comanche 200cc TL viritys

Keskustelua Comanche mönkijöistä.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Viesti Kirjoittaja Kimi »

JariK^ kirjoitti:
Muutokset on putki "alkup" tehoputki, (ainakin äänekäs) kaasukahvan liike

ja tuo suutin

Vakio välitykset


ennen meni n 80 km/h nopeutta mittariin, tuurissaan 85kin nyt meni jo kolmosella saman mittariin, nelosella ei paljoakaan muutosta.

Eli aika yksilöitä tuntuvat olevan

käynnistäessä potkii vastaan(aikasella?), ja isolla suuttimella tuntuu että ylhäällä olisi myöhässä.

tuolla originaalilla saavutettiin ehkä paras alavääntö, muttei huippukierroksia.

nyt onkin sitten ihmettelyssä että mistä moinen johtuu?
nyt kun lähtee nostamaan kierroksia tuntuu käväsevän hetken laihalla sitten rikkaalle ja sitten huippukierroksilla olisi kait aika sopiva. ehkä 90 vois olla paras?

Tällä 85 on myös paras tyhjäkäynti, joten on pakka aika sekaisin.

ajattelin koittaa hommata jostain myös sen 50 tyhjä
käyntisuuttimen


Sekavaa, niin olen minäkin.




Jari
Tuo tyhjäkäyntisuutin ei vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin, eli jos tyhjäkäynti on ok, niin ei kannata vaihtaa.

Muutenkin kannattaa noita suuttimia aika varovasti muutella, kaasarin neulan säädöllä on enemmän vaikutusta, eli neulaa ylemmäs niin saa seokset kohdalleen keskikierroksilla. Alkuperäinen suutin on 88 ja kokeiltua on tullut 95,100,105,110,115 ja 120. Paras on ollut ehkä 105, sillä kulki parhaiten, joskin laihalla seoksella, nyt kiinni 110 ja kulku tahmeampaa, ja seokset ok. Kaikki yli tuon 110:n meni käynti ja kulku toivottomaksi täysikaasulla.
Tpower
2WD
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Loka 2007 22:32
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja Tpower »

Tuo tyhjäkäyntisuutin ei vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin, eli jos tyhjäkäynti on ok, niin ei kannata vaihtaa.

Tyhjäkäynti suutin vaikuttaa n. 1/4 kaasunasentoon asti.
JariK^
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008 08:30

Viesti Kirjoittaja JariK^ »

Tpower kirjoitti:Tuo tyhjäkäyntisuutin ei vaikuta muuhun kuin tyhjäkäyntiin, eli jos tyhjäkäynti on ok, niin ei kannata vaihtaa.

Tyhjäkäynti suutin vaikuttaa n. 1/4 kaasunasentoon asti.
Juurikin tällä alueella on seos hoikalla jostain vaan se suutin..

Mutta mistä :?:
JariK^
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008 08:30

Viesti Kirjoittaja JariK^ »

Meneekö teillä muuten pohjaan asti se pääsuuttimen suutinputki?

mulla jää jotain n. sentti näkymään kierrettä, kun toppaa


Tehtiin tänään muutoksia putkistoon, oli ihan hanurista se orkkis tehoputki. Tukkonen ja huonosti suunniteltu mielestäni. Tosi pienet reijät villoihin.

Nyt on reikää ja ei ahista enään.

kun vaan sais sen tyhjäkäynin suuttimen niin lopettas tuon liekin puskemisen putkesta.

mutta uudet huiput tasaselle tänään 95 mittariin vakio välityksillä.

jossain 80 vauhissa todellisuudessa kait 75 ainakin mun auton mittariin(todellista) , toki ei niin tarkka tarkistus kuin oikeesti gepsillä, mutta navi ei halunnut vorkkia mönkijässä kun ykspäivä koitin sillä täsmätä mittaria.



Edit:
jos jollain ois ylim tyhjäkäyntisuutin niin olisin kiinnostunut ostamaan.
PK
6WD
Viestit: 310
Liittynyt: 29 Huhti 2006 08:01

Viesti Kirjoittaja PK »

JariK^ kirjoitti:Tehtiin tänään muutoksia putkistoon, oli ihan hanurista se orkkis tehoputki. Tukkonen ja huonosti suunniteltu mielestäni. Tosi pienet reijät villoihin.

Nyt on reikää ja ei ahista enään.
Jos villoihin päin on yli 3mm reiät, niin ne villat häipyy sieltä vaimentajasta saman tien pakokaasujen mukana pois.
Eli olikohan se sittenkään "ihan hanurista"...
JariK^
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008 08:30

Viesti Kirjoittaja JariK^ »

Oli.
Jos reikiä oli liian vähän.

Siis se oli putki jossa muutamia reikiä, ei reijitetty putki

Tuo villojen häipyminen on tiedossa, sitä auttamaan sinne tulee seuraavassa villojenvaihdossa pienisilmäinen verkko suodattimeksi. Nyt ei ollut sellaista käsillä, kun extempore kaverin pajassa se avattiin, ja tutkittiin.

Mutta hyvä huomio sinänsä.
JariK^
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 21 Heinä 2008 08:30

Viesti Kirjoittaja JariK^ »

JariK^ kirjoitti:
kun vaan sais sen tyhjäkäynin suuttimen niin lopettas tuon liekin puskemisen putkesta.

Sain sen moottorijarrutuksen paukkeen loppumaan..

Eikä tarvinnut suuttimeen koskea, riitti kun tilkitsi sen ilmapumpun, ettei vedä enään ilmoja sieltä putkeen..
¨'
:roll:
Jakelfin
2WD
Viestit: 59
Liittynyt: 13 Touko 2007 19:21

Viesti Kirjoittaja Jakelfin »

Sehän on kivaa ko paukkuu! :P

Njoo, käytin kannen pois ja hyvä etten slaagia saanu.. On pojat paskimmat kanavat mitä olen nähäny. Pakopuoli oli aivan surkea, liki sentin jouvuin ottaan tavaraa pois, jopa pakotiiviste oli useita millejä liian pieni. Imusarjan ja imukanavan pykälä oli myös kolmatta milliä. Ohjureita en viittiny muotoilla mutta muuten vähän helpotin kaasujen kulkua. Kantta laskin myös 0.5mm, vähän mutta parani kummasti! Keskialueella aivan eri peli, kakkosella pitää jo rauhallisesti kiihytellä mutkissa kun keula kevenee ja tuppaa puskemaan. Huippuja ei taho saaha lisää mutta lisätään sitten välityksiä. Nyt kulkee gps:n 90-94 vaihtelevasti. Kaasarin kun vielä sais niin sais tuon yläpäänki pelaamaan kunnolla.
On-Off-Road
Shwi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2008 03:01
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Shwi »

Ostin muutama päivä sitten vekottimen, putki tyhjenneettiin eilen ja siihen takapöntöksi laitettiin suzukin moottoripyörästä modattu härpätin (lyhennetty ja tyhjennetty). Jo pelkällä tällä muutoksella sai huomattavasti aikaan. Liikkuu aivan eritavalla, äänet tosin saamerin kovat..
Nii ja mittari levis tyylikkäästi, ensin siitä tuli disco ja sitten tippu nestekidenäyttö paikoiltaan siellä sisässä (takuuseen sain uuden tilaukseen).

Meinaatte että 105 suutin olis sopivin?

Nii ja jos joku kertos, mikä ihmeen letku lähtee ilmanputsarin päästä ja menee koneeseen? Meinasin pipercrossia laittaa, mutta ajattelin ensin kysellä mitä se letku tekee. Nimittäin en tuommosta ennen oo tavannu muissa vehkeissä?

Ja onko muilla alipaine bensapumppu ? Käsitin että jollain täällä foorumilla ei 200cc tl comanchessa ollut minkäänlaista pumppua?

Niin ja tuosta vakio putkesta, voi video sitä viritystä mitä siellä vakio pöntön sisällä oli kun se purettiin kanssa.. ja se katti joka on putkessa ennen takapönttöä... kaikkee ne keksii..
Vaikka paskaa se täällä ketään kiinnosta.
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Viesti Kirjoittaja sprint »

Shwi kirjoitti: Nii ja jos joku kertos, mikä ihmeen letku lähtee ilmanputsarin päästä ja menee koneeseen? Meinasin pipercrossia laittaa, mutta ajattelin ensin kysellä mitä se letku tekee. Nimittäin en tuommosta ennen oo tavannu muissa vehkeissä?
Oliskohan koneen huohotus letku.
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Shwi kirjoitti: Nii ja jos joku kertos, mikä ihmeen letku lähtee ilmanputsarin päästä ja menee koneeseen? Meinasin pipercrossia laittaa, mutta ajattelin ensin kysellä mitä se letku tekee. Nimittäin en tuommosta ennen oo tavannu muissa vehkeissä?
Yleensä moinen on huohotin.
Ja onko muilla alipaine bensapumppu ? Käsitin että jollain täällä foorumilla ei 200cc tl comanchessa ollut minkäänlaista pumppua?
Tuskin sullakaan pumppua on. Pakokaasun hapetussysteemiä olet varmaankin ihmetellyt.

Niin ja tuosta vakio putkesta, voi video sitä viritystä mitä siellä vakio pöntön sisällä oli kun se purettiin kanssa.. ja se katti joka on putkessa ennen takapönttöä... kaikkee ne keksii..

Yleensä katti on ennen vaimnninta. Mopoissa on silti harrastettu sellaistakin, että katti on vaimentimen alussa.
Shwi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2008 03:01
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Shwi »

Yleensä moinen on huohotin.
Voinko sen siis repiä pois siitä, ja joo kyselen tyhmiä, en näitten vehkeitten kanssa oo ennen touhuillu. Eli jos sen voi ottaa siitä pois, niin mitä sille täytyy tehdä?

Tuskin sullakaan pumppua on. Pakokaasun hapetussysteemiä olet varmaankin ihmetellyt.
Eli sellanen että, tankilta suoraan siihen letku ja siitä letku bensahanaan.
Paluuletku tulee kanssa siihen (en vaan kattsonu mistä se tulee). Pitäs siitä kuvaa saada.
Vaikka paskaa se täällä ketään kiinnosta.
FM
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 30 Kesä 2008 04:29

Viesti Kirjoittaja FM »

Tuskin sullakaan pumppua on. Pakokaasun hapetussysteemiä olet varmaankin ihmetellyt.
monenlaisia käännöksiä olen egr systeemille kuullut mutta tämä oli ihan uusi.

omassa 200c fudessa pakoaukon vierestä lähtee metalliputki kulkeutuen venttiiliin joka on polttoainetankin alapuolella rungon vasemmalla puolella
tästä venttiilistä lähtee letku lampun alle ja toinen letku imukaulaan

( tai siis lähti kun se vehje oli vielä uusi. ei lähde enää )

tämä on ihan omasta mielestäni pakokaasujen takaisinkierrätys.
jolla ei oletettavasti ole mitään virkaa näissä vehkeissä vaikka kuinka TL malleja ovatkin, itseltä nappasin sen venttiilin hevon pesään ja tulppasin pakoaukosta lähtevän putken sekä imukaulan nysän. eipäs kierrättele enää kerran palanutta ilmaa takaisin sylinteriin.
Shwi
Noppeli
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2008 03:01
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Shwi »

Mistä mahtais saada tilattua rattaita commarin 200cc tl malliin? Siis eteen isompaa ja taakse pienempää.
Vaikka paskaa se täällä ketään kiinnosta.
Jetman
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Heinä 2007 07:48
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jetman »

Kyllä se ihan joku pakokaasun hapetus systeemi on, saadaan katalysaattori lämpenemään nopeammin. Se pikku letku on alipaineohjaus imukaulasta sinne venttiilille, joka avaa kanavan sieltä lampun alta pakokanavaan, varmaan tämän jo huomasittekin jos sitä venttiiliä vähän käpäilette..
Vastaa Viestiin