Pätkii ja sammuu Comanche 200cc
- Bliz
- 6WD
- Viestit: 681
- Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
- Paikkakunta: Helsinki
Ota liitin irti sieltä mittariston takaa ja pistä ihan raakalla hyppyjohdolla virrat päälle niin selviää heti onko virtalukossa myös mahdollisesti muutakin vikaa. mulla ainakin hajos yks lukko niin että toimi ja ei toimi ja taas toimii ja taas ei. tolla konstilla helppo kattoo ja sulkee se mahollisuus pois.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Virtalukko putsattu nyt.. oli hieman hapettumaa mutta ei vaikuttanut vikaan. Kertauksena kumminkin nyt se vika vielä.
- Tukehtuu (booaa) heti kun kaasuun koskee.
- Mittaristosta katoaa kierrosluvut lähes kokonaan.
- tyhjäkäynnille saa helposti.
- kaasupohjassa pysyy käynnissä ja voi ajaa, tällöin pätkii ja nykii kyllä ja tehoja puuttuu. Heti kun löysää kaasusta ja yrittää kaasuttaa uudelleen niin sammuu (booaa).
-
- Tukehtuu (booaa) heti kun kaasuun koskee.
- Mittaristosta katoaa kierrosluvut lähes kokonaan.
- tyhjäkäynnille saa helposti.
- kaasupohjassa pysyy käynnissä ja voi ajaa, tällöin pätkii ja nykii kyllä ja tehoja puuttuu. Heti kun löysää kaasusta ja yrittää kaasuttaa uudelleen niin sammuu (booaa).
-
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Ihan samanlaista oireet oli joskus omassa, paitsi että mittari alko sekoilla jo ennen käyntihäiriöitä eli eivät liittyneet toisiinsa. Käyntihäiriöt hävisi kun puhdistin kaasuttimen kunnolla (paineilmalla röörit auki) ja otin koneen päältä lähtevän huohotus putken irti ilmansuodattimesta.
Comanche 200 tl
joo aihetta sivuten, kun tuossa aikoinaan kokeilin sitä isompaa suutinta niin nakkasin sen 100 suuttimen nyt takaisin ja säätelin kohon niin maksimiin kun menee että ei jää kaasari vuotamaan, ajelin sen jälkeen parikymmentä kilsaa ja nyt ei enää hyydy kaasupohjassa niinkuin aikaisemmin mutta siltiretale76 kirjoitti:säädä bensan pintaa kuasarista. itellä korjaantu sama vika sillä.
räkii vielä putkessa täkykaasulla 4 vaihteella.
tosi vähäistä kuitenkin ja rajoitin se ei ole kun kytkintä painasin niin kiekat vielä nousee. ilmeisesti ei ole suunniteltu tuota mun vehjettä suutinviritykselle, täytyy laitella 88 suutinta takaisin kun ei muutenkaan vaikuttanu toi 100 suutin kulkuihin ollenkaan.
Mulla oli sammumisen kanssa ongelmia myös ja hyytymisen... Tähän tosin löytyi ratkaisu orkkis änärin puolelta jossa sisuskalut oli menny sikin sokin ja tukkineet jotenkin läpiviennin...hyvin nyt pörrää kun veti kamat sisuksista pellolle... 

https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
joo no mä heivasin sen orkkis änärin+katin mäkeen ennen tota suutinsekoilua. joku siellä kaasarissa nyt maksaa kun sinne ei passaa isompaa suutinta laittaa.
täytynee kokeilla siihen ihan eri kaasaria että miten se sillä pelittää.
mulla edelleenkin on semmonen kutka persuuksissa että se neulaventtiili
ahdistaa, kuitenki joku valupurske siellä.
täytynee kokeilla siihen ihan eri kaasaria että miten se sillä pelittää.
mulla edelleenkin on semmonen kutka persuuksissa että se neulaventtiili
ahdistaa, kuitenki joku valupurske siellä.
Noniin vika ilmeisesti selvisi. Niinkuin tuossa leke aikaisemmin sanoin niin Virtalukossa oli vikaa.
Vaikka poistin kaikki hapettumat ja puhdistin viimeisen päälle niin silti löi jostain sieltä maihin ja aiheutti häiriöitä.
Kun kokeilin yhdistää virtapiuhat kaapelin pätkällä niin lähti heti hyvin käyntiin eikä oireillut testilenkin aikana.
virtalukon kun laittoi takaisin niin oireet alkoivat heti.
Tää jätkä KIITTÄÄ JA KUMARTAA avusta.
ISO Kiitos LEKELLE. (enpä olisi osannut virtalukosta vikaa etsiä muuten)

Vaikka poistin kaikki hapettumat ja puhdistin viimeisen päälle niin silti löi jostain sieltä maihin ja aiheutti häiriöitä.
Kun kokeilin yhdistää virtapiuhat kaapelin pätkällä niin lähti heti hyvin käyntiin eikä oireillut testilenkin aikana.
virtalukon kun laittoi takaisin niin oireet alkoivat heti.
Tää jätkä KIITTÄÄ JA KUMARTAA avusta.
ISO Kiitos LEKELLE. (enpä olisi osannut virtalukosta vikaa etsiä muuten)



PUUHUN!! vaikka perse edellä...
jaaha. taitaa itelläkin mennä virtalukko vaihtoon. onneks tuli muinoin otettua mankista virtaluko talteen ennenkuin viskasin rungon romuks.
http://www.retale.net jotain kuvia mönkkäristä
...helpotus.
Onpas hyvä ku löyty heti mahdollinen ratkaisu omaankin ongelmaan.
Aamusta ajelin töihin ni muutaman kerran tuntu et ois pätkiny sytkää matkalla. ja iltapäivällä takasi lähtiissä ei käyntiin kirveelläkään. tartti pyörittää niin kierroslukumittari pomppii 5-6000 välillä. joskus ku lähtee käyntiin niin nostaa kiekkamittarin 12000 vaikka käy vain tyhjäkäyntiä pätkien. Mistä CDI-boksi ottaa kierrostietonsa? magneetolta? meneekö sama tieto myös mittarille vai tuleeko se mittarille CDI-boksilta omaa karvaansa?
Toivotaan et johtuisi virtalukosta, kohta kärrin kanssa hakemaan vehjes kotiin tutkittavaksi. raportoin lisää.
Aamusta ajelin töihin ni muutaman kerran tuntu et ois pätkiny sytkää matkalla. ja iltapäivällä takasi lähtiissä ei käyntiin kirveelläkään. tartti pyörittää niin kierroslukumittari pomppii 5-6000 välillä. joskus ku lähtee käyntiin niin nostaa kiekkamittarin 12000 vaikka käy vain tyhjäkäyntiä pätkien. Mistä CDI-boksi ottaa kierrostietonsa? magneetolta? meneekö sama tieto myös mittarille vai tuleeko se mittarille CDI-boksilta omaa karvaansa?
Toivotaan et johtuisi virtalukosta, kohta kärrin kanssa hakemaan vehjes kotiin tutkittavaksi. raportoin lisää.
200 TL:ää korjailen.
itqparqvinq
No kolme tuntia tuli mönkkärin ympärillä pyörittyä, ja vika ilmeisesti löytyi. (ja samalla sain korjattua muitakin pikkuvikoja...)
sytkäboksi ottanut siipeensä. hetkeksi sain koneen käymään pitämällä sytkäboksia kädessä ja vääntämällä johtoja (ja samalla löi jostain läpi sormille). nyt tilanne on se että kun starttaa niin kierroslukumittari näyttää täysiä kierroksia, eikä lähde käyntiin.
Mistähän tommoisen boksin löytäisi. musta laatikko jossa lukee Jianmor. oliko näihin saatavilla viribokseja?
sytkäboksi ottanut siipeensä. hetkeksi sain koneen käymään pitämällä sytkäboksia kädessä ja vääntämällä johtoja (ja samalla löi jostain läpi sormille). nyt tilanne on se että kun starttaa niin kierroslukumittari näyttää täysiä kierroksia, eikä lähde käyntiin.
Mistähän tommoisen boksin löytäisi. musta laatikko jossa lukee Jianmor. oliko näihin saatavilla viribokseja?
200 TL:ää korjailen.