Teho on merkitty rekisteriotteeseen , ja 200tl mallin otteessa lukee "suurin nettoteho 9,2kw" ja jos se ylittyy yli 10% voi tulla sanktioita.
Mistähän tämä luulo on peräisin? L7e luokan maksimi teho on 15kW ja ey-tyyppihyväksyttynä laiteena sitä ei käytännössä saa muutella mitenkään.
Niin, siis ajoneuvoluokan MAKSIMITEHO on 15kw, se ei tarkoita että jokainen kulkuneuvo olisi tyyppihyväksytty 15kw:n tehoilla. Kyllä se vaan niin on, että se rekisteriotteeseen merkitty kw määrä tarkoittaa juuri sitä, että kyseinen kulkuneuvo on tyyppihyväksytty 9,2kw:n tehoilla, ja sitä ei käytännössä saa muuttaa.
Mutta tee pioneerityö, ja kokeile muutoskatsastaa Comukan 200tl 15kw:n tehoilla, sitten on ainakin varmaa tietoa.
Niin, siis ajoneuvoluokan MAKSIMITEHO on 15kw, se ei tarkoita että jokainen kulkuneuvo olisi tyyppihyväksytty 15kw:n tehoilla. Kyllä se vaan niin on, että se rekisteriotteeseen merkitty kw määrä tarkoittaa juuri sitä, että kyseinen kulkuneuvo on tyyppihyväksytty 9,2kw:n tehoilla, ja sitä ei käytännössä saa muuttaa.
Mutta tee pioneerityö, ja kokeile muutoskatsastaa Comukan 200tl 15kw:n tehoilla, sitten on ainakin varmaa tietoa.
Niin sitä ajoneuvoluokan max. meinasinkin sillä 15kW, en meinannu että saa 15kW muutettua, vaan että nimenomaan ei voi muuttaa virallisesti mitenkään. sitä 10% harhalisäysluuloa kyselin, että mistä semmonen on tullu kummittelemaan..?
Niin, siis ajoneuvoluokan MAKSIMITEHO on 15kw, se ei tarkoita että jokainen kulkuneuvo olisi tyyppihyväksytty 15kw:n tehoilla. Kyllä se vaan niin on, että se rekisteriotteeseen merkitty kw määrä tarkoittaa juuri sitä, että kyseinen kulkuneuvo on tyyppihyväksytty 9,2kw:n tehoilla, ja sitä ei käytännössä saa muuttaa.
Mutta tee pioneerityö, ja kokeile muutoskatsastaa Comukan 200tl 15kw:n tehoilla, sitten on ainakin varmaa tietoa.
Niin sitä ajoneuvoluokan max. meinasinkin sillä 15kW, en meinannu että saa 15kW muutettua, vaan että nimenomaan ei voi muuttaa virallisesti mitenkään. sitä 10% harhalisäysluuloa kyselin, että mistä semmonen on tullu kummittelemaan..?
Ihan yleisestä lainsäädännöstä, ainakin muissa ajoneuvoluokissa sallitaan 10% heitto, ennenkuin vaaditaan muutoskatsastusta. Mutta kun näille ei ole erikseen säädetty vielä mitään, niin ainakin katsastusmies oli sitä mieltä että 10% ylitys tehoissa kelpaisi, jos nyt jollain saisi sen mitattua.
Mutta tyyppihyväksyttyä laitettahan ei saa muuttaa mitenkään, oli tehot sitten mitkä vaan.
Viimeksi muokannut Kimi, 18 Syys 2008 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matkahuollossa odottelis hetken mielijohteesta viskihöyryissä tilattu Shineray XY250STIXE:n kiuas tuohon kommariin. Jääpähän varaosia tosta nykysestä koneesta Talvi aikaa kehitellä. Ja vaimolta kuultuna, näköjään liikaa rahaakin.
Tuossahan se talven kylminä iltoina selviää ku purkailee. Tuohan oli 750e Pitäis olla se "crossi"mallin pata eli kovemmilla puristuksilla, saa nähdä, eiköhän kanteen talven aikana pieniä muutoksia tule. Ja kaikki tämä 4kw ja 6nm tähden. No, kuhan on puuhasteltavaa.
Vatku kirjoitti:Tuossahan se talven kylminä iltoina selviää ku purkailee. Tuohan oli 750e Pitäis olla se "crossi"mallin pata eli kovemmilla puristuksilla, saa nähdä, eiköhän kanteen talven aikana pieniä muutoksia tule. Ja kaikki tämä 4kw ja 6nm tähden. No, kuhan on puuhasteltavaa.
STIXE:n kone on perinteinen kiinalainen "CG250"-tyyppinen mylly mallimerkinnältään 167MM. Myyjät ilmoittavat tehoksi kuka mitäkin(16hv-15kW), mutta koneessa on löylyä 11,5kW valmistajan mukaan. Tilavuutta 229cm^3. Ei niitä ole mitään "crossimalleja". Kaikissa on 10:1 kantti ja kone on yksi ja sama vakiopata lukemattomilla valmistajilla.
Ei murskata unelmia tavoitelluista kilowateista Onhan varaa viilata kansi vituiksi. Nykynenkin kulkee jo sinne päin mutta vähän löylyä tarvis, Onhan tässä sitten kansia pari kappaletta "paranneltaviks". Puristuksethan noissa on vakiona aivan alimitotettuja. Tosin eihän ahdinprojektikaan ihan poissuljetu ole, tässä kaverin kanssa on pientä kamppailua kulkupuolesta johon loppupeleissä ei rahalla ole väliä
Vatku kirjoitti:Ei murskata unelmia tavoitelluista kilowateista Onhan varaa viilata kansi vituiksi. Nykynenkin kulkee jo sinne päin mutta vähän löylyä tarvis, Onhan tässä sitten kansia pari kappaletta "paranneltaviks". Puristuksethan noissa on vakiona aivan alimitotettuja. Tosin eihän ahdinprojektikaan ihan poissuljetu ole, tässä kaverin kanssa on pientä kamppailua kulkupuolesta johon loppupeleissä ei rahalla ole väliä
No kohta ei tarvi vakio comsulla lähtä rälläämäänkään kun tollaisia suunnittelet Kohta ei ole vakio kun saan ton tehofiltterin kiinni
Vatku kirjoitti:Tuossahan se talven kylminä iltoina selviää ku purkailee. Tuohan oli 750e Pitäis olla se "crossi"mallin pata eli kovemmilla puristuksilla, saa nähdä, eiköhän kanteen talven aikana pieniä muutoksia tule. Ja kaikki tämä 4kw ja 6nm tähden. No, kuhan on puuhasteltavaa.
oliko vanha kone romuna vai? reilulla kolmella sadalla olis saanu 250cc "kitin" eli kannen ja sylkkä sarjan sis. männän.
Vatku kirjoitti:Juu olis saanu, mutta noita on 2kpl laitettavana ja pohdinnan jälkeen osottautui paremmaks ratkasuks. Muutama sata sinne tänne.
niin juu.. itsekkin jouduin eilen kannen purkamaan irti kun voicecoil oli purkanut omansa ja näin kannen kanavat.. aivan kaameata paskaa vakiona siellä ne viimeiset hepat piilee.. yllätyksenä tuli purkaessa että itselläni oli ammemäntä ja voicecoililla taas ei ja ollaan pidetty tuota minun laitetta "äkäisempänä" kuin tuota coilin laitetta.. entiiä sitten samoin sylinteri putki oli paksumpi minulla, toisin sanoen vähemmän vesitilaa.. kuvia illemmalla
Juu kuveja vaan, tämä päivä menikin askarrellessa yhtä sun toista, ylätukivarret tuli paloteltua. Muuttuipa sitten camberkin säädettäväksi ja casteria reilusti, renkaan päältä kohtisuoraan katottuna näkyypi alapallokin kokonaan Se rautakankiviritys ei tuottanut tarpeeksi tulosta. No jos sitä pikkuhiljaa koneiden kimppuun.