Comanche 300cc crossin viritysvinkkejä

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
jj8
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Kesä 2008 12:45

kytkin

Viesti Kirjoittaja jj8 »

Ilmoitelkaahan jos jossain noita levyjä on myynnis..kävin gern huollostakin kyselees alkuperäisiäkin, mutta ei löytynyt niitäkään..suositteli vaan sielä suzukin levyjä...... ku niitä vaa sais jostain..
Eipä siinä auta vaikka on takuukin laittees voimas, kun osia ei vaan löydy.
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

Noni. Nyt on vihdoinkin se tehoputki kiinni. Yammun Warriorin paketista sopi äänenvaimentimen lisäks kaksiosasen putken loppukäyräkin. Positivinen yllätys.

Positiivinen yllätys oli myös putken tuoma väännön lisäys. Hemmetti, tuntuu kuin paikkoihin mihin ennen piti mennä kakkosella, voikin vetää huoletta kolmosella. Luulen että se 150:nen suutin pääsee vasta tän putken kanssa oikeuksiinsa.

Nyt sitten sen kannen viilaukseen ja kytkinlevyjen vaihtoon.
Kawasaki KFX 400
Tulppa
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2008 20:40

Viesti Kirjoittaja Tulppa »

Mulla on toi 300 crossi ja tuli mieleen ny täs ku nettiä selailen että onko pakoputkessa kuristuksia? jos on niin missä tai josain muualla päin mönkiässä...
Avatar
ämhoo
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 30 Elo 2007 10:36
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja ämhoo »

Ei tunnu olevan kummempia kuristuksia. Pakoputki on kauttaaltaan jokseenkin arveluttavasti hitsattu ja jo putken alkupäässä on sellaset 3-4 mm hitsausjätökset putken sisäpuolella. Kun katselet tätä topiccia taaksepäin niin eiköhän sieltä selvinne suurinosa parannuksista joita vehkeeseen voi tehdä. (Suutin, eturatas, neulannosto, tehoputki, kannenmadallus jne.) ja sitten kaasarin väsäämä turbo :twisted:
Kawasaki KFX 400
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 04:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Moro.

Vaihdoin tuohon 300cc Crossi TL kömpeilijään 130 pääsuuttimen ja alko röpöttämään. Tosin teki sitä aikaisemminkin. Juuri alakierroksilta kiihyttäessä vähän pätkii ja jopa sammuu. Pitäiskö nostaa neulaa ylöspäin? (nyt on keskimmäisessä, alkup. kohdalla) Kokeilin laskea pykälän ja huononi. On myös "vapaavirtaus" suodin ja katin tilalle hitsasin putken, sellasta pikku kohentelua.
Aivan kuin polttaisi väärään aikaan välillä ja jopa takaisin päin.

Paljonko pitää olla tulpan kärkiväli, ja miten paljon se vaikuttaa pätkimiseen ja toimimiseen. On taas aikaa kun on viimeks näitten mopojen kanssa pelannu. Tai voisko johtua vääristä venttiilin välyksistä?

Oli niin ristiriitasta tietoa, että ajattelin kysästä, josko joku tuttavallisesti neuvoisi. Olis hyvä saada vähän vinkkiä, ei tartteis testata joka kikkaa..

Miten muuten takajarrusatulan kiinnitys on? Satulasta oli toinen pultti tippunut ja satulan "jalka" liikkuu nyt sentin edes takas.

Tähän samaan nyt sattu tulemaan kaikki avautumiset. :x


BTW: Nyt ajettu 900km 8)
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

itselle sanottiin toisessa viestiketjussa että säädä bensanpintaa kaasarista ylemmäs kun vaihdat isompaa suutinta, tein näin ja parani jonku verran mutta ei tullut ihan 100% hyvä. liekkö sulla sitten sama homma edessä.

tuosta jarrusta en tiedä kun en oo 300cc rapannu
bomber_cat
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:09
Paikkakunta: 06-area

Viesti Kirjoittaja bomber_cat »

Vonjake kirjoitti:Moro.

Vaihdoin tuohon 300cc Crossi TL kömpeilijään 130 pääsuuttimen ja alko röpöttämään. Tosin teki sitä aikaisemminkin. Juuri alakierroksilta kiihyttäessä vähän pätkii ja jopa sammuu.
Aivan kuin polttaisi väärään aikaan välillä ja jopa takaisin päin.
Mulla oireili kömpijä samalla tavalla ku oli puola hajalla. Tyhjäkäynnillä pelas ihan normaalisti, mutta ku pikkusenki koski kaasuun, ni pätki,rutki ja sammui. Toisinaan saatto pelata pari minuuttia kierroksillaki kunnolla ja sit taas sama homma. Startatessa potki takas, aivan niinku ois ollu sytytys päin persettä. Uus puola ja taas toimii niinku junan vessa :lol: Tosin mulla toi crossi verzioni, mutta oireet sopis kuvaan...
Bomber Cat 300cc
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

joo en kerpele hoksannut tosta että se teki sitä samaa ennen suuttimen vaihtoa.
bomber_cat
2WD
Viestit: 35
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:09
Paikkakunta: 06-area

Viesti Kirjoittaja bomber_cat »

Tuossahan lukee että on pätkiny ja sammuillu jo aiemminkin :!:
Bomber Cat 300cc
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

joo modasin jo oman postauksen vastaamaan sitä kun luin sen tarkemmin :P
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 04:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

bomber_cat kirjoitti:
Vonjake kirjoitti:Moro.

Vaihdoin tuohon 300cc Crossi TL kömpeilijään 130 pääsuuttimen ja alko röpöttämään. Tosin teki sitä aikaisemminkin. Juuri alakierroksilta kiihyttäessä vähän pätkii ja jopa sammuu.
Aivan kuin polttaisi väärään aikaan välillä ja jopa takaisin päin.
Mulla oireili kömpijä samalla tavalla ku oli puola hajalla. Tyhjäkäynnillä pelas ihan normaalisti, mutta ku pikkusenki koski kaasuun, ni pätki,rutki ja sammui. Toisinaan saatto pelata pari minuuttia kierroksillaki kunnolla ja sit taas sama homma. Startatessa potki takas, aivan niinku ois ollu sytytys päin persettä. Uus puola ja taas toimii niinku junan vessa :lol: Tosin mulla toi crossi verzioni, mutta oireet sopis kuvaan...
Hmm, liekkö johdot kiinni kunnolla. Huomasin tuossa samalla, kun laitoin akun lataukseen, että puola oudosti roikkumassa, liekkö edes johdot kiinni, en tajunnut tarkistaa. Oli niin paljo muitaki muttereita ja pultteja löysällä, niinku omistajalla konsanaan :shock: Voiko tuon puolan toimivuuden testata muuten, kuin vaihtamalla?

EDIT: Ja nyt tajusin, että startatessaki kyllä potki takas! Pitää se varmaan vaihtaa.

Kyllä pystyy kuitenkin ajamaan, mutta ei toimi 100%:sti. Pitää antaa kunnolla aina kaasua, että lähtee varmasti sammumatta. Pitää tänään säätää lisää.

Ja tunnustais, että kylmänä toimii paremmin.
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
Avatar
Hiikeri
6WD
Viestit: 926
Liittynyt: 07 Tammi 2007 00:05
Paikkakunta: 013
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Vonjake kirjoitti:On myös "vapaavirtaus" suodin ja katin tilalle hitsasin putken, sellasta pikku kohentelua.
Aivan kuin polttaisi väärään aikaan välillä ja jopa takaisin päin.
Vapari suodin sotkee alipainekaasarin toimintaa kun välttämättä ei riitä enää alipainetta liikuttamaan luistinta yhtä herkästi (jota vakio putsarin kotelo tehostaa).
Avatar
Vonjake
3WD
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Kesä 2008 04:30
Mönkijä:: Cf Moto
Paikkakunta: Muaninka

Viesti Kirjoittaja Vonjake »

Hiikeri kirjoitti:
Vonjake kirjoitti:On myös "vapaavirtaus" suodin ja katin tilalle hitsasin putken, sellasta pikku kohentelua.
Aivan kuin polttaisi väärään aikaan välillä ja jopa takaisin päin.
Vapari suodin sotkee alipainekaasarin toimintaa kun välttämättä ei riitä enää alipainetta liikuttamaan luistinta yhtä herkästi (jota vakio putsarin kotelo tehostaa).
Mutua vai tietoa, pitää vissiin pieraasta ajellessa.

mikäs idea sillä letkulla on, mikä tulee ilmanputsarin koteloon? Huohotin?
CF Moto
+Paljon erinäisiä renkailla liikkuvia ja liikkumattomia kehonsiirtimiä.
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

jaa vai että ei kaasarin luisti nouse jos ottaa ilmansuodattimen pois
no entäs miten se turbo vehkeessä nousee se luisti ollenkaan jos siellä on ylipainetta kun niitähän täällä on kuitenkin myös rakenneltu.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Niissä on paineistettu kaasari.
Vastaa Viestiin