellolle... :lol:
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

joo no mä heivasin sen orkkis änärin+katin mäkeen ennen tota suutinsekoilua. joku siellä kaasarissa nyt maksaa kun sinne ei passaa isompaa suutinta laittaa.

täytynee kokeilla siihen ihan eri kaasaria että miten se sillä pelittää.

mulla edelleenkin on semmonen kutka persuuksissa että se neulaventtiili
ahdistaa, kuitenki joku valupurske siellä.
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Itellä on 112.5 pää suutin ja takapönttö vaihdettu ja katti poistettu. Hyvin toiminu niillä ennen tuota booaus ongelmaa.. tänään olis tarkoitus tutkia virtalukko.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Avatar
rammer
4WD
Viestit: 240
Liittynyt: 12 Elo 2007 19:15
Paikkakunta: kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja rammer »

Noniin vika ilmeisesti selvisi. Niinkuin tuossa leke aikaisemmin sanoin niin Virtalukossa oli vikaa.
Vaikka poistin kaikki hapettumat ja puhdistin viimeisen päälle niin silti löi jostain sieltä maihin ja aiheutti häiriöitä.
Kun kokeilin yhdistää virtapiuhat kaapelin pätkällä niin lähti heti hyvin käyntiin eikä oireillut testilenkin aikana.
virtalukon kun laittoi takaisin niin oireet alkoivat heti.

Tää jätkä KIITTÄÄ JA KUMARTAA avusta.
ISO Kiitos LEKELLE. (enpä olisi osannut virtalukosta vikaa etsiä muuten)
:D :D :D
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
leke
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Elo 2007 11:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja leke »

halvatun hieno homma, että toimii. Veikkaanpas, että todella monella on tuollainen vika mönkkärissään! Mutta eivät vain usko sitä. Toi vika on hirveän vaikea todeta nopeaan mittaamalla :roll:
Avatar
retale76
6WD
Viestit: 446
Liittynyt: 19 Helmi 2008 14:43

Viesti Kirjoittaja retale76 »

jaaha. taitaa itelläkin mennä virtalukko vaihtoon. onneks tuli muinoin otettua mankista virtaluko talteen ennenkuin viskasin rungon romuks.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
Henrier
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:38
Paikkakunta: Pieksämäki

...helpotus.

Viesti Kirjoittaja Henrier »

Onpas hyvä ku löyty heti mahdollinen ratkaisu omaankin ongelmaan.

Aamusta ajelin töihin ni muutaman kerran tuntu et ois pätkiny sytkää matkalla. ja iltapäivällä takasi lähtiissä ei käyntiin kirveelläkään. tartti pyörittää niin kierroslukumittari pomppii 5-6000 välillä. joskus ku lähtee käyntiin niin nostaa kiekkamittarin 12000 vaikka käy vain tyhjäkäyntiä pätkien. Mistä CDI-boksi ottaa kierrostietonsa? magneetolta? meneekö sama tieto myös mittarille vai tuleeko se mittarille CDI-boksilta omaa karvaansa?

Toivotaan et johtuisi virtalukosta, kohta kärrin kanssa hakemaan vehjes kotiin tutkittavaksi. raportoin lisää.
200 TL:ää korjailen.
Henrier
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2008 16:38
Paikkakunta: Pieksämäki

itqparqvinq

Viesti Kirjoittaja Henrier »

No kolme tuntia tuli mönkkärin ympärillä pyörittyä, ja vika ilmeisesti löytyi. (ja samalla sain korjattua muitakin pikkuvikoja...)

sytkäboksi ottanut siipeensä. hetkeksi sain koneen käymään pitämällä sytkäboksia kädessä ja vääntämällä johtoja (ja samalla löi jostain läpi sormille). nyt tilanne on se että kun starttaa niin kierroslukumittari näyttää täysiä kierroksia, eikä lähde käyntiin.

Mistähän tommoisen boksin löytäisi. musta laatikko jossa lukee Jianmor. oliko näihin saatavilla viribokseja?
200 TL:ää korjailen.
Vastaa Viestiin